Australian Viestitaulu

Viestitaulu => Elämää Australiassa => Opiskelu - => Aiheen aloitti: sanzu - Huhtikuu 01, 2005, 12:47

Otsikko: Griffithin yliopisto
Kirjoitti: sanzu - Huhtikuu 01, 2005, 12:47
Eli siis kiinnostaisi lähteä kyseiseen yliopistoon opiskelemaan. Kävin tällä viikolla iec:n toimistossa ja sain kasan esitteitä. Alkaa tuntumaan että kaikki on todellakin vaan rahasta kiinni ja harmittaa jos kaikki jää vaan siitä kiinni.

Ajattelin jos jollain olisi kokemusta kyseisestä yliopistosta. Itse ihastuin Brisbaneen kun olin viisumilla kiertelemässä viime vuoden lopussa ja tämän vuoden alussa. Mielestäni se on ihana kaupunki kaikin puolin.
Opiskelut täällä kotimaassa ei ota onnistuakseen ja veri vetää Ausseihin. Olisi mahtavaa jos joku osaisi auttaa ja kertoa kokemuksista.

-sanzu
Otsikko:
Kirjoitti: sanzu - Heinäkuu 07, 2005, 19:33
Miten ihmisillä on varaa yleensä lähteä opiskelemaan Australiaan? Mun haave Brisbanen ihanasta yliopistosta taitaa kaatua rahotuspulmiin... :itke
Voiko tää oikeesti mennä näin?!?!?!
Kokemuksia, ajatuksia, ehdotuksia...
Otsikko:
Kirjoitti: eevis - Heinäkuu 07, 2005, 21:55
sanzu :D

ala nyt viela heita kirvesta kaivoon, opiskelu on tosiaan sikakallista verrattuna Suomeen, mutta kuitenkin sita moni taallakin tekee, eivatka kaikki ole porhoja... eli apurahat vaan kehiin. useimmilla (tai varmaan kaikilla) aussiyliopistoilla on omat sivut ulkomaalaisia opiskelijoita varten, silla tannehan lappaa porukkaa vahan sielta sun taalta. Griffithin kansainvalisille sivuille ( http://www.gu.edu.au/international/ ) taytyisi rekisteroitya sisaan, mutta jos et ole jo sita tehnyt, mene vaikka sielta tutkimaan noita apurahavaihtoehtoja, josko joku olisi sinun tilanteeseesi sopiva. kylla taalla tiedostetaan, etta opiskelu on kallista, joten apurahoja on, mutta tietysti niista myos sitten kilpaillaan sitakin enemman. mutta aina joku nekin saa, ja jos vaan jaksaa useampia hakea niin mistas sita tietaa jos tarppaisi. tsemppia vaan ja toivottavasti sielta loytyy jotain sopivaa! :peukkuy
Otsikko: Griffithista
Kirjoitti: kati80 - Heinäkuu 10, 2005, 21:39
MOI Sanzu

Ma opiskelin Griffithissa 2001, tilanteesi kuulostaa samalta kuin missa tilanteessa mina silloin olin. Olin ollut vaihtari 1998 ja veri veti takaisin ausseihin, vanhemmat halusivat etta minusta tulisi jotakin joten keksin etta lahden Griffithiin yliopistoon. Mitaan apurahoja en koskaan saannut. Lysti oli tosi kallista. Jos oikein muistan maksoi yksi lukukausi elli helmikuusta-heinakuuhun 12 000 markkaa.

En halua sinua masentaa mutta mina lopetin lukemiset kesken rahan takia. En ole rikkaasta perheesta enka voinnut olettaa vanhempieni pulittavan puolivuosittain tuollaisia summia.

Ala jota opiskelin oli kylla mielenkiintoinen. Luin BA of Criminal Justice ja BA Behavioral Science.

Kerron mielellani muitakin juttuja Griffithista jos haluat jotain erityista tietaa. =)  KATI
Otsikko:
Kirjoitti: eevis - Heinäkuu 11, 2005, 01:31
Juu eipä Suomea ainakaan kehitysmaaksi voi laskea, että sillä perusteella saisi noita apurahoja... Mutta mistä hait apurahoja Kati, Sanzulle ois varmaan hyödyllistä tietää?

Pakko kyllä tähän lisätä, että täällä Monashissa meidän pulju on saamassa uusia tiloja, ja aamupalaverissa sitten vaan tiedottivat että juu ei päästäkään aikataulussa muuttamaan, koska tilat eivät ole vielä valmiit, koska ei ole tullut tarpeeksi ulkomaalaisia opiskelijoita...as in uudisrakennusta rahoittamaan... :confuse :( Eli tottakai ne haluavat hyötyä ulkomaisista tänne tulijoista, niinhän Suomessakin ovat alkaneet kai miettiä ulkomaalaisille isompia lukukausimaksuja ettei veronmaksajien rahoilla kouluteta muille maille osaavaa työvoimaa jne. jne. kun suurin osa kai ei kuitenkaan jää Suomeen tutkintonsa tehtyään. No sitten kauaskatseisemmin voi tietysti ajatella networking ulkomaille niiden opiskelijoiden kautta...

...mut aaaanyways, sori menee filosofiseksi näin pienessä kankkusessa, pointti oli kuitenkin että eiköhän kannata selvittää nuo apurahamahdollisuudet kuitenkin ennen kuin luopuu haaveistaan, ettei jää sitten myöhemmin harmittamaan ettei edes yrittänyt!
Otsikko:
Kirjoitti: kati80 - Heinäkuu 12, 2005, 06:30
Ma en hakenut mitaan apurahoja enka niihin paljoa paneutunutkaan, tuntui liiaan vaikealta. Olis ehka pitanyt??

Tsemppia Sanzulle.  =)
Otsikko:
Kirjoitti: sanzu - Elokuu 15, 2005, 12:21
Kiitos kovasti avusta...ei kai sitä toivoa vielä ole menetetty mutta hitaasti etenee asia. Ehkä joskus tulevaisuudessa. Nyt veri vetää Ausseja enemmän Uuteen-Seelantiin (ihan vaan vähän enemmän) mutta siellä on kyllä opiskelu yhtä kallista.
Mutta katsotaan miten asia etenee. :)
Otsikko:
Kirjoitti: sanzu - Huhtikuu 02, 2006, 16:18
Haluisin vielä jatkaa mun haveen etenemistä. Eli kun olen selannut Griffithin kursseja ja niitä on niin satoja etten tiedä mikä vastaisi omaa mielenkiintoa. Että onko kellään kokemuksia esim. luonnontieteisiin/maantieteisiin liityvistä kursseista. Olen lukemut ja kirjottanut lukiossa mantsan eli joku siihen alaan liittyvä kurssi kinnostaisi. :)
Ja kun sais vielä ittestään irti noiden raha-asioiden suhteen jotain. Hinku Ausseihin, etenkin Brisiin, on niiiiin kova ettei se helpota varmaan koskaan.
Otsikko:
Kirjoitti: eevis - Huhtikuu 07, 2006, 11:43
sanzu :D

Olisitko siis tekemässä vain jotain yhtä kurssia/kurssikokonaisuutta, vai koko tutkintoa? Se varmaan ratkaisee myös paljon rahoituksen saamisen kannalta. Ja tuota kurssitarjontaa täytyis kai vaan sun itse plärätä, eihän muut voi tietää, mikä susta ois kaikkein mielenkiintoisinta. :)

