Kirjoittaja Aihe: vanerilaatikkoon pakkaaminen!!  (Luettu 3022 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa meikalainen

• Knihti
vanerilaatikkoon pakkaaminen!!
« : Tammikuu 23, 2005, 11:57 »
ihmettalen vaan tuollaista asiaa,kun muuttokuorma pitaisi kohta saada valmiiksi.Etta miten se kannattaa pakata?Jos kyseessa esim 5m3 niin eihan se mahdu edes ovesta ulos, saatikka sitten miten sen kantaa taytettyna ulos?Joutuuko tayttaa vasta ulkona rantasateessa, ja roudata kamat yksitellen ulos.... VINKII TYHMALLE PLIIS! Ahneellako huono loppu??

Poissa MH

• Herootes
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #1 : Tammikuu 23, 2005, 12:32 »
Laita laatikko ikkunan alle ja heittele ikkunasta:hahhaa:hahhaa:hahhaa

En usko kuljetuliikkeen kuskinkaan tykkäävän jos se joutuu hangesta kampeamaan 5 kuution laatikon kyytiin

Poissa riaapa

• Herootes
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #2 : Tammikuu 23, 2005, 23:46 »
meikalainen,

kyllähän siihen vähän luovuutta ja ongelmanratkaisukykyä tarvitaan... :roue

Meidän 2,5 kuutiota pakattiin kerrostalon ala-aulassa, se kun mahtui ovesta uloskin kun tupla-ovista avattiin myös se vähemmän käytetty puolisko. Jos omistat autotallin, niin sehän olisi ihan omiaan tuohon hommaan. Kun kuljetusliike tulee hakemaan kuormasi, niin heillä on pumppukärry tai vastaava jolla saavat laatikon rullattua kyytiin.

Mitä tulee itse pakkaamiseen, niin hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Me teimme niin että pakkasimme kaikki kuormaan lähtevät tavarat laatikoihin yms. ja rajasimme olkkarin nurkasta vanerilaatikon kokoisen alueen johon sitten kasasimme kuorman "valmiiksi". Näin itse vanerilaatikon pakkaamiseen ei kulunut kuin pari tuntia kahden ihmisen voimilla. Eli jos laatikko olisi ollut ulkona ja säätila räntäinen, niin olisimme voineet tehdä sen aamulla ennen iltapäiväksi tilattua noutoa.

Olet varmaankin lukenut foorumista tämän rahtiketjun: http://www.dundernews.com/viestitaulu/viewthread.php?tid=442

Lycka till!
Riina

Poissa raisat

• Piltti
  • *
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #3 : Tammikuu 24, 2005, 21:45 »
Pakko kertoa meidän suunnitelmista... Ihmiset kun puhuvat täällä kovasti vanerilaatikoista.... Me olemme lähettämässä kuutiollisen tavaraa Tampereen Express Huolinta oy:n kautta. Pakkaamme vain tavarat normaaleihin pahvilaatikoihin ja firma tulee hakemaan laatikot kotoa. Tampereella ne pakataan sitten muoviin ja trukkilavoille. Näistä meidän ei siis tarvitse itse huolehtia!
En muuten tajunnut, kuinka paljon kamaa mahtuu kuutioon! Tarkoituksena ei ollut lähettää niin paljon tavaraa, mutta kun nyt kuitenkin maksamme kuutiosta niin....

Poissa jounij

• Herootes
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #4 : Tammikuu 24, 2005, 22:38 »
... sitä paitsi ainakin niillä firmoilla, joilta minä olen aikoinani kysellyt, 1 kuutiometrin rahtihinta on minimiveloitus. Eli vaikka lähettäisitkin esim. puolikkaan kuutioon, niin hinta ei muuttuisi.

Seuraavalle pakkaajalle vihjeeksi
Jouni
Canberra

Poissa RUU

• Global Moderaattorit
  • Herootes
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #5 : Tammikuu 25, 2005, 11:45 »
Lainaus
Alkuperäinen postittaja raisat
Ihmiset kun puhuvat täällä kovasti vanerilaatikoista.... Me olemme lähettämässä kuutiollisen tavaraa

En muuten tajunnut, kuinka paljon kamaa mahtuu kuutioon!

Miten ihmeessä te saatte kulumaan kuution? Mitä se oikein sisältää???

Tai toisinpäin: missä olen tehnyt virhearvion, kun minä sain kymmenkertaisen tavaramäärän??? :itke Ja siinä oli jo huonekalut levyinä... :sormetr Ja juuri eilen huomasin että yksi suuri oli jäänyt pois laskuista ja sitä ei saa edes täysin palasiksi... Eikä kirjoja ole vielä edes ajateltu :P
Minä kun olin jo ruvennut käyttämään mittayksikkönä - en laatikkoa vaan konttia... :o
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

Poissa raisat

• Piltti
  • *
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #6 : Tammikuu 25, 2005, 21:40 »
Emme lähetäkään huonekaluja! ...vain kirjoja, vaatteita ja tietokoneen... Kirjoista toki suurin osa meni veljelle säilytykseen... Vaatteistakin hävitimme melkein puolet... Tosiasiahan on, ettei välttämättä tarvitsisi lähettää mitään!

Poissa concept-

• Knihti
    • www.dash05.tk
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #7 : Tammikuu 26, 2005, 15:14 »
ainoa asia minkä itse haluiasin mukaan joka joutuisi lähettämään rahtina olis pyöräni mutta en viitsi maksaa siitä kauheeta summaa. mutta ei voi mitää :(

Poissa RUU

• Global Moderaattorit
  • Herootes
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #8 : Tammikuu 26, 2005, 17:27 »
Lainaus
Alkuperäinen postittaja raisat
Emme lähetäkään huonekaluja! ...vain kirjoja, vaatteita ja tietokoneen...
Tosiasiahan on, ettei välttämättä tarvitsisi lähettää mitään!

Ts. aiotte hankkia paikan päältä kaiken asumiseen tarvittavan.
Harkitsimme hetken tuotakin mutta kaiken sen tavaramäärän kerääminen veisi ihan tolkuttomasti aikaa ja vaatisi kiertelyä ziljoonassa liikkeessä.:confuse
Sitten ehkä hankinnat onnistuisivat helpommin, jos meillä nuo makukysymykset olisivat samansuuntaiset mutta kun kaikista kalusteista on väännetty hiukan kättä niin ei viitsi tehdä samaa rumbaa uudestaan... :coolh

Sitten on vielä taloudellinenkin seikka: koko kaluston hankkiseen pitäisi upottaa taala jos toinenkin. Siinä paukkuu Visasta paremmatkin luottorajat rikki. :hahhaa Parin - kolmen tuhannen euron rahtikulut voivat olla se pienempi menoerä (ja ainakin yksinkertaisempi)...
Nyt kyllä on vallalla vähän sellainen ajatus, että jos Australiasta palataan takaisin tai matka jatkuu toisaalle, niin tuotuja kalusteita ei enää rahdata perässä. Garage sale vaan pystyyn ennen lähtöä. Saa nähdä mitä ajatellaan v 2008 tai sen jälkeen...
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates