Finnairin lennot Kaakkois-Aasiaan

Aloittaja RUU, heinäkuu 07, 2010, 22:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

RUU

Finnair aloittaa toukokuussa 2011 uudelleen lennot Singaporeen, tällä erää suorat lennot. Tämä tuo uuden, varsin suoran yhteyden Australiaan matkaaville.
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

Mesi

Onkohan lento Helsingistä? En tuolta Finnairin tiedotteesta asiaan saanut vastausta.

Inkaa

Mesi,

olettaisin että Helsingistä lennetään, tuskinpa Finski muualta Suomesta tuollaista tärkeää reittiä avaisikaan?  :confuse
Takaisin Aussilaan toivottavasti pysyv?sti!

MH

Lainaus käyttäjältä: Inkaa - heinäkuu 09, 2010, 17:49
Mesi,

olettaisin että Helsingistä lennetään, tuskinpa Finski muualta Suomesta tuollaista tärkeää reittiä avaisikaan?  :confuse

Vai oisko kuitenkin Vantaalta  :pepsodent :pepsodent :pepsodent

Inkaa

MH,

lipuissa kuitenkin lukenee Vantaan sijaan Helsinki  ;)
Takaisin Aussilaan toivottavasti pysyv?sti!

Mesi

Joo mä katoinkin Finskin sivuilta, et saisko lipun ens kesäkuulle ostettua Helsinki-Singapore ja sai sen  :D Hmm..Saataiskohan kissat lennetettyä yhtä välilaskua vähemmällä sit sinne Aussilaan  8)

arja

Taas tulossa takaisin Sydneyyn tammikuussa lomailemaan ja mietin tätä Singaporen kautta tuloa (helsinki-singapore finnairilla ja singapore-sydney joko finnair tai qantas)
Kysynkin nyt onko toimiva reitti ja miten singaporessa riittää 1,5tuntia koneenvaihtoon? Onko muuten Finnairin koneet olleet ok tuolla matkalla? Olen niin paljon huonoja kokemuksia finskin koneista kuulllut enkä niillä ole pitkiä reittejä vielä lentänyt. Yleensä olen käyttänyt Cathay Pasificia mutta olisi tuo niin paljon lyhyempi reitti . Vähän myös arveluttaa lentojen pituus 10kk lapsen kanssa, ensimmäinen reissu lapsen kanssa sukuloimaan!
Vai onkos jotain uusia ehkä vieläkin parempia/mukavampia reittejä tullut?

kiittäen ja kumartaen jo etukäteen

arja
Hullu saa olla (ja v?h?n pit??kin olla) mutta ei tyhm?!

Merja

Lyhyimmät lennot ovat HongKongin kautta ,jolloin molempien legien pituudeksi tulee 10 tuntia. Muistaakseni Japanin kautta on aika sama (siitä on monta vuotta kun sitä reittiä kuljettiin, joten kannattaa tarkistaa pituudet). Singaporen reitti on vähän tuskallinen kun toinen legi on lähes 12 tuntia.

Lasten kanssa kun varaa sellaisen eturivipaikan, niin matka sujunee todella paljon paremmin kuin muilla paikoilla. Varmaan tuon ikäiselle saa vielä sellaisen kaukalon, jonka saa kiinnittää seinään ja jossa vauva voi nukkua?

Itse matkustaisin siten että olisin yötä matkalla. Suurimman osan lomamatkoista Suomeen teemme niin vaikka lapset ovat aika isoja ja se on kyllä todella mukavaa, ei tunnu niin tuskalliselta ja toipuu nopeammin matkan rasituksista. Ja samalla näkee ylimääräisen maan :) Välilaskuhan ei maksa mitään ja yö lentokenttähotellissa on helpoin vaihtoehto pienen kanssa. Monilla hotelleilla on ilmainen kuljetus kaupunkiin.

sim

Ei noilla yhden pysähdyksen reiteillä mielestäni ole keston suhteen ratkaisevia eroja;

HEL-SIN-SYD on 11h 35min + 8h = 19h 35min

HEL-HKG-SYD on 9h 50min + 9h 20 min = 19h 10min

HEL-NRT (Tokio)-SYD on 9h 45min + 9h 35min = 19h 20min

Sen minkä tuolla Singaporen pitkällä yhdellä legillä häviää, voittaa toisella - makuasia mikä on parempi. Toki jos Finnairin koneissa matkustamisen haluaa minimoida niin Hong Kongin reitti on parempi. Omia kokemuksiani eri yhtiöistä viime vuodelta voi lukea täältä.

Jos budjetti antaa periksi parin päivän pysähdykseen niin se on kyllä paras vaihtoehto, mutta kyllä sitä todistetusti selviää hengissä lasten kanssa suoraankin lennettäessä :)

RUU

Tuo reitin optimaalisuus riippuu hiukan siitä, mihin haluaa päätyä Australiassa. Brisbaneen tullessa Hong Kong on muita reitityksiä parempi.

