Syksyllä -06 Australiaan WH:lla?

Aloittaja Assa, tammikuu 03, 2006, 03:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

geisha

LainaaAlkuperäinen postittaja arthur
geisha lähdössä sit vissiin samalla koneella ku me. minne päin australiaa oot
 menossa?

Lennän lontoon kautta eka Sydneyhyn.. sieltä sit jatkan piakkoin matkaa Brisbaneen, kun työt odottaa :)

Vakuutuksista sen verran, et tarkistakaapa kotivakuutuksenne.. mulla ainakin Tapiolan kotivakuutukseen sisältyy kohtuullinen matkatavaravakuutus (=koko omaisuuden arvo). Vakuutus korvaa omaisuuden jos se tilapäisesti on jossain muualla kuin varsinaisessa osoitteessa, tai jotain.. Varsinainen matkavakuutus on itselläkin vielä työn alla, mutta onhan tässä vielä hieman aikaa!

juseviz

Joo'o. Nyt kun toi syyskuu tosiaan lähestyy pelottavaa vauhtia niin ajattelin kysäistä että ketkä täältä meinaa pitää majaa sydneyssä syyskuun loppupuolella. Itte saavun 20. päivä sinne ja jos joku haluu käydä vaikka :XXXX omasta mielestäni ei niin kieron savolaisen kanssa niin saa laittaa viestiä :) . Oon siis 20v äijä kuopiosta. (Hittolainen, kuullostaapas kiusallisen paljon joltain seiskan treffi-ilmotukselta :D )

Assa

No itse, niinkun sanottua, ollaan perillä 14.9 ja jonkin aikaa Sydneyssä pyöriskelen. Katsellaanko?

maverick

Mukaan treffi-ilmoitusleikkiin :D:XXXX

Nimimerkin taakse piiloutuu 22-v miehenkoltiainen, Sydneyyn laskeudun 11.9. Assa & co., hostelliinko menossa aluks?

juseviz

Joo...mulla olis näillä näkymin tarkoitus majailla Blue parrot nimisessä hostellissa näin eka viikko ainakin. Sen jälkeen pitääki katella mistä sitä ittesä löytää majailemasta.

Assa

Joo, vissiin Globe Backpackers kutsuu. Se on Kings Crossissa, Darling hurst tms road.. :) En muista ihan tarkkaan. Siellä viikon verran. Ehkä :confuse

juseviz

King's cross ja Macleay streetiltä löytyy toi mun hostelli eli näköjään ihan tosta Assan hostellin vierestä

pexster

juseviz, maverick, ja assa:

Itse tulen Sydneyhyn 30.9. la, ja ajattelin siellä nyt ainakin yli kuukauden pysyä...tosin koskaanhan ei tiedä mitä tapahtuu :D mut se on suunnitelma näin alkuun.....mut jos sielläpäin kerran pyöriskelette  niin vois vaikka johkii bisselle mennä tai jotain aktiviteettii kehittää? just let me know

pekka20v (Forssasta :))   :XXXX

Sopiva

Mä kans mä kans!

Paikanpäällä ollaan 28.9 kello 05.15 :pepsodent

Ja olis kiva päästä jonkun kanssa alkuun :peukkuy

Ja siis tosi lepposa äijä Jyväskylän suunnalta, vielä hitusen aikaa 19v ;)
Regret nothing. Do everything.

juseviz

Joo hienoo että tuntuu näitä lähtijöitä riittävän, voidaan vaikka U2U:n välityksellä yrittää jotain törmäämispaikkaa väsätä. Itte kyllä aattelin ton puhelinliittymän hommata aikalailla hetimiten kunhan sinne pääsen niin voin vaikka numeron heittää sit U2U:hun tai mailiin josta sit tavottaa. Vielä parisen viikkoo ja sit läks! :XXXX

Assa

Joo, minutkin tavottaa maililla/messellä ja U2U:lla. Viikko ja yks päivä!! XD

joqets

Terve! Lähden kaverini kanssa petaamaan kaupunkia valmiiksi syksyn suomalaisaallolle vähän ennakkoon, eli olen Sydneyssä jo 9.9. Tarkoitus ois viipyä kaupungissa töitä tehden noin kuukausi-pari. Sitten siirrytään lomamoodiin ja rullataan rannikkoa ylös. :coolh

Majotus ensin vähän kalliimmassa, mutta sijainniltaan hyvässä (rautatieaseman vieressä) WakeUp!ssa. MYöhemmin varmaan tulee siirryttyä halvempaan.

