Griffithin yliopisto

Aloittaja sanzu, maaliskuu 31, 2005, 22:47

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

cienega

Hei! Opiskelin viime vuonna lukukauden Griffithissä. Asuin ensin viikon hostellissa etsien kämppää.

Griffithillä on Study Officen ulkopuolella accommodation board jolta löytyy tosi paljon tarjolla olevia asuntoja. Siellä myös kämppistä etsivät ihmiset hengailevat löytääkseen sopivan kandidaatin :) Hinnat ovat noin $70-140 viikossa, riippuen ihan asunnon kunnosta ja sijainnista.

GU Village on periaatteessa vain 12 kk sopimuksella, mutta tiedän että jotkut ovat sitten purkaneet sen sopimuksen yhden lukukauden jälkeen. Villagessa on eniten ulkomaalaisia, joten Ausseihin tutustuu ehkä paremmin kampuksen ulkopuolella :) Tuo Village ei minua houkuttelut kun on niin kallis (tuplahinta off-campus asumiseen verrattuna).

Itse löysin siis kämpän viikossa ja melko helppoa oli. Kannattaa vaan heti soittaa kun löytää jonkun hyvältä vaikuttavan kämpän koska ne menevät tosi nopeasti, varsinkin lukukauden alkaessa.

Lykkyä tykö :)

Ziigmund

Hei

Kiitos pienistäkin tiedoista,vielä muutama viikko menee ennenkuin tietää miten kävi.Onko jollakulla muuten kokemuksia Alternative Pathway-ohjelmista,löytyykö kokemuksia jaettavaksi,minkälaista on verrattuna yliopisto-opiskeluun?Kannattaako hakea noihin ohjelmiin,jos ei suoraan tärppää?

/Ziigmund

acromion

Joo ei kannata rahan takia jättää opiskelematta Ausseissa. Puolen vuotta kun vaikka Suomessa tekee töitä ja kerää rahaa niin auttaa jo paljon. Suomen valtion tuet auttaa kans (opintolaina kans), ja opiskellessa kannattaa koko ajan myös tehdä töitä.

Itsellä on mitä todennäköisimmin pari vuotta edessä opintoja jotka kustantaa 20 000e/lukuvuosi (!!). Rahaa on kerätty säästöön ja lainaakin täytynee 5000-10 000e ottaa mutta eiköhän se siitä. Itseni kohdalla tuon on jo kieltämättä vähän uhkarohkeata, mutta 4000-6000e lukuvuosimaksut ei kyllä ole mitenkään mahdottomia vaikka opinnot kestäisi 5 vuotta.

Ja joo en voi väittää puhuvani kokemuksesta, mutta pointtini on että jos mä uskallan tommosilla lukuvuosimaksuilla Australiaan lähtä opiskelemaan niin parin tonnin lukukausimaksuista pystynee suurin osa ihmisistä selviään ;)   

Ziigmund

Eilen tuli kirje,missä kerrottiin hyväksymisestä Bachelor Of International Business ohjelmaan.Aloitus tullee olemaan Helmikuun alussa 2010,mitä Griffithin sivuja luin,niin Business puolen opetus on kovinkin korkeatasoista:AACSB tunnustuksen,kun ei ollut Suomesta saanut mikään muu paikka,kuin Helsingin Kauppakorkeakoulu.

Löytyykö muita,jotka ovat lähdössä noihin aikoihin Griffithiin opiskelemaan?

herkkusieni

Hei,

Mä olen kanssa lähdössä helmikuussa 2010 Griffithin yliopistoon, mutta brisbaneen tekemään bachelor of design tutkintoa, sä taidat olla menossa gold coastille??

Jane

Heippa

Aloitin nyt viime maanantaina, 27.päivä, Bachelor of Science opinnot Gold Coastin kampuksella. Kampus on hieno jne. ja opetus vaikuttaa oikein hyvältä, vaikkakin juuri ekat luennot ohi ja samaa asiaa on kuin lukion kursseilla, suoraan lukiosta hyppäsin siis tänne. :D

Jos vaan on varoja, niin on ihan hyvä vaihtoehto olla eka lukukausi Villagessa. Tulin tänne n. 3 viikkoa sitten ja heti pääsin mukaan porukkaan. Todella nopeasti saa ystäviä ja täällä järjestetään vaikka minkälaista grillijuhlaa ja leffailtaa. Ainut haittapuoli saattaa olla melu, kun kämpissä usein asuu 5 henkee. Mutta korvatulpat on keksitty ja minulla kävi tuuri, on aika hiljaisia kämppiksiä eivätkä kotona järjestä juhlia. Kirjastossa on ainakin hiljaista lukea jos siltä tuntuu. :)

