Elokuvista

Aloittaja Jaaks, heinäkuu 03, 2003, 13:58

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jaaks

Huomasin juuri Helsinginsanomista, etta Suomessa on ollut ensi-ilta elokuvalle "Kangaroo Jack" :(:(:(

Toivottavasti ette haaskaa rahojanne siihen.  On taas yksi elokuva lisaa (sitapaitsi jenkkien tekema) joka levittaa aivan vaaraa kuvaa Australiasta :mad:

http://www.nyt.fi/arvostelu.asp?path=1;466;521;18793;28502;379779  

http://www.theage.com.au/articles/2003/04/10/1049567796867.html  

http://www.webwombat.com.au/entertainment/movies/kjack.htm  

Cheers
Jaaks


:nuttu::nuttu::nuttu:

Raiwå

Jaaxz :XXXX

Kiitos kun muistit tuoda tämänki epäkohdan esille.


Olis se kiva ku joutuisivat laittaan isolla kirjaimella elokuvan alkuun tunnustuksen, emme ole Australialaisia.


:??
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Sheila

Kyllä sitä suositellaan sieltä mykkäfilmintapaisia Kaurismäkeläisiä, mutta kun osuu puolivillaisia pieruvitsejä omaan nilkkaan ... :cool:

Timo

Näkyypä tulevan ensi maanantaina Levottomat SBS:ltä.

mette

Ollaan nähty tuo Louhimiehen Levottomat sekä jälkimmäinen kuvansa Kuutamolla. Jälkimmäinen jo menetteli.

Mutta kiva , että edes joskus SBS lähettää suomalaisia kuvia:D:D:D:D

Jaaks

Mette :D

Kannattaako katsoa :??:??:??

Cheers
Jaaks

mette

Jaaks

Katsele, sillä ei näitä Suomi-kuvia liian usein näytetä.
Omasta mieltymyksestäni elokuvaan sanotaan sen verran, että en aio katsella uudestaan. Tämä oli siis vain minun mielipiteeni elokuvasta.:??:??:??

Jaaks

Thanks Mette :D

Taytyypa sitten vilkaista ja kertoa mita pidin :D

Cheers
Jaaks
:XXXX

Timo

Suomessa ollessani arvioin tuon Levottomat niin alas, etten mennyt katsomaan, mutta nyt kun suomalainen tv-ohjelma on harvinaista herkkua, niin paljon sitä antaa anteeksi.  

Kaipa mä vielä katson sen Säädyllisen murhenäytelmänkin vielä kuudennella uusintakerrallakin ... hooh ...  tai no, ehkä vaan viidennellä :P

Raiwå

SHEILA

Nyt kuules !!!!

Sait Raivon hereille:nuttu::nuttu::nuttu::nuttu:

Ja vielä 500 viestiä täynnä

GET A F.....G LIFR BROTHER !!!!

Eli nauretaa vai ???

Nyt kuule !!!    


:XXXX:coolh:XXXX
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Jaaks

Mikas sen Raiwon nyt noin heratti :??

Ei muutakuin juhlimaan sita 500



:XXXX:XXXX:XXXX:XXXX:XXXX:XXXX


Raiwå

Jaax :nuttu:

Toi Shiila taas kiusaa :nuttu::nuttu:

Alkoi humppakymppi

Jatketaan taas :)
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Sheila

:coolh Raivo sweetie, lidel ol me made you mad :?? have a kitkat, babe....

I seem to have a flare for this - what was it this time ??

That I dare to contradict your opinion of going to see the yanks having a poke at the ozzies ? Kautta maailman historian on aina naapurivaltiot nähnyt vaivan pilailla toisensa kustannuksella. Jotenkin muistan Mr Croc himself käyneen Big Applessa ja elokuvan taso oli ...... upea, of course :XXXX:XXXX

OR that I still don't like silence as a form of humor :XXXX Edellisessä työssäni toimistohotellien rakennuttaja/sisustaja  kansainvälisissä neuvotteluissa (EDELLEEN) tuotiin esille kun the Finns are so silent ja neuvottelussa se ei tulkita huumorilla vaan lähinnä vihamieliseksi :o:o
BUT siinäkin hyvä puoli - he antoivat yleensä sillä hinnalla kun halusimme, ettei neuvottelu ainakaan venyisi pitkäksi :D

...but about having a "LIFR" now that, brother, I know I have - thanks anyway :XXXX:XXXX

Loppukevennykseksi voin kertoa aamupöydässä kuulemani huulen :
Kaveri kysyi "mitä sun leivän päällä on"?  Toinen vastasi "kielimakkaraa".
"Voi yuk... en koskaan laittaisi suuhuni toisen suussa ollutta"
 ... jaa vastasi toinen "miksi sää sitten noita kananmunia syöt"?