Puhdasta maantiedettä Griffithillä ei taitaisi olla (en löytänyt kurssitarjonnasta haulla), mutta entäs heidän ympäristö- ja ekologiatarjontansa? Maantiedettä opettavat yliopistot on listattu täällä (http://www.iag.org.au/geogdept.htm), sieltä vois löytyä vinkkiä muiden kuin Griffithinkin tarjonnasta QLD:ssä. Lisäksi googlettamalla löytyi Central Queensland Uni (http://humanities.cqu.edu.au/study/geography.htm), Bondilta kestävän kehityksen ohjelma (http://www.bond.edu.au/bus/sdev/), Sunshine Coastilta ympäristötiedettä (http://www.usc.edu.au/Students/Handbook/Undergrad/AllUndergrad/Science/SC311/), mitä toki löytyy monesta muustakin QLD:n yliopistosta. Näiden eri yliopistojen tasoista voi joku muu antaa mielikuvaa, joistain on jo kirjoitettukin, haulla löytyy. Että kurssitarjontaa kyllä löytyy, ongelmana tietty rahoituksen järjestäminen, mutta kuvittelisin koko tutkinnon tekemiseen apurahaa löytyvän helpommin kuin vain jonkun lyhyen kurssin tekemiseen. :confuse Toivottavasti lykästää!
Otsikko: Griffithiin?
Kirjoitti: eevis - Huhtikuu 29, 2006, 14:04
IEC:ltä lähestyttiin foorumiamme tällaisella tiedotteella, huomio Sanzu ja muut... :)

*********************************

IEC julistaa haettavaksi apurahan opiskeluun Griffith Universityssä, Australiassa

Myönnettävä stipendi on lukukausimaksun arvoinen (n. 5000 ?) ja
se annetaan Freemover -vaihto-opiskeluun helmikuun 2007 lukukaudelle.
Griffith University on monitieteinen ja laadukas yliopisto, jonka pääkampukset sijaitsevat Brisbanessa ja Gold Coastilla.
Tarjolla on laaja valikoima oppiaineita kuten
* kaupallinen ala * tekninen ala * yhteiskuntatieteet * ympäristöala * humanistinen ala * urheilutieteet
* terveystieteet * oikeustiede * kasvatustiede * taidealat * luonnontieteet * viestintä * matkailu

Perustiedot apurahasta
Arvo: 1 lukukauden maksuton opiskelu (n. 5000 ?)
Lukukausi: helmikuu 2007 - kesäkuu 2007 (lukukausi 1, 2007)
Opiskeluala: mikä tahansa Griffithin tarjoamista
Edellytykset: hakijan tulee olla opiskellut suomalaisessa korkeakoulussa vähintään vuoden ajan

Katso tarkat  hakuohjeet IEC:n nettisivuilta http://www.ieconline.fi
Hakemus liitteineen tulee toimittaa IEC:lle 30.11.2006 mennessä!

International Education Centre Finland (IEC) edustaa ulkomaalaisia
yliopistoja Suomessa -kauttamme voit lähteä lukukauden vaihtoon tai lyhyemmäksi aikaa
yhteistyöyliopistohimme, Australiassa, Uudessa-Seelannissa, Kanadassa, Englannissa tai Havaijilla.

Lisätietoa:
International Education Centre Finland
Kaivokatu 10 D, 00100 Helsinki
email. finland@ieconline.net
puh. 09 6124 0271
web: http://www.ieconline.fi
Otsikko:
Kirjoitti: kukka - Heinäkuu 29, 2006, 20:36
Moi Sanzu

Olen aina halunnut muuttaa ausseihin ja kävinkin Brisbanessa huhtikuussa. Tajusin että viisumin hakemin/saaminen ei olekaan niin helppoa joten päätin toteuttaa toisen haaveeni: opiskelu ulkomailla/toisen tutkinnon suorittaminen ulkomailla. :)

Kävin jokin aika sitten IEC:n toimistossa ja päätin laittaa hakemuksen Griffitin yliopistolle (hakemus täytetty ja vien sen itse IEC:n konttorille). Toivon aloittavani helmikuussa 2007. Tiedän että se on kallista mutta niitä apurahoja kannattaa todella hakea niin ausseista kuin myös omalta paikkakunnaltasi. Aina kannattaa yrittää. :peukkuy Niin aioin minäkin tehdä. Myös joka palkasta menee niin iso summa kuin mahdollista säästötililleni. MUista että myös KELA maksaa asumistukea ja opintorahaa ja saathan myös valtion takaamaa lainaa jos tarvis.

Itselläni on siinä mielessä hyvä tilanne koska voin asua parhaan ystäväni luona Brisbanessa joten rahaa ei heti asumiseen kulu niin paljon.:D Toivon myös että kunhan opiskelut ovat alkaneet sujua saan löydettyä töitä josta tulee extra rahaa.

Ystävät ja perhe ihmettelevät että miksi jätän hyvän työn ja eikö opiskelupaikka löydy lähempää! :o Ajattelin että jos ei nyt niin ei sitten ehkä koskaan.

Joten tsemppiä ja laita  apuraha hakemuksia menemään. Mutta kannattaa myös muistaa pitää jalat maan pinnalla.
:peukkuy:god::D
Kukka
Otsikko:
Kirjoitti: Pepsa - Heinäkuu 30, 2006, 18:47
Moiks Kukka :D

Sitähän ne kyselee etteikö nyt sitten lähempää..? Mutta jos lähtee niin lähtee sitten kunnolla ja sinne mihin on aina halunnut, eikö. Haikailin tuolla yhessä topikissa Queenslandin yliopistosta inffoa, vaan meinaan nyt ihan ensin edistyä Griffithin kanssa. Menossa tiistaina IEC:n toimistolle ja vaikka olisi tietty aikasemminkin voinu näitä paperihommia hoitaa niinh onhan tässä vielä aikaa! :D Helmikuuhun '07 meinasin minäkin tähdätä vaan katsellaan kutsuuko kukaan mihinkään. Jatkot ja kenties me joskus tavataan, vaan siihen ehkäänkin on vielä matkaa!

-Pepsa
Otsikko:
Kirjoitti: Wildur - Heinäkuu 31, 2006, 07:34
Pepsa, Sanzu ja muut Australiassa opiskelemisesta kiinnostuneet: kai tiedätte, että olette oikeutettuja Suomen opintorahaan ja -lainaan myös ulkomailla koko tutkintoa suorittaessa?

Eihän tuo opintotuen määrä päätä huimaa, mutta mulla on moni kaveri pystynyt sillä ja kesätöillä itselleen Englannissa opiskelemaan tutkinnon. Englannissa kuitenkin nuo elinkustannukset ovat huomattavasti korkeammat kuin Australiassa, joten uskoisi että voisi teilläkin onnistua! Tietysti lainaa on tässä tapauksessa otettava :(.

Opintorahahan ei ole hurja (259,01 ?/kk yliopistossa), asumislisä 210?/opiskelukuukausi ulkomailla korkeakoulussa opiskeltaessa (ulkomailla vakisumma vuokrasta riippumatta joitain halpamaita lukuunottamatta) ja laina ulkomaille on 440?/opiskelukuukausi. Lainan voi nykyään Suomessa normaalisti nostaa kahdessa erässä vuosittain MUTTA (tätä kaikki Kelan tädit ei muuten tiedä ellette valoita asiasta:eureka) ulkomailla opiskelen lukukausimaksujen maksamista varten ainakin mun kaverit on saanut nostaa koko vuoden lainat kerralla heti syksyllä.

Kannattaa käydä Kelan sivuilla selvittämässä tuota lisää!

