VAARALLINEN MAA?

Aloittaja TahtooReissuun, huhtikuu 19, 2007, 21:58

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

TahtooReissuun


Heippa kaikki immeiset!

Nyt TahtooReissuun on Reissussa  :D Tulin Australiaan työharjoitteluun vähän aikaa sitten ja harjoittelun jälkeen olis tarkoitus mennä ainakin Sydneyyn, Canberraan ja Melbourneen, mutta... kun en ole varma saanko ketään kaveriksi tolle reissulle. Paikalliset täällä varoitelleet, että yksin EI kannata lähteä. Minä kun muistan lukeneeni matkaoppaasta, että maa ei ole erityisen vaarallinen  :nuttu: Onneks mulla on tutun tuttuja ehkäpä samoihin aikoihin Sydneyssä ja melko kaukaisia sukulaisia Canberrassa, että heiltä ehkä saisin apuja! Mutta kannattaako siis jostakin yrittää hommata joku matkakaveri? Voi toki olla, että sellainen löytyy, mutta ajattelin vaan kysellä, että onko yksin reissaaminen (olen tyttö/nainen  :pepsodent ) liian vaarallista? En käy baareissa ym. vastaavissa paikoissa, enkä koe pakottavaa tarvetta liikkua pimeään aikaan. Auttakaahan minnuu...  :confuse En ole ekaa kertaa ulkomailla. Tai aiemmin en ole yksin kylläkään ollut. Ja selvittiin ihan hyvin hengissä Napolinkin reissusta viime kesänä kolmen hengen tyttöporukalla, vaikka jälkikäteen italialainen kaverin kaveri oli kauhistellut ja panikoinut Napolissa ollessaan tyttöjen puolesta  :D Mutta joo... Eiköhän se tästä!  :pepsodent

Isa03k

Muutin 17-vee Lontooseen sen ihmeempiä miettimättä, 22-veenä Milanoon kokonaisen kolmen päivän miettimisajan jälkeen  :pepsodent  Pentuna Lontoossa oli kyllä naapurissa isosisko turvana mutta Milanossa tein kaikki i-han itte.  :pepsodent *ylpeä* Kävin Milanosta käsin Bolognassa, Firenzessä, Roomassa ja ympäristössä kans yksin ja hengissä selvittiin. Joten kuten tossa jo vähän itsekin mietit, niin (maalais)järjellä pärjää jo tosi pitkälle. Jos olisit Lähi-Itään tai Venäjälle menossa, käskisin ehkä hankkia kaverin mutta Ossila ei kyllä kuulu tähän kategoriaan. Vaikka ikinä en ole vielä maassa ollutkaan.  :D Eiköhän siinä matkustellessakin joku samanhenkinen tartu mukaan, että turhat murheet sivuun.  :peukkuy

SunSet

 Tuota....itse olen ollut ausseissa 16kk ja en itse asiassa ole kertaakaan kokenut etta tama olisi vaarallinen maa. Ehka enemman olen pelannyt noita elukoita kuin ihmisia  :D. Tottakai joka paikassa saa ja pystyy loytamaan vaaranpaikkoja jos ei yhtaan kayta jarkea. Minua ei yksinmatkustaminen ole kertaakaan estanyt taalla minnekkaan menemasta.

concept-

yhtä vaarallinen maa kuin moni muukin. Ei sen enempää kuin suomikaan omasta mielestäni vaikka ikinä suomessa mua ei olla yritetty ryöstää ja vuoden oleskelun jälkeen ausseissa kyllä. Naama uuteen kuntoon, mut vika oli että liian humalassa, väärässä paikassa väärään aikaan. mut luulen et pärjäät yksinäs :)

RUU

Mistä lie johtuukin mutta niistä harvoista paikoista, joissa olen ollut, kaikkein turvattomimmaksi olen oloni tuntenut kahdessa paikassa: Suomi ja San Franciscon "ei valkoisille" -korttelit.
Aussilan ihmemaassa oloni on ollut paljon turvallisempi ihmisten aikoihin missä tahansa kuin Suomessa. Tosin olen toistaiseksi vielä kartellut niitä seutuja, joiden olen kuullut tai luullut olevan vähän vauhdikkaampia tai eri tyylisiä kuin itse olen. Ja urbaanit legendat vihjaavat, ettei valkoisen ole hyvä mennä yksin keskelle abo-yhteisön yötä uhoamaan.

Kuten SunSet jo totesikin, niin terve järki käyttöön ja silmät auki niin näkee sekä hienoja paikkoja ja kauniita yksityiskohtia että hoksaa vältellä pahimpia riskejä.
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

Assa

Lainaus käyttäjältä: RUU - huhtikuu 23, 2007, 10:15
Mistä lie johtuukin mutta niistä harvoista paikoista, joissa olen ollut, kaikkein turvattomimmaksi olen oloni tuntenut kahdessa paikassa: Suomi ja San Franciscon "ei valkoisille" -korttelit.
Aussilan ihmemaassa oloni on ollut paljon turvallisempi ihmisten aikoihin missä tahansa kuin Suomessa.

