XYLITOLISTA

Aloittaja mette, elokuu 05, 2003, 12:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jaaks

Eix ole hyva kuinka me saadaan Xylitolista nain monipuolinen keskustelusaie :??:??:??

Sheila

Parasta dunderista on juuri tämä soljuva keskustelu - ja moderators voi vaihtaa otsikkoa aina välillä niin ei tule kenellekään pahamieli kun väärään topiciin exsyi ... :D

Lääketieteestä sen verran kun tuskissaan korva ym. muita kipuja itkevälle lapselle tarjotaan neljättä ei purevaa antibiottikuuria kyllä kaikkien "noitatohtoreiden" neuvot alkavat kelpaamaan.

Ihailen esim. Ranskassa sitä, kun vihreän ristin apteekki ja tavallinen apteekki asuvat sulassa sovussa vierekkäin. Kun on vain vähän under the weather fiilinki voi vihreästä hakee gingen juurta piristykseksi ja kun on angiina päällä kunnon dropit vain tappavat taudin !

Herballakin on moni tuttavani pudottanut painoaa - kaikki hivenaine/vitamiini/kalori jutut huomioitu ja tuli samoihin hintoihin kun Painonvartijat. Plussa-ohjelma on sopinut taasen monelle juuri ryhmätuen ansiosta - sinne ei kuullemma kehtää mennä lihoneena punnitukseen - joka pitää osiltaan oikealla reitillä ruuan suhteen ! Good for everyone, what ever works for you - sanon minä ! :XXXX

Olusia syytetään taasen tämänpäivän iltalehdessa suomalaisen ylipainosta. Paremmin kuin koskaan tiedetään miten tulisi syödä mutta juominkejä menee liikaa :?? ... ja höh just kun on viikonloppu tulossa :(

Raiwå

Quote: Parasta dunderista on juuri tämä soljuva keskustelu - ja moderators voi vaihtaa otsikkoa aina välillä niin ei tule kenellekään pahamieli kun väärään topiciin exsyi ... Unquote:



HMMMMMM :

AiJaa!



:coolh
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

pm69770

:) Tuote on takuuvarmasti huijausta sillion kun esitteessä lukee näin: "Tuote kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta!!!"

"Ja mikä parasta, sinun ei tarvitse noudattaa ikäviä ruokavalioita, syödä pillereitä tai suorittaa raskaita harjoituksia"
"Kun vedät vatsasi sisään keho polttaa rasvaa ja kaloreita"
"Seiso, istu, kävele tai makaa sohvalla ? Vibravyö toimii koko ajan, rasvaa palaa, vyötärösi kapenee"
Tuotetta markkinoidaan ylisanoilla:

"?täysin uudenlainen ja nerokas menetelmä"
"?helpommin et voi saada unelmiesi vatsaa"

Erilaisilla menetelmillä tietenkin voi hyvinkin saada painoa putoamaan. Vähäisin ongelma näissä yleensä on se, että rahat menevät kaivoon(laihdutusvyö ei onneksi ole vaarallinen, ellei sitä päänsä ympärille laita) Suurin ongelma monessakin menetelmässä on, että tulokset eivät ole pysyviä, eikä pysyvää elintapamuutosta ole omaksuttu. Ikävä ongelma mm erilaisissa mehupaastoissa ym on lihasmassan katoaminen. Lihashan kuluttaa lepotilassa energiaa. Näin laihduttamalla lihoo helpommin jopa yli entisen painon laihdutuskuurin loputtua. Älkää vaan ikinä sortuko Atkinsin dieettiin(niukkahiilihydraatinen), se voi olla tappava... Vanhat keinot ovat tässä asiassa parempia kuin pussillinen uusia: pitää syödä saman verran kuin kuluttaa, niin ei liho.:XXXX Jos haluaa laihtua, pitää syödä vähemmän tai/ja liikkua enemmän.:XXXX

