KÄNNYKKÄ ASIAT.....

Aloittaja ruuneperi, tammikuu 08, 2004, 04:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ruuneperi

Kyssäri!

Vielä muutama viikko täällä kaamoksessa ja lähtö Sydneyhin häämöttää.

Luonnollisesti jätän matkapuhelimeni työantajalleni Suomeen, joten uuden hankinta on edessä.

Mikäs sielä on tuo GSM-puhelimien markkinat. Kannattaako puhelimen hankinta jättää sinne. Ajattelin lähinnä, kun kuitenkin jonkinlaisen paikallisen liittymän, niin saakos tässä yhteydessä luurinkin subventoituna.

Mitä operaattoria suosittelisitte liittymää tai prepaid, kun ajattelin piipahtaa siellä alle vuoden.

Rune
Terveisin,

Ruune

Patu

Moi Rune,
Itsella on Vodafone ollut viitisen kuukautta, ei ole ongelmia ollut. Tosin varmaan kaikki muutkin toimii ihan ok, en sen kummenpia valituksia ole kuullut. Taalta saa puhelimen ja prepaid-liittyman alk. noin 99 taalaa. hintaan sisaltyy muistaakseni 20-30 taalalla sms ja puheaikaa.

Jouko

Ruuneperi,

Voit tarkistaa hintoja vaikkapa näiden palveluntarjoajien sivuilta, esim Vodafone ( Prepaid ) tarjoaa Nokian 2100 ? Wallabies Mobile Packs? $249, Virgin Mobile ( Prepaid )  taas Nokian 3100 puhelinta $269 ja Optus ( Prepaid ) 3315 puhelinta $119 taalaa.

Telstraa en periaatteessa ottaisi jos vain muuta löytyy. :??


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

ruuneperi

tutkitaampa tuo tarjonta.  Rahat vain poltaa taskussa kun uusi luuri pitäisi hankkia.

Näköjään tuo prepaid potentiaalisin vaihtoehto?

Rune
Terveisin,

Ruune

Raiwå

Ruuneperi :)

Vastaan äkkiä, ennenkun Canberrassa heräävät :)
Löydät Canberrasta Suomalaisen puhelinmyyjän, nimi on Jorma Miettinen.
LAitan sinulle u2u viestinä yhteystiedot, jos tarvitset.
Yksi haitta täältä ostetulla puhelimella on, että siinä on Asiapack softa sisällä.
Mutta jos sen ostat oikeasta paikasta, voit pistää kaupan ehdoksi, että asentavat scandic softan siihen sisään.


Hauskoja matkansuunnitteluhetkiä :)




:coolh
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Heidi

Mina olen verkon valinnassa hieman eri mielta kuin esim. Jouko, itse en nimittain valitsisi mitaan muuta kuin Telstran liittyman. Meidan asuinalueella pohjois-Victoriassa Telstra on ihan ehdoton, muitten kuuluvuusalue vaihtelee suuresti ja saimme juuri selville, etta Vodafone ei toimi taalla meidan kylalla ollenkaan, kun ostimme meilla lomailleelle mieheni tyttarelle joululahjaksi puhelimen (pre-paid) Vodafonen kortilla ja pettymys oli suuri, kun kuuluvuutta ei ollutkaan. Onneksi tata puhelinta ei oltu lukittu Vodafonen verkkoon, kuten kasittaakseni yleensa on pre-paid puhelimien kanssa ja ostimme puhelimeen myos Telstran kortin. Aiemmin, kun reissasimme ympari maata, totesimme Telstran kuuluvuusalueen olevan ylivoimaisesti kattavimman, vaikka tottakai heillakin on aukkoja jossain syrjaisilla alueilla. Mutta jos asuu tai lomailee vain Sydneyssa tai yleensakin tiheimmin asutuilla alueilla, kuten lukemani perusteella suurin osa dunderiin kirjoittavista tekee, ei varmaan ole niin valia, minka liittyman valitsee, mutta kommenttini tiedoksi niille, jotka asuvat tai matkustelevat muuallakin, kuin metropoleissa. Saimme muuten hyvan diilin Dick Smith-ketjun liikkeesta, Nokian uudehko malli (en tietenkaan muista sen numeroa) Vodafonen kortilla $159 sisaltaen $80 edesta ilmaista puheaikaa seka sms-viesteja. Kuten sanoin, puhelinta ei ole lukittu Vodafonen verkkoon, joten halutessaan siihen voi vaihtaa minka tahansa kortin ja verkkoa vaihtaessaan saa myos pitaa saman numeron.