No en kylla sanois etta Suomessa on jotenkin turvattomampaa kun taalla. Adelaidessa yks horho laks seuraamaan kun en antana rahhaa.. Nyt Perthissa eilen yks britti ei halunnut antaa rahaa juopolle niin tyyppi pisti turpaan kerran ja potkas kaupan paalle.. Cedunassa juoppo-abot tuli pysayttelemaan autoa - kello oli 10 aamulla.

Etta nain. Onhan taalla tottakai ihan turvallista matkustaa. Muutamia kertoja oon kavellyt umpitunnelissa mm. Melbournessa ja Toowoombassa.. Kerrottakoon etta Tbassa on aika paljon rikollisuutta..

Taalla on varmaan satoja yksinaisia naisia matkailemassa ja vain hyvia kokemuksia oon kuullut kerrottavan..

SunSet

 Assa hei. et kai sa herjaa toowoombaa? ??? :pepsodent Ma itse olen ollut testinukke. Olen kaynyt lukuisilla kavely -ja juoksulenkeilla toowoombassa keskella  yota (11pm-2am) eika oo ikina tapahtunut mitaan. Ei mitaan edes vahankaan epailyttavaa. Tai sitten naytan sen verran pelottavalta etta ihmiset peraantyvat...  :coolh
Kylla Toowoomba on kaiken elaman kehto, mutta rikollisuutta siella ei ole.  :god: p.s voi olla etta viimeisessa lauseessa oli aavistus sarkasmia... :pepsodent

Aikis

Kylläpäs tämä Toowoomba nyt on tapetilla...eikös just hiljan joku herjannut sitä tuppukyläksi - paikaksi keskellä ei mittään? Ainakin vaikuttaa sen verran kiinnostavalta, että kannattaa liittää kohdeohjelmaan.

Assa

Lainaus käyttäjältä: SunSet - huhtikuu 24, 2007, 22:16
Assa hei. et kai sa herjaa toowoombaa? ??? :pepsodent Ma itse olen ollut testinukke. Olen kaynyt lukuisilla kavely -ja juoksulenkeilla toowoombassa keskella  yota (11pm-2am) eika oo ikina tapahtunut mitaan. Ei mitaan edes vahankaan epailyttavaa. Tai sitten naytan sen verran pelottavalta etta ihmiset peraantyvat...  :coolh
Kylla Toowoomba on kaiken elaman kehto, mutta rikollisuutta siella ei ole.  :god: p.s voi olla etta viimeisessa lauseessa oli aavistus sarkasmia... :pepsodent

No en tietenkaan! Simone hostellilta sanoi niin kerran. Tiia hanta puhuko sitten paskaa. ???

Lainaus käyttäjältä: Aikis - huhtikuu 24, 2007, 22:26
Kylläpäs tämä Toowoomba nyt on tapetilla...eikös just hiljan joku herjannut sitä tuppukyläksi - paikaksi keskellä ei mittään? Ainakin vaikuttaa sen verran kiinnostavalta, että kannattaa liittää kohdeohjelmaan.

Hei Aikis, lisaa samalla luetteloon kierros "Beef Cityssa" kruunaa varmasti kaiken!  ;)

SunSet

 V*ttu Assa :pepsodent! Lisaan samalla etta jos tosiaan Aikias meet Beef City kierrokselle niin muista etta sinne et jaa....... >:D

Lasse

Yhden ainoan kerran olen kokenut olevani vaarassa Sydneyssa oli Cronullan mellakoiden aikaan. Asuin muslimeja taynna olevan Burwoodin lahella. Olin juuri lukenut lehdista kuinka ihan satunnaisia ihmisia oli puukotettu muslimien toimesta ympari Sydneya. Jouduin kuitenkin juna-asemalle kavelemaan eraana iltapaivana ja ohi ajanut auto hiljensi minun kohdalla. Auton ikkunasta alkoi nakya nyrkkeja ja kuulua arabian kielista huutoa. Paatin kavella pokkana eteenpain ja niinpa ne siita poistuivat. Oli kuitenkin vahan turhan jannittavaa varsinkin kun tiesi mika tilanne silloin oli paalla

Milka

Mina en varsinaisesti ole joutunut taalla tilanteisiin, joissa olisi pelottanut suuremmin.
Mutta tunsin oloni erittain epamukavaksi, kun autostani puhkesi rengas Melbournen St. Kildan punaisten lyhtyjen alueella. En saanut pyoran pultteja auki ja niinpa sita yksikseni istuksin autossa ja odottelin RACV:n (paikallinen autoliitto) renkaan vaihtajaa puolitoista tuntia perjantai-iltana ja katselin kuinka 'tytoilla kavi flaksi', joillakin jopa pari kertaa sen puolentoista tunnin aikana. Kavi siina muutama huumehorhokin autoni vieressa ilvehtimassa. Mietiskelin etta milloinkas joku tulee kysymaan etta paljonko?  >:D

Jurttamuori

Ei minua ole kyllä pelottanut kävellä esim.Sydneyssä yöllä...paitsi Liverpoolissa en kyllä pimeällä astunut ulos! Siellä iltavuorostakin vei vartija autolle, joka oli parkkerattu 600m. päähän pääovista...
Kaikenkaikkiaan kun ei umpihumalassa örvellä pimeille sivukaduille niin pysyy turvassa.

Jurttis
On vaikeaa olla puhdas ja aatteellinen, kun maailma on ahdas ja puutteellinen.