Onnea matkaan! :peukkuy Toivottavasti rahoitus järjestyy, on se ulkomailla opiskelu ja elämäminen ainakin mun elämään niin paljon rikastuttanut!
Otsikko:
Kirjoitti: Pepsa - Heinäkuu 31, 2006, 17:37
Jeps kiitos kannustuksesta Wildur! :D Asia etenee vaikka haluisi tehdä enemmän ja nopeemmin... Lainaan on turvauduttava kun ei kukaan jostai syystä lahjota tollasta summaa! :eye: :D Kelaa ollaan pläräilty ja niinhä siellä tosiaan lukee että kerralla saa jos tarve vaatii, ainakin jostain olin niin lukevinani. Varmaan kannattaakin, koska siitähän menee kai jotain maksuja kun siirtävät niitä rahoja toiselle puolelle maalimaa... Ulkomailla jo oleiltu ja kun en täällä Suomessa nähtävästi osaa yhtään olla, niin näin on tehtävä! :D
Otsikko:
Kirjoitti: kukka - Heinäkuu 31, 2006, 17:56
Moi Pepsa
Tsemppiä hakemukseen ja muista kysyä IEC:ltä mistä kannattaa apurahoja hakea. :taala Se kannattaa aloittaa mahd. pian siitä kun on saanut tiedon opiskelupaikasta.
Olen itsekin menossa IEC:n konttorille ensi viikolla hakemukseni kanssa. Odotan innolla tulevaa!
Jos kaikki menee hyvin niin varmaan nähdään sitten Brisbanessa! Laita silloin tällöin viestiä ja kerro kuulumisia.
T.Kukka :D
Otsikko: Giffith
Kirjoitti: arixmel - Elokuu 05, 2006, 00:20
Tulee aina mieleen etta pitaskohan menna takas yliopistoon kun kavelee tuon Griffithin city campuksen ohi (se siina brisbanen southbankilla) eli jos joku on griffithille menossa ja on valinnan mahdollisuus...tuo paikka nayttaa mainiolta oikeessa elamassa
http://www.griffith.edu.au/about/south-bank.html
kait siita loytaa lisaa kuvia googlesta
Otsikko:
Kirjoitti: Pepsa - Elokuu 31, 2006, 16:25
Iiiiks! tässä sitä venaillaan ulkomaan postia vieläkin. Mitä enempi aikaa kuluu niin sitä hermostuneemmaksi tulee. Alan jo epäilemään koko asian ideaa, omat päähänpistoni tuntien ja mietin mihin osastolle tämä juttu nyt kuuluukaan. :o Laskeskelen uudelleen budjettia ja sehän onkin näköjään täynnä JOSseja, jos sitä tätä. Vaan eikös se mokoma sana sisälly kaikkeen? Epäilys meinaa siis iskeä. Muttamutta, näin pitkälle jopa päästy niin jospa nyt kuitennii odottelisi ja pitäisi pöksyt jalassa ettei jänö mahdu kyytiin! :) Vai kuin?

-pepsa
Otsikko:
Kirjoitti: eevis - Elokuu 31, 2006, 16:34
Pepsa :D No worries, kyllä se siitä. :XXXX:):peukkuy
Otsikko:
Kirjoitti: Pepsa - Lokakuu 23, 2006, 17:06
Hei vaan hei :)

Kariutuivat sitten ne suunnitelmat. Joidenkin kiemuroitten ja kohtalon oikkujen kautta sain sittenkin opiskelupaikan täältä Suomen maasta ja aloitin siis AMK-opinnot syyskuussa. Kuka tietää vaikka Master kutsuisi sitten muussa maassa mutta toistaiseksi opintotaipale alkoi täällä kotomaassa.

MUTTA, aion tässä siltikin matkata ausseihin! Toiveena ensi kesä, Suomen kesä siis. Siitä lisempää myöhemmin. Paree pitää suu tällä erää supussa kunnes ne liput todella on taskussa ja asia jotakuinkin varma. :D

-pepsa-
Otsikko:
Kirjoitti: maailmalla79 - Lokakuu 26, 2006, 01:26
Lainaus
Alkuperäinen postittaja sanzu
Miten ihmisillä on varaa yleensä lähteä opiskelemaan Australiaan? Mun haave Brisbanen ihanasta yliopistosta taitaa kaatua rahotuspulmiin... :itke
Voiko tää oikeesti mennä näin?!?!?!
Kokemuksia, ajatuksia, ehdotuksia...



voi teitä lapsia, antakaas kun setä kertoo miten opiskelut rahoitetaan.

a) ensin paiskitaan vuoden verran työtä suomessa puoelen vuoden sisällä (rahat säästetään)
b) lennetään australiaan ja kirjottaudutaan yliopistoon ja hankitaan työ
c) tehdään 2-3 pv töitä ja 3-4 pv koulua viikossa + lomilla töitä
d) otetaan opintolainaa
 koulut on kalliita mutta eläminen halpaa. rahaa saa työtä tekemällä, ei tietenkään kivaa mutta eipä sillemitään voi. itte saanut kustannettua 42 k koolmessa vuodessa (9000 euroo lainaa = 14 k) hahvilatyössä. suosittelen
Otsikko:
Kirjoitti: Aikis - Marraskuu 01, 2006, 02:21
Kuulostaa epailyttavan helpolta ja yksinkertaiselta Maailmalla79!!
Otsikko:
Kirjoitti: maailmalla79 - Marraskuu 01, 2006, 11:54
no joo, yksinkertastahan se on. Helppoo? 3 päivää koulussa ja 3 töissä on aika tiukka tahti mutta siihen tottuu. LAskeskelin että jos olisin opiskellut suomessa niin olis saman verran velkaa ellei enemmän mutta elämänlaatu ei olis lähelläkään nykyistä. Ittelle kahviladuuni ollu taivaan lahja. Hyvin tunteja ja ok palkka, en tiedä miten onnistuis muilla aloilla.
Otsikko:
Kirjoitti: Jaaks - Marraskuu 01, 2006, 12:51
Maailmalla79 :pepsodent

Ainakin sinulla tuntuu olevan asenteet kohdallaan ja osaat nauttia elämästäsi aivan kuten pitääkin :peukkuy  

Helppoa ja yksinkertaistahan se onkin kun sen vain oivaltaa :pepsodent
Otsikko:
Kirjoitti: iluvatar - Tammikuu 15, 2007, 08:12
Mä pääsin Griffittiin sisälle.. Onks siel muita suomalaisii?
Otsikko: Vs: Griffithin yliopisto
Kirjoitti: Pepsa - Huhtikuu 08, 2007, 19:26
Helou aim bäk!  :pepsodent

Joo on aikomukset selvenneet sitten viime kerran. Aioin aikaisemmin koko tutkintoa suorittamaan ausseihin ja griffithiin hain (btw pääsin sisään! mutta hylkäsin sen siis...). Nyt aion hakea vaihtoon, semester 2 mutta vasta ensi vuonna, koulussa jo puheltu open kanssa jne. Mutta en taidakkaan hakea tonne griffithiin koska sattumien kautta alakin on lähes eri ja sittemmin olen saanut tuttuja tuolta WA suunnalta jotenka eiköhän se matka sitten loppuviimeksi Perthiin kohdistu.  ;)
Otsikko: Vs: Griffithin yliopisto
Kirjoitti: NF - Huhtikuu 12, 2007, 16:50
Iltaa...

Tarkotus ois tulla sinne, goldcoastille, vaihtoo ens syksyks tai näin oon ainaki ajatellu... Meinas vaa tulla vähä kiire ku meinasin jo luopuu ajatuksest ja keskittyy duunii... mut sit ku kaveri on siel nyt lähettelemäs kuvii tänne päin ja muisteltu broidin vaihtovuotta Hawaiil ni ei täs prkl muuta voi ku hakee... Toisen vaihtoehton oon miettiny tot Hawaii mut aussit kiinnostanu aina enemmän, ja sen kuukaudne minkä siel oon ollu ni aiai...