PS. :coolh ei ole iloa enää kerätä "tähtiä" all your stars have gone away..::eye:

Raiwå

Chiila :)

Touché my dear

Mutta Miksi muuten yleensä syömme esim: Mämmiä ?? Tai LLLLLIpeäkalaa


Tähdet katosi kun pyysimme etteivät näyttelisi meidän nimien alla niitä :)

Ja ylijumala Joukommehan hoiti homman käden käänteessä :)
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Timo

Huh huh, Mette, seuraa vakava varoitus. Älä ihmeessä tee, mitä minä teen. Vaikeuksiin siinä vaan joutuu :D
No, mutta on tuo SM näin Levottomien jälkeen ihan kiva pätkä. En ole nähnyt sitä kuin vasta kerran vaikka se on tullut SBS:ltä jo kaksi kertaa tämän puolen vuoden aikana, jonka olen maassa ollut.  Mä taidan nauhoittaa sen tällä kertaa, että voi katella joka lauantai sen kuvitellun saunan jälkeen ;-)  Onhan siinä tyyliä: kauniita koteja,  pukuja ja maisemia...

Kukahan maksaa SBS:lle siitä, että ne esittävät tuota rainaa viidesti vuodessa? Vai onko kyseessä vain erittäin hyvä paljousalennus.

Kerran tässä mietin, mitä elokuvia olisin ottanut Suomesta tänne mukaan. Tässä muutama.

-  Markku Lehmuskallio, Skierri, vaivaiskoivujen maa. Erittäin hidastempoinen Lappi-filmi. Valtaosa ajasta talvisia tunturimaisemia ja porotokkia olisi kiva katsella  täällä QLD:n helteissä. Seurais varmaan niin outo mielentila, että kuskaisivat raudoissa takaisin Suomeen  

- Mollbergin Mukka-filmatisointi Maa on Syntinen laulu. Voisi näyttää kavereille: tämmöistä on Suomessa. Myös Tabu olisi ihan ok.

- Jouko Turkan 7 veljestä. Tuo maratonpitkä TV-versio. Tykkäsin siitä oikeasti.

- Pari vanhaa Suomi-filmiä Ansa Ikonen ja Tauno Palo ja EHDOTtomasti Siiri Angerkoski ja Aku Korhonen.  

Jätetään nyt Kaurismäet käsittelemättä.

Entäs muut? Mitä leffoja olette jääneet kaipaamaan Suomesta?:D

jounij

Ei siinä Säädyllisessä murhenäytelmässä mitään varsinaista vikaa ole. Onpahan vain sellainen perinteisempi suomalainen elokuva, joka ei kuvauksessaan keskity elämän laitapuoleen.

Jos kerta Kaurismäkien tuotanto jätetään nyt pois luvusta, olen jäänyt kaipaamaan lähinnä Risto Jarvan tuotantoa ja niistä etenkin leffoja Jäniksen vuosi ja Loma. Tuota Jäniksen vuotta muuten pidän kaikkien aikojen parhaana suomalaisena elokuvana. Se on mielestäni jopa parempi kun alkuperäinen kirja, mikä on todella paljon, kun on sentään kyseessä Paasilinann teos. Muitakin Paasilinnan teoksii perustuvia elokuvia olisi mukava nähdä. Ne muualla jo mainitut Riivinraudat olen tosin nähnyt, kuten myös melko uuden Hurmaavan joukkoitsemurhan.


