Farewell Sydney

Aloittaja Aikis, kesäkuu 29, 2006, 11:59

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Aikis

Nyt on tullut se hetki, jolloin yksi merkittava ajanjakso elamassa paattyy ja on aika luoda talla haavaa viimeinen katse Tasmanian meren aaltoihin...Kamat on muuttoliikkeen hoivissa, huomenna Qantas kumppaneineen lennattaa Helsinkiin ja kuukauden loman jalkeen alkaa uusi tuntematon tulevaisuus Singaporessa!

Samalla on aika myos kiittaa kaikkia dunderilaisia - ja muutamia nimeltamainitsemattomia eritoten! - ikimuistoisista ja antoisista ja joskus mielta kuohuttavistakin keskusteluista seka valtavasta maarasta informaatiota ja vaikutelmia, joita olen saanut. Olen nauttinut seurastanne suunnattomasti ja pyrkinyt ja pyrin hyodyntamaan kaikkea sita antia jatkossa tyossani ja muutenkin.

Piakkoin Suomi-Seuran muuttajien opas -sarjassa pitaisi ilmestya myos Australia, jonka sisallossa dunderilla ja dunderilaisilla on oma osuutensa, mika on myos oppaassa mainittu.

Nyt ei kenenkaan kuitenkaan pida nuolaista ennekuin tipahtaa! Piipahdan foorumilla varmaan vastakin, ja nythan minulla sitten on entista enemman vertailupohjaa osallistua vaikkapa keskusteluun 'Huonointa' tai 'Parasta Australiassa', jaaritella Timon kanssa Singaporen ja Australian eroista, tai ehkapa keskusteluun 'Jarkky ikava Australiaan takas'...TAi jos oikein pahaksi aityy, niin 'Mika viisumi minulle'!

Silla elamastahan ei koskaan nakojaan tieda mihin se heittaa ja miten se riepottaa. Viimeiset vuodet Australiassa muodostuivat varsin erilaisiksi kuin edes osasin kuvitella ja sisalsivat yhta aikaa valtavia ilon aiheita kuin mittaamatonta luopumista ja suruakin. Elamassa ei kuitenkaan ole sen enempaa kenraaliharjoitusta kuin palautusoikeuttakaan, joten se enimmakseen menee niin kuin on mennakseen. Kuitenkin jokainen hetki onnistumisine ja haasteineen, jotka tama reissu sinallaan on tarjonnut, on ollut 'excellent, beautiful, lovely, fabulous, brilliant' ja mita muita ylistysanoja taalla nyt tavataankaan kayttaa!

See you guys! XO

terveisin Aikis, joka niiaa ja kiittaa erityisesti tasta nimesta, josta ei enaa luovu...

Timo

Mahtavaa Aikis!  Kiitos myös sinulle haastavista ja rakentavistakin mielipiteistä! Vai että Singaporeen? Pieni kateudun häivä käväisee mielessä. Siitäkin huolimatta, etten halaja kiireistä suurkaupunkielämää, on välillä pieni ikävä sinne.  Käy ehdottomasti täällä kertomassa kokemuksistasi kun sinne pääset. Ja tottakai kysymyksiinkin voin yrittää vastata, tai hankkia vastauksen, ainakin kertoa mielipiteeni.

Sinulle ja koko perheelle hyviä lomia ja loistavaa tulevaisuutta toivottaen!

Leokatti

Onnea matkaan Aikis! Ja kiitoksia tähänastisista väännöistä :roue, vaikka vasta muutaman kuukauden olen täällä vaikuttanut eikä vielä ole paljon ehditty vääntämään. Hienoahan se on, että aikaihminen ei jää laakereilleen lepäilemään. Singaporesta tuleekin sitten varmaan uutta näkökulmaa, kuten sanoit. Täältähän meidät löytää...