Ongelmaks saattaa muotoutuu toi kielitesti ku ei taida enää seuraavan kerran tulokset keretä mukaa, mut kait ne voi jälkikäteenki pistää... no menos huomen juttelee noitte iec tyyppien kaa kait ne osaa jotain kertoo...

Mites siel toi opiskelija ja muu elämä(!) on verrattun suomen vastaavaa..? Jenkeis homma tuntuu ainakin pohjoismaalaisten ja saksalaisten kaa onnistuvan liiankin hyvin...

Mites muuten toi opiskelu ja sen vaatima aika verrattun suomalaisee yo:hon...
Otsikko: Vs: Griffithin yliopisto
Kirjoitti: Pepsa - Toukokuu 26, 2007, 13:43
Haudihou  :)

Aika vierähtelee eteenpäin joskus aika vauhdilla. Millanen tilanne teillä kaikilla on? Opiskelutko etenee tai sinne päin ollaan matkalla, vai onko tielle pomppinu jotain hidasteita? Kiinnostaisi kuulla. Itse toistaseksi vaihtoon lähdössä mutta vasta ajan päästä, ei siitä sen enempiä vielä tiedossa  :confuse Haut tossa syksyllä.

-pepsa
Otsikko: Vs: Griffithin yliopisto
Kirjoitti: Qatar - Marraskuu 11, 2007, 09:30
Hei vaan! Olen hakemassa Deakinin tai La Troben yliopistoon Melbourneen lukukaudeksi 1/2009. Suunnitelmat ovat vielä alkuvaiheissa, ja suurimpana ongelmana on rahoitus. Haluan hankkia rahat etukäteen Suomessa ollessa, koska haluan sitten Ausseissa viettää täyttä opiskelijaelämää ;) Voi olla, että menee lainarahan piikkiin koko reissu. Puolen vuoden opiskelun jälkeen olisi tarkoitus jäädä vielä töihin WH:lla. Olisi kiva kuulla tuoreita opiskelukokemuksia! Onko Deakinin kaupallisen alan opinnoista kokemuksia?
Otsikko: Vs: Griffithin yliopisto
Kirjoitti: Heikkis - Marraskuu 12, 2007, 03:51
Moi!

Mä opiskelen tällä hetkellä Melbournen yliopistossa. Rahapuolesta sen verran, että täällä on yllättävän kallista. Asumisesta keskustassa saa helposti pulittaa $200/vko. Jos säästät muutaman tonnin, nostat opintotuet ja lainat niin niillä pitäisi pärjätä täällä kuitenkin ihan kohtuuhyvin (minä olen pärjännyt). Jos haluat matkustella paljon, niin sitten hieman enemmän rahaa. Ilmeisesti kuitenkin tulet tienaamaan WH-aikana, joten voit matkustella silloinkin.

-Heidi
Otsikko: Vs: Griffithin yliopisto
Kirjoitti: pinkus - Marraskuu 12, 2007, 06:32
Ma oon taalla Latrobessa opiskelemassa.. Ite oon taalla pidemman aikaa mutta mulla oli taalla ruotsalainen kaveri joka teki just saman kun sinakin aiot, siis puol vuotta taalla opiskelemassa ja sit WH-viisumilla jatkoaikaa.. Se kavi Uudessa Seelannissa farmilla muutaman kuukauden toissa sita WH-viisumia hakiessa ja sen jalkeen tuli takasin Australiaan matkustelemaan ja toita tekemaan. Hanella oli lainaa jonkun verran ja saastoja myos. Sen ensimmaisen puolen vuoden aikana han ei toita tehnyt mutta sitten WH-visalla taalla ollessaan kylla oli kokopaivatoissa ja ihan hyvin parjasi.. Ja sano kylla etta ei sita kokemusta voi edes rahalla mitata, maksaa nykyaan tyytyvaisena velkojaan takaisin ;)
Otsikko: Vs: Griffithin yliopisto
Kirjoitti: Qatar - Marraskuu 13, 2007, 20:23
Kiva kuulla kannustavia kommentteja! :) Nyt sitten pitäisi vielä malttaa pysyä täällä Suomessa reilun vuoden verran! Reissasin vuoden 2006 vaihteessa pari kuukautta Australiassa (josta kuukauden Melbournessa), joten periaatteessa tiedän mitä on vastassa, mutta tietysti on eri asia mennä opiskelemaan ja töihin. Vielä jos löytyy kokemuksia Deakinista niin hienoa!
Otsikko: Vs: Griffithin yliopisto
Kirjoitti: Moskito - Kesäkuu 03, 2009, 09:35
Tervehdys!

Olen lähdössä Griffithiin opiskelemaan tämän kuun lopulla, ja mielessäni pyörii (monen muun asian lisäksi, luonnollisesti) asumiseen liittyvät asiat. Olin ajatellut asuvani kampuksella (Gold Coast), koska se tuntuu hyvältä keinolta tutustua muihin opiskelijoihin ja on tietenkin lähellä itse koulua. Olen kuitenkin kuullut, että olisi (taloudellisesti?) kannattavampaa hankkia asunto/kimppa-asunto vapailta markkinoilta.

Kysynkin nyt, että onko kellään kokemuksia (Pros & Cons) kummastakaan, eli GC:n kampuksella asumisesta, tahi sitten ihan vuokra-/kimppakämpästä GC:lla?

Kiitos etukäteen!
Otsikko: Vs: Griffithin yliopisto
Kirjoitti: pinkus - Kesäkuu 03, 2009, 12:48
On kokemusta kummastakin :)

Asuin collegessa (Melbournessa) vuoden ennen kimppakamppaan muuttoa. Mulle se oli taydellinen ratkaisu koska kuten sanoit siina tutustui helposti ihmisiin ja sai vahan aikaa tutustua maahan ja asettua aloilleen. Vuoden paasta oli sitten helpompi muuttaa kimppakamppaan kun osasi hoitaa yksinkertaiset asiat kuten sahkon, kaasun, puhelimen, internetin ja collegesta sain suosituskirjeen real estatea varten. Collegesta loytyi myos ystavia joiden kanssa muutin yhteen vuoden jalkeen. Sahko, kaasu, vesi, internet ym. kuuluivat hintaan mutta kyllahan se siita huolimatta on kalliimpaa kun asunnossa asuminen. Olin 20 kun muutin collegeen, eli siella asuvien vanhemmasta paasta ja vuosi oli mulle tarpeeksi -omaan kotiin oli ihana muuttaa vuoden jalkeen mutta kokemuksena college oli ainutkertainen ja mulle ainakin tosi hyva paikka aloittaa elama Australiassa.

Otsikko: Vs: Griffithin yliopisto
Kirjoitti: Moskito - Kesäkuu 04, 2009, 05:44
Oon itse asiassa justiinsa sitä miettinyt, että koska mun koulu kestää ainoastaan vuoden, niin on varmaan helpompaa asua vaan kampuksella se aika. Tosin mulla ikä rullaa jo 28:aa, joten voi mennä meno mielenkiintoiseksi nuorempien kanssa... :)
Otsikko: Vs: Griffithin yliopisto
Kirjoitti: iluvatar - Kesäkuu 08, 2009, 06:05
Griffith tarjoaa ainaki Nathanin kampuksella 'mature age' asuntoja vähän aikuistuneemmille, kannattaa katella sieltä nettisivuilta ja laittaa hakemukseen toivomus. Niitä on sitten järjestetty joku muutama kämppä erikseen. Kampuksella tutustuu ehdottomasti paremmin jo ihan senki takia että se asukkaille järjestetään barbecuita ja muuta ohjelmaa kun taas koko kampuksen laajusia tapahtumia on lähinnä vaan market-päivät. En tosin osaa sanoa varmaksi, en ole opiskellu gold coastilla mut nathanilla ja asunu kanssa.
Otsikko: Vs: Griffithin yliopisto
Kirjoitti: Neffie - Kesäkuu 11, 2009, 07:35
Hei!