:XXXX voi aina lähteä, ja majoitusasioissakin voisi porukalla saada säästöä aikaan..

Terveisin 20v mies,

EDIT: pvm:n korjaaminen

Cathy

Ilmoittaudunpa nyt täälläkin puolella... Eli itselläni on startti 8.11. Singaporeen, ja sieltä matka jatkuu siten että saavun Sydneyyn 1.12. Siitä eteenpäin ei tarkempia suunnitelmia ole, mutta kaiken kaikkiaan reissussa on tarkoitus olla jonnekin ensi syksyyn asti, tai fiiliksen mukaan. Töitä voisi välillä tehdä sen mukaan miltä tuntuu, ja muuten sitten matkustella ympäriinsä ja katsella ympärilleen :).  Olen 25v. tyttö ja matkaseuran löytyminen olisi loistojuttu!

Fabu

Aika hyvin on väkeä lähdössä. Itse saavun Sydneyn pahnoille 2.11. :)

hanskie

Tervetuloa Australiaan  :peukkuy  :XXXX  :peukkuy

geisha, juseviz, Assa, maverik, pexter, Sopiva, jogets, Cathy, Fabu, Tanja 74, Dreamtime, lumienkeli ja monet  muut.....

Toivottavasti saatte kokea hyvan ja kokemuksia taynna olevan ajan taalla "down under".

Ja tietenkin me kaikki talla sivustolla olemme kiitollisia jos jaatte kokemuksenne meillekin ja eteenkin teidan jalkeen tuleville, jotka  ehka ovat juuri sita vastausta vailla, jonka sina tiedat.
:pepsodent  :XXXX   :pepsodent
Hannu

matiaz

Sain sitten viimeinkin kirjauduttua, onhan täälä tullu pyörittyä jo pari kuukautta lukemassa/hakemassa tietoja.

Elikkäs lähtö olisi 8.12 ja lentoyhtiö on austrian airlines, Helsinki-Vien-Sydney

Oliskos samoihin aikoihin menijöitä, matkaseura olisi hyvinkin tervetullutta ei tarvisi ainakaan yksin olla hukassa kun pääsee perille :D

Tarkoitus olisi ainakin aluksi majailla sydneyssä, tod.näk. vuoden vaihteen yli, suunnitelmat on nyt vielä aika avoimet :D Jos vaikka sille ajalle löytyisi sieltä sydneyn päästä kämppä/käppiksiä olisi :peukkuy:peukkuy:peukkuy

Assa

Joo, Sydneyn uus vuos on Must see listan ykkösenä! Tai ainakin melkein. Eli siellä siis.. :)

joqets

LainaaAlkuperäinen postittaja matiaz
Sain sitten viimeinkin kirjauduttua, onhan täälä tullu pyörittyä jo pari kuukautta lukemassa/hakemassa tietoja.

Elikkäs lähtö olisi 8.12 ja lentoyhtiö on austrian airlines, Helsinki-Vien-Sydney

Oliskos samoihin aikoihin menijöitä, matkaseura olisi hyvinkin tervetullutta ei tarvisi ainakaan yksin olla hukassa kun pääsee perille :D

Tarkoitus olisi ainakin aluksi majailla sydneyssä, tod.näk. vuoden vaihteen yli, suunnitelmat on nyt vielä aika avoimet :D Jos vaikka sille ajalle löytyisi sieltä sydneyn päästä kämppä/käppiksiä olisi :peukkuy:peukkuy:peukkuy

Oho, olit ilmeisesti samalla lennolla! Miten olet sopeutunut elamaan taalla ja missas majailet? Ite olen tommosessa aasialaispainotteisessa hostellissa, jossa ei kovin helposti ole tuttuja tehty. Eli erilainen illanviettoseura on hyvinkin tervetullutta. Nakkaa vaikka u2u:ta

Camisado

Ilmoittaudunpa minäkin sitten tänne. 27 tätä kuuta lähtee lento Melbourneen, jonne ei ilmeisesti täältä ole kovinkaan lähtijöitä. Lentoliput varasin reilu viikko sitten, passin sain tänään käteeni ja nyt yritän saada netin kautta viisumihakemusta menemään siinä onnistumatta :( Nettisivuilla lukee.että hakemusten runsaan määrän vuoksi saattaa hieman kestää.Hienoa, kun minulla ei tuota aikaa mitenkään liikaa kyllä ole. Plääh, no huomenna uudestaan...

