Valokuvien teettäminen??

Aloittaja debi, kesäkuu 09, 2005, 17:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

debi

Hei... Tietääkö kukaan onnistuuko Australian valokuvaliikkeissä kuvien tallentaminen digikameran muistikortista cd:lle? Ei haluttaisi enää tilata pelkkiä paperikuvia. Olisin kiitollinen tiedoista! On nimittäin aika iso pulma, että miten saa kuvat säilöttyä kotisuomeen asti.

Jouko

Kyllä se yleensä onnistuu, tosin kaikki eivät sitä vieläkään tee.?:?

Tässä Fuji filmin kehityspaikkoja ja niiden palveluja. Valitse "Locations"
http://www.fujifilm.com.au:


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

Tony

Jouko näköjään kerkesi jo vastaamaan:)

Samaa olisin sanonut, että onnistuu useimmissa valokuvausliikkeissä ja myös monissa pienissä atk-alan liikkeissä. Eivätkä he siitä velota juuri cd-levyn hintaa enempää.

:)Tony

concept-

Itse olen myos huomannut etta vahan isommissa NewsAgency:ssa saa teetettya kuvia paperille ja myos cd:lle ;)

eevis

debi :D

monissa kaupoissa (mm. Priceline) nököttää myös niitä sellaisia kai Kodakin keltaisia automaatteja, joissa voit itse siirtää kuvat kamerasta CD:lle ja/tai printata ne. Itse käytän sellaista sovitinta, mikäs se nyt onkaan, Memory stick duo adaptor, siinä saa tungettua kameran muistikortin suoraan koneen sisään niin ei kulu akku kamerasta kuvia siirtäessä (joo onhan niitä muitakin keinoja).
Dees - We will bloody bounce back!!!


Minna

Debi:D
Sydneyssa ainakin on useita paikkoja joissa voi digikameran kuvat laittaa cd:lle.Esim.Chinatownin aluelta löytyy paljon Aasialaisia nettipaikkoja ja ne siirtää pientä maksua vastaan kuvat cd:lle!:XXXX
Cheers,Minna
-When you wish upon a falling star, your dreams can come true.Unless it\'s really a meteorite hurtling to the earth which will destroy all life. Then you\'re pretty much hosed no matter what you wish for-

jees

Toi on todella hyvä tieto. Minäkin taidan tulla joskus Ausseihin katselemaan paikkoja, jahka saa rahoituksen kasaan, eli ei vielä pariin vuoteen :peukkua

No toivossa on hyvä elää. ;)
Jees Jees :D

debi

Hei, kiitti kaikille vastauksista! Brisbanessa näköjään onnistuu kuvien tallentaminen. :D  Mahtavaa tietää tuokin nyt varmaksi, kun tosiaan olisi turhaa alkaa kuljettamaan kaikki kameran johdot ja kuvanlatausohjelmat mukana.. Kuitenkin on paljon muutakin hyödyllistä sovittava matkalaukkuun 8kk reissun ajaksi ;)

Silppu

Löysin linkin, minkä kautta voi teettää digikuvat edullisesti (15c/kpl).

http://www.bigphoto.com.au/

Silppu :)

ausseihin!

Kaipailisin päivitettyä tietoa digikuvien teettämisestä. Hinnat? Missä onnistuu parhaiten so. kätevimmin? Itse käytän täällä Suomessa If:n nykyisen Ifolorin palveluja, koska postitus suoraan kotiin on niin kätevä. Ja mielestäni kuvan laatu on ihan ok. Onko Ausseissa vastaavaa palvelua?

Ja kyselen tässä samassa ketjussa, kun en jaksa uutta aloittaa. Ovatko kamerattuotteet edullisempia siellä kuin Suomessa? Lähinnä pohdin objektiivien ostoa eos 400D kameraani. 

jounij

En osaa vastata tuohon kuvien teettämistä koskevaan hintatiedusteluusi, sillä en ole tulostuttanut yhtää kuvaa sitten digitaalisen kameran hankittuani viitisen vuotta sitten. Pysyvät kuvat nääs tietokoneellani helpommin järjestyksessä ja löydettävissä, ja katselukin sujuu mielestäni oikein ketterästi tv:stä tai tietokoneen monitorilta.