Suunnitelmissa on kuitenkin muuttaa kimppakämppään muuallle tämän lukukauden jälkeen, ihan hinnan takia, vuokra on aika kallis... Mutta ihan kokemuksen takia suosittelen. :)

Samaa mieltä muiden kanssa, rahan takia ei kannata olla lähtemättä. Täällä voi/pitää/kannattaa tehdä töitä että pärjää ja lainaa voi ottaa. Itseensä ja omaan tulevaisuuteen sijoittaminen kannattaa aina ja tämä on loistava vaihtoehto. Yksi parhaista päätöksistäni oli lähteä Australiaan.







lope

Moi kaikki!  ;)

Lainaus käyttäjältä: Ziigmund - heinäkuu 23, 2009, 23:33
Eilen tuli kirje,missä kerrottiin hyväksymisestä Bachelor Of International Business ohjelmaan.Aloitus tullee olemaan Helmikuun alussa 2010,mitä Griffithin sivuja luin,niin Business puolen opetus on kovinkin korkeatasoista:AACSB tunnustuksen,kun ei ollut Suomesta saanut mikään muu paikka,kuin Helsingin Kauppakorkeakoulu.

Löytyykö muita,jotka ovat lähdössä noihin aikoihin Griffithiin opiskelemaan?

Oma tilanne on aikalailla yksi yhteen samanlainen kuin sinulla, tosin IELTS vielä suorittamatta. Olikin huojentavaa kuulla, että lähes samanlaisilla lukiotuloksilla kuin omani on sisään päästy :) Tuo business puoli itseänikin kiinnostaa, ehkä enemmän tosin management/marketing. Kerro ihmeessä lisää, kunhan pääset opintoihin mukaan!

Nyt painan niskalimassa töitä ja koitan rahoittaa opintoni niin! Motivaatiokin on kova, kun on päämäärä. Vielä kun pääsisi sinne aussilaan asti, niin olisi hyvä mieli! 

Haitko Ziigmund muuten muihin yliopistoihin, vai laskitko Griffithin varaan? Itse ajattelin hakea muutamaan muuhunkin, jos edes joku tärppäisi!!

PS. onko tuollainen "Student Accommodation" asuminen hyvä vaihtoehto opiskelijalle? (Lähinnä, että saako siellä nukuttua, vai onko bileet 24/7) Katselin noita joitakin kämpän vuokraussivuja (en muista mitkä ne oli), niin tuli tuollainen kuin UniResort (kokemuksia?) vastaan, ja näyttäisivät tarjoavan tuollaista asumisvaihtoehtoa ihan "kohtalaiseen" hintaan.

Ziigmund

Lainaus käyttäjältä: lope - elokuu 10, 2009, 04:53
Moi kaikki!  ;)

Lainaus käyttäjältä: Ziigmund - heinäkuu 23, 2009, 23:33
Eilen tuli kirje,missä kerrottiin hyväksymisestä Bachelor Of International Business ohjelmaan.Aloitus tullee olemaan Helmikuun alussa 2010,mitä Griffithin sivuja luin,niin Business puolen opetus on kovinkin korkeatasoista:AACSB tunnustuksen,kun ei ollut Suomesta saanut mikään muu paikka,kuin Helsingin Kauppakorkeakoulu.

Löytyykö muita,jotka ovat lähdössä noihin aikoihin Griffithiin opiskelemaan?

Oma tilanne on aikalailla yksi yhteen samanlainen kuin sinulla, tosin IELTS vielä suorittamatta. Olikin huojentavaa kuulla, että lähes samanlaisilla lukiotuloksilla kuin omani on sisään päästy :) Tuo business puoli itseänikin kiinnostaa, ehkä enemmän tosin management/marketing. Kerro ihmeessä lisää, kunhan pääset opintoihin mukaan!

Nyt painan niskalimassa töitä ja koitan rahoittaa opintoni niin! Motivaatiokin on kova, kun on päämäärä. Vielä kun pääsisi sinne aussilaan asti, niin olisi hyvä mieli! 

Haitko Ziigmund muuten muihin yliopistoihin, vai laskitko Griffithin varaan? Itse ajattelin hakea muutamaan muuhunkin, jos edes joku tärppäisi!!