JuhaK79

Moro kaikille!25.9 olis Pohjanmaalta lähdös jätkä kohti Sydneytä!Siellä vajaa viikko ja siirtyminen Melbourneen kohti työpaikkaa!Mikäli niihin aikoihin on porukkaa siellä päin kuluttamas aikaa niin laittakaapa viestiä!Olis kiva saada seuraa vaikkapa kaljalle!

Sopiva

Camisado,

Oma lentoni lähtee 26.9, ja olen perilla sidnissä 28.9... Sieltä kuitenkin on jo samana iltana jatkolento Melbaan, jossa ilmeisesti ekat 1.5-2vk järjetöntä juhlimista yhden finskin ja hänen finskikavereittensa kanssa... Eli siellä ollaan \o/
Regret nothing. Do everything.

Camisado

Vau,sain tuon viisumihakemuksen äsken lähtemään JA täältä löytyi vielä joku muukin Melbourneen menevä.Sitten kun saisin vielä nopeasti myöntävän vastauksen tuohon hakemukseeni, niin kyllä elämä hymyilisi :)

juseviz

Yeah, taalla ollaan ja kelit on kylla ollu aivan loistavat. Kaupunki vaikuttaa melkosen rennolta ja kaikki tuntuu rullaavan omalla painollaan. Finskeihin en oo viela tormailly mut laittakaa U2U:ta jos ootte samoilla mestoilla. Mun hostellissa kun ei oo paria poikkeusta lukuunottamatta kuin britteja, rentoa porukkaa kyllakin mut hiukan yksipuolista toi pelkka brittiseura. See ya! :)

Sopiva

Kaikki melbassa liikkujat tossa 28.9 -> kuukaus, pistäkäähä u2u :)
Regret nothing. Do everything.

jounij

LainaaAlkuperäinen postittaja Sopiva
...melbassa liikkujat...

Melba on muuten nukkumalähiö Canberrassa (nimetty "Mellunmäestä" kotoisin olevan oopperalaulaja Dame Nellie Melban mukaan). Melbassa ei yleensä kovin suurta liikuskelua näe.


Toteaa
Jouni
Canberra

hanskie

Anteeksi vaan Herrat ja Rouvat, mutta en malta olla laittamatta tata tahan, vaikka tama ei talle saitille kuulukkaan.  

Tuolla Melba-nimella on myos yksi muu yhtymakohta, nimittain ruoka.  Keittiomestareiden Kuningas August Escoffier valmisti  Peaches Melba jalkiruuan suuresti ihailemalleen Dame Melballe Pariisissa  ensimmaisen kerran, joskus 1900 luvun alussa ja josta sitten kehittyi hyvin suosittu jalkis kautta maailman.

Siis, jouni asut melkoisen perinnerikkaassa kaupuginosassa. Joko olen valmistanut niin kuin asian kunniaksi ko. jalkista???
Hannu

jounij

Heippa Hanskie! En minä itse asustele Melbassa, mutta pitääpä etsiskellä ruokalistalta tuon nimistä jälkiruokaa, kun seuraavan käyn jossain Melban ostoskeskuksen ravintolassa. Siellä on ainakin yksi erinomainen afgaani-intialaistyyppinen ravintola, jossa en tosin usko Peaches Melbaa olevan saatavilla. Samassa rakennuskompleksissa on ainakin yksi toinenkin ravintola - olisikohan siellä tuota herkkua? Kuuluiskohan tämä keskustelun pätkä tuonne "Pesäpalloa ja ruokintaa Canberrassa" -ketjun alle?


Korvan taakse pistää
Jouni
Canberra

hazelnut

Mun matkani tyssäs rahapulaan. :(
Matkan peruuntuminen masensi niin paljon, että en ole käynyt täällä moneen kuukauteen, sillä välttelin kaikkea Australiaan liittyviä sivuja, joita ennen selasin ihan innolla...

