Kaikkien yliopiston sivuilta löytynee international opiskelijalle tietoa sekä kursseista, edellytyksistä ja hinnoista. IELTS eli kansainvälinen kielitesti overseas opiskelijalla on oltava alla, mutta sen voinee suorittaa vaikka etukäteen Suomesta käsin...
Mastertutkintojen hinnat ovat mansikoita minun mielestäni... Nykke oli löytänyt halvan lähtökohdan, minun käsittääkseni tommonen kahden vuoden, tai neljän semesterin, tai 48 credit pointin kuten MBAkin, hipoo 40 000 doltsua... plus on otettava health cover, koska student visalla ei saa paikallista sairasvakuutusta. Ja tietenkin sitten yhtä sun toista pientä maksua lisäksi - kuten vaikkapa asuminen...
Mutta mutta, kansainväliset opiskelijat voivat myöskin hakea stipendejä, scholarship, joten nekin kanavat kannattaa tsekata. Niiden käytännöstä minulla ei ole tietoa, mutta ylioopistojen sivuilta varmaan löytyvät nekin.
Eli jotta pääsisit varmemmalle pohjalle, kannattaa ensin miettiä mihin kaupunkiin haluaisit asettua ja sitten lähdet haarukoimaan kaikki paikkakunnan yliopistot (aika monessa voi MBAn suorittaa) ja siitä se sitten lähtee.
Tarkennettuihin kysymyksiin täältä myös vastataan mielellään...