PS. onko tuollainen "Student Accommodation" asuminen hyvä vaihtoehto opiskelijalle? (Lähinnä, että saako siellä nukuttua, vai onko bileet 24/7) Katselin noita joitakin kämpän vuokraussivuja (en muista mitkä ne oli), niin tuli tuollainen kuin UniResort (kokemuksia?) vastaan, ja näyttäisivät tarjoavan tuollaista asumisvaihtoehtoa ihan "kohtalaiseen" hintaan.

Moi

Hain Griffithin lisäksi Curtiniin ja La Trobeen.Itsellä jäi speaking-osio 5.5 joten oletin,että muihin ei ole asiaa.Curtiniin sain ehdollisen tarjouksen,juurikin tuosta IELTS kokeesta johtuen,La Trobeen pääsisin suoraan ;)

Tuusimuusi

Moikka
Olen ihan uusi täällä. Jänskää:)
Olen lähdössä helmikuussa 2010 Gold Coastille about vuodeksi. Suoritan Master of Artsin Griffithissä.
Viisumijutut yms on vielä kesken ja oikeastaan tuntuu, että kaikki on ihan levällään, kun koko ajan tulee uusia juttuja, mitä pitäisi muistaa.
Onko täällä muita GC:lle lähtijöitä?

minna---

Lainaus käyttäjältä: Tuusimuusi - joulukuu 01, 2009, 07:10
Moikka
Olen ihan uusi täällä. Jänskää:)
Olen lähdössä helmikuussa 2010 Gold Coastille about vuodeksi. Suoritan Master of Artsin Griffithissä.
Viisumijutut yms on vielä kesken ja oikeastaan tuntuu, että kaikki on ihan levällään, kun koko ajan tulee uusia juttuja, mitä pitäisi muistaa.
Onko täällä muita GC:lle lähtijöitä?

Hei, mikä sattuma! Mä olen myös uusi, enkä ole uskaltanut kirjoittaa tänne mitään ennen kuin oma lähtö on varma... Mutta täytyyhän sitä nyt, kun osui Tuusimuusi sun kanssa suunnitelmat nyt niin samoiksi!  :) Eli minulla on tällä hetkellä ehdollinen tarjous Griffithistä Master of Arts and Media -tutkintoon Gold Coastille - kielitestiä vaille selvä siis. Toefl varattu nyt perjantaiksi, joten just ennen joulua varmistuu lähtö! Toivoin, että olisivat hyväksyneet puolen vuoden kandivaihto-opinnot todisteeksi kielitaidosta, mutta kielitestin vaatiminen taitaakin olla aika vakiotoimenpide... Ielts-ajat oli täynnä tammikuulle saakka, joten Toeflilla mennään! Perjantaita jännätessä...!!  8)

Ootko jo niin pitkällä, että oisit päättänyt tarkempaa lähtöaikaa tai jopa lentoa varannut? Mikä kanditutkinto sulla muuten on pohjalla?

Tuusimuusi

Hei huippua että täällä on muitakin!
Kävin itse tekemässä ielts:n lokakuussa, paikanvahvistus on tullut ja ensimmäinen osa lukukausimaksusta maksettu, nyt sitten odottelen, että saisin confirmation of enrolment paprut, että voisi viisumia alkaa kytätä. Olen tosin kuullut, että opiskelijaviisumin saa ihan tuosta vaan.

Ite lähden tosiaan kanssa tekemään Master of Arts and Mediaa, mulla on pohjalla medianomin tutkinto amk:sta.

En ole vielä ehtinyt mitään lähtöjuttuja sumplimaan, mutta piakkoin varmaan kannattaisi, ettei joudu ihan älyttömyyksiä pulittamaan lentolipuista. Olin ajatellut, että lähtö olisi joskus helmikuun 12. tai 13. Orientaatiohan alkaa 15.2.

Ihan mahtavaa tosiaan, että täällä on muitakin lähdössä samaan ohjelmaan. Pidetään ehdottomasti yhteyttä ennen lähtöä!

-Mia

minna---

Olin Perthissä vaihdossa pari vuotta sitten, ja silloin ainakin sähköinen opiskelijaviisumi tuli parissa tunnissa! Joten sen pitäisi ainakin hoitua helposti ja nopeasti.

Mulla on tosiaan vasta huomenna se kielitesti, joten tulokset ehtii tulla just ennen joulua. Jos hyvin käy, täytyy sitten heti alkaa katsomaan lentoa siihen helmikuun alkupuolelle!