Kommentoi
Jouni
Canberra

mette

Suomessa on tehty paljon hyviä elokuvia. Kaipaamaan olen jäänyt lähinnä joitakin sarjoja kuten Kotikatua. Muita sarjoja , joita olisi kiva nähdä olisi Sisko ja sen veli(SBS esitti 90-luvun alussa), Kyllä isä osaa, Ruusun aika. Uusimmista sarjoista haluaisin katsella uudelleen Taivas sinivalkoinen.
Vuosi sitten saimme 12-osaisen hauskan sarjan"Seitsemän", joka parhaillaan menee uusintana Suomessa.
Hovimäkeä olemme katselleet jaksoon 14 ja on aivan mahtava sarja. Netistä luin  tapahtumat jaksoon 22 ja  sarjaahan työstetään lisää kaiken aikaa.
Kaksi elokuvaa jos saisin toivoa, valitsisin Onnenmaan ja toiseksi Rentun Ruusun :D

Raiwå

Jouni !!!

Jäniksen vuosi !!
en ole nähnyt, vaikka kaikki Paasilinnan kirjat olen lukenutkin.

Saiskos lainaan ????
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Urul

Raivo :D
Jarvan elokuvia esitetään Suomessa parhaillaan.Joululahjavinkkejä sukulaisille ...http://www.mtv3.fi/ohjelmat2003/mtv3plus.shtml
Urul:XXXX

Heidi

Mette, mina katson Kotikadun puutteessa Home and Away ja Neighbours, naurakoot ken haluaa... ;)

Aloin seuraamaan noita sarjoja tanne muuttaessani, etta paasisin slangiin paremmin kiinni, ja jain koukkuun. En kuitenkaan seuraa boldiksia, mainittakoon tama mainettani suojellakseni. :god:

Jaaks

Mette :D

Rentun Ruusu loytyy kaverin "kirjastosta".

Voin jarjestaa lainaan jos haluat :??

Cheers
Jaaks

jounij

LainaaAlkuperäinen postittaja raivo
Jäniksen vuosi !!
en ole nähnyt, vaikka kaikki Paasilinnan kirjat olen lukenutkin.

Saiskos lainaan ????

Saat lainaan heti, kun ja jos saan sen jostakin itselleni ja katson sen ensin itse taas kerran (vissiin olen nähnyt sen kolmisen kertaa, mutta nämä kaikki jo Suomessa asuessani).

Meten mainitseman Taivas sinivalkoinen -sarjan olen hiljattain saanut lainaksi videokasetilla, mutten ole sitä vielä ehtinyt katsomaan. Eikös se ole jatkoa tv-sarjalle Taivas repeää, joka kuvaa erään helsinkiläisen lotan elämää Karjalan kannaksella jatkosodan aikaan? Sen myös juuri katselin lainavideolta.

Raid on yksi parhaista näkemistäni tv-sarjoista. Ostin sen itselleni viime vuonan joululahjaksi Yle Shopista. Hyvin toimi vepitsekin tilaus ja toimitus, mutta valitettavasti sieltä tilattuja tavatoita ei voi maksaa luottokortilla - pitää jotenkin järjestää maksu Suomesta käsin tai tilaukset tulevat valuutansiirtokuluineen hyvin kalliiksi.

Raidin ystävät tykännevät myös tv-sarjasta Rikoskomisario Marja Kallio, jonka sain Suomesta videolla joku aika sitten.
 
Vielä Raidiakin parempi on tuo myös Meten mainitsema Hovimäki-sarja, josta olen katsellut kaikki toistaiseksi Suomen tv:ssä näytetyt 44 osaa.

Minä voin järjestää sinulle Mette lainaksi tuon kaipaamasi Onnenmaa-elokuvan, jos sinulla on DVD-soitin. Minulla on itse asiassa DVD:llä "Pölöspaketiksi" ristitty 5 tai 6 Markku Pölosen leffaa sisältävä kokoelma. En nyt juuri muista kaikkia sen leffoja, joten pitänee palata asiaan myöhemmin. Olenko oikeassa, Mette, arvatessani, että miehesi on Eero, joka työskentelee Lepokodilla? Jos olen, niin voin toimittaa DVD:n Eerolle elokuun alussa siellä käydessäni.


Turinoi
Jouni
Canberra

mette

Heidi :D
Minäkin katselin monia vuosia Home and Away´ta. Sen tullessa sentään viitenä päivänä viikossa, ajanpuutteen vuoksi sen katselu jäi hiljalleen ja sitten en enää jaksanut nauhoitellakaan. Saatan sitä toisinaan katsella, mutta juonikuvioista ulkona.
Mieltymyksesi Neighboursiin ja Kotikatuun makes sense! Ne kun on kuulemma tehty samasta formatista, kuulimme viikonloppuna!
Koukkuun olen jäänyt All Saints & Always Greener, Stingers tulee nauhoitettua, sitä vain en ole taas vähään aikaan ehtinyt katsella.
Boldis on jäänyt katselematta, mutta se taitaa ollakin enemmän ikäihmisten sarja. Menneinä vuosina Suomessa useissa vanhainkodeissa jouduttiin siirtämään ruokailuaikoja Boldiksen takia, oletkos kuullut?