Liikunta on huono laihduttaja, mutta tukee laihtumista, ja auttaa pysyvässä painonhallinnassa. Tärkein merkitys on siis ruokavaliolla.:D:XXXX Tämä ei oikeastaan ole minun alaani, koska ravitsemustieteilijät hallitsevat tämän alan kysymykset paljon paremmin. He opiskelevat ravitsemustiedettä yliopistossa monta vuotta, ja väittelevät aiheesta jopa tohtoriksi.;) He myös kouluttavat lääkäreitä ravitsemustieteessä, mutta huomattavasti suppeampaa on meidän tietämyksemme tältä alalta.:XXXX Eräs ravitsemustieteilijä kuitenkin sanoi, että: "potilas uskoo aina lääkäriä herkemmin kuin ravitsemustieteilijää"!!! Lääkärin rooli korostuukin väärän ravitsemuksen aiheuttamien sairauksien hoidossa ja ehkäisyssä. Tällä koko jutulla haluan siis sanoa, että nykyaikaiseen ravitsemustieteisiin perustuvat menetelmät (kuten Painonvartijat) ovat suositeltavia.:XXXX:XXXX:XXXX

Olen kuullut Markku Koivistosta, mutta en ole kokouksissaan käynyt. Hienoa, että toimittajan selkä parani!:XXXX:XXXX Pitäisiköhän tyyppiä alkaa vastustamaan, että emme jää työttömiksi...:D:D Vitsi, vitsi. En minä ainakaan Jumalan tekemää työtä pahakseni laita!  Uskovaisena olo on ilmeisesti muutenkin terveellistä, kunhan ei mihinkään Daavidin Oksaan ajaudu...:(
Pete

pm69770

:o Näin tässä aina sitten käy... Ei pitänyt siis vähätellä liikunnan merkitystä TERVEYDELLE, vaan yritin vain sanoa, että liikunta yksin on huono laihduttaja.:D Liikunta on tuiki tärkeätä sydämelle, verisuonille, luustolle, oikeastaan koko ihmisen toiminnalle...:cool: Näin siinä käy, kun kirjoittelee mielestään hyvääkin monologia, ja myöhemmin lukaisee saman tekstin uudelleen...:nuttu:

:P Mukava keskustelu silti. Antaa palaa vain omia mielipiteitä, en minäkään Xylitolista tämän enempää tiedä, ja vaikka tietäisinkin, niin asiat saa aina kyseenalaistaa.:cool::coolh:coolh:coolh:coolh:coolh:coolh:coolh  Mitäs Mette sanot näistä sikareista?:coolh:coolh:coolh:coolh
Pete

pm69770

:o Hups!!! Kysymykseni olli siis suunnattu Riiapalle, joka aiemmin moitti minua liiallisesta olustelusta, siis Riiapa, mitä mieltä olet näistä::coolh:coolh:coolh:coolh:coolh:coolh:coolh:coolh;);)

Saa Mettekin vastata, jos haluaa, tai oikeastaan kaikki saavat vastata:D:D:D
Pete

riaapa

Noh noh Pete, äläs nyt tulkitse minua liiaksi! Minen oo moittinu ketään liiasta olustelusta! Mietin vaan että kun joka tuoppi on 3.5 pistettä, niin kolmella tuopilla olet kuluttanut jo noin puolet päivän pisteistä... Onneksi minun kuiva siiderini on vain 3 pistettä, jonka saan kuitattua jo puolikkaassa aerobic-tunnissa, tai reippaalla kävelylenkillä! Olen huomannut että kummasti mässäilyä vähentää jo se kun sen joutuu kirjoittamaan ylös, vaikkei pisteitä jaksaisikaan laskea...

Mitä tupakointiin tulee, niin en tykkää siitäkään, mutta se on ihan jokaisen oma päätös. Näissä pahe-asioissa en ala ketään moralisoimaan. Paheiden summahan on vakio? Multa puuttuu kaikki muut paheet, mutta makeanhimo on sitäkin suurempi!

Riina.
Riina

pm69770

:coolh:coolh:coolh Itse lopetin kessuttelemisen kolme vuotta sitten, ja aloin heti lihomaan...:( En kuitenkaan aio aloittaa uudelleen.:coolh:coolh Näitä virtuaalisikareita voi vapaasti kuitenkin vielä vetää:coolh:coolh Hitsi kun on hyvää...