Tuusimuusi

Hei Minna,
Olisi kiva ihan vaikka meilailla, että miten järjestelyt etenee.
Miulle voipi meilata osoitteeseen mia.paavonen@gmail.com
Lähdön kynnyksellä ja vähän myöhemminkin voi vertaistuki tulla tarpeeseen :)
-Mia

minna---

Kielitestin tulos netissä!! Ja tarpeeksi pisteitä  8) Nyt vaan odottelen virallista confirmation of enrolmentia griffithistä ja sit viisuminhakuun ja lentoa varaamaan! Laitan sulle Mia sähköpostiä sit, kun tiedän vähän tarkemmin suunnitelmastani  :)

Kielitesti oli paljon vaikeempi kuin odotin, ja oon ollu tässä ihan tulisilla hiilillä pari viikkoa - onneks kuitenkin sain pisteitä ihan reippaasti yli rajojen!

Tuusimuusi

Onneks olkoon! IELTS oli myös yllättävän haastava. Lähinnä mulle tuli haastetta aikarajoista. Mie kun olen ihan suomeksikin aika hidas lukija.
Mä ajattelin hakea viisumia heti tammikuun alussa, en oo nyt tässä jouluhässäköissä jaksanut keskittyä.

Lennot taas pitäisi varata pikimmiten, meinasin siulle jopa ehdottaa, että pitäisikö lentää kimpassa? On aika heviä ainakin itselleni istuu koneessa noin jumalaton matka ilman juttuseuraa:)

Ps. toivottavasti sulle ei tuu tätä samaa vastaan, mutta Kela on alkanut ihan uskomattoman nihkeeksi. Ne vaatii multa opintotukeen ihan hurjaa nivaskaa todistuksia sieltä ja täältä. Mikä miun mielestä oli kaikkein naurettavinta niin CoE-paperi ei esim riitä todistukseksi opiskelupaikasta. Confirmation of enrolment, mikä kohta siinä ei riitä? Ei tajuu.

Moskito

Tervetuloa vaan Gold Coastille ja Griffithiin! Itse olen oleskellut täällä kohta 7 kuukautta, ja edelleen aika mainiolta näyttää. Griffith kouluna on ihan ok, omassa ohjelmassa (Master of Business) luennoitsijoiden taso tosin vähän heitteli, mutta kokonaisuutena olen ihan tyytyväinen. Omassa ohjelmassa ei ainakaan tarvitse turhia rehkiä, sen verran helppo oli tuo ensimmäinen lukukausi. Toisaalta, olen kuullut että esim Master of Marketing -ohjelmassa vaatimukset on aika paljon korkeammalla.

Ja Kela tosiaan vaatii kaikenlaista, itse piti pyytää koululta todistus että oikeasti olen täällä opiskelemassa, ja se piti faksata sitten Suomeen. Mutta aika helpolla loppuviimeksi kaikki paperihommat hoituivat, kunhan ei stressaa turhia :)

Näkymisiin (luultavasti) ensi lukukaudella, ja mukavia lentoja itse kullekin!

minna---

Mulla on vielä opintotukihakemus kokonaan laittamatta, täytyy siis varautua paperisotaan :D

Moskito: Mietittiin just, että pitäisköhän sitä kattoa kämppiä yliopiston läheltä vai surfersin keskustasta... Missä päin asut itse? Toimiiko bussiyhteydet ihan ok?

Näkymisiin sitten ihan suht pian , mulla on lähtöön tasan viikko!! Opintotukihakemusta vaille on oikeestaan kaikki asiat hoidossa, joten voi tän vikan viikon keskittyä tästä talvesta nauttimiseen  8)

Jane

Minna, kannattaa se opintotukihakemus ja muut Kelan asiat hoitaa ihan heti pikimmiten, itselläni oli ongelmia vielä melkeinpä edellisenä päivänä ennen lähtöä Kelan kanssa eli kannattaa varautua. Tosiaan nivaskoittain papereita sai sinne kantaa ja liitteiden liitteitä.

Asuin ensimmäisen lukukauden kampuksella ja vuodenvaihteessa muutin Southportiin kimppakämppään. Kimppa asuminen kannattaa ja hyvällä tuurilla löytää kivat kämppikset ja hyvän hinta-laatu suhteen kämpän suhteen. Itsellä kävi hyvä tuuri kun kavereiden luokse muutin suoraan kampukselta, ei tarvinnut etsiä asuntoa. Meitä siis asuu kolme suomalaista tyttöä samassa. :) Asunnon löytäminen on ollut nyt kuulemma haastavaa mitä olen kavereilta kuullut, kannattaa vaan etsiä ja käydä katselemassa erilaisia paikkoja.

