Metsästys????

Aloittaja TP, maaliskuu 05, 2005, 06:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

TP

Tervehdys kylmästä Suomesta!
Reissu alkaa oleen pian käsillä (27.3-12.5 kohteena ainakin Sydney,Canberra,Brisbane ja Cairns) joten aattelin kysäistä onko kellään Dunderilaisella tietoja metsästämisestä Ausseissa...eli itse intohimoisena metsästyksen harrastajan olisin kiinnostunut paikallisesta metsästyskulttuurista,pyyntitavoista ja riistaeläimista...haaveena olisi päästä vaikka vain mukaan katsomaan jahtia tai jopa metsästämään? Tavoitteenani on ollut aina lomamatkoilla sisällyttää metsästys jollain tavalla ohjelmaan (pohjoismaat,Etelä-Afrikka ja Venäjä on jo koettu.) eli jos jollain ois tietoja olisin kiitollinen avusta?

Terv. Toni Peltoniemi Kokkola Finland

tomape@gmail.com

jounij

Lukaisepa nämä aiheesta aiemmin käydyt keskustelut, ja kysy toki lisää, jos vielä jää jokin kaivertamaan mieltä!

http://www.dundernews.com/viestitaulu/viewthread.php?tid=472#pid2630


Ehdottaa
Jouni
Canberra

Tuipa

Oma metsästysharrastus loppui myös Suomesta lähtöön, mutta muutamalla metsäreissulla olen kyllä ollut. Ja eipä nuo vähäiset kokemumukset muistuta Suomesta, jossa rauhassa samoillaan metsässä ja annetaan eläimelle mahdollisuus lähteä karkuun...
Eli sorsastuksen alkaessa sadat ukot kerääntyvät vieri viereen lammikon rannalle, ja kellon kilahtaeesa ja kauden siis alkaessa, kaikki ammuskelevat hulluina taivalle, samalla eläinsuojelijoiden pomppiessa edessä... Monet linnut jäävät kitumaan ja harva sitä lihaa syö.
Wallaby hunting reissulla taasen ajettiin autolla kukkuloilla ja osoitettiin sitten fikkarilla eläinlaumoihin. Wallby polot sitten lamaantuvat kirkkaasta valosta sitä tuijottaen, ja huonommankin metsästäjän on vaikea ampua ohi... Tuolla matkalla opin että lehmien silmät kiiluu sinisinä ja wallabien punaisina, ettei vaan ammu karjaa...:?
Nuo on omia kokemuksia, ystävien miehet ovat käyneet sikametsällä Cairnsin lähellä, muita kokemuksia ei ole.

TP

Kiitoksia nopeista vastauksista...tuon jounij linkittämän viestiketjun kerkisinkin jo löytää...ja jotain tuommoista tuipan kuvailemaa kuvittelinkin...ei muuten paljon eroa etelä-afrikan metsästys tavoista...taas itse kun heikäläisille kerroin suomalaisesta hirvenpyynnistä hirvikoiralla...sanoivat heti et liian helppoa kun koira tekee kaiken työn...!!! Että kaipa se on että maassa maan tavalla....tuosta sika pyynnistä olisi mukava kuulla lisää kun olen jostain kuullut että käyttäisivät jopa koiria jahdissa...?

Jaaks

TP :D

Lainaatuosta sika pyynnistä olisi mukava kuulla lisää kun olen jostain kuullut että käyttäisivät jopa koiria jahdissa...

Tässä vähän lisää:

http://members.ozemail.com.au/~bamster/auspig.html