Jukka

Taas kerran, yks sopii yhdelle ja toinen toiselle. Itselläni on Optus koska kaikki soitot toiseen kännykkäliittymään 7pm 7am maksaa 22c/10 minuuttia ja se sopii mulle.

Kannattaa miettiä mihin soittaa ja koska ja valita operaattori sen mukaan joka parhaiten sopii omiin tarpeisiin.

Jukka

Sarah

Sellasta kyselisin, että pitääkö hankkia joku Aussilainen liittymä, jos aikoo luuria siellä käyttää? Vai kuin se homma toimii.. :?

riaapa

Suomalaiset kännykkäliittymät toimivat Australiassa ihan samalla tavalla kuin muuallakin ulkomailla. En ole varma näistä uudemmista operaattoreista, mutta erittäin todennäköisesti heillä toimii "roaming" samoin kuin ainakin Soneralla ja Radiolinjalla. Eli kännysi käyttää jotain paikallista verkkoa, ja voit soitella ihan niin kauan kuin akkua riittää. Puhelinnumerot vaan täytyy olla kännyn muistissa kansainvälisessä muodossa, (eli esim suomalaiset alkavat +358...) muutoin on oikean ihmisen tavoittaminen toivotonta.

Mutta tuo suomalaisen liittymän käyttö ulkomailla maksaa tietenkin mansikoita. Puhelujen soitto on tosi kallista, ja myös puhelun vastaanottaminen kartuttaa omaa puhelinlaskuasi. Siksi on erittäin suositeltavaa ja järkevää hankkia paikallinen liittymä. Ei ole vaikeaa.

Lisää tietoa:

Soneran kuuluvuus ulkomailla

http://www.dundernews.com/viestitaulu/viewthread.php?tid=435
http://www.dundernews.com/viestitaulu/viewthread.php?tid=768
http://www.dundernews.com/viestitaulu/viewthread.php?tid=890
http://www.dundernews.com/viestitaulu/viewthread.php?tid=918

Haullahan tuota tietoa löytyy...

Riina.
Riina

MH

Sonera toimii hyvin ainakin taajamaalueilla outbackistä ei tietoa mitä hintoihin tulee niin itse olen aina yllättynyt positiivisesti siellä soitettujen ja vastaanotettujen puheluiden laskun pienuudesta. Minulle ainakin on jäänyt kuva soittelujen edullisuudesta ja kuitenkin puheluita ollut useita päivässä ja pitkiäkin jaaritteluja

Marko

wendolene

Samanlaisia kokemuksia minullakin. Puhelut olivat yllättävän edullisia, vaikka soneralta soittelinkin. Pidemmäksi aikaa lähtevän kannattanee kuitenkin harkita paikallisen liittymän/puhelinkortin hankkimista :??

Krisse A

Terve!
Oon tuossa ens kuussa lähdössä Ausseihin ja vanhemmat anto yhden ehdon lähtemiseen:täytyy olla kamerapuhelin mukana. Nyt oon suunnitellu ostavani Singaporesta puhelimen kun pysähdyn siellä muutamaksi päiväksi ennen Ausseihin saapumista, ilmeisesti ovat puhelimet siellä aika paljon huokeampia kuin täällä Suomessa. Mutta mitäs tää Asiapack softa käytännössä tarkottaa,mistä raivo tuossa aikaisemmin mainitsi?Toimiiko puhelin ollenkaan Suomessa ilman sitä scandic softaa?Voiko softan asentaa myöhemmin Suomessa? :? Oon nyt hieman hukassa tän asian kanssa, että jos joku näistä hommista enemmän tietävä voisi vastata, olisin hirmu kiitollinen... :)

-Krisse-

Tony

Hei Krisse!