Me asutaan aika yliopiston lähellä, pääsee kävellen taikka bussilla, riippuen helteistä (kesällä aika tuskaista mennä kävellen). Bussi yhteydet yliopistolle on aika jees, bussit vaan eivät koskaan ole ajallaan, voivat vaikka jättää tulematta kokonaan.

Surfers Paradise on hyvin turistimainen ja täynnä ihmisiä koko ajan. Hieno paikka, asunnot on vähän kalliimpia, riippuu taas mitä sattuu löytymään. Ihan miten itse tykkää, houkutus lähteä yöelämään useammin on todennäköisempää jos siellä asuu.  ;)

Hyvää matkaa ja tervetuloa!

Moskito

Lainaus käyttäjältä: minna--- - tammikuu 31, 2010, 02:08
Mulla on vielä opintotukihakemus kokonaan laittamatta, täytyy siis varautua paperisotaan :D

Moskito: Mietittiin just, että pitäisköhän sitä kattoa kämppiä yliopiston läheltä vai surfersin keskustasta... Missä päin asut itse? Toimiiko bussiyhteydet ihan ok?

Näkymisiin sitten ihan suht pian , mulla on lähtöön tasan viikko!! Opintotukihakemusta vaille on oikeestaan kaikki asiat hoidossa, joten voi tän vikan viikon keskittyä tästä talvesta nauttimiseen  8)

Ite asuin kanssa yliopiston lähellä viime lukukauden, mutta sittemmin olen muuttanut lähemmäs rantaa (asun nyt Surfersin puolella, mutta lähellä Broadbeachiä). Busseja menee ihan mukavasti, tosin ne ei ole koskaan aikataulussa. Mulla on se hyvä puoli, että luentoja on vaan kolmena päivänä viikossa, joten siitäkin syystä asun mieluummin rannalla. Jos aiot siis viettää koko lukukauden kampuksella, muuta sinne lähelle, mutta jos ranta kiinnostaa, suosittelen muuttamaan jonnekin muualle. :)

dummerweise

Moikka kaikille!

Olen lähdössä heinäkuussa lukukaudeksi opiskelemaan Griffithiin. Tänään saapui Letter of Offer!  :XXXX Pään vaivaa aiheuttaa kauheasti tuo asumispuoli. Olisi vain helppoa hakea kampusalueelta asuntoa tuolla lomakkeella, mutta toisaalta olisi mukava katsella yksityiseltä puolelta kämppiä. Mielellään kuitenkin Nathanin läheltä. Miten te muut ootte ajatellut järjestää asunnon hankinnan? En oikein osaa aloittaa mitenkään tuota kämpän hakua. ???

J?ck

Mitä ite kattelin niin kimppakämppä ois halvempi ja mitä oon lukenut niin rauhallisempikin. Gumtreestä vaan selaamaan ilmoituksia. http://goldcoast.gumtree.com.au/

dummerweise

Nooramarja:

Asun ite Nathanin kampuksella. Laitoin hakemuksen 2-3kk ennen kuin koulut alkoi ja sain aika kivuttomasti tämän paikan. :)

osmopena

Täältä ollaan myös tulossa helmikuun 2011 aloitukseen. Gold Coastin kampukselle olisi tarkoitus lähteä opiskelemaan, mutta asumaan Broadbeachille tai Mermaid Beachille. Paikallisten opiskelijakavereideni mukaan ainakin maisteritason opiskelijoilla voi tulla turhautunut olo asumiseen siellä kampuksen asuinalueella, koska riekkuvia nuoria on paljon eli omaa rauhaa ei välttämättä aina saa.
Tämän lisäksi on vain se 3pv viikossa opiskelua, joten asuminen lähellä rantaa kannattaa.

Frothing on the waves ayyyy...

iluvatar

Mä asuin Nathanin kampuksella puoli lukukautta. Kannattaa ehdottomasti mennä sieltä saa niin helposti kavereita ja asuminen ei oo hassumpaa. Jos sinne haluu pitää laittaa ehdottomasti Suomen osoite ja hakea mielellään ennen lukukauden alkua, koska ne ottaa ensimmäisenä kauimmat opiskelijat. Siellä pubissa on bileitä ainaki viikottain ne kampus bileet on aika rauhallisia suomalaisiin bileisiin verrattuna ja niihin ei ole mikään pakko osallistua, ne ei kuitenkaan tapahdu siellä asunnoissa.