Minä ja kaverini ollaan tän kuun lopussa menossa Griffithiin, Gold Coastille opiskelemaan vuodeksi. Kaikki muu on hoidettu paitsi asunto. Kampuksella asuminen kuulostaa tosi kivalta mutta me taidetaan vuokrata oma kämppä jostain Southportista sillä voi olla että kaverit tulee käymään eikä se varmaan sovi kampuksella. Vai onko kellään tarkempaa tietoa? Sphere (spheregoldcoast.com.au) asuntokomplexin asunnotkin näyttää tosi upeilta, mutta taitaa siellä olla sama ongelma... Mutta Kilroylta ja netistä ollaan saatu sellasta infoa että kämpän löytää helposti joten toivotaan parasta.
Otsikko: Vs: Griffithin yliopisto
Kirjoitti: Ziigmund - Kesäkuu 13, 2009, 08:47
Hei

Ensimmäistä viestiä kirjoittelen,pitkään seuranneena täytyy olla tyytyväinen,että tämän foorumin löysin,paljon tietoa on tarttunut mukaan.Aiheeni koskee otsikon mukaista yliopistoa - ja miksei pari muutakin,mutta pääasiassa Griffithiä.Koska Kilroy ei kaikesta kalastelusta huolimatta suostunut antamaan mitään tietoja mahdollisuuksistani,niin kysynpä täältä,jos täällä ei niin paljon olisi virkamiesmäistä toimintaa ;)

Hain Bachelor asteen tutkintoihin La Trobeen,Curtiniin ja Griffithiin.Tarkoituksenani olisi opiskella kaupallista alaa,International Business oli aika useassa firs preference.Tein IELTS kokeen,mistä sain seuraavanlaista

Kuuntelu 6.0
Lukeminen 6.0
Kirjoittaminen 6.0
Puhuminen 5.5 (tosin aihe tuli niin puskista,kun olla ja voi  :nuttu:

Ylioppilasarvosanani ovat seuraavanlaiset

Äidinkieli B
Englanti C
Matematiikka(lyhyt) C
Yhteiskuntaoppi M
Historia M
Psykologia M

Päästötodistukseni keskiarvo on 7.0,olen lukenut pitkän matematiikan oppimäärän tosin 5 keskiarvolla :peukkua

Täällä on varmasti paljon kohtalontovereita joko samassa vaiheessa tai jo vaiheen ohittaneita,minkälaiset mahdollisuuteni on päästä ylläoleviin opinahjoihin?

- Ziigmund

Otsikko: Vs: Griffithin yliopisto
Kirjoitti: pinkus - Kesäkuu 13, 2009, 11:34
Moi Ziigmund,

Ma oon La Trobessa just viimeistelemassa Bachelor of International Business-tutkintoa. Ainakaan kolme vuotta sitten La Trobeen ei tarvinnut tehda IELTSia jos tulit IEC:n (vai oliko se kirjainyhdistelma jotain muuta..) kautta, jos lukion lopputodistuksessa englannin arvosana oli vahintaan.. oliskohan se ollut 8.
C:n papereilla on kuuleman mukaan ainakin aikoinaan paassyt Business-alaa opiskelemaan.

En voi valitettavasti kertoa etta mitka mahdollisuudet sulla on paasta sisaan mutta kohtahan se selviaa :) Kerro miten kavi!

Otsikko: Vs: Griffithin yliopisto
Kirjoitti: jeesus - Kesäkuu 13, 2009, 11:39
Moro!

Minä myös opiskelen Griffithillä Gold Coastin kampuksella nyt syyslukukauden. Otin vähän varaslähtöä ja tulin tänne Australiaan jo kolme viikkoa sitten. Täällä on nyt reissattu itärannikkoa pohjoseen veljen kanssa. Huomenna ois tarkotus lentää täältä Cairnsista Gold Coastille.

Itellä on aika lailla sama tilanne ku Neffiellä eli kaikki muut asiat on hoidossa, mutta asunto puuttuu. Ens viikolla vois paikan päällä vähän tutkailla eri vaihtoehtoja. En tiedä vielä menenkö asuntolaan vai etinkö oman kämpän. Asuntolassa kyllä tutustuis paljon ihmisiin ja se ois helppo ratkasu kun kaikki olennainen kuuluisi hintaan. Toisaalta taas tommonen kimppaomakotitalo ois ehkä vähän mukavampi ja saattais päästä halvemmallaki.

Tuossa on linkkejä Gold Coastin opiskelija-asuntoloihin:
www.griffithuv.com.au
www.nexusplace.com
www.universityvillage.com.au
www.seqrents.com.au/unisquare
www.metrooncentral.com

Ja tuolta löytyy jotain vaihtoehtoja yksityisiltä markkinoilta:
http://www.gugcaccommodation.com/accom/view/accom

Ja Spheressä ois aika näppärän näkösiä kämppiä, tiedä sitten hinnasta....

Otsikko: Vs: Griffithin yliopisto
Kirjoitti: Aikis - Kesäkuu 13, 2009, 12:23
Aivan off topic ja ihan jeesusteluakin (ja ylpeä siitä) mutta silti ihmettelen ja psykoanalysoin heti tätä edellistä nimimerkkiä...Miksi ihmeessä sinulla on tuollainen?  :confuse :peukkua >:D :D Oliskohan tuolla etusivun netiketissä jotain aiheesta?
Otsikko: Vs: Griffithin yliopisto
Kirjoitti: cienega - Kesäkuu 13, 2009, 20:05
Hei! Opiskelin viime vuonna lukukauden Griffithissä. Asuin ensin viikon hostellissa etsien kämppää.

Griffithillä on Study Officen ulkopuolella accommodation board jolta löytyy tosi paljon tarjolla olevia asuntoja. Siellä myös kämppistä etsivät ihmiset hengailevat löytääkseen sopivan kandidaatin :) Hinnat ovat noin $70-140 viikossa, riippuen ihan asunnon kunnosta ja sijainnista.

GU Village on periaatteessa vain 12 kk sopimuksella, mutta tiedän että jotkut ovat sitten purkaneet sen sopimuksen yhden lukukauden jälkeen. Villagessa on eniten ulkomaalaisia, joten Ausseihin tutustuu ehkä paremmin kampuksen ulkopuolella :) Tuo Village ei minua houkuttelut kun on niin kallis (tuplahinta off-campus asumiseen verrattuna).

Itse löysin siis kämpän viikossa ja melko helppoa oli. Kannattaa vaan heti soittaa kun löytää jonkun hyvältä vaikuttavan kämpän koska ne menevät tosi nopeasti, varsinkin lukukauden alkaessa.

Lykkyä tykö :)
Otsikko: Vs: Griffithin yliopisto
Kirjoitti: Ziigmund - Kesäkuu 19, 2009, 18:29
Hei

Kiitos pienistäkin tiedoista,vielä muutama viikko menee ennenkuin tietää miten kävi.Onko jollakulla muuten kokemuksia Alternative Pathway-ohjelmista,löytyykö kokemuksia jaettavaksi,minkälaista on verrattuna yliopisto-opiskeluun?Kannattaako hakea noihin ohjelmiin,jos ei suoraan tärppää?

