Töitä vaate/sisustusliikkeestä vastavalmistuneelle?

Aloittaja Lalla, helmikuu 19, 2007, 22:23

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lalla

Moikka!

Olen lukenut nämä foorumit alusta loppuun ja tietysti ei löydy aivan minun kaltaistani tilannetta, joten ajattelinkin kysyä teiltä onnellisilta, jotka ovat jo sinne meren toiselle puolelle päässeet pysyvästi. :)

Eli:

Valmistun nyt kesän lopussa Kauppatieteiden maisteriksi ja minulla on työkokemusta lähinnä asiakaspalvelualalta, kuten vakuutusyhtiöstä ja vaateliikkeistä opintojeni ohessa. Olen vasta 24-vuotias, joten en ole senkään vuoksi vielä uraptkeni huipulla. Olen suunnitellut valmistumiseni jälkeen kerätä muutamia kuukausia rahaa ja pullean matkakassan turvin lähteä yrittämään onneani Australiaan.

Paikka jossa haluaisin asua on Brisbane. Ja työ mitä haluaisin nyt aluksi tehdä on joku vaateliike tai sisustusliike tai mikä tahansa vastaavan tyyppinen. Suunnitelmissani on tätä kautta raivata tieni pikkuhiljaa eteenpäin sillä helposta työstä on loogista aloittaa vieraassa maassa.

Nyt siis ajattelin, että aluksi lähtisin sinne work and holiday - visalla kun sain tiedon että nykyään voi olla sillä samalla viisumilla 6kk saman työnantajan palveluksessa. Sitten jos työnantaja on tämän jakson jälkeen edelleen kiinnostunut pitämään minut palkkalistoillaan haaveilin voivani saada siinävaiheessa työnantajan kautta sen 4 vuoden viisumin. Miltä tämä kaikki kuulostaa ja onko mainitsemani liiketyöskentely sellaista jota olisi helppo saada ausseissa (ainakin suomessahan se on). En halua olla epärealistinen näin suuressa asiassa, vaan haluan mahdollisimman paljon tietoa ennen kuin lähden.

Nyt siis sitten järjestyksestä, eli kämpän tottakai hankin vasta paikanpäällä, mutta kannattaako yrittää laittaa hakemuksia ja cv:tä liikkeisiin täältä käsin vai kannattaako vain ottaa tavarat ja tulla maahan ja yrittää sitten etsiä sieltä käsin paikaa? Tätini asuu australiassa perheineen ja on australian kansalainen. Auttaako tämä viisumia hakiessa?

Lisäksi jos löytyy joku Brisbanessa asuva, joka olisi halukas keskustelemaan lisääkin kanssani tästä aiheesta, niin olisin enemmän kuin kiitollinen.

Terkuin,

Lalla


Milka

Lalla,

Sanoit lukeneesi forumin alusta loppuun, mutta et ilmeisesti loytanyt Meikalaisen viesteja vahittaiskaupan alalle tyollistymisesta. Kayta uudelleen haku nappulaa ja saat paljon arvokasta lukemista. Viestiketjussaan Meikalainen nimenomaan kertoili kokemuksiaan tyonetsinnasta Brisbanessa, vaatekaupoista, tavarataloista yms.

Yleisena neuvona sanoisin etta ei kannata turhaan CV:ta lahetalla Suomesta kasin, jos haluat asiakaspalvelutehtaviin ja nimen omaan liikkeeseen. Sinun pitaa olla paikan paalla ja valmiina haastatteluun valittomasti ennen kuin tyonantajat ovat kiinnostuneita.

RUU

Komppaan tuota Milkaa. Nyt on silmään pistänyt usein nuori (jostain sysytä yleensä nainen), joka on liikkeen pitäjän haastateltavana kaupan ulkopuolella tai jossain kuppilassa, resume siinä kravattikaulaisen kädessä.
Eli resume vaan hyvään vireeseen, monta tulostetta mukaan ja kierrokselle. Sikäli kätevä tapa, että vastauksenkin (tai ainakin osviittaa mahiksista) saat monessa tapauksessa samantien...
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

mikkoalatalo

Anteeksi, että olen näin surkea, mutta pakko kysyä, millä haulla löysitte sen Meikalaisen viestiketjun? Missaan varmaan tosi paljon saitin annista, kun en handlaa tota hakua..

Anna

Timo

Lainaus käyttäjältä: mikkoalatalo - helmikuu 21, 2007, 21:31
Anteeksi, että olen näin surkea, mutta pakko kysyä, millä haulla löysitte sen Meikalaisen viestiketjun? Missaan varmaan tosi paljon saitin annista, kun en handlaa tota hakua..

Anna


No, eipä se kokeneillekaan käyttäjille tuo hakeminen aina niin yksinkertaista ole.  Tässä tapauksessa voisit tietysti mennä katsomaan Meikalaisen profiilia ja etsiä sieltä kaikki hänen kirjoittamansa viestit. Tässä valmis linkki.