Mieli tekisi mennä katsomaan Pianist, final näytäntö tänään. Jos jaksaa, on matkan takanakin.

mette

Jaaks :D

Kiitos kovasti tästä tarjouksesta!!!  Olen kyllä Suomeen päin esittänytkin jo toiveen, että kun taas telkussa tulee(jouluna viimeksi), niin  nauhottaisivat ja hirmu kilttejähän nuo sisarukset ovat! Tietenkin Rentun Ruusun uusimiseen voi  mennä paljonkin aikaa.
Sopisko lainatarjousta pitää yllä jonkun aikaa???

mette

Jaaks

Mette :D

Sopiihan se ;)

Tassa raincheck jonka voit lunastaa kun haluat :D

Urul

Kotimaisista sarjoista nousee mieleen moniakin.Sydän toivoa täynnä,Napaseutu ja Mummo kolme nimetäkseni.
Musiikkiohjelmista melko uusi BUMTSIBUM on ollut mieleistä katseltavaa ja kuunneltavaa ja saapa itsekin katsojana osallistua leikkiin.Sitä katsoessa on vasta havainnut miten loistavia laulajia meillä Suomessa onkaan!
Uusimpana sarjana ollaan katseltu historiallista Hovimäkeä,joka  se tempaisi mukaansa heti alusta lähtien.
Simpauttaja,Loma,Kun Hunttalan Matti Suomen osti ja Natalia-siinä jokunen elokuva,joista pidin.

mette

Jouni :D

Arvauksesi osui nappiin! Omakseni tunnustan.

On meillä DVD tai kaksikin ja jos ei olisi ollutkaan olisin sellaisen mennyt varmaan oitis  hankkimaan, niin haltioissani olin tuosta pölöspaketista.

Paljon kiittäen etukäteen
mette

mette

Jaaks :D

Kiva kiva!!!Raincheck.Mikä olisikaan suomalainen vastike?

mette

datapair

Tervehdys helteisestä Falunista, +34-astetta.

Ruotsin televisio lähettää parhaillaan 21-osaista poliisisarjaa jonka tapahtumat ovat Sydneyssä.

Ruotsiksi sarjan nimi on "Lagens leijon"
englantilaista nimeä en muista.

Koska listalla tuntuu olevan useita "alan" miehiä ja naisia, niin alla olevasta linkistä varmaan löytyy hupia.

http://hem.passagen.se/epekulta/pahkis.htm

Jos joku on kiinnostunut maailman suomalaisista, niin seuraavalta linkiltä löytyy tietoa.

http://biphome.spray.se/ykskaks/indig.html


terveisin Tapio

Illias

Jos ette ole nähneet, niin suosittelen tv-elokuvaa nimeltä siivoton juttu, on tullut kotikatsomolta muutaman kerran ja kovasti ole toivonut doivoidoille, mutta ei ole vielä näkynyt. Kyseessä on mahtava tarina suomalaisesta  yrittäjyydestä. Ehdottomasti yksi kaikkien aikojen hauskimmista suomalaisista ja säilyttää tason loppuun asti. Pari kuolematonta lausahdusta kyseisestä leffasta:
1. Vaimo epäilee Ranea pettämisestä, johon tämä vastaa, "tiedäthän sä mut, niin uskollinen että en ees runkkaa."
2. Rane on pessyt yläasteen ikkunat ja niuhottaja rehtori tulee paikalle kyselemään, että mistä sen muka tietää että nämä ikkunat on puhtaa, johon Rane heittää lyhyesti "laskusta"

Valitettavasti tuskin tulee SBS:ltä, mutta lupaan hommata dvd:n heti kun se on saatavilla.

Tv,
illias

Jaaks

Mette :D

Miten olis "Sadeshekki" :D:D:D:??