Olimme viime lokakuussa viisi päivää Singaporessa ja ajatuksenani oli myös ostaa uusi kännykkä, mutta ero Suomen hintoihin oli niin mitätön, että jätin puhelimen ostamatta. Mitään tarkkoja hintatietoja en enää muista, mutta eipä sellaisilla tiedolla enää olisi mitään merkitystä.

Ihan pienen hintaeron takia ei puhelinta kannata Singaporesta hankkia, koska esim. takuun kanssa saattaa myöhemmin tulla hankaluuksia. Ja jos saat hankittua puhelimen huippuedullisesti jostakin Singaporen sivukujilta, niin todennäköisesti laite levähtää heti maasta poistuttuasi.

Kolme kertaa kyseisessä  maassa käyneenä voin sanoa, että singaporelaiset kauppamiehet hallitsevat tyylikkäästi länsimaisen turistin huijaamisen :nuttu:

Kauppa se on kun kannattaa

:)Tony

zetax

Itse ajattelin hommata hyvan ja uuden puhelimen, ennen Suomeen palaamista. Kylla ainakin Australiassa mun mielesta puhelimet on paljon halvempia kuin Suomessa.
Vai ostaisinko vasta Nzl:ssa vai Tongalta? Tiedatteko USA:n hintoja? USA:ssa voisi olla ainakin 20% halvempaa kuin Suomessa dollarin heikon kurssinn vuoksi..

Myos digikamera olisi hankintalistalla, jos vaan rahoitus jarjestyisi, en ole yhtaan tyytyvainen tahan mun uusimpaan hp:een. Vanha HP oli todella hyva.

Tony

Zetax,

Ensimmäinen kysymys: Kuinka kauan olet ollut reissullasi?
Mieleeni vain tuli ettet vaan vertaisi puhelimen hintoja siihen mitä ne olivat Suomesta lähtiessäsi. Puhelimien hinnoilla kun on tapana pudota ajan saatossa. Ja jos ei ole mahdollista tehdä samanaikaista hintavertailua, niin saattaa syntyä vääristynyt kuva hintaeroista.

Viime joulukuussa Cairnsissä ollessamme vertasimme Nokian 6600 kamerapuhelimen hintoja ja ainakin silloin se maksoi tismalleen saman kuin Suomessa.

Saattaa olla että puhelimet ovat yleisesti hitusen verran halvempia Australiassa kuin Suomessa, mutta mikä on sellainen prosenttiero, että on kannattavaa ostaa puhelin matkalla. Ainakaan 10% ero ei minua houkuttelisi puhelinostoksille, jos takuun toimivuudesta ei olisi varmaa tietoa.

Ja jos ostat puhelimen matkasi loppuvaiheessa, niin todennäköisesti muutama viikko kotiin paluusi jälkeen saisit saman puhelimen Suomesta jo edullisemmin ja ainakin toimivalla takuulla.

Jenkkilästä ostettujen puhelimien toimivuudesta Suomessa en olisi ihan varma, koska hehän eivät käytä GSM-verkkoa, mutta tähän kysymykseen varmasti löytyy Dunderista todellisiakin asiantuntijoita:??

:)Tony

Jouko

Kannattaa muistaa että puhelinta ostaessa myyjät "fix up" sut yleensä 12 24kk "dealeihin. Jossa puhelin on "ilmainen" ja maksat vaan puheluista. Katsoin tuosta meidän m8 hinnastosta puhelimen ulosmyynti hinnat muutamille Nokian puhelimille.

Nyt varmaan joku sanoo että noita 1100  saa 40 ainakin neljä kymppiä halvemmalla kun ostaa ?pre paid? puhelimen, juju on siinä että ne ovat lukittu verkkoon. Esim. Telstran puhelimen irrotuksesta joutuu pulittamaan pitkän pennin. Vodafonella ja Virginillä se on hieman halvempaa kortit pitää vain ladata pari kertaa.

