Miss? vaatteissa t?ihin?

Aloittaja eevis, huhtikuu 20, 2004, 01:05

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

eevis

Lueskelin t?ss? noita muita kirjoituksia, ja alkoi mietitytt?m??n, ett? mink?lainen "dresscode" siell? Ausseissa on ty?paikoilla? Riippuu varmaan miss? on t?iss? (ja en siis tarkoita ammatteja, joihin liittyy joku tietty asu), mutta jos jotain esimerkkej? olisi? Eli k?yk? suomalainen vapaa tyyli useimmissa paikoissa? Menn?k? labraan pipetoimaan korkkareissa helmet kaulassa vai verskoissa? :?

eevis
Dees - We will bloody bounce back!!!


arixmel

no miehena mulla ei paljoa ole pukeutumisesta hajua, mutta aina on vaimon kanssa vaittelya eri makuasioista...taalla on nyt lammin kevat ja vaimo naki naisilla lyhkasia shortseja kadulla, ja sanoi minulle etta han ei voisi kuvitellakaan  pukevansa niita melbournessa,,,no minun mielesta ne sopisivat aivan mainiosti katukuvaan.

toinen asia minka han huomasi suomessa ja tuntui olevan tarkea hanelle oli samojen vaatteiden kaytto perakkaisina paivina, eli ainakin hanelle tuntuu olevan hirmu tarkeaa etta ei kaytta samaa asua perakkaisina paivina,,,han paivitteli kun joku oli suomessa tullut toimistoon sama asu paalla koko viikon,,,

meilla on todella mielenkiintoiset keskustelut kotona :P

yleensa toimistossa on naisilla paalla siistit hameet tahi suorat housut...eli ehka hiukan virallisemmat kuin suomessa,,,mutta taitaa olla vain veteen piirretty viiva ja riippua persoonasta,,,esim, silloin kun viela olin oravan pyorassa ja yhteiskunnan orja (8 kk sitten) niin itsella oli normaalisti, kraka 3 paivana viikosta suorat housut ja siisti paiva aina,,,perjantaisin oli semmoinen casual paiva eli farkut shortsit tai mitanyt mieleen tuli. ai niin taa oli insinoori hommissa, no en mina tunteneut itseani ylipukeutuneeksi kun yliopistolla vierailin,,,mutta aika lailla yksilokohtaista sanoinsin:?
You don't pay taxes - they take taxes.

-- Chris Rock --

arixmel

jaa mutta korjaampa itseani,,,eli ainakin noiden surfersin parkkiliisojen asu on hiukan epavirallisempi...vai pitaisko niille keksia oma nimitys...parkkibarbarella tai jotain  :hahhaa:hahhaa:hahhaa:hahhaa
You don't pay taxes - they take taxes.

-- Chris Rock --

Tiimi10

Moikka Eevis,

muistelin, etta aiheesta on turistu ennenkin:
topikissa "ei mitaan paalle pantavaa" Itse kaytin siella seuraavan puheenvuoron:

Ainakin t??ll? USYD:iss? on todellakin sellainen meininki, ett? mit??n yhten?ist? pukeutumiskulttuuria ei ole. My?sk??n s??- tai l?mp?tilalla ei ole mit??n yhten?ist? toppahousuvaikutusta. Viime hein?- elokuussa (kun mulla oli pitk?hihainen neule, l?mmin nahkatakki ja pitkikset) otin v?lill? salaa huvikseni digikuvia p?yt?kunnista, joissa oli joillain hihaton toppi, minihame, varvastossut (ja ehk? neulekaulahuivi) ja toisilla esim villapoolo, laskettelutakki, samettihousut ja talvisaappaat).

On todella vapauttavaa, miten kenenk??n pukeutumiseen tai ulkoiseen olemukseen ei t??ll? kiinnitet? huomiota. Erityisesti olen laittanut merkille, ett? todella vain pieni v?hemmist? tyt?ist? / naisista meikkaa. No joo, siis en nyt puhu y?kerhoista, vaan yliopistosta, busseista, ostareista jne.

M? otin mukaan kaksi juhlavampaa asua, joita Suomessa k?ytt?isin esim. konferensseissa, jos mulla on esitys tai ty?h?n liittyviss? iltatilaisuuksissa. Ei ole tarvittu kertaakaan.

Toisaalta en tied?, mik? on meininki toisissa yliopistoissa: Melbournen katukuva oli huolitellumpi kuin Sydney , siis enemm?n jakkuja, korkokenki?, sukkiksia. Ja voi olla, ett? jossain Business Management -opiskelijaporukassa on enemm?n jakkumeininki kuin meill? (eniten humanisteja ja medisiinareita).

Jos olet paleleva, niin ota mukaan l?mmint?. Ja muutenkin asusteita, joista saa kerroksia lis??m?ll? tai v?hent?m?ll? eri l?mp?tiloihin sopivi?. L?mpimi? vaatteita tarvitset erityisesti SIS?LL?. Ainakin oma kokemukseni on, ett? talvella menn??n ulos l?mmittelem??n ja kes?ll? sis??n vilvottelemaan.


Mulla on enaa muutama viikko jaljella taalla eika ole vielakaan tarvittu juhlavetimia -  tai no oli mulla ykkoset ylla opperassa.  Itse kyselin yhdelta tutulta samaa asiaa ennen lahtoa (se oli myos Sydneyssa, mutta eri yliopistossa). Se sanoi, etta kaikki muut heidan laitoksellaan mm. kavelivat kaytavilla avojaloin!

eevis

Kiitti kommenteista, ja t?ytyyp? paremmalla ajalla lukea tuo "ei mit??n p??lle pantavaa". Casual fridaysta olen kuullut jossain muuallakin, mutten taas muista miss?. Mutta jos PALJAIN jaloin jotkut yliopistolla tallustelee, niin eip? tule mulle h?t?? noitten pukeutumisten suhteen...niin casualiksi mua ei kyll? n??s saisi! :??
Dees - We will bloody bounce back!!!


fintravel

Itse voin vastata suoraan tuohon labrahommaan etta ainoana vaatimuksena on kengat, ettei mitaan sandaaleja sallita vaan umpinaiset roiskeiden ja muiden kemikaalien takia. Muu vaatetus saa olla vapaata, mutta itsellani on ollut vahan resuisemmat, tai vaatimattomammat vaatteet paalla ihan sen takia koska joskus on vahan sotkuisemmat hommat ja kun kemikaalien kanssa toimii. Varmaan pitkalahkeiset housutkin olisi hyva olla mutta helteilla kylla oli shortsit jalassa itsella ja muillakin.

Mutta huomioitavaa on etta onhan se "uniformu" eli valkoinen labratakki peittamassa vaatetuksen ja suojana pipetoidessa.

Varmaankin firmakohtaista, mutta mikali asiakkaiden kanssa toimit niin vahan huolitellumpi asu, miehilla yleensa se kauluspaita ja joskus suorat housut. Toimistossa miehilla olen yleensa nahnyt pukua.

:D