Terkkuja Suomeen!
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

Merja

Moi Aikis,
hyvää matkaa!
Neljän tunnin kokemuksella singapore on tosi kiva paika :roue

Merja

ps. päästiin tutustumaan oikein kunnolla aussiterveysjärjestelmään kun Lassi jäi auton alle eilen. Että ollaan vaan pelätty kuristajakärmeksiä ja tappajahämppyjä ja tässä nyt ollaan, poika käsi paketissa...

MH

LainaaAlkuperäinen postittaja Merja Että ollaan vaan pelätty kuristajakärmeksiä ja tappajahämppyjä ja tässä nyt ollaan, poika käsi paketissa...

Näinhän se menee liikenne on vaarallisempi kuin nuo em. oliot. Varsinkin jos ei vielä ole täysin sisäistänyt liikenteen suuntaa.

riaapa

Hyvää matkaa Aikis!!!

Kiitos kaikista älykkäistä ja terävistä kirjoituksistasi, niitä on todellakin ollut ilo lukea. Luulenpa, että kun katsoo sanakirjasta "sisupussi", niin siellä lukee "aikaihminen, tunnetaan myös nimellä aikis".

Myötätuulia sinulle ja perheellesi! :)

Lycka till!
Riina

Milka

Lykkya tyko Aikis seuraavaan elaman vaiheeseen...

... ja kiitos sanavalmiista ja monipuolisista kirjoituksistasi. Olet saanut monet meista ajattelemaan asioita monilta erikantilta.

Hyvaa matkaa ja nauti Singaporesta ja kaikista uusista elaman kokemuksista mita eteesi tulee!

eevis

Aikis :D

Onnea vaan matkaan ja nauttikaahan kesälomastanne ennen Singaporen tropiikkia! Niin ja muistakaa sitten ettei syljeskellä Singaporessa ksylitolipurkkaa pitkin katuja. :) Pysyhän kanavalla...
Dees - We will bloody bounce back!!!


Jouko

Lycka till, uuden jakson alulle elämässäsi, toivottavasti pidät meihin yhteyttä sieltä uudesta asuinmaastakin! ja tietysti suur-kiitos panoksestasi foorumiin, odotamme innolla muuttaja opastasi.


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

Raiwå

Aikis:eye: :roue

Kun ekan kerran tulit keskuuteemme, muistutit meikäläisen mielestä parhaiten 'Asterixin Riidankylväjää' :itke
Sitten kun katsoin että miten sait Jaaxin jakamaan mielipiteitään yksimielisesti tuli mieleeni 'Arto Paasilinnan 9 3/4 riivinrautaa' :roue
Kun sitten tavattiin ja vaihdettiin mielipiteitä hetken, tuli mieleeni taas 'Asterixin Riidankylväjä' :itke

Nyt kun olet tehnyt lähdön ilman varoitusta tulee mieleeni 'Heikki Turusen Simpauttaja' :P

Kun kuitenkin mietin miten mielipiteesi jakautui Suomalaisten elossa maailmalla ja sen vaikutuksesta uusiin 'etäsuomalaisiin' tulee mieleeni 'Loka Laitisen Tamminiemen pesänjakajat' :pepsodent

Joten summa summarum?

Laitetaan perään meikäläisen lempibiisi 'Froikkareiden ikiihana 'tilkkutäkki'  :eureka :eye: :confuse :sorry

Hauskaa menneisyyden peittelyä toivottaa

Heippa äiskä :roue


:coolh
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Heidi

Tervemenoa Aikis munkin puolesta ja toivottavasti viihdytte perheesi kanssa Singaporessa! En ole omilta muuttokiireiltani kerennyt paljon dunderissa aikaa viettaa, joten tuli sinun lahtosi ihan yllatyksena - vai oletko edes sita taalla mainostanutkaan?