Kuten Tonikin sanoi, takuiden kanssa ei ole ihmettelemistä kun ostaa puhelimen Suomesta. Kannattaa muistaa että näissä on eri softat sisällä ja ne on valmistettu yleensä jossain Vinku- Aasiassa. :o

Tietysti jos ostaa vain jonkun halvan kuten 1100 niin niitä saa Virginiltä 129 taalalla ja puhelimen saa irrotettua verkosta kun siihen on ostanut 100 taalalla puheaikaa  (2X$50).

1100 $168
3200 $328
5140 $619
6600 $656
7600 $874


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

eevis

Hmmm, tää voi olla tyhmä kysymys (ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä... :hahhaa ) mutta siis saako sieltä Ausseista ostaa myös pelkkiä prepaid SIM-kortteja (siis ilman puhelinta)? Lueskelin tota Vodafonen sivua jonka linkin Jouko oli laittanut (thanks!), enkä nyt ainakaan äkkiseltään vastausta löytänyt. Eli koska mulla on vielä ihan toimiva känny, ottaisin sen mielellään mukaan, ja ottaisin pelkän SIM-kortin joltain operaattorilta.

eevis
Dees - We will bloody bounce back!!!


tinu

Eli riittääkö ausseissa ja u-seelannissa kaksitaajuus puhelin? ei tarvitse olla kolmitaajuus puhelinta?

Kiitti!
tinu

Saija

Hintoihin en osaa sen kummemmin kommentoida, mutta muutama oikaisu esitettyihin väitteisiin. Kyllä Jenkkiläsää on myös GSM-verkkoja, vaikka ovatkin harvassa. Sieltä jos luurin ostaa, ja aikoo Suomessakin käyttää, kannattaa varmistua että toimii sekä GSM900 että GSM1800 verkoisssa, koska ainakaan Oulun ympäristökunnissa (tai Etelä-Suomen takahikiöillä) ei tuota 1800- verkkoa ole.
Ja sitten tuo paikallisissa luureissa myytävä Asiapack ei sisällä Ä,Ö yms kirjaimia, joten tekstiviestien kirjottelu on "vajavaista", ja ennakoiva tekstinsyöttö T9 ei tietenkään toimi Suomeksi tekstareita kirjotellessa. Toki scandipaketin saa asenettua Suomeen tullessa, mutta mitään velvollisutta siihen ei täällä kenelläkään ole ja mihin hintaa sen saat, en osaa sanoa. Paitsi jos sulla on kavereita Nokialla töissä...
Ja Ausseissahan riittää yksitaajuuspuhelinkin, kohan kun on oikea taajuus;) Mitkä muuten on Aussien yleisimmät/käytetyt taajuudet?

SaQ

tinu: kaksitaajuus riittaa
eevis: kylla voi, esim. vodafone 30 dollaria ja sisaltaa kredittia 30 dollarin arvosta.

Jouko

Eevis,

Optus ainakin toimii 900MHz, jotkut operaattorit kuten toimii Vodafone ja Telstra toimii 900/1800MHz :peukkuy


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

tinu

tinu

riaapa

Eevis :D

Myös Virgin Mobilesilla on tuo prepaid-mahdollisuus, ja maksaa samoin alkuun 30 dollaria ja krediittiä on saman verran. Jatkossa kortilleen voi ladata kerralla 15, 30, 50 tai 100 dollaria, ja puhelujen hinta on sitä edullisempi mitä enemmän kerralla lataat. Virginin kuuluvuus on ainakin mun mielestä ollut hyvä, se kun käyttää Optuksen verkkoa. Mutta enpä ole juuri missää pusikossa yrittänyt sitä käyttääkään...

