tenttien uusinnasta?

Aloittaja Riepu, maaliskuu 31, 2005, 20:47

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Riepu

Ihan vaan tuli sellanen käytännön asia mieleen, että saako ausseissa uusia yliopistossa tenttejä yhtä tiheään kun täällä suomessa. Olen kuullut että joissakin maissa ei uusintoja tuoda nenän, eteen sitä tahtia mitä suomessa. Millainen käsitys on aussi yliopistoilla?

Tuipa

Tuo riippuu aika lailla paikasta.
Itse en ole uusintojen kannalla. Viime lukulauden jja lopputentin älkeen reppasin pari opiskelijja, jotka sitten kinuivat uusintaa, jota eivät saaneet. Oma periaate - kolmannen vuoden opiskelijoiden pitäisi tietää, että lopputenttiin pitää lukea, muuten saa tulla takaisin seuraavana vuonna. Tämä tuntuu olevan aika lailla luennoijasta kiinni...

Justus

Sydney University ei tunne uusintoja. Koko aine pitaa uusia jos reppaa. Niin ja tietenkin pitaa maksaa uudelleen. Vain jos on sairas ja ei voi osallistua tenttiin voi saada uusinnan.

Itse paraikaa loppusuoralla MCOM ja rahastuksen makua on koko homma. 98.5% opiskelijoita Kiinasta ja osa ei edes osaa englantia. Reppaavat kurssin ja maksavat uudelleen n $4000.

jpelkone

RMIT University on samalla linjalla jos tentista tai jostain tehtavasta tulee hylatty suoritat kurssin selkeasti uudelleen. Se on sit sen 2 tai 4 tonnii mita kurssi maksaa. Ihan hyva systeemi - en ole viela koskaan opiskellut niin ettei tulis yhtaan hylsya mut nyt on ollu pakko ja ihan hyvin menee.