packsafe--lukkovaijerisysteemi

Aloittaja somppu, elokuu 26, 2003, 19:25

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

somppu

Tietääkö kukaan noista rinkan packsafe jutuista?mistä saa, mitä maksaa? Eli siis sellainen vaijerisysteemi, jonka voi laittaa rinkan ympärille ja lukita, eli kukaan ei pääse käsiksi kamoihin?

vai miten te muut ootte hoitanut noi turvalisuus jutut?

lähtö lähestyy, enää 11päivää ;)

Jaaks

Somppu :D

Siis haluatko ostaa sen Ausseista vai Suomesta :??:??

Entas nama vaijerikaupat mista osta valmiiksi "loopattua" vaijeria haluamasi mitan ja sitten vaan lukko :??:??:??

Eika sekaan esta rinkan varastamista :??:??

Heidi

Somppu, tarkoitatko siis sellaista metallista verkkoa, joka peittaa koko rinkan? Muistan ystavani kertoneen, etta hanella oli sellainen kaytossaan Aasiassa matkustellessaan, mutta tuskinpa sellainen on Australiassa tarpeen?? Taalla on nimittain erittain turvallista matkustaa verrattuna juuri Aasiaan tai vaikka Etela-Amerikan maihin ja tuollainen verkko on kaytossa tosi hankala. Hanki vaikka pieni munalukko, jos haluat tuntea olosi turvallisemmaksi. Hostelleissa on yleensa lukolliset sailytyslokerot ja en ole koskaan esim. busseissa tai junissa tormannyt ongelmiin. Meidat rosvottiin Bangkokissa (kamat olivat paikallisen matkatoimiston sailytystilassa)  ja olen itse erittain varovainen tavaroitteni suhteen, mutta jalleen kerran terveella jarjella selviaa pitkalle!! :cool:

iskater

olen yhden sellasen vaijerisysteemin taalla ollessani nahnyt. ja se oli hankalan nakoinen varsinkin kun piti paasta tavaroihin kasiksi.
useimissa hostelleissa on sailytyslokerot joko huoneissa joihin voi kayttaa omaa munalukkoa. tai sitten respan puolella jotain panttia vastaan saa kamat sinne lukon taakse.
itse olen kylla pitanyt tavaroita ihan miten sattuu ja paljoa lukitsematta niissa paikoissa jossa on tuntunut silta. jostain vaan tulee valilla sellainen vaikutelma etta mita tassa lukitsemaan.
yhden tarinan olen nyt matkan aikana kuullut.....byron bayssa samassa huoneessa asunut saksalainen kertoi miten uudessa seelannissa oli jossain hostellissa puhallettu monta huonetta, kaikkea irtonaista mita oli lahtenyt. sukkia t-paitoja cd-soittimia. mita vaan oli irronnut. mutta muuten taalla kylla useimpien tavarat ovat lukitsemattomina, ja valilla huoneen ovi auki 24h paivassa.  
padlock. se on hyva.

kristian

Sanoisin, etta unohda koko 'packsafe" ja ota itsellesi kunnon tavaravakuutus.

Itse lahdin viime kevaana Suomesta ja ostin Helsingista (partioaitasta, hinta muistaakseni noin 70 eur) ko. vaijerikapistuksen. Ennen Ausseihin tuloa olin parikuukautta eripuolilla Aasiaa ja kaytin tuota eritain hankalaa, hermot pilalle laittavaa vehjetta tasan yhden kerran ollessani yojunassa. Verkko vei suotta tilaa rinkasta ja lisasi muutenkin rinkan painoa.

Saavuttuani Australiaan sain taman helvetillisen vaijeriverkon myytya second hand shoppiin 20 taalalla. Huomasi muuten pari paivaa sen jalkeen, etta myyvat taalla uusia hintaan 132 taalaa/kpl. (en ole koskaan ollutkaan kauppiassukua).
Tassa vaatimaton mielipiteeni:XXXX

Jaaks

Kristian :D

Varmaankin vaatimaton, mutta kuitenkin hyvin tarkea :D:D:D

Kuten sanoit hermot meni - niin onko se sen arvoista :??:??:??
Tuskin, ja taas tullaan asiaan kunnon matka- ja matkatavaravakuutuksesta :o

somppu

Kiitos vinkeistä :) Matkavakuutus on kunnossa ja maalaisjärkeäkin löytyy :XXXX eli taidan suosiolla unohtaa tuon kapistuksen. Hinta on jo ainakin niin hirveä, että keksin varmasti parempaakin tekemistä sille rahalle!