työpaikoista!!!

Aloittaja Hannes, elokuu 20, 2003, 16:38

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hannes

Nyt kaikki jotka ovat jo Australiassa W&H viisumilla niin kertokaapahieman noista työpaikoista missä olette työskennelleet.

Erityisesti kiinnostaa nuo järjestöjen lupaamat "varmat työpaikat" jotka voi ottaa jos vain haluaa. Ovatko ne todella niin huonoja kuin Raivo väittää!!??

Entäpä sitten jos olet lähtenyt omin nokkinesi matkalle, minkälaisella aikataululla olet töitä etsiesssäsi löytänyt ja minkälaista työtä/millä palkalla??

Itsekin punnitsen nyt tässä lähtöäni ja se on ilmeisesti touko-kesäkuussa 2004. Mutta lähdenkö järjestön kautta vaiko omin nokkineni niin se on hieman vielä auki.Kumpi kannattaa?? Mielipiteitä!! Onko järjestön tarjoamat edut todella etuja!?!?

Kiitoksia kaikille! ;)

Hannes

Jaaks

Hannes :D

Eihan Raiwo oikeastaan sita tyota sanonut huonoksi vaan palkkaa :D

Voin kertoa sinulle, etta se on totta.
Itse kaytan omassa tyopaikassani mm WH lomalaisia agentin kautta.  
Mina maksan agentille $22.50/ tunti naista tyontekijoista ja tiedan, etta he saavat agentilta $14.50/tunti ennen veroja :??:??

Se on tietysti vahan "catch 22" tilanne sikali, etta agenttien kautta saat toita huomattavasti varmemmin kuin itse etsien, varsinkin niinkin vaihtelevalla kuin talla ravintola-alalla.  Itse en voi luvata mitaan toita juurikaan paria viikkoa pidemmalle jaksolle, mutta kun tarve tulee saan tyontekijoita agentin kautta paivan varoitusajalla :D

Raiwå

Hannes & :??

Ensinnä pitää varmaan pyytää anteeksi, eli en taaskaan selittänyt niin, että kaikki ymmärtäisi asian.
Onneksi Jaaks sen asiankin jo heti korjasi, KIITOS :??
Jatkan Jaaksin asiaa agenttien käytön helppoudesta.

Kun te rakkaat ihmiset haette halvinta matkamuotoa W&H matkamyyjiltä: Katsokaa asioita esimerkiksi näin:

Kun olette onnesta hulluna maksaneet halvimman tarjouksen perusteella saaneen matkanne, olkaa iloisia asian puolesta. Sitten alkaakin arki.

Ja seuraavan jutun ei tule olla normi, kun ajattelet kyseisen palvelun hankintaa.
Ja lopputuloksena voin sanoa, että kuulijalla on vastuu asiasta. :)
Eli oma on mielipiteeni.

On olemassa ihmisiä, jotka ammatikseen hankkii elantonsa `työvoiman´ vuokrauksella.
On ihmisiä jotka myös ymmärtää asioiden edullisuuden, kun palkkaa työvoimaa joka on ulkomaalaista, esim; W&H viisumilla työtä tekeviä.
Ei ole harmeja esim turhista SOTU ym ym ym maksuista, eikä mitään pelkoa siitä, että kyseinen palkansaaja tulisi jälkeenpäin narisemaan saamattomista rahoista.
Tai jos sattuu käymään vähän hullusti työturvallisuuden kanssa ?
Olet yleensä huonossa asemassa korvausten suhteen.

Ja joskus ei auta edes vakuutukset, jos työsuhde on jostain syystä hämärä.

Eikös olekkin yllättävää, että sieltä tiskin takaa voi löytyä niinkin tunteettomasti ajattelevia ihmisiä ?

Kun esimerkiksi otat matkasi agentilta, otat sinnä vaiheessa osaa hänen agentuurin liikevaihtoon.
Jos saat matkasi & neuvosi halvalla? Liittyy siihen yleensä kytkentä työntekoon & ja siitä saatavaan palkkaan.

Jos olet realisti, et ala elättelemään toiveita halvasta & hyvästä palvelusta, vaan menet asioissa aina eteenpäin, ajatellen että ei voi olla totta että ilmaiseksi noi antaa jotain.
Silloin säästyt monelta harmittavalta takaiskulta, ja kaikki positiivinen onkin sitten pelkää voittoa.

Mutta viela toistan asiaa, jota olen täällä hokenut useinkin.

Jos olette tulossa tänne W&H Matkalle, ja meinaatte rikastua täällä töitä tehdessänne?

Jääkää kotiin tekemään urastanne todellisuus, vuoden etuajassa :)

Muuten voitte ottaa vuoden matkanne, elämänne parhaana opintomatkana.

:coolh
Ray Virta
Sydney

It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

JP

LainaaEikös olekkin yllättävää, että sieltä tiskin takaa voi löytyä niinkin tunteettomasti ajattelevia ihmisiä ?