En tunne Suomen hintatasoa, mutta pari vuotta sitten yksi kyläilemässä ollut kaveri osti kameran täältä. Hänen mielestään kameroiden hinnat Suomessa ja Australiassa olivat silloin hyvin samanlaisia, mutta koska hän turistina saattoi ostaa kameran täältä verottomaan hintaan, hän päätti, että tuo 10% suuruinen hintaetu kannatti käyttää. Ehkäpä jollakin toisella on ajantasaisempaa tietoa?


Muitakin keskusteluun houkuttelee
Jouni
Canberra

RUU

Kuvat meillakin on epajarjestyksessa vain kovalevylla. Paperikopioita ei ole tullut teetettya kun blogeissa on lysti julkaista ne, joita ehka muutenkin isovanhemmille, jne. lahettelisi jos paperi postissa kulkisi.

SLR-kameran ostimme taalta 1,5 v sitten ja hintataso oli sama kuin Suomessa. Taitaa olla edelleenkin elleivat ne Suomessa seuraa kaytettyjen autojen hintaindeksia.  ;)
Sen sijaan tilpehooria, kuten kolmijalkoja, laukkuja yms, taalla taitaa saada vahintaan sen maagisen valuuttakertoimen verran halvemmalla (eli samat numerot hintalapuissa, vain valuutta vaihtuu valissa).
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

Aikis

Sama käsitys ja kokemus, että elektroniikan hinnassa ei olennaista eroa. Tai siis tarkennetaan vielä, että kameroiden.

En myöskään muista käyttäneeni australialaista onlinepalvelua kuvien tetttämisessä, mutta sen sijaan kyllä juuri isovanhemmille laitettiin kuvia näitten suomalaisten palveluntuottajien kautta. En muista oliko eiri vai ifi mutta kuvat vaan sähköisesti heille onlinesysteemin kautta ja he lähettivät ne suoraan vastaanottajalle - joka tosin muistaakseni joutui lunastamaan ne! Mutta teki sen ilomielin...Nyt en kyllä ymmärrä/muista miksi, sillä voihan noihin maksaa luottokortilla.

MH

Lainaus käyttäjältä: ausseihin! - tammikuu 17, 2008, 06:36
Suomessa If:n nykyisen Ifolorin palveluja, koska postitus suoraan kotiin on niin kätevä. Ja mielestäni kuvan laatu on ihan ok.

Ovat teollisesti valmistettuja kuvia joiden laatu on kaukana hyvästä, tyypillinen massatuotanto jossa tehdään kuvia halvalla kansalle jolle on samantekevää miltä kuvat näyttää. Kuvat kannattaa teettää kuvaliikkeessä joissa kuvien laatu tarkistetaan yksitellen ja mahdolliset korjaukset tehdään samalla kertaa, hintaahan tietty on enemmän mutta kuvan laatu ihan eri tasolla.

ausseihin!

Kiitoksia tiedoista. Täytynee siis itse tutstua hintatasoon. Kiitos KH kommentistasi. Kuvailen tosi paljon ja teetän kuvia myös massoittain, joten hinta valitettavasti ratkaisee paljon. Toki jos on joku yksittäinen kuva, josta haluan laadukkaan vedoksen, niin silloin siitä voi maksaa käsityön hinnan. Itse olen massatuontantoon kuitenkin riittävän tyytyväinen.

Aikis

Vielä noista digikuvista...löytyyhän niitä Australiasta hakukoneella vaikka kuinka ja paljon

jounij

Lainaus käyttäjältä: Aikis - tammikuu 17, 2008, 15:56
...he lähettivät ne suoraan vastaanottajalle - joka tosin muistaakseni joutui lunastamaan ne!
...Nyt en kyllä ymmärrä/muista miksi, sillä voihan noihin maksaa luottokortilla.