/Ziigmund
Otsikko: Vs: Griffithin yliopisto
Kirjoitti: acromion - Kesäkuu 21, 2009, 13:50
Joo ei kannata rahan takia jättää opiskelematta Ausseissa. Puolen vuotta kun vaikka Suomessa tekee töitä ja kerää rahaa niin auttaa jo paljon. Suomen valtion tuet auttaa kans (opintolaina kans), ja opiskellessa kannattaa koko ajan myös tehdä töitä.

Itsellä on mitä todennäköisimmin pari vuotta edessä opintoja jotka kustantaa 20 000e/lukuvuosi (!!). Rahaa on kerätty säästöön ja lainaakin täytynee 5000-10 000e ottaa mutta eiköhän se siitä. Itseni kohdalla tuon on jo kieltämättä vähän uhkarohkeata, mutta 4000-6000e lukuvuosimaksut ei kyllä ole mitenkään mahdottomia vaikka opinnot kestäisi 5 vuotta.

Ja joo en voi väittää puhuvani kokemuksesta, mutta pointtini on että jos mä uskallan tommosilla lukuvuosimaksuilla Australiaan lähtä opiskelemaan niin parin tonnin lukukausimaksuista pystynee suurin osa ihmisistä selviään ;)   
Otsikko: Vs: Griffithin yliopisto
Kirjoitti: Ziigmund - Heinäkuu 24, 2009, 13:33
Eilen tuli kirje,missä kerrottiin hyväksymisestä Bachelor Of International Business ohjelmaan.Aloitus tullee olemaan Helmikuun alussa 2010,mitä Griffithin sivuja luin,niin Business puolen opetus on kovinkin korkeatasoista:AACSB tunnustuksen,kun ei ollut Suomesta saanut mikään muu paikka,kuin Helsingin Kauppakorkeakoulu.

Löytyykö muita,jotka ovat lähdössä noihin aikoihin Griffithiin opiskelemaan?
Otsikko: Vs: Griffithin yliopisto
Kirjoitti: herkkusieni - Heinäkuu 25, 2009, 14:43
Hei,

Mä olen kanssa lähdössä helmikuussa 2010 Griffithin yliopistoon, mutta brisbaneen tekemään bachelor of design tutkintoa, sä taidat olla menossa gold coastille??
Otsikko: Vs: Griffithin yliopisto
Kirjoitti: Jane - Heinäkuu 30, 2009, 10:48
Heippa

Aloitin nyt viime maanantaina, 27.päivä, Bachelor of Science opinnot Gold Coastin kampuksella. Kampus on hieno jne. ja opetus vaikuttaa oikein hyvältä, vaikkakin juuri ekat luennot ohi ja samaa asiaa on kuin lukion kursseilla, suoraan lukiosta hyppäsin siis tänne. :D

Jos vaan on varoja, niin on ihan hyvä vaihtoehto olla eka lukukausi Villagessa. Tulin tänne n. 3 viikkoa sitten ja heti pääsin mukaan porukkaan. Todella nopeasti saa ystäviä ja täällä järjestetään vaikka minkälaista grillijuhlaa ja leffailtaa. Ainut haittapuoli saattaa olla melu, kun kämpissä usein asuu 5 henkee. Mutta korvatulpat on keksitty ja minulla kävi tuuri, on aika hiljaisia kämppiksiä eivätkä kotona järjestä juhlia. Kirjastossa on ainakin hiljaista lukea jos siltä tuntuu. :)

Suunnitelmissa on kuitenkin muuttaa kimppakämppään muuallle tämän lukukauden jälkeen, ihan hinnan takia, vuokra on aika kallis... Mutta ihan kokemuksen takia suosittelen. :)

Samaa mieltä muiden kanssa, rahan takia ei kannata olla lähtemättä. Täällä voi/pitää/kannattaa tehdä töitä että pärjää ja lainaa voi ottaa. Itseensä ja omaan tulevaisuuteen sijoittaminen kannattaa aina ja tämä on loistava vaihtoehto. Yksi parhaista päätöksistäni oli lähteä Australiaan.






Otsikko: Vs: Griffithin yliopisto
Kirjoitti: lope - Elokuu 10, 2009, 18:53
Moi kaikki!  ;)

Eilen tuli kirje,missä kerrottiin hyväksymisestä Bachelor Of International Business ohjelmaan.Aloitus tullee olemaan Helmikuun alussa 2010,mitä Griffithin sivuja luin,niin Business puolen opetus on kovinkin korkeatasoista:AACSB tunnustuksen,kun ei ollut Suomesta saanut mikään muu paikka,kuin Helsingin Kauppakorkeakoulu.

Löytyykö muita,jotka ovat lähdössä noihin aikoihin Griffithiin opiskelemaan?

Oma tilanne on aikalailla yksi yhteen samanlainen kuin sinulla, tosin IELTS vielä suorittamatta. Olikin huojentavaa kuulla, että lähes samanlaisilla lukiotuloksilla kuin omani on sisään päästy :) Tuo business puoli itseänikin kiinnostaa, ehkä enemmän tosin management/marketing. Kerro ihmeessä lisää, kunhan pääset opintoihin mukaan!

Nyt painan niskalimassa töitä ja koitan rahoittaa opintoni niin! Motivaatiokin on kova, kun on päämäärä. Vielä kun pääsisi sinne aussilaan asti, niin olisi hyvä mieli! 

Haitko Ziigmund muuten muihin yliopistoihin, vai laskitko Griffithin varaan? Itse ajattelin hakea muutamaan muuhunkin, jos edes joku tärppäisi!!

PS. onko tuollainen "Student Accommodation" asuminen hyvä vaihtoehto opiskelijalle? (Lähinnä, että saako siellä nukuttua, vai onko bileet 24/7) Katselin noita joitakin kämpän vuokraussivuja (en muista mitkä ne oli), niin tuli tuollainen kuin UniResort (kokemuksia?) vastaan, ja näyttäisivät tarjoavan tuollaista asumisvaihtoehtoa ihan "kohtalaiseen" hintaan.
Otsikko: Vs: Griffithin yliopisto
Kirjoitti: Ziigmund - Elokuu 10, 2009, 19:04
Moi kaikki!  ;)

Eilen tuli kirje,missä kerrottiin hyväksymisestä Bachelor Of International Business ohjelmaan.Aloitus tullee olemaan Helmikuun alussa 2010,mitä Griffithin sivuja luin,niin Business puolen opetus on kovinkin korkeatasoista:AACSB tunnustuksen,kun ei ollut Suomesta saanut mikään muu paikka,kuin Helsingin Kauppakorkeakoulu.

Löytyykö muita,jotka ovat lähdössä noihin aikoihin Griffithiin opiskelemaan?

Oma tilanne on aikalailla yksi yhteen samanlainen kuin sinulla, tosin IELTS vielä suorittamatta. Olikin huojentavaa kuulla, että lähes samanlaisilla lukiotuloksilla kuin omani on sisään päästy :) Tuo business puoli itseänikin kiinnostaa, ehkä enemmän tosin management/marketing. Kerro ihmeessä lisää, kunhan pääset opintoihin mukaan!

Nyt painan niskalimassa töitä ja koitan rahoittaa opintoni niin! Motivaatiokin on kova, kun on päämäärä. Vielä kun pääsisi sinne aussilaan asti, niin olisi hyvä mieli! 

Haitko Ziigmund muuten muihin yliopistoihin, vai laskitko Griffithin varaan? Itse ajattelin hakea muutamaan muuhunkin, jos edes joku tärppäisi!!