Mutta kyllä minä tulen vielä käymään Ausseissa, se on varmaa! :)

Camisado

Noniin, taalla sita ollaan ja viela on paa vahan pyoralla matkasta ja kaikesta uudesta. En ole kovinkaan onnistunut taalta seuraa viela hankkimaan, niin olisi kylla ihan kiva tavata ihmisia ja kayda vaikka ulkona. Joten jos joku taalla Melbournessa sattuu pyorimaan, niin otahan yhteytta u2u:n kautta tai soittele/tekstaa numeroon: +358503319151, laitan aussinumeroni tanne kunhan muistan. Niin ja ihan mukava 19-vuotias tytto olen olevinani, bilettaminen maistuu, mutta ihan kahvillekin tms. voisin lahtea :)

t&m

hei kaikki!
taalla perthissa ollaan,ja tarkoituksena ois suunnata sydneyiin tossa joulukuun alussa,eli toivottavasti viela silloin jotkut on siella suunnalla ni mennaan kimpassa bisselle. me ( 25v+ pariskunta ) haluaisimme kovasti kiittaa forumin yllapitajia hyodyllisista sivuista, ahkerasti on tullut luettua naita juttuja taalla.
Tiina ja Mikko

JuhaK79

Moron kaikille!Melbassa ollaan nyt kolmatta viikkoa ja kämppä löytyi aika kivuttomasti!(kiitos työnantajan pojan joka toimi tulkkina)!Autokin tuli vuokrattua kolmeksi kuukaudeksi,aika veikiä ajella aluksi kun piti tottua väärän puolen liikenteeseen!Mut eipä siinä,jos täälä päin sattuu liikuskelemaan muitakin suomalaisia niin laittakaa viestiä u2u tai tekstaria +61416556904! kaljalla käynti seuraa musta saa aina!

mikakorkko

jeba.. matkaseurani perui jo liki vuoden suunnitellun reissun.. elikka jos olet matkaseuraa vailla ni otahan yhteyttä!
msn
s.posti
u2u..

nii, eli täällä huutelee 22ja risat miehen alku.!

-mardis-

Heipahei!

Makin paasin vihdoinkin Australiaan asti 6vko loistavan Thaimaa + Malesia -reissun jalkeen! Ja mita ihmetta, taallahan on viela aika kylma. :D
Hengailen nyt parisen viikkoa Warrnambool-nimisessa kaupungissa Great Ocean Roadin toisessa paassa, jonka jalkeen pitaa paattaa jaadako Melbourneen vai mennako Sydneyyn... Ilmeisesti taalla ei oo kovin vaikeeta tormata muihin suomalaisiin kun taalla nayttaa meikalaisia olevan aika sankoin joukoin. Joten, tormailemisiin :pepsodent

Heidi

Moi Mardis :cool:

Mites ihmeessa olet tanne meidan kulmille eksynyt?

Ota yhteytta jos haluat suomalaista juttuseuraa ja samalla paikallisen matkaoppaan! :XXXX

Heidi

Mardikselle viela, laitoin mun yhteystiedot sulle U2U:lla, huomasitko? Nailla kulmilla kun ei paljon suomalaisiin tormaa niin mina olisin ainakin kiinnostunut tapaamaan. Musta ei kylla baariseuraa saa, kun pienet lapset pitaa talla hetkella taalla kotona aika visusti ilta-aikaan, mutta vaikka kahvin merkeissa voin kylla tavata, kotona tai kaupungilla. :cool:

-mardis-

Moi Heidi!

Joo huomasin etta olit laittanut viestia mutta jostain syysta en saa tuota u2u:ta avattua talla koneella jota kaytan.. hoh.
Olen Warrnamboolissa viela ainakin viikon ja mulla ei hirveesti ole tekemista, kunhan hengaan, joten olis tosi mukava nahda!
Jos haluat pistaa suoraan tekstiviestia tai soittaa niin mun numero on 0448 595 603. Asustelen taalla Brauer Collegen suunnalla, eli keskustan ohi Port Fairyyn pain, mutta voin helposti esim pyorailla keskustaan. :)