:) Ai sinäkin olet aloittanut Points Plussan? Hienoa!!! Tai siis, hienoa jos siihen on tarvetta. Eikun, ei pitänyt vihjailla, että tarvetta olisi, vaan piti vain sanomani, että ellei ole vähintään viiden kilon ylipainoa, ohjelmaa ei saa käyttää...:D Ohjelma onkin tarkoitettu loppuelämäksi. Tietenkin tavoitteeseen päästyään täytyy alkaa syömään enemmän, ettei kuihdu, mutta tämänhän sinä jo tiesitkin...:XXXX

:roue Jonkin verran käy muuten kateeksi, että olet jo ohjelmalla. Itse olen tässä siirrellyt aloittamisajankohtaa: Juon vielä tämän six-pacin, syön vielä tämän pizzan, huomenna varmaankin sitten...;):P
Pete

riaapa

Dear Doctor-Pete,

En ole varsinaisesti aloittanut Points Plussaa... iän karttumisen myötä huomasin että enää ei voikaan syödä lihomatta, joten pyysin tältä edellämainitulta siskoltani nuo vihkoset ihan sillä ajatuksella että niihin tutustumalla saan kiinnitettyä huomiota päivittäiseen/viikottaiseen ruokavaliooni ja siihen mikä sen suhde on harrastamaani liikuntaan. Mistään ylipainosta ei kohdallani voi puhua. Olen nykyään normaalipainoinen, kun koko nuoruuteni olin alipainoinen.

Ja kyllä silmät on avautuneet! En ole orjallisesti tosiaan laskeskellut pisteitä, mutta kirjannut ylös syömiseni viimeiset kaksi viikkoa, ja kyllä sieltä on jo nyt karsiutunut aika paljon suklaakeksejä ja jäätelöä ja salmiakkia ja lakritsia... Samoin siiderit olen pyrkinyt rajoittamaan saunasiideriin. Hyvälle viinille ei kyllä pysty sanomaan ei. Jos ruoka on hyvää, niin kyllä se on vielä parempaa hyvän viinin kera nautittuna hyvässä seurassa. Ja eihän sitä pulloa passaa päiväkausiksi jättää jääkaappiin avattuna... :D

Riina.

p.s. Pete, pizza oli muuten suurin järkytys: 22 pistettä!! Ja mun pistemäärä/päivä on 18... mulle kun ei tee tiukkaakaan vetää kokonainen iso pizza naamaani.

[Editoitu 27/9/03 - riaapa]
Riina

pm69770

Please, en ole mikään Doctor Pete. Et sinäkään varmaankaan haluaisi itseäsi kutsuttavan työsi/koulusi mukaan. Sen aika oli 100v sitten, kun ylioppilaillakin oli hattu päässä koko kesän. Itse kävin ensin ammattikoulun, ja sitten vasta vähän myöhemmin iltalukion jne jne, mutta se on jo toinen juttu...
:(  Pete käy hyvin.:)



:P Hienoa, että siskosi antoi sinulle ohjelman. Painonvartijoissahan ei tarvitse käydä, vaikka heidän ohjelmaansa noudattaakin.:D  Olen paljon miettinytkin tuota asiaa, että ne jotka kipeimmin tarvitsevat elämäntapamuutosta jäävät usein sen ulkopuolelle (En tarkoita nyt sinua)  Valtiollisesti olisi järkevää sijoittaa tämäntapaiseen valistukseen laajemmaltikin. Nyt menee taas saarnaamiseksi, kai seuraava aloittaa viestinsä: Dear Pastor Pete...:P

Hetkonen... pizza(22p), sixpack(oiskohan 10p?), yhteensä se tekee noin 32p! Olen mies, ja painan... Heureka:jollen mitään muuta syö, niin pisteet riittävät!!! Ja jos vielä janottaa, niin kävelen baariin ja takaisin, ja ansaitsen liikuntapisteitä, jotka voin käyttää miten haluan:XXXX:XXXX:XXXX

P.S. Jos tällä palstalla on terveydenhoitoalan ammattilaisia, niin olisi kiva kuulla alan työtilanteesta, vaatimuksista, palkoista... Niin, kaikesta alaan liittyvästä siellä alhaalla. Sen keskustelun paikka ei varmaankaan kuulu tänne...

PP.S Sain sähköpostiini viestin, että keskustelusäie:Ontto puu Australiaan-kirjoitukseeni oli vastattu, kun yritin mennä sinne, törmäsin sanoihin:"Valitettavasti, et ole oikeutettu selaamaan tätä foorumia "!!! Mistä johtuu?:(
Pete

pm69770

:) Nyt huomasin, etten en?? l?yd? kyseist? keskustelus?iett? onton puun kuskaamisesta Australiaan en?? mist??n. Sain vain viestin, ett? Riiapa oli vastannut viestiini, mutta nyt sit? ei l?ydy mist??n:eye::eye:

:oMenik? minulta jotain ohi?:eye::o
Pete

riaapa

Joo, m? kommentoin sit? uutista ruotsalaisesta k??rmesalakuljettajasta. Jonkun aikaa "tuoreimmat"-listalla n?kyiv?t sek? avoin "ontto puu" ett? suljettu "ontto puu", sitten avoin viestiketju katosi ja suljettu antaa tosiaan tuon karun "valitettavasti et ole oikeutettu..."

Joukooooo, minne katosi "ontto puu", se avoin versio? Vai oliko lis?infoni salakuljettajasta jotain FBI:n salaista tietoa, joka siksi poistettiin? Joko kohta men in black koputtaa ovelle?

Riina.

p.s. Pete, se ei ole Riiapa, vaan riaapa, mutta mieluiten Riina. :)

[Editoitu 27/9/03 - riaapa]
Riina

Raiwå

Riina :)

Jouko on taas säädellyt sitä maailman kuulua  DunderfoorumAcubrafiltteriänsä :)

En niin MIB miehistä välittäisi, mutta http://www.kyttaajat.net/    

voi koputella seinääsi mikrofoneillaan :)





:coolh
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Jaaks

Raiwo :coolh

Saattoipa hyvinkin olla se Akubra juttukin :??:??

Jouko katsoo asiaa parin paivan sisalla - on juuri talon muuttohommissa ja yhteydet on poikki :D:D:D

Raiwå

Jaaxs :??


That is no bloody excuse !!!!
Sitä vartenhan on keksitty w-lan järjestelmät auton ja talon välille !!!


:coolh
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Jaaks

Pete :D

Dr eli Doctor on englanninkielisissa maissa titteli, kuten herra tai rouva tms eika ole valttamatta mitenkaan kytketty ammattiisi:D:D:D

Sinun tapauksessasi varmaan kyllakin viittaa MD (Doctor of Medicine), mutta nain sita saadaan uusia nimia ystavilta taalla ystavallisessa foorumissa :??:??:??

Cheers Doctor Pete
Jaaks :XXXX:XXXX:XXXX

pm69770

:roue Kiitos vaan Jaaks, mutta kun en pahemmin titteleistä välitä. Tulee mieleen Hullunkuriset perheet. Muistatteko tämän vanhan korttipelin?;)

Voi olla, että siellä alhaalla tittelit vielä ovat kovassa käytössä, mutta täällä ylhäällä se on ehdottoman out. Ei sielläkään varmaan tuttuja titteleillä kutsuta?:P Titteli on ylimääräinen painolasti, jota en halua. Titteleillä pyritään pakottamaan ihminen johonkin muottiin. Sitäpaitsi, lääkäri on vain duunari siinä missä muutkin. Jaaksin vertaus autonasentajasta oli kyllä hyvä.:XXXX

:roue Mistä muuten näitä hymiöitä saa lisää? Olen huomannut, että joillakin on sellaisia, joita minulla ei ole.

Tässä kaikki mitä minulta löytyy: :):(:D;):cool::mad::o:P:XXXX:coolh:??:roue:nuttu::god::eye:
Pete

Jaaks

Pete :D

Esim taalta:  http://www.addis-welt.de/
ja siella klikkaat vaan smilies :)

Cheers :XXXX

pm69770

Jaaks:D

Kiitos uskomattoman monipuolisesta hymiötarjonnasta. Tuollahan niitä on joka lähtöön:XXXX  Yritin laittaa niitä tähän viestiinkin, mutta en osannut. Tallensin hymiökokoelman omalle kovalevylleni, mutta miten niitä voi siirtää esim. näille sivuille?:roue:D;)
Pete

Jaaks

Pete :D

Siella hymio sivuilla vasen klikkaat haluamaasi hymiota ja sen "osoite" URL tulee sinne sivun yla reunassa olevaan "osoiteboxiin".  Sitten vaan higlight ja oikea klik ja copy.  Ja tanne oikea klik ja paste .  (muista tehda yksi valilyonti sen osoitteen pastin jalkeen ja hymio on paikallaan.

Sen URL:n saat myos oikea klikkaamalla ko hymioita ja sitten properties :) ja voit kopioda sen sielta.

Sorry, etta on vahan Finn-Engelskaa, mutta kun en tieda noita termeja suomeksi.  Toivottavasti ymmarrat kuitenkin :D:D:D

Joku muu voi ehka neuvoa helpommin ymmarettavasti :??

[Editoitu 28/9/03 - Jaaks]

pm69770



Näin vai?

Jess!!! Nyt futaa!!!!
Pete

riaapa

Voi ei...

Thanks a lot Jaaks, I think you've created a monster...
Riina

Jaaks

Riina :D

Kylla se innostus siita laskee :D
Ja jos ei laske niin suljetaan hymiot pois :D:D:D

No worries :XXXX

viltsu

ei liity aiheeseen mut jos joku on springwoodin ikeassa brisbanessa, niin tuokaa mulle turkinpippureita muutama pussi. alkaa naas loppua omat varastot. en tiia miten selvian jos loppuu ennen ku saan uusia.. maksan tietty! oon siis bundabergis. vahan brisbanesta ylospain. tai jos joku suomesta haluaa lahettaa  niin otan ilomielin vastaan:)

pm69770

Riaapa. Don't take it too seriously.
Pete

Jaaks

Pete:D

Eihan nyt sentaa Riina:D:D
Taitaa olla vaan hieman nuhainen ja siksi "rahisee"  :D:D:D

Vaikka eihan tuo ollut edes kunnon "rahinaa" :D

[Edited on 30/9/03 by Jaaks]

pm69770

En edes rahinana pitänyt. Keskustella pitää jos joku vaivaa:D:D:D

Olen ollut havaitsevinani, että hymiöt ärsyttävät myös muita. Siksi varmaankin paikallaan arvokeskustelu hymiöistä. Tarkoitukseni ei ollut ärsyttää, vaan käytin tarkoituksella liioitellusti hymiöitä kiittääkseni hymiöiden käytön opettamisesta hymiöillä.:XXXX:D Kiitos siitä:D:D

Jos taas on enemmän sanottavaa kuin pelkkä 'kiitos', niin myönnän, että liiallinen hymiöiden käyttö voi olla epäadekvaattia. Tässäkin nimenomaan konteksti ratkaisee.;)

:PNytpä sanonkin kieli keskellä suuta, että koetan käyttää hymiöitä harkiten, ja tarvittaessa vähän reilumminkin (es kiitokset, onnittelut ym)  :D:D Hyvä silti, että kommentoidaan, nin kenellekään ei jää mielipahaa.:D:D
Pete

riaapa

Täh! :o

Minä kun luulin heittäneeni herjaa...

no, menköön vaikka nuhan piikkiin...