PS. onko tuollainen "Student Accommodation" asuminen hyvä vaihtoehto opiskelijalle? (Lähinnä, että saako siellä nukuttua, vai onko bileet 24/7) Katselin noita joitakin kämpän vuokraussivuja (en muista mitkä ne oli), niin tuli tuollainen kuin UniResort (kokemuksia?) vastaan, ja näyttäisivät tarjoavan tuollaista asumisvaihtoehtoa ihan "kohtalaiseen" hintaan.

Moi

Hain Griffithin lisäksi Curtiniin ja La Trobeen.Itsellä jäi speaking-osio 5.5 joten oletin,että muihin ei ole asiaa.Curtiniin sain ehdollisen tarjouksen,juurikin tuosta IELTS kokeesta johtuen,La Trobeen pääsisin suoraan ;)
Otsikko: Vs: Griffithin yliopisto
Kirjoitti: Tuusimuusi - Joulukuu 01, 2009, 21:10
Moikka
Olen ihan uusi täällä. Jänskää:)
Olen lähdössä helmikuussa 2010 Gold Coastille about vuodeksi. Suoritan Master of Artsin Griffithissä.
Viisumijutut yms on vielä kesken ja oikeastaan tuntuu, että kaikki on ihan levällään, kun koko ajan tulee uusia juttuja, mitä pitäisi muistaa.
Onko täällä muita GC:lle lähtijöitä?
Otsikko: Vs: Griffithin yliopisto
Kirjoitti: minna--- - Joulukuu 01, 2009, 22:23
Moikka
Olen ihan uusi täällä. Jänskää:)
Olen lähdössä helmikuussa 2010 Gold Coastille about vuodeksi. Suoritan Master of Artsin Griffithissä.
Viisumijutut yms on vielä kesken ja oikeastaan tuntuu, että kaikki on ihan levällään, kun koko ajan tulee uusia juttuja, mitä pitäisi muistaa.
Onko täällä muita GC:lle lähtijöitä?

Hei, mikä sattuma! Mä olen myös uusi, enkä ole uskaltanut kirjoittaa tänne mitään ennen kuin oma lähtö on varma... Mutta täytyyhän sitä nyt, kun osui Tuusimuusi sun kanssa suunnitelmat nyt niin samoiksi!  :) Eli minulla on tällä hetkellä ehdollinen tarjous Griffithistä Master of Arts and Media -tutkintoon Gold Coastille - kielitestiä vaille selvä siis. Toefl varattu nyt perjantaiksi, joten just ennen joulua varmistuu lähtö! Toivoin, että olisivat hyväksyneet puolen vuoden kandivaihto-opinnot todisteeksi kielitaidosta, mutta kielitestin vaatiminen taitaakin olla aika vakiotoimenpide... Ielts-ajat oli täynnä tammikuulle saakka, joten Toeflilla mennään! Perjantaita jännätessä...!!  8)

Ootko jo niin pitkällä, että oisit päättänyt tarkempaa lähtöaikaa tai jopa lentoa varannut? Mikä kanditutkinto sulla muuten on pohjalla?
Otsikko: Vs: Griffithin yliopisto
Kirjoitti: Tuusimuusi - Joulukuu 04, 2009, 10:21
Hei huippua että täällä on muitakin!
Kävin itse tekemässä ielts:n lokakuussa, paikanvahvistus on tullut ja ensimmäinen osa lukukausimaksusta maksettu, nyt sitten odottelen, että saisin confirmation of enrolment paprut, että voisi viisumia alkaa kytätä. Olen tosin kuullut, että opiskelijaviisumin saa ihan tuosta vaan.

Ite lähden tosiaan kanssa tekemään Master of Arts and Mediaa, mulla on pohjalla medianomin tutkinto amk:sta.

En ole vielä ehtinyt mitään lähtöjuttuja sumplimaan, mutta piakkoin varmaan kannattaisi, ettei joudu ihan älyttömyyksiä pulittamaan lentolipuista. Olin ajatellut, että lähtö olisi joskus helmikuun 12. tai 13. Orientaatiohan alkaa 15.2.

Ihan mahtavaa tosiaan, että täällä on muitakin lähdössä samaan ohjelmaan. Pidetään ehdottomasti yhteyttä ennen lähtöä!

-Mia
Otsikko: Vs: Griffithin yliopisto
Kirjoitti: minna--- - Joulukuu 04, 2009, 16:26
Olin Perthissä vaihdossa pari vuotta sitten, ja silloin ainakin sähköinen opiskelijaviisumi tuli parissa tunnissa! Joten sen pitäisi ainakin hoitua helposti ja nopeasti.

Mulla on tosiaan vasta huomenna se kielitesti, joten tulokset ehtii tulla just ennen joulua. Jos hyvin käy, täytyy sitten heti alkaa katsomaan lentoa siihen helmikuun alkupuolelle!
Otsikko: Vs: Griffithin yliopisto
Kirjoitti: Tuusimuusi - Joulukuu 07, 2009, 21:34
Hei Minna,
Olisi kiva ihan vaikka meilailla, että miten järjestelyt etenee.
Miulle voipi meilata osoitteeseen mia.paavonen@gmail.com
Lähdön kynnyksellä ja vähän myöhemminkin voi vertaistuki tulla tarpeeseen :)
-Mia
Otsikko: Vs: Griffithin yliopisto
Kirjoitti: minna--- - Joulukuu 21, 2009, 15:42
Kielitestin tulos netissä!! Ja tarpeeksi pisteitä  8) Nyt vaan odottelen virallista confirmation of enrolmentia griffithistä ja sit viisuminhakuun ja lentoa varaamaan! Laitan sulle Mia sähköpostiä sit, kun tiedän vähän tarkemmin suunnitelmastani  :)

Kielitesti oli paljon vaikeempi kuin odotin, ja oon ollu tässä ihan tulisilla hiilillä pari viikkoa - onneks kuitenkin sain pisteitä ihan reippaasti yli rajojen!
Otsikko: Vs: Griffithin yliopisto
Kirjoitti: Tuusimuusi - Joulukuu 23, 2009, 20:21
Onneks olkoon! IELTS oli myös yllättävän haastava. Lähinnä mulle tuli haastetta aikarajoista. Mie kun olen ihan suomeksikin aika hidas lukija.
Mä ajattelin hakea viisumia heti tammikuun alussa, en oo nyt tässä jouluhässäköissä jaksanut keskittyä.

Lennot taas pitäisi varata pikimmiten, meinasin siulle jopa ehdottaa, että pitäisikö lentää kimpassa? On aika heviä ainakin itselleni istuu koneessa noin jumalaton matka ilman juttuseuraa:)

Ps. toivottavasti sulle ei tuu tätä samaa vastaan, mutta Kela on alkanut ihan uskomattoman nihkeeksi. Ne vaatii multa opintotukeen ihan hurjaa nivaskaa todistuksia sieltä ja täältä. Mikä miun mielestä oli kaikkein naurettavinta niin CoE-paperi ei esim riitä todistukseksi opiskelupaikasta. Confirmation of enrolment, mikä kohta siinä ei riitä? Ei tajuu.
Otsikko: Vs: Griffithin yliopisto
Kirjoitti: Moskito - Tammikuu 30, 2010, 08:50
Tervetuloa vaan Gold Coastille ja Griffithiin! Itse olen oleskellut täällä kohta 7 kuukautta, ja edelleen aika mainiolta näyttää. Griffith kouluna on ihan ok, omassa ohjelmassa (Master of Business) luennoitsijoiden taso tosin vähän heitteli, mutta kokonaisuutena olen ihan tyytyväinen. Omassa ohjelmassa ei ainakaan tarvitse turhia rehkiä, sen verran helppo oli tuo ensimmäinen lukukausi. Toisaalta, olen kuullut että esim Master of Marketing -ohjelmassa vaatimukset on aika paljon korkeammalla.