Suomessa ollaan kokoajan entistä enemmän siirtymässä vuokratyövoiman käyttöön. Tosin leikki on vielä lapsenkengissä, 40 000 henkilöä vuosittain ja työmarkkinatilanteesta johtuen usein tyydytään vuokrahommiin, "kun muutakaan ei ole tarjolla". Itsekin olen alalla ollut, vuokrattavana, ja huomannut kuinka härskisti vuokratyövoimaa hyödynnetään. Jos naama tai tehokkuus ei miellytä, on tämän kyseisen henkilön tilalla jo muutamassa päivässä uusi naama. Toisaalta työntekijöistä taas aisti puhdasta välinpitämättömyyttä, "mähän oon vaan vuokralla täällä". Tietysti nämä tuovat (ehkä) uusia ongelmia, vaikuttaen työilmapiiriin jne. Mutta edut on kiistattomat (Raivon listaus). Tiedä sitten onko tälläinen toiminta pitkällä tähtäimellä kannattavaa, sillä sen verran huonon kuvan koko toiminta antoi yrityksestä ja sen ilmapiiristä. Halvempihan ratkaisu tämä ei missään nimessä ole. Kokemukseni ovat suppeat ja vain tietyltä alalta Suomessa, mutta tukea ajatuksilleni olen saanut monelta taholta. Kyllä Suomessakin osataan!

JP

Hannes

No eihän sinne nyt todellakaan rikastumaan olla tulossa!!! Tarkoitus on ottaa X määrä euroja mukaan pistää ne haisemaan vapaa-ajalla, käydä "hieman" töissä jos siltä näyttää ja hankkia aivan todella paljon uusia, hienoja ja ikimuistoisia kokemuksia. Ja sitten pitäisi vielä koko vuosi olla reissussa!!! :XXXX

Hannes

Niin ja Jaaksille vielä... että jos työvoimaa ravintola-alalle tarvitset niin omaan koulutuksen ja riittävän työkokemuksen, että pystyn ravintolaa kokkipuolelta pyörittämään...ja minulta maksamasi palkan vastineeksi saat todella luotettavan ja ahkeran työpanoksenjoten!!  Taidanpa ottaa sinuun yhteyttä kun saavun Australiaan!!! :))

taas yksi huoli vähemmän...:D

Jaaks

Ota yhteytta kun olet taalla:cool:
You just never know :??:??

Ja kuka sitapaitsi sanoi, etta minulla olisi huolia :??  Ei ainakaan hyvan tyovoiman saannissa:D

Lauruski

Olen itse lähdössä vuodeksi Ööstreliaan W&H viisumilla.  Olenkin tässä viimeiset viisi kuukautta painanut töitä hiki hatussa, jotta olisi sitten edes jonkun verran rahaa millä mällätä :D  Sen verran hyvin oman rahankäyttöni kuitenkin tunnen :XXXX että työnteko odottaa minuakin jossain vaiheessa :P (kroisos saisi kyllä olla jos ei odottaisi)  Tämän koko viestini pointti oli siis kuitenkin se, että olen samoilla linjoilla Hanneksen kanssa.  En todella kuvittele lyöväni rahoiksi tuon vuoden aikana.  Elämyksiä ja kokemuksia tässä ollaan lähdössä hakemaan, ei rahaa.  Olisihan se plussaa, jos jotain hiluja taskun pohjalla vielä olisi tuon vuoden jälkeen.  Joo...ainahan sitä voi tyttö unelmoida :D

I'll rest my case for now

-Laura

Jaaks

Lauruski :D

Ihan hyvilla periaatteilla olet reissuun lahdossa :D:D

Niista unelmista lainaan joskus aikaisemmin taalla foorumissa sanomaani :

"Elamassa elamykset taytyy luoda ja se ei oikein millaan tasolla ole valttamatta niin helppoa.
Jos odotukset on korkealla, elamys syntyy vain ylittamalla odotukset. Kokemukseen riittaa odotusten tayttaminen."

Cheers
Jaaks

Hannes

:?? Olenkohan liian hätäinen tai mitä, mutta tällä hetkellä tähän kysymykseeni ei ole tullut keneltäkään paikan päällä (Australiassa) olevalta reppumatkaajalta...

Onkohan kaikki niin hyvin hommissa, ettei kerkiä netissä pyörimään.

Olkaa nyt ihania ja kertokaa omakohtaisia kokemuksia työnsaannista niin järjestöjen kautta kun itse hankkimistanne duuneista!! :god:

Jaaks

Ehka niilla on kaikilla niin hauskaa ja hyvin menee ettei ole edes tarvinnut hankkia duunia :??:??:??

iskater

tyo ?? duuni ?? mita?

ei ma en oo viela tyoskennelly paivaakaan ausseissa ollessani (paitsi tanne kirjoittaessa :D )

nyt kun hetken mietin.......taidan olla niita ensimmaisia joka roikkuu taalla foorumissa viela matkan alkamisen jalkeen. nythan tanne joku putkahti joka aikoi tyotakin (mika taa sana oli) tehda. ehkapa joku kohta...joskus

Jaaks

Good attitude Son :D:D:D

Pida hauskaa niin kauan kun rahkeet riittavat ja jos jossain vaiheessa taytyy menna toihin, niin se on sitten sen ajan murhe :D:D:D ja jarjestyy varmasti :cool:

Hannes

Iskater...:god:

Kaveri menee paikasta paikkