Tupakointitilanne queenslandilaisissa baareissa?

Aloittaja hanrahan, marraskuu 18, 2004, 06:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hanrahan

Elikäs, suuret, mahtavat ja kaikkitietävät foorumin vakkarit ja muut asiasta tietoa omaavat

Onko queenslandilaisissa baareissa minkälainen kanta tupakointiin? Onko savuttomuus valloillaan:sormetr vai saako kaikkialla röyhytellä syöpätikkua miten itse mielii:mad:, vai onko kyseessä enemmänkin baarikohtainen valinta...

eipä sitten millään pahalla polttavia ihmisiä kohtaan:roue

MH

Toistaiseksi taitaa olla aika vapaata mutta muistaakseni ensivuoden alussa noihin tulee muutoksia tais loppua baareissa röyhyttely kokonaan Qld:ssa ja lisäksi tuli rakennusten sisäänkäyntien sekä lasten leikkipaikkojen läheisyyteen rajoituksia. Jaaks taitaa tietää noi tarkemmin ja ehkä jopa linkin jossa tarkat tulevat lait tupakoinnin osalta.

Milka

Olen huomannut suomalaisten polttavan enemman kuin australialaisten.  Tosin perustan taman mielipiteen puhtaasti ystavapiiriini molemmissa maissa.

Mita mielta muut olette?

Jaaks

Giraffa :D

Melkoisen tiukkaa alkaa olemaan tupakointi julkisilla paikoilla, kuten naet :
"Tobacco and other smoking products Act 1998" kuten se oli 28 Maaliskuuta 2003:
http://www.legislation.qld.gov.au/LEGISLTN/CURRENT/T/TobacoPrPrSuA98_02B_030328.pdf

Katso varsinkin Part 2B.

20 Lokakuuta tana vuonna eli siis vain muutama viikko sitten eduskunnassa tehtiin "Amendment Bill 2004" tuohon samaan lakiin ja se tulee lopettamaan lahes taysin tupakoinnin julkisissa tiloissa:
http://www.legislation.qld.gov.au/Bills/51PDF/2004/TobaccoOSPAmB04.pdf

Katso sielta sivulta 21 eteenpain :D

Lain voimaan tulo on luonnollisesti asteittaista, mutta parin vuoden sisalla voipi olla jo taysin mahdotonta tuprutella missaan kapakassa.

riaapa

Milka,

en ole kiinnittänyt asiaan sen tarkemmin huomiota, mutta ehkä näin äkkituntumalta sanoisin minäkin, että suomalaiseen kaveripiiriini kuului enemmän sauhuttelijoita kuin täkäläiseen. Katukuvassa näkyy myös mielestäni vähemmän tupakointia, mutta sehän voi tarkoittaa että aussit tupakoivat mieluummin kotona tai kahvilassa, kuin kadulla kävellessä. :confuse

Minusta nuo rajoitukset ovat erittäin tervetulleita, vaikka eipä minua yhtään haittaisi jos ravintolassa olisi tupakoivien puoli ja siellä kunnollinen ilmanvaihto, niin ettei savu tule minun silmiini.
Riina

Minna

Tuosta tulikin mieleen, että käydessäni brisbanessa baareissa niin kotiinpalattua ei kyllä vaatteista lähtenyt minkäänlaista tupakan hajua,eikä edes hiuksista!:peukkuyToisin se on täällä suomessa..ei tarvitse edes nenäänsä vaatteiden lähelle pistää kun jo haistaa tupakan hajun!!Eli conclusion siitä...suomessa ihmiset todellakin polttaa enemmän!!
--->
-When you wish upon a falling star, your dreams can come true.Unless it\'s really a meteorite hurtling to the earth which will destroy all life. Then you\'re pretty much hosed no matter what you wish for-

MH

LainaaAlkuperäinen postittaja Minna
Tuosta tulikin mieleen, että käydessäni brisbanessa baareissa niin kotiinpalattua ei kyllä vaatteista lähtenyt minkäänlaista tupakan hajua,eikä edes hiuksista!:peukkuyToisin se on täällä suomessa..ei tarvitse edes nenäänsä vaatteiden lähelle pistää kun jo haistaa tupakan hajun!!Eli conclusion siitä...suomessa ihmiset todellakin polttaa enemmän!!
--->



En tiedä polttavatko ihmiset suomessa sen enempää mutta asiaan varmaan vaikuttaa myös se että Ausseissa baareissa on kaikki ovet ja ikkunat kokoajan auki kun ei tarvi pelätä että tulee pakkanen sisään:hahhaa:hahhaa:hahhaa

Heidi

Milka ja mina ollaan keskusteltu tasta aiheesta ennenkin ja mina olen sita mielta, etta taalla ihmiset polttavat enemman kuin Suomessa? En ole oikein varma, etta tuleeko se kasitys oman tuttavapiirin kaytoksesta vai yleisesta suuntauksesta. Taalla ihmiset mun mielesta polttavat paljon kotona ja nimenomaan sisalla talossa, kun taas Suomessa tunsin monta "salapolttajaa" ja viikonloppupolttajaa. Kuulostaa oudolta, mutta tiedan todellakin monta aikuista, jotka eivat koskaan polttaneet vanhempiensa nahden...