Ja Kela tosiaan vaatii kaikenlaista, itse piti pyytää koululta todistus että oikeasti olen täällä opiskelemassa, ja se piti faksata sitten Suomeen. Mutta aika helpolla loppuviimeksi kaikki paperihommat hoituivat, kunhan ei stressaa turhia :)

Näkymisiin (luultavasti) ensi lukukaudella, ja mukavia lentoja itse kullekin!
Otsikko: Vs: Griffithin yliopisto
Kirjoitti: minna--- - Tammikuu 31, 2010, 16:08
Mulla on vielä opintotukihakemus kokonaan laittamatta, täytyy siis varautua paperisotaan :D

Moskito: Mietittiin just, että pitäisköhän sitä kattoa kämppiä yliopiston läheltä vai surfersin keskustasta... Missä päin asut itse? Toimiiko bussiyhteydet ihan ok?

Näkymisiin sitten ihan suht pian , mulla on lähtöön tasan viikko!! Opintotukihakemusta vaille on oikeestaan kaikki asiat hoidossa, joten voi tän vikan viikon keskittyä tästä talvesta nauttimiseen  8)
Otsikko: Vs: Griffithin yliopisto
Kirjoitti: Jane - Helmikuu 01, 2010, 05:45
Minna, kannattaa se opintotukihakemus ja muut Kelan asiat hoitaa ihan heti pikimmiten, itselläni oli ongelmia vielä melkeinpä edellisenä päivänä ennen lähtöä Kelan kanssa eli kannattaa varautua. Tosiaan nivaskoittain papereita sai sinne kantaa ja liitteiden liitteitä.

Asuin ensimmäisen lukukauden kampuksella ja vuodenvaihteessa muutin Southportiin kimppakämppään. Kimppa asuminen kannattaa ja hyvällä tuurilla löytää kivat kämppikset ja hyvän hinta-laatu suhteen kämpän suhteen. Itsellä kävi hyvä tuuri kun kavereiden luokse muutin suoraan kampukselta, ei tarvinnut etsiä asuntoa. Meitä siis asuu kolme suomalaista tyttöä samassa. :) Asunnon löytäminen on ollut nyt kuulemma haastavaa mitä olen kavereilta kuullut, kannattaa vaan etsiä ja käydä katselemassa erilaisia paikkoja.

Me asutaan aika yliopiston lähellä, pääsee kävellen taikka bussilla, riippuen helteistä (kesällä aika tuskaista mennä kävellen). Bussi yhteydet yliopistolle on aika jees, bussit vaan eivät koskaan ole ajallaan, voivat vaikka jättää tulematta kokonaan.

Surfers Paradise on hyvin turistimainen ja täynnä ihmisiä koko ajan. Hieno paikka, asunnot on vähän kalliimpia, riippuu taas mitä sattuu löytymään. Ihan miten itse tykkää, houkutus lähteä yöelämään useammin on todennäköisempää jos siellä asuu.  ;)

Hyvää matkaa ja tervetuloa!
Otsikko: Vs: Griffithin yliopisto
Kirjoitti: Moskito - Helmikuu 03, 2010, 06:21
Mulla on vielä opintotukihakemus kokonaan laittamatta, täytyy siis varautua paperisotaan :D

Moskito: Mietittiin just, että pitäisköhän sitä kattoa kämppiä yliopiston läheltä vai surfersin keskustasta... Missä päin asut itse? Toimiiko bussiyhteydet ihan ok?

Näkymisiin sitten ihan suht pian , mulla on lähtöön tasan viikko!! Opintotukihakemusta vaille on oikeestaan kaikki asiat hoidossa, joten voi tän vikan viikon keskittyä tästä talvesta nauttimiseen  8)

Ite asuin kanssa yliopiston lähellä viime lukukauden, mutta sittemmin olen muuttanut lähemmäs rantaa (asun nyt Surfersin puolella, mutta lähellä Broadbeachiä). Busseja menee ihan mukavasti, tosin ne ei ole koskaan aikataulussa. Mulla on se hyvä puoli, että luentoja on vaan kolmena päivänä viikossa, joten siitäkin syystä asun mieluummin rannalla. Jos aiot siis viettää koko lukukauden kampuksella, muuta sinne lähelle, mutta jos ranta kiinnostaa, suosittelen muuttamaan jonnekin muualle. :)
Otsikko: Vs: Griffithin yliopisto
Kirjoitti: dummerweise - Huhtikuu 08, 2010, 16:01
Moikka kaikille!

Olen lähdössä heinäkuussa lukukaudeksi opiskelemaan Griffithiin. Tänään saapui Letter of Offer!  :XXXX Pään vaivaa aiheuttaa kauheasti tuo asumispuoli. Olisi vain helppoa hakea kampusalueelta asuntoa tuolla lomakkeella, mutta toisaalta olisi mukava katsella yksityiseltä puolelta kämppiä. Mielellään kuitenkin Nathanin läheltä. Miten te muut ootte ajatellut järjestää asunnon hankinnan? En oikein osaa aloittaa mitenkään tuota kämpän hakua. ???
Otsikko: Vs: Griffithin yliopisto
Kirjoitti: J?ck - Heinäkuu 11, 2010, 08:17
Mitä ite kattelin niin kimppakämppä ois halvempi ja mitä oon lukenut niin rauhallisempikin. Gumtreestä vaan selaamaan ilmoituksia. http://goldcoast.gumtree.com.au/
Otsikko: Vs: Griffithin yliopisto
Kirjoitti: dummerweise - Heinäkuu 14, 2010, 11:55
Nooramarja:

Asun ite Nathanin kampuksella. Laitoin hakemuksen 2-3kk ennen kuin koulut alkoi ja sain aika kivuttomasti tämän paikan. :)
Otsikko: Vs: Griffithin yliopisto
Kirjoitti: osmopena - Heinäkuu 19, 2010, 10:22
Täältä ollaan myös tulossa helmikuun 2011 aloitukseen. Gold Coastin kampukselle olisi tarkoitus lähteä opiskelemaan, mutta asumaan Broadbeachille tai Mermaid Beachille. Paikallisten opiskelijakavereideni mukaan ainakin maisteritason opiskelijoilla voi tulla turhautunut olo asumiseen siellä kampuksen asuinalueella, koska riekkuvia nuoria on paljon eli omaa rauhaa ei välttämättä aina saa.
Tämän lisäksi on vain se 3pv viikossa opiskelua, joten asuminen lähellä rantaa kannattaa.

Frothing on the waves ayyyy...
Otsikko: Vs: Griffithin yliopisto
Kirjoitti: iluvatar - Helmikuu 24, 2011, 05:25
Mä asuin Nathanin kampuksella puoli lukukautta. Kannattaa ehdottomasti mennä sieltä saa niin helposti kavereita ja asuminen ei oo hassumpaa. Jos sinne haluu pitää laittaa ehdottomasti Suomen osoite ja hakea mielellään ennen lukukauden alkua, koska ne ottaa ensimmäisenä kauimmat opiskelijat. Siellä pubissa on bileitä ainaki viikottain ne kampus bileet on aika rauhallisia suomalaisiin bileisiin verrattuna ja niihin ei ole mikään pakko osallistua, ne ei kuitenkaan tapahdu siellä asunnoissa.