Tässä esim. tietoa tuosta mikä minulla on:
https://www.virginmobile.com.au/pricelist/prepaid.html (huomaa että puheluhinnat ilmoitetaan ovelasti "per 30 sec")

Matkapuhelut ovat mielestäni Aussilassa kalliita Suomeen verrattuna. Oletan että se johtuu juuri tuosta että useimmat ihmiset ostavat puhelimensa "halvalla" sellaisella diilillä että se on sidottu tiettyyn operaattoriin. Pitäähän heidän jotenkin saada rahansa takaisin, joten puhelut ovat vastaavasti kalliimpia. Ja nuo diilit pitävät hinnat korkealla myös meille jotka omistamme oman luurimme... :(
Riina

eevis

Kiitti SaQ, Jouko ja Riina! :god: :god:

Mulla on tuollainen 3-taajuuskänny, että eiköhän se toimi sielläkin. Ja jos Riina sulla yleensä tuo Virgin on käytössä urbaanissa Melbournessa, niin taitais sopia mullekin. Voihan sitä sitten vaikka hankkia Telstran kortin jos alan kovasti bushwalkingia harrastaa. Tai sitten täytyy pärjätä ilman kännyä...kauhea ajatuskin!!! :o :o :hahhaa :hahhaa

Cheers
eevis
Dees - We will bloody bounce back!!!


Tony

Eevis,

Ei se Telstran korttikaan ihmeitä saa aikaan. Jo 10-20 km Adelaiden ulkopuolella ei ollut Telstran kentästä enää haisuakaan. Jos todellakin puskaan aiot patikoimaan, niin kännykällä ei tee yhtään mitään.

:)Tony

Jaaks

Tony :D

Asiaa puhut.  Johan ne mobilit alkaa patkimaan asutuskeskuksissakin joskus puhumattakaan, etta mihinkaan puskaan menisi.

Satelliittipuhelin toimii, mutta maksaakin muutaman tuhatta ja puhelut paalle yli dollarin/ minuutti :o

Vahan eri puhelinfirmojen kattamia alueita:

http://www.amta.org.au/default.asp?Page=317

eevis

Tony ja Jaaks :D

Tota vähän pelkäsinkin... Vähän eri mittakaavassa kuitenkin Aussit kooltaan, että ei kai joka paikassa voi kenttää ollakaan. Suomessa Lapissa vaeltaessa on kyllä esim. Soneralla aika vaikea löytää aluetta jossa ei känny kuuluisi (ainakin mäkien päällä), mutta Ausseissa täytyy sitten totutella olemaan ilman kännyä jos oikein puskiin innostuu lähtemään...joo olen citypartiolainen selvästi! :hahhaa Thanks taas! Ja kiitos Jaaks hyvästä kenttälinkistä! :god:

eevis
Dees - We will bloody bounce back!!!


mette

LainaaAlkuperäinen postittaja riaapa


Matkapuhelut ovat mielestäni Aussilassa kalliita Suomeen verrattuna. Oletan että se johtuu juuri tuosta että useimmat ihmiset ostavat puhelimensa "halvalla" sellaisella diilillä että se on sidottu tiettyyn operaattoriin. Pitäähän heidän jotenkin saada rahansa takaisin, joten puhelut ovat vastaavasti kalliimpia. Ja nuo diilit pitävät hinnat korkealla myös meille jotka omistamme oman luurimme... :(


Olen ymmärtänyt, että nuo prepaid -rates olisivat viime vuosina  tulleet paljonkin kilpailukykyisimmiksi? Ainakaan minun mielestäni ero ei ole enää suuren suuri verraten  prepaid Virgin ja omaa diiliäni. Mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle, niiinhän se on. Meidän tarpeisiin(wap & mms-viestit)" halpa" diili on  ollut  kuitenkin  hyvä!

Jaaks

Eevis :D

En tieda jos nyt ymmarsit, mutta ei sinun tarvitse edes menna sinne "puskaan" asti, etta kuuluvuus loppuu :(

Esimerkiksi Brisbanesta pohjoiseen ajettaessa tietyilla katve alueilla (vaikka olet sivistysalueella moottoritiella) yhteys katkee aina.  Jopa tietyilla alueilla kaupungissa signaali joskus haviaa ihan taysin :o

Eroja eri puhelinfirmojen valilla paljon ja kate alueet vaihtelee yllattaen.