Riina.
Riina

pm69770

OK:D:D:D Herjaa saa heittää, äläkä vaan missään nimessä lopeta. Tosikko en halua olla.  Omat tosikkomaisuuteni laittaisin tämän pimenevän syksyn piikkiin.:(

Noh, kyllä tästä viimeistään toukokuussa toivutaan, kun lumet sulaa pois:XXXX

Sitä olisin kysynyt, että mistä ihmeestä sinä (Riaapa) saat motivaation painonhallintaan? Normaalipainoisenakin jaksat miettiä mitä suuhusi laitat! Hatunnosto sille!!! Yleensäkin naiset jostain syystä ovat hyvin motivoituneita noudattamaan painonhallintaohjelmia. En pidä itseäni kovinkaan heikkotahtoisena, mutta juuri  ylimääräisten kilojen laihdutus on vaikeaa, vaikka periaatteessa tiedänkin, mitä minun pitäisi tehdä, ja miten. Motivaatiopuolella on ongelmia:?? Tämä on yleensä miesten ongelma...

Jos sinulla on tiedossasi jokin konsti, tai mantra(vitsi), niin kiitollisuudella otan neuvoja vastaan:god:

P.S. Nämä ovat todella monipuoliset sivut monessakin mielessä. Nyt ihmettelen noita "tasoja". Kun löysin nämä sivut, olin ensimmäisellä tasolla. Nyt olen kolmannella tasolla. Mitä tämä tarkoittaa???:o:eye:  Sikäli  
on kiva saada ylennys, mutta onko tällä jotain käytännön merkitystä?:XXXX
Pete

Heidi

Pete, tama selitys loytyy tuolta OHJE-laatikosta, vastannee kysymykseesi :

Voitko selittää käyttäjien tähdet minulle?
 
Asemasi pohjautuu postitustesi määrään. Jokaisella arvolla on oma määrä tähtiä. Alta löydät tähtien selitykset:

Taso 1  1  
Taso 2  5  
Taso 3  20  
Taso 4  50  
Taso 5  100  

Kunhan tahtia on kasassa oikein paljon, saattaa paasta vaikka moderaattoriksi asti!!! :god:

Tiimi10

Oon laiskanpuoleisesti seurannut foorumia, joten en ole varma, etta joko taalla on hehkutettu, etta xylitoli-namit on vihdoinkin rantautuneett Australiaan. Ei tarvi enaa teipata niita muovipusseissa kehon ymparille maahan saapuessa.

Sen jarkyttavan lasten purkan jalkeen, on eteen tullut myos
YOTUEL THE DENTAL WHITENING CHEWING GUM. Sita ostin apteekista - maku on vahan lakritsainen (anista) mutta kestaa purkassa vain korkeintaan vartin.

Sen sijaan Wrigey's Extra Professional purkka on tosi toimiva xylitolipurkka, vaikka ei vedakaan vertoja vihreelle jenkille (btw, joko olen kertonut, etta tilasimme kavereilta tuliaisiksi vihreeta Jenkkia ja sinista Belmontia - niilla poljilla meni varit sekaisin - purkat on syoty mutta haluisko joku ostaa 2 kartsaa menthol savukkeita?) :nuttu:

No sitten on myos niita australian skimbaaja tahden Alisa Camplinin telkkarissa mainostamia makeisia mm. vadelman, mintun ja sitruunan makuisia xylitol-karkkeja.

Tosi kayttajille:
http://www.xylitol.com.au/order.html

http://www.sweetlife.com.au/

laatire1

Ne jotka uskovat ksylitolin kariesta suojaaviin vaikutuksiin, ja ovat kyll?styneet Wrigley'n lasten purukumiin, voivat k?ytt?? my?s saman valmistajan Extra Drops pastilleja ,joita saa laajalti kaupoista Australiassa. Pastillien yksi t?rkeimmist? makeuttajista on ksylitoli. Viimeksi tapaamani suomalainen hammasl??k?ri piti pastilleja yht? hyv?n? hampaiden kannalta kuin purukumia.
Ett? t?llaista terveysvalistusta t?n??n.:P
Reiska

Tiimi10

jep jep,

just niita Alisa mainostaa! Extra Dropseja. Just nyt hampaissa kolisee sininen versio Wild Mint ja poydan nurkalla on purkkapaketti makua Strong Mint

T: Minttu,
villi ja voimakas :hahhaa

jounij

Tutkailinpa tässä päivänä muutamana uusimpien Wrigleysin purukumipakettien tuoteselosteita. Nyt Australian kaupoista on saatavissa "Wrigleys Extra Professional" -purkkaa, jossa ksylitolia on vieläkin enemmän kuin tuossa ylempänä pahanmakuiseksi mainitussa "for kids" -purukumissa. Että siitä vaan professionaalisti pureskelemaan! Herää vain kysymys, mikähän laatu sopisi amatööripureskelijoille?!