Yhtiöiden osalta on jännä kuinka Qantasin haukkuminen on maan tapa, mutta noilla pitkillä etapeilla minulle sopivimmat ovat olleet juuri Qantas ja JAL. Palveluasenne vastaa sitä, mitä toivonkin. Itse pidin tosi paljon Cathayn "kuppi"istuimista - jotenkin sopivat hyvin ergonomiaani - mutta ilmeisesti ne olivat riittävän monen mielestä epämukavat, kun niistä on taidettu luopua.
Finnair on aika ankea noiden muiden rinnalla, sekä hymyn vähyydessä, palvelun yksiuloitteisuudessa, että viihteen toimivuudessa & valikoiman laajuudessa. Tehokkaita ne Finnairin emot ovat silloin hetkittäin kun töitään tekevät, mutta siihen se sitten jääkin.

Sivuhuomiona: Finnair lentää vain Aasiaan asti eli yhden etapin lentoja. Code share -lentoja on monen yhtiön kautta sieltä Australiaan, mutta koneen ja palvelun tarjoaa jokin täälläpäin vaikuttava yhtiö. Singaporen kohdalla se tarkoittaa Qantasia.
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

Jouko

Bisbane-Singapore-Helsinki reitti tuli lennettyä ja odotukset juuri Finnairin suhteen olivat korkealla. Aikaisemmin tarjolla olleesta Fazerin suklaasta ja ruisleivästä ei ollut tietoakaan ja kuten RUUkin totesi viihdetarjonta oli Qantasin koneen jälkeen TODELLA ankeata, tuli vähän karjavankkuri mieleen. Lentoemoissa ei ollut valittamista palvelu oli ihan ok.

Toi Qantas ja JAL varmaan olis se sujuvin reitti.


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

jounij

Minäkin arvostan Qantasin palvelua hyvin korkealle!

Vaikkei minulla mitään erityistä hinkua ole lentää Finnairilla, niin eipä ole erityisen suurta valittamistakaan ollut. Mutta Finnairin kohdalla on lyömätön etu se, että ei tarvitse käydä jossain Keski- tai Länsi-Euroopassa koneenvaihdossa. Se on etu, josta kannattaa maksaa ja vaikka hieman kärsiä n. 10 tunnin mittaisen lennon palveluntasossa.


Fundeeraa
Jouni
Canberra

MH

Itsellä valinta on kohdistunut Hong Kong reitille usein siiinä kun joutuu olemaan Finnairin armoilla vähiten aikaa :)  Qantas ja Cathay Pacific on kyllä palvelussa aika korkealla tasolla ja niiden etu ja varsinkin Qantasin että heidän melkein kaikki lentonsa ovat pitkiä. Pitkiä lentoja jatkuvasti lentävä henkilökunta tietää miten pitkillä ja puuduttavilla lennoilla saadaan ihmiset viihtymään, siinä tulee se iso ero esim Finnairiin joka pääasiassa lentää muutaman tunnin lentoja euroopan sisällä.

iluvatar

En tiedä mikä Finnairin palvelussa on ollut niin kurjaa, itse en ole kokenut mitään ongelmia heidän kanssaan. Finnairin koneet on ihan samanlaisia kuin muut eurooppalaiset kalliimmat yhtiöt. Jos haluaa luksusta niin pitää lentää lähi-itäläisillä tai aasialaisilla. Finnairit ja lufthansat ja vastaavat on niille ketkä ei niin luksusesta välitä vaan matkan pituudesta. Finnairin kone oli kyllä hieman retro, mutta ainakin niiden tekniikkaan voi luottaa. Qantasilla on kaikki ok hytissä, mutta tästä ei ole montakaan vuotta kun niiden teknisistä vioista tuli yleisiä kun yritettiin säästää kuluissa niin mietin vakavasti kannattaako qantasilla enää lentää. Viime viikolla istuttiin Singaporessa Qantasin koneessa joku tunti kun kuulemma odoteltiin insinööriä joka tulee korjaamaan vian. Enemmän jännitti lähteä qantasin koneella ilmaan kuin finnairin koneella.

Paula_Liina

Mulla on myos hyvat kokemukset Finnairista, ei mitaan valittamista. Olen lentanyt useammalla eri reitilla, Hong Kongin, Tokion, Bangkokin kautta, pari kertaa ollut noin tunnin vaihtoaika ja olen ehtinyt hyvin. Qantasista on huonommat kokemukset kun koneet olleet aivan tupaten taysia ja kahdesti ollut viihdejarjestelma rikki koko koneesta koko lennon. Finnairillakin on usein taytta, mutta sainpa kerran upgraden businekseen sen takia  :) Kavi tuuri. Parhaat kokemukset on olleet Qathaysta.