Ainahan vanha partioilainen voi kayttaa savumerkkeja, jos ei muut vehkeet toimi :D

eevis

Jaaks :D

Juu, ymmärsin nuo taajamarajoituksetkin kentissä. Ja katveet on todellisuutta vaikka mm. Jenkeissä isoissa kaupungeissakin, joten niihin täytyy vaan sopeutua Ausseissakin. Mutta kiva kuulla kokemuksia etukäteen, kiitti!

Ja on mulle joskus muinoin partiossa opetettu niitä maahan jätettäviä merkkejäkin joita voi seurata, niin löytävätpähän mun mädäntyneen ruhon sitten kotiin lähetettäväksi sieltä pusikosta, jos ei savumerkitkään löydä perille... :hahhaa :hahhaa

eevis
Dees - We will bloody bounce back!!!


Krisse A

Kiitoksia vastauksista! :) Sen verran noita Singaporen hintoja netistä kattelin että esim. Samsungin puhelimet olis noin 100 euroa halvempia siellä kuin täällä Suomessa...Mutta kyllähän se vähän vaikeaks menee sen Aasia softan kanssa, joten täytyypä tässä vielä miettiä ja tuumia mitä teen :)

zetax

Viela noista Suomen ja Aussien hintaeroista.
Ma tulin Helmikuun lopulla tanne ja silloin ainakin tuntui, etta lahes kaikki puhelimet olisivat olleet ainakin 30-40% halvempia kuin Suomessa. Empa tieda sitten...

riaapa

LainaaAlkuperäinen postittaja mette
Olen ymmärtänyt,että nuo prepaid -rates olisivat viime vuosina  tulleet paljonkin kilpailukykyisimmiksi?Ainakaan minun mielestäni ero ei ole enää suuren suuri verraten  prepaid Virgin ja omaa diiliäni.Mikä sopii yhdelle ,ei sovi toiselle ,niiinhän se on.Meidän tarpeisiin(wap & mms-viestit)" halpa" diili on  ollut  kuitenkin  hyvä!

Mette. Tarkoitin, että matkapuheluhinnat täällä verrattuna Suomeen ovat kalliita. En verrannut täkäläisiä prepaid-hintoja täkäläisiin normaaleihin hintoihin, koska kuten sanoit ne ovat täällä tosiaan suunnilleen samalla tasolla. Ja tuolla "halvalla" tarkoitin noita varsinaisten matkapuhelinlaitteiden näennäisen edullisia hintoja, jos ne ostaa osana tuollaista pakettia. Mutta en usko että matkapuhelimia pelkästä hyvästä tahdosta myytäisiin noin edullisesti, joten myyjä saa erotuksen siitä, kun sitoo puhelimen tietyksi ajaksi kalliimpiin puheluhintoihin. Ja koska nuo paketit ovat täällä niin suosittuja, niin ne pitävät kaikkien matkapuhelujen hinnat korkeammalla kuin esim. Suomessa. Tämä oli siis pointtini.

Ainut syy miksi minulla ei ole tuollaista pakettia, vaan pelkkä pre-paid sim-kortti yhdistettynä omaan luuriini, on se, että toin puhelimeni mukanani Suomesta. :?? Nyt kun on muut asiat järjestettynä, niin tarkoitus olisi myös vaihtaa prepaid ihan normaaliin jälkikäteen laskutettavaan sopimukseen, ettei tarvitse koko ajan vahtia että minkä verran sitä krediittiä onkaan jäljellä...

Riina.
Riina

Tony

Tässä hieman faktaa puhelimien hintavertailuun

Joukon mainitsemat hinnat Nokian kapuloista:
1100 $168
3200 $328
5140 $619
6600 $656
7600 $874

ja samat Suomessa ostettuna
aussitaaloiksi muutettuna Forexin laskimella

1100 $156
3200 $325
5140 $501
6600 $674
7600 $681

Siis että miten päin tarkoitit tämän 30-40% hintaeron olevan:??:??