Raincheck= alunperin US. "a ticket for future use given to spectators at a baseball game, sports meeting etc stopped by rain"

Oletko muuten nahnyt "Kuningasjatkan", "Lapin Kullan Kimallus" tai "Hylatyt Talot Autiot Pihat" :??:??

jounij

Vastaan Meten puolesta, että hän on kohta nähnyt ainakin tuon Kuningasjätkän. Se on nimittäin yksi elokuva tuossa Pölösboxissa, jonka juuri jo pakkasin, ettei vahingossakaan unohdu pois matkasta. Muut boxin elokuvat ovat:
Badding
Emmauksen tiellä
Kivenpyörittäjän kylä
Tangoelokuva Onnen maa

Itse olen nähnyt kaikki nuo mainitsemasi elokuvat ja voin niitä suositella muillekin.

Tietääkö kukaan, onko sitä hiljattain (reilu vuosi sitten) julkaistua Aleksis Kivi -leffaa saatavana DVD:llä?


Uutta nähtävää kaipailee
Jouni
Canberra

Jaaks

Jouni :D

"Kivenpyorittajan Kyla" on aivan mahtava elokuva.   Surullisluontoinen tarina, mutta ei voi nauramatta katsoa. :D:D:D

Timo

Jouni,
Kyllä Jari Halosen "Aleksis Kiven elämä" löytyy DVD:nä. Löysin ainakin anttilan sivuilta vajaa 16 ekillä.  

Maistuis muuten mullekin.

Illias

jounij,
Miten on, löytyykö noista pölöspoksin elokuvista tekstityksiä englanniksi?

Tv,
illias

jounij

En ole varma. Minusta tuntuu, ettei niissä ollut tekstitystä. Tarkistettuani korjaan asian tänne, jos olen väärässä.


Vastaa
Jouni
Canberra

mette

Jaaks :DOlemme katselleet kaikki nuo elokuvat.
Sadeshekkihän se , suora käännös paras käännös!

mette

Jouni!
Wauuuu,aika paketti kotimaisia elokuvia!Täytyy pitää sellainen movie marathon night.
Arvaas minkä elokuvan katselimme eilen Timo hoi myös!-"maistuis sullekin"...
Katselimme Aleksis Kiven Elämän.On mielenkiintoinen!Suosittelen!
Olemme tämän elokuvakeskustelun myötä muuten innostuneet katselemaan kotimaisia vanhoja leffoja.Katseltiin 1984 valm.Niskavuori,jossa pääosissa Esko Salminen ja Satu Silvo.Hieno kuva sekin!

riaapa

Mette,

tuo vm.-84 Niskavuori filmatisointi tuli juuri äskettäin Suomen telkkarista. Olihan se ihan hauska versio, ja Satu Silvo oli aika hyvä valinta rooliinsa. Eniten minua kuitenkin huvitti se kuinka valmistumisvuosi näkyi näyttelijöiden kampauksissa. Huomasitko? Näkyi 80-luvulle tyypillistä elähtänyttä permanenttia ja otsatukkakiehkuroita...

Itse olen pienestä saakka ollut aivan hulluna noihin vanhoihin, yltiöromanttisiin, mustavalkoisiin Suomi-filmeihin. Ansa Ikonen ja Regina Linnanheimo olivat ensimmäisiä idoleitani, ja Katariina ja Munkkiniemen Kreivi oli ehdoton lempileffani pitkän aikaa. "Sua vain yli kaiken mä ra-a-ka-as-tan..." *huokaus* Pitäisi varmaan alkaa nauhoittamaan niitä TV:stä, niitä kai näytetään taas iltapäivisin lähes joka päivä.

Riina.
Riina

mette

Riina :D

Muistan 80-luvun alusta vain ne Prinsessa Diana-jäljittelykampaukset. Itselläni oli joskus 70-luvulla kiharat ,sellainen afro-kampaus , mutta  80-luvun alussa olin ihan pitkähiuksinen ja kiharoita en olisi laittanut mistään hinnasta. En vieläkään!!!
Minusta Satun kotiopettajatar-look oli enemmän 70-lukua .No, tehdään sitä leffamokia isommissakin kuvissa - vertaa digitaalikello Titanicissa :D

Ihania ovat joo, nuo mustavalkoiset vanhat SF-kuvat ; Kulkurin Valssit ja Kaunis Veera (kävin muuten lapsena Assi Nortian balettikoulua)