Me olemme puolestamme muuttamassa Warrnambooliin (south west Victoria). En ole siis itse maata saati edes osavaltiota vaihtamassa, mutta silti hirvea tohina ollut paalla jo monta viikkoa ja muuttoon on viela pari viikkoa. Tervetuloa siis tutut (ja vaikka tuntemattomatkin) meita moikkaamaan valaanbongausreissuillanne tai Great Ocean Road - turneella! Ei taida sielta maailman kolkasta muita suomalaisia loytya... :?

jounij

Onnea uusiin koteihin molemmille muuttajille, Aikikselle ja Heidille!


Toivottaa
Jouni
Canberra

Timo

Heidi,  eipä se Aikis kovin paljoa lähtöään mainostanut, mitä nyt vähän joskus vihjaisi.

Kerropa, minkälaisiin olosuhteisiin te olette muuttamassa. Maaseudulle ilmeisesti edelleenkin?  

Meidän muuttomme ensimmäiseen omaan taloon, noin viiden kilometrin päähän nykyisestä paikasta, alkaa jo tänä torstaina.

Heidi

Kiitos toivotteluista Jouni ja onnea myos Timolle ja Nancylle uuteen kotiin! :)

Ei se meidan tuleva kotipaikka ihan maaseutua ole, Warrnambool on noin 30 000 asukkaan kaupunki. Syyna muuttoon on se, etta aloimme kaipaamaan vahan sukua ymparillemme ja mieheni on kotoisin Warrnamboolista ja hanen vanhempansa ja muita sukulaisia asuu siella. Sopiva tyopaikkakin miehelle loytyi nopeammin kuin osasimme kuvitella ja talon ostamme anopilta, joten kaikki on jarjestynyt katevasti. Ilmasto siella etelarannikolla on aika mieto, ei siis ole kovia helteita mutta ei pakkasiakaan, usein kylla tuulee ja sataa, mutta sehan ei suomalaiselle ole mitaan uutta!!!

Laitan tahan linkin, jossa kerrotaan Warrnamboolista kaikki mahdollinen! Tosi kiva kaupunki ja paljon tekemista, ainoa miinuspuoli on ehka se, etta se on vahan kuin maailman aarilaidalla, siis kaukana kaikesta muusta...

http://www.warrnambool.vic.gov.au/Files/wcc-vig.pdf

Aikis

Nyt on kohta lomat pidetty ja kiinnostus dunderiakin kohtaan taas virinnyt...

Kiitos kaikille mielenkiintoisista kommenteista muuttoni suhteen. Tytot, tytot, pienta rajaa, serlapaketti alkaa olla loppumaisillaan.

RAiwolle erityiskiitokset syvallisesta analyysista, jonka loppupaatelmasta en ihan saanut kiinni, osittain siksi etta en oikein siita itseani tunnistanut ja siksi etta en valitettavasti olen kaikkia noita kotimaisia kaunokirjallisia ja musiikillisisa saavutuksia tunne. Taytyy yrittaa tutkia itseaan niiiden valossa myohemmin. Mutta siihen asti otan kaiken kohteliaisuutena...

Sita jain miettimaan, etta milloin olemme tavanneet..???

Joka tapauksessa, ensi viikolla uudet kujeet ja uusi ymparisto. Perasta kuuluu.

Timo

Aikis, mihin päin Singaporea olet muuttamassa?  (Anteeksi uteluni. Jos et halua vastata, ihan ok...). Kyllä nyt kuitenkin kateeksi käy kun jo ensi viikolla pääset maistelemaan tuoretta duriania. Siellähän on noita herkkuja niin paljon omasta takaa, että ruisleivät ja salmiakit unohtuvat kuin itsestään, eikä niitä tarvitse metsästää tai mukanaan raahata :D

Mielenkiinnolla jäämme kuvittelemaan, minkälainen olisi ollut tämänkertainen tapaamisesi Raivon kanssai. Olisi moderaattorimme tunnistanut sinut samaksi henkilöksi, joka esiintyi siinä hänen painajaisunessaan :?

