TYÖNTEKIJÄ TARJOLLA

Aloittaja Kengu13, marraskuu 28, 2012, 05:18

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kengu13

Hei kaikille,
olen juuri tutustunut WA:n ja Aussibyrokratian ihmeelliseen viisumimaailmaan.  :nuttu: Heh. Tavallaan arvostan ja kunnioitan tiukkaa säädäntöä - tavallaan en voi uskoa, miten vaikeaksi Australiassa työskentely on tehty yli 30-vuotiaille.

Olen 35v. peruskoulun kielten opettaja (englanti, ruotsi, ranska, saksa) ja kokemusta on 4-40 -vuotiaiden opettamisesta niin Suomessa kuin Englannissakin jo yli 10 vuoden ajalta. Tällä hetkellä olen virassa Valkeakoskella ja kaipaan taukoa/uusia tuulia ja oppeja.

Miesystäväni Perthissä yrittää selvittää, onko kukaan hänen tutuistaan koskaan kuullut siitä, että kieli-ihminen/opettaja olisi löytänyt yrityksen/koulun/päiväkodin/tmv. sponsoroimaan viisuminsa? Onko jollakulla aiheesta tietoa? Vinkkejä?

Olen tammikuussa 2013 tulossa Perthiin 3kk kuulostelemaan, mitä töitä voisin tehdä. EOI:ni on valmis/netissä tammikuun puolenvälin jälkeen. Olen valmis haravoimaan vaikka kengurun kakkaa. Työkokemusta minulla on opettamisen ja nuorten kanssa toimimisen ohella myös tehdastyöstä, R-kioskilla työskentelystä, paperikaupasta, autokuskina olosta. Suositukset minulla on joka työpaikastani - olen kova tekemään töitä.

Olisin kiitollinen mistä tahansa linkistä ja viitteestä, kuinka sponsorin itsellensä voisi löytää.

En ainakaan vielä näitä sivuja lukiessani löytänyt mainintaa, että suomalaiset jossain päin Perthiä tapaisivat? Luin viestejä vuodelta 2005 Finnish Societyn perustamisesta/yhteisten tapaamisten järjestämisestä - miten kävi? Mikä tilanne?

Suurkiitos jo etukäteen kaikille ajatuksistanne ja vinkeistänne! (toivottavasti viestit eivät huku tänne-luen myös sähköpostiani: arahunen@yahoo.com)
Anni

RUU

Kengu13, tuolla yhdistelmällä ehdottaisin, että jos haluat jatkaa opettamista, katso olisiko joku yksityiskoulu halukas ottamaan sinut töihin opettamaan saksaa ja/tai ranskaa. Töitä hakiessa kannattaa ehkä korostaa brittiläistä työkokemustasi, ja suomalaisen kokemuksen kohdalla tuoda esiin suomalaisen koulumaailman korkeatasoisuus (erilaisten kansainvälisten tutkimusten valossa). Ne todennäköisesti ovat vetonaulojasi täällä, ja ylenpalttinen itsensä kehuminen on suotavaa...
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

Jenny Wave

Moikka!

Itse olen etsinyt toita Perthissa nyt 3kk ja huonolla menestyksella.
Olisi mukava tavata kun saavut tanne ja vaihtaa kokemuksia?
Minulla on muutama tuttu, jotka ovat koulussa toissa, joten voin kysya heilta miten heidan koulunsa suhtautuvat viisumin sponssaukseen.

Tuletko aluksi turistiviisumilla? Ja minne pain Perthia tulet asumaan?

Terveisin, Jenni

Hanna92

Ootko Anni ollu Ruovedellä opettajana viime vuonna? meinaan nimi kuulostaa tutulta...joskus oon tainnu olla sun enkun tunneillaki :) Ite oon viimeset 4kk ollu tääl ja 6kk viel jäljellä...nii ja itse aiheeseen en valitettavasti osaa sanoa mitään...