Tulin tahan maahan elo- syyskuun vaihteessa suoraan Australian keskitalveen.Suonissa virtasi aidot suomalaiset veret. Laskilla, voilla ja muilla suomalaisilla ravinteilla kyllastetty kehoni oli siis suomalaisen ihmisen ja tarkoitettu kestamaan suomalaisen ilmaston pakkasineen ja tuiskuineen.
Heti seuraavana viikonloppuna vaenvakisin halusin menna mereen uimaan. Tarkemmin sanottuna Manlyn hiekkarannalle. Perhe jossa tuolloin asuin ei ymmartanyt lainkaan kummallista haluani, mutta sain kuitenkin autokyydin mainitulle rannalle. Rannalle paastyamme heitin muitta mutkitta uimahoususilleni ja pulahdin mereen ja oli todella nautinto pulikoida ehka noin puolisen tuntia. Kuitenkin aloin jossain vaiheessa ihmetella, koska olin ainoa uimari ko. rannalla ja paattelin, etta ompahan kummallista vakea nama Aussit kun eivat ui. Meren lampotila oli ehka noin +20. Siis ei mikaan kyma vesi.
Nyt parikymmentavuotta jalkeenpain olen useasti naureskellut tuolle uimareissulleni, kun olen tullut tutuksi taman maan kanssa. Normaali tallaajaa kun on lahes mahdoton taalla saada uimaan talviaikaan mereen. Ja tanapaivan kun kehoni on tottunut Aussi-ilmastoon en minakaan enaan menisi Manlyyn uimaan.
Toinen juttu on jaanyt mieleeni etta, alkuvuosina en edes suuremmin havainnut luonnon vuosiaikojen vaihtelua. Minun harmalaisessa mielessani oli aina kesa.
Nyt tana paivana talviaikaan villatakki/pusero on pakollinen ainaki minulle. Ja olen myos omaksunut Aussitavan menna aamukahville ulos kuistille aamuaurinkoon lammittelemaan, koska sisalla on kylma, jos kaasulammittajai ei ole paalla.
Siis yhteenvetona supisuomalaisille jotka ovat tottuneet Suomen ilmoihin, niin kylla taalla parjailette suomalaisilla kesa ja syysvaateilla. Ja mainittakoon viela, etta vaatteet eivat taalla ole kovin hintavia varsinkaan kun ne maksaa Euroilla. Kunnon villapuserosta kun maksaa $20 niin saa varmaan hyvan.