 Heidi, kiitos toivotuksista - jos en muualla ole muistanut kiittää, en muista, olenko. Ja onnittelut ja menestyksen toivotukset myös teidän uuteen kotiin. Varmaan jo alkaa teilläkin olemaan huusholli jo jonkinlaisessa kunnossa niin kuin meilläkin, vaikka tekemistä vielä riittääkin pitkäksi aikaa.

Heidi

Joo kiitti vaan kans Timo toivotuksista taas, suurin piirtein alkaa olla elama taas jarjestyksessa, vaikka nurkissa pyorii viela avaamattomia pahvilaatikoita ja pihalla olisi moottorisahalle toita, mutta kerkeehan sita... Entinen talokin taitaa olla menossa kaupaksi, saimme tarjouksen josta ei voinut kieltaytya ja nyt vain odotellaan, silla ostajat tekevat "pest ja building inspection" ja sitten toivottavasti allekirjoitetaan paperit... Haikeat on tunnelmat silta osin, mutta nyt vaan ajatukset kohti tulevaisuutta ja vedetaan vahan henkea ennen kuin uusi remonttirumba taas alkaa... :nuttu:

Raiwå

Aikis :)

Anteeksipyyntöni vastaukseni hitaudesta :)

Mutta ei siitä että et muista tapaamistamme :)

Annan vinkin naamastani, jos olit Tammikuussa Brightonissa lounaalla pikavisiitilläsi, tapasit vaimoni.
Ja jos tunnistat siitä niin muistat ehkä Suomiseuran jouluteatterin Paddington RSL clubilla?

Tai sitten joku on esiintynyt väärällä nimellä :)



Tuumii itsekseen

:coolh
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Aikis

Rakas hyvä RAivo,

ensiksikin hienoa että karhu on herännyt talviuniltaan!

Toiseksi, että kyllä MIE  tiiän kuka sinä olet, mutta olenkin minä puolestani tässä koko puoli vuotta tuuminut, että sinä et taida tietää kuka minä olen...

Anteeksi nyt muut dunderilaiset tämä henkilökohtaisuus.

Muistan kyllä joulupippalot Paddingtonissa ja sen lämpimän halauksen...Tunne oli ainakin minun osaltani molemminpuolinen (sanois varmaan Nykäsen Masa). Eli  tavattu on. Ja jo ohimennen aiemminkin edellisilläkin Sutherland Suomi Sheilojen pikkujoulukutsuilla...Jolloin keskustelit pitkään paremman puoliskoni kanssa joka kotiin tultua sinusta sanoi, että ensimmäinen järkevä ihminen täällä Aussilassa, jonka hän on tavannut!!!

Mutta sitten jätin sinut siellä Paddingtonissa keskustelemaan jonkun minulle tuntemattoman naishenkilön kanssa, joka (pyysi minua viemään hänet sinun puheillesi ja) käsittääkseni esitti jotain kritiikkiä Dundernewsia tai mitä lie kohtaan...Olenko oikeassa?

Ja nyt siis luulen, että olitkohan jo sen verran viihteen puolella, että sekoitat nyt minut tuohon ihmiseen, kun minua 'Riidankyläväksi' oikein tituleeraat...

Hyvä jos tämäkin asia selviää, kun on vähän tuo sinun analyysisi minua jäänyt vaivaamaan - siis tuolta osin. Muutenhan se taitaa olla aika nappi, myönnetäään. Ja annetaan Raivolle papukaijamerkki ja vaikka hali.

jounij

LainaaAlkuperäinen postittaja aikaihminen
...paremman puoliskoni kanssa joka kotiin tultua sinusta sanoi, että ensimmäinen järkevä ihminen täällä Aussilassa, jonka hän on tavannut!!!

Heh heh, joko miehesi oli tuohon mennessä ollut hyvin vähän aikaa Ossilassa tai sitten hän oli liikkunut jokseenkin kummallisissa piireissä.


Arvelee
Jouni
Canberra

Aikis

Njaa, ehkä ne on vaan samalla tasolla.

Tai sit oli pahin kulttuurikriisin vaihe meneillään...