Taalla on todellakin kivempaa menna baariin, kun ei seuraavana aamuna vaatteet ja hiukset haise savulle. Terassit on tietenkin ympari vuoden kaytossa ja kuten MH sanoi tuuletus pelaa sisallakin hyvin. :peukkuy

Tupakoinnin rajoittaminen/ kieltaminen kokonaan baareissa jotenkin tuntuu vahan epareilulta, silla vaikka itse en poltakaan ymmarran kylla niita, jotka nauttivat tupakoinnista drinkin yhteydessa. Ehka polttajat sitten alkavat juomaan enemman kotona? :?

Anski

Heidi

Oma isani, 53v polttaa vielakin salaa aidiltaan ja luulee, ettei hanen aitinsa etes tieda, etta han polttaa!
Mutta ei se mummokaan sentaan niin sinisilmainen ole :coolh
Tiedan myos vanhempia, jotka polttavat salaa lapsiltaan.
Minusta taalla australiassa tupakoivia nakyy vahemman katukuvassa kuin suomessa, mutta sitahan ei kai kukaan tieda miten pajon poltetaan kotona ja juuri sisalla talossa.

riaapa

Tosiaan, tuo on muuten totta (nyt kun asiaa vähän enemmän mietin) että sitä inhaa tupakan hajua, joka oli aina vaatteissa jos Suomessa kävi baarissa, en ole täällä huomannutkaan. Mutta yleensä tuleekin istuttua Beer Gardenin puolella ulkoilmassa jos vaan sää suinkin sallii. :XXXX
Riina

hanrahan

Terassikeli ympäri vuoden, mikäs sen parempaa:XXXX

Eipä ihan onnistu kotosuomessa tuo:itke

Onpas kuitenkin helpottavaa kuulla ettei tarvi mennä kemialliseen syväpuhdistukseen jokaisen baarireissun jälkeen:hahhaa

Andreasyan

No niin,
allekirjoittanut nyt tunnustaa; tupakoin ja olen vielä sairaanhoitaja....kauheeta:roue Surullista kyllä, on kovin yleistä, että monet terveydenhuoltoalan ihmiset polttavat....johtuneeko sitten työpaineista vai mistä? Itse aloitin, kun olin psykiatrisessa sairaalassa.....hoitajana. Tiedämme kyllä riskit ja ironia kukoistaa kaksinaismoraalisuudessamme saarnatessamme tupakoinnin haitoista. Itse en polta enää työaikana, sillä se ei mielestäni kuuluu sairaalapuitteisiin. En polttele myöskään sisätiloissa, sillä tupakansavu häiritsee myös sauhuttelijaa itseään. Siispä, tämän syntisen kanta asiaan on, että minun puolestani tupakoinnin voisi kieltää ravintoloissa, ei ainostaan epäesteettisen hajun vuoksi, vaan huomioonottaen astmaatikot, ja allergiasta kärsivät jotka varmaankin joskus haluavat irrottella ilman että tarvitsee poistua ravintolasta ennenaikojaan tupakansavun aiheuttamien terveysongelmien vuoksi. Amen:XXXX

Taas kerran lakkoa yrittävä: AA
Ps. kieltolistalle olisi myös hyvä laittaa ehdoton EI marihuanalle ja hasikselle. Braijun tupruttelu näyttää olevan valitettavan yleistä , ja haitat mielenterveydelle todella ikäviä; psykoosi ja masennustilat muunmuassa.

hanrahan

LainaaAlkuperäinen postittaja Andreasyan
kieltolistalle olisi myös hyvä laittaa ehdoton EI marihuanalle ja hasikselle. Braijun tupruttelu näyttää olevan valitettavan yleistä , ja haitat mielenterveydelle todella ikäviä; psykoosi ja masennustilat muunmuassa.

Kyl, nollatoleranssi huumeille, ja huumehörhöille:peukkuy

Minna

Niinpäs se taitaa ollakkin...miksi en heti keksinyt?:confuse;)
-When you wish upon a falling star, your dreams can come true.Unless it\'s really a meteorite hurtling to the earth which will destroy all life. Then you\'re pretty much hosed no matter what you wish for-