Tuotenimeä ihmettelee
Jouni
Canberra

ausseihin!

Kertokaa mulle rautalangasta vääntäen, miten toimin kun muutamme maahan ja haluamme tuoda mukanamme xylitolia. Kuinka paljon sitä saa tuoda ja mitä tarkoittaa, kun asiasta ilmoittaa tulille, kirjaa maahantulokaavakkeeseen? Tuleeko siitä jotain kuluja?

Haagalainen

Lainaus käyttäjältä: ausseihin! - tammikuu 24, 2008, 05:47
Kertokaa mulle rautalangasta vääntäen, miten toimin kun muutamme maahan ja haluamme tuoda mukanamme xylitolia. Kuinka paljon sitä saa tuoda ja mitä tarkoittaa, kun asiasta ilmoittaa tulille, kirjaa maahantulokaavakkeeseen? Tuleeko siitä jotain kuluja?

Tarkoitatko sitä lähes 100% xylitolia, niitä puristeita mitä saa apteekeista?
En ole vienyt, mutta olen 100-varma, että karkkina saisin läpi...mutta tämä on vain minun mielipide 8)

Xylitoli purkkaa olen vienyt jotain pari kg kerralla, eikä ole tullut mitään sanomista, mutta tulli kyllä haluaa ne merkittäväksi kaavakkeeseen, tai muuten tulee sanomista, kun läpivalaisu tuntuu kuitenkin aina ne meidän karkit löytävän ???

Kaikki karkit on aina näytetty / jouduttu näyttämään, ja hyvin on - ilman kuluja - läpi menty. Painavimmat karkkikassit on olleet useita kg.

Joskus on tullut tullin kansssa noista karkeista juteltuakin, kun foorumillakin on joku kertonut niitä kroppaansa teipanneen :pepsodent, ja ne tullitädit ja-sedät kertoi, että karkit on OK. Tiedä onko käytäntö sitten joskus ollut tiukempi.

MH

Karkit on ok kunhan ne ei ole suklaata, eli sellaisia mitkä sisältää esim. maitotuotteita.

Leokatti

Kyllä tulee suklaakin läpi ilman ongelmia.

Mutta miksi xylitolia? Tarkkasilmäisimmät ovat jo havainneet että esim. Australiassa myydyt Extra professional -purkat sisältävät xylitolia  :peukkuy
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

RUU

Jos haluaa pelata varman paalle, purkat ja muut kannattaa tuoda alkuperaisissa, avaamattomissa  kauppapakkauksissaan. Ei mitaan muovipussiviritelmia ja muita mita esim tehtaanmyymaloissa ja joissain irtokarkkipaikoissa harrastetaan.
Meillakin on kaapissa varmaan tusina Jenkki, Fennobon ja vaikka mita purkkapussia. Kukahan ne ehtisi syomaan pois ennenkuin happanevat sinne.

Oletteko muuten huomanneet etta pussin avaamisen jalkeen purukumityynyn kuori pehmenee mossoksi muutamassa viikossa. Onko meilla liian kosteata vai mita?

Ossilassakin on tosiaan Extraa ja nykyisin myos Mentosia saatavilla xylitolilla hoystettyna. Mentos mokoma on vielapa hyvaakin, paljon parempaa kuin Jenkki.
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

MH

Lainaus käyttäjältä: Leokatti - tammikuu 24, 2008, 08:53
Kyllä tulee suklaakin läpi ilman ongelmia.

Ei muuten tullut, jenkit heitti suklaat roskiin jo ennen tullia kun koira nuuski ne niiden laukusta. Tämä siis Sydneyn kentällä joulukussa.