Mahdollisesti siksi, etteivät läheskään kaikki suomalaiset firmat hyväksy ulkomaisia luottokortteja!?!

Yritin kerran (jo muutama vuosi sitten) ostaa CD-levyjä Anttilan verkkopalvelua käyttäen, muttei se onnistunut australialaisella Visallani. Kirjoitin Anttilalle saman tien asiakaspalautetta ja sain vastaukseksi jotain ympäripyöreää tyyliin: "olisi vaikeaa järjestää takuu/palautusoikeus ulkomaille, joten mieluummin emme myy lainkaan - ainakaan toistaiseksi". Samoihin aikoihin yritin ostaa kirjoja Suomalaisesta kirjakaupasta. Heillekään ei kelvannut Ossilan kortti, mutta uskalsivat sentään lähettää kirjat jälkiveloituksella (mistä tietysti koitui minulle valuutansiirtokuluja huomattavasti enemmän kuin olisi koitunut luottokortilla maksamisesta)! Reilu vuosi sitten kokeilin Suomalaisen kirjakaupan verkkopalvelua uudestaan, ja silloin se jo toimikin luottokortilla.


(Vissiin) saman asian kanssa paininut
Jouni
Canberra

MH

Jouni,

Kaupanalan yrittäjänä kommentoin hiukan tuota luottokortilla maksamisesta. Suomessa on kortin vastuunjakosäännöt sellaiset että etäkaupassa(kauppatapahtuma jossa kauppiaalla ei ole ollut korttia fyysisesti hallussa) vastuu on kokonaan yrittäjän ja siksi monikaan ei sitä tee ja ulkomaille suuntautuvassa kaupassa vielä erikseen jos joku menee vikaan on selvittely työläämpää.

jounij

Kiitos MH! Jotain tällaista olin uumoillutkin. Suomalaisesta kirjakaupasta viimeksi tekemäni ostokset menivätkin maksuun "Verified by Visa" -palvelun kautta, jolloin itse kauppias ei saanut edes luottokorttinumeroani haltuunsa. Visa (tai vissiin tässä tapauksessa Luottokunta) vain elektronisesti kuittasi maksun saaduksi kauppiaalle, ja kauppias saattoi lähettää tavarat minulle.


Lisää
Jouni
Canberra

MH

Meille tulee meilejä jatkuvasti ulkomailta joissa kysytään mahdollisuutta ostaa tavaraa ja käykö maksu tavaksi luottokortti. sitten kun ystävällisesti ilmoittaa että lähetämme toki tavaraa myös ulkomaille mutta se edellyttää ennakko tilisiirtoa eli maksu tavarasta+lähetyskulut. Sen jälkeen ei yleensä kuuluu mitään.

Eli "haamu" tilaajat tietävät systeemin ja laskun saatuaan kiistävät maksut ja suomalainen kauppias joutuu kiltisti palauttamaan rahat luottokunnalle ja sen jälkeen yrittää itse periä rahoja esim. oikeusteitse.

Uusimmissa vastuunjakosäännöissä on ainoastaan tilanne jolloin asiakas maksaa sirukortilla ja näppäilee PIN koodin itse koneeseen täysin varma kauppiaan kannalta. Kaikissa muissa tilanteissa vastuu on kauppiaalla. Omia hermoja säästääkseni olen ohjeistanut henkilökunnan siihen että jos asiakas ei esim. "muista" tunnuslukua on kortti meidän liikkeessä kelvoton maksuväline, ehkä n. 1 sadasta kaupasta jää tekemättä sen takia ettei tunnuslukua ole.

Leokatti

Lainaus käyttäjältä: MH - tammikuu 18, 2008, 11:31
ehkä n. 1 sadasta kaupasta jää tekemättä sen takia ettei tunnuslukua ole.

No meikäläisen kortti olisi sitten kyllä täysin hyödytön... :confuse
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.