Tokihan aina voi ostaa puhelimen Stokkan elektroniikkaosastolta, jos se antaa kaupalle ylimääräistä lisäarvoa, mutta näillä hinnoilla voit hakea puhelimen lähimmästä postista tai parhaimmassa tapauksessa saat sen suoraan kotiin kuljetettuna.



:)Tony

eevis

Riina :D

Mä yritän nyt päästä superhelpolla, eli kysynpä sulta että miten siitä prepaidista näkee, paljonko krediittiä on jäljellä? ...Ettei niinku loppuis kesken kriittisten juttujen yllättäen... :D

Kiitti taas kerran!

eevis
Dees - We will bloody bounce back!!!


Marika

Ainakin Optuksen pre-paid toimii niin, etta soitat ilmaiseen palvelunumeroon mika aina kertoo paljonko saldoa on jaljella. Viimeistaan sitten huomaat, etta nollilla ollaan, kun yritat esim. lahettaa viestia eika onnistua. Tai soittaa, niin aani automaattisesti kertoo, ettei ole tarpeeksi krediittia jaljella.

eevis

Marika :D

Kiitti tiedosta, tota pelkäsinkin... :( Eli sitä täytyy sitten tosiaan kytätä sitä saldoa niinkuin Riina sanoikin. :??

eevis
Dees - We will bloody bounce back!!!


riaapa

Niin, mä kyttään sitä saldoa mun Virgin Mobile -nettisivun kautta, mutta toinen vaihtoehto olis tosiaan soittaa tuonne numeroon, missä erittäin ärsyttävä ja tekopirteä miesääni sanoo "Welcome to virgin mobile!..."

Ei se ilman varoitusta kesken puhelun kuitenkaan pistä poikki, vaan hyvissä ajoin ennen kuin puhelu poikkastaan kuulet varoituksen "You have __ dollars remaining for this phone call" tai jotain vastaavaa. Jotta sitten tietää vähän nopeemmin lopettaa sen puhelun. Se siinä on ärsyttävää, että jos krediitti on päässyt niin vähiin ettei voi soittaa puheluita, niin se ei anna edes "härkätä", vaan ilmoittaa vaan ettet voi soittaa puheluita.

Riina.
Riina

mette

riaapa :D

Ja minä ymmärsin, että juuri näitten halpojen diilien vuoksi  puhelut  ovat kalliita myös heille, jotka  luurinsa omistavat...Nyt asia ymmärretty! Olisi  kiva muuten  tietää miten halpaa kännykällä soitteleminen  siellä Suomessa  oikein on???Suomen Kuvalehdestä   luin, että Suomessa  on 4 750 000 kappaletta kännykkäliittymää :o
Joka tapauksessa eikö täälläkin   pari vuotta sitten noissa diileissä  ollut käytäntö se, että myös itse luuristakin  veloitettiin  kuukausittain, mutta  sitten siitä luovuttiin ja palattiin takaisin entiseen. Ilmeisesti asiakkaat eivät tykänneet maksaa luureistaan , eikä  taksoissakaan kai ollut mitään eroa :??

Tony

Mette,

Normaalihintaisten puhelujen minuuttihinta pyörii 0,079-0,13 euron paikkeilla, mutta sitten on näitä erilaisia kaveripiirin tai saman operaattorin sisäiset puhelut, jotka ovat taas reilusti halvempia, itseasiassa jopa ilmaisia kuten Saunalahdella vielä jonkin aikaa.

Suomessa eri operaattoreiden hintavertailu on lähes mahdotonta erilaisten hinnoitteluvariaatioiden takia, ja vielä kun mukaan lasketaan liittymien mukana tulevat ilmaiset puheajat, niin mietittävää todellakin rittää, mikä milloinkin olisi se paras vaihtoehto.

http://www.gsm.fi/

:)Tony