Haagalainen

Finnair ja Qantas on mielestäni ihan kelvollisia "perus" lentoyhtiöitä, joiden lennoista ei yleensä jää mitään erikoista mieleen (ei johdu alkoholista), ja se on hyvä merkki, koska huonot asiat jää mieleen herkemmin.
Muutaman muunkin lentoyhtiön tekemisiä on tullut tutkailtua niin työmatkojen kun lomienkin merkeissä viimeisten reilun 39,5 vuoden aikana, Euroopan, Afrikan, Lähi-Idän, Aasian,
Pohjois Amerikan ja Oseaanian taivaalla, ja noiden vähäisten kokemusten perusteella lennän mieluusti Finskillä, kunhan reititys ja lipun hinta on kohdallaan.

Ehkä Qantasin ohjelmatarjonta on monipuolisempaa. Yxi extreme ohjelmanumero on ollut "räjäyttää" moottori nousussa 8)
http://www.abc.net.au/news/2010-11-06/another-qantas-flight-grounded-after-engine-failure/2326036

Finnairia halvemmalla, tai ainakin suunnilleen samalla rahalla pääsee Keski-Euroopan kautta kiertäen moniin Aasian kohteisiin, joista on hyvät jatkoyhteydet Australiaankin.
Jos itselläni Finskin käyttäminen ottaisi niin koville, kuin joillakin tuntuu ottavan, en miettisi hetkeäkään, vaan kiertäisin esim. Frankfurtin tai Asterdamin kautta.
Tuo Keski-Euroopan kautta kiertäminen voi olla joka tapauksessa edessä, koska ei Finnair loputtomiin tule itsenäisenä pysymään. Sitä on tietysti mahdoton tietää, tuleeko Helsinki-Vantaa olemaan uuden liittouman hubi Aasian suuntaan vaiko ei.
Merkittävä järjestely on juuri totetumassa. Tässä vaiheessa n. 1/3 Finnairin Euroopan reiteistä siirtyy Flybe'en lennetäviksi. Reitit Helsingistä muualle Eurooppaan on Aasian reittien syöttöliikenteen takia hyvin tärkeitä Finnairille, mutta Ryanair, Norwegian ja monet muut halpalentoyhtiöt on polkeneet Euroopan reittien hintoja alas, ja Euroopan reittiliikenne on ollut Finskille kovasti tappiollista. Siirtämällä liikennettä halpalentoyhtiö Flybe'elle, Finnair ilmeisesti tulee ainakin jonkin aikaa taloudelisesti paremmin toimeen.
http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2012/10/12/sopimus-vahvistui-finnairin-flybe-lennot-alkavat-jo-tassa-kuussa/201239734/12

Uusi uhkakuva Finnairille on jo tiedossa. Halpalentoyhtiö Norwegian (josta Finnair omistaa 5%) on ilmoittanut aloittavansa suorat reittilennot Oslosta ja Tukholmasta Aasian kohteisiin, alustavan ilmoituksensa mukaan "puolta halvemmalla kun kilpailijat".
http://www.hs.fi/talous/Taloussanomat+Norwegian+aloittaa+halpalennot+Aasiaan/a1305603196678

MK

Kysyisin hieman neuvoa Suomi-Australia -väliä matkanneilta. Minun pitäisi joululomalla lentää Suomesta Australiaan validoimaan PR-viisumini. Onko teille  tähän aikaan vuodesta vielä tullut hyviä lentotarjouksia vastaan? Eli kannatasko odotella vielä hyviä tarjouksia, vai kannattaisko ottaa halvimmat mahdolliset lennot nyt? Lippujen hinnat näyttää nousevan sitä enemmän, mitä lähemmäksi joulun tienoo hiipii.

Hammersmith

Lainaus käyttäjältä: MK - lokakuu 13, 2012, 00:44
Kysyisin hieman neuvoa Suomi-Australia -väliä matkanneilta. Minun pitäisi joululomalla lentää Suomesta Australiaan validoimaan PR-viisumini. Onko teille  tähän aikaan vuodesta vielä tullut hyviä lentotarjouksia vastaan? Eli kannatasko odotella vielä hyviä tarjouksia, vai kannattaisko ottaa halvimmat mahdolliset lennot nyt? Lippujen hinnat näyttää nousevan sitä enemmän, mitä lähemmäksi joulun tienoo hiipii.

Joulun ajalle on turha odottaa tarjouksia. Itse tilaisin liput heti.

MH

MK

Ennen ainakin hinnoittelu joulun aikana muuttui 15pvä, itse muistan joskus katelleeni lentoja sekä 14 ja 15.12 niin muistan että eroa on ollut niin että 14pvä lähtemällä lipun hinta oli yli 1000e halvempi kun etsin lippuja liian myöhään. Ajoissa kun on liikkeellä niin erot eivät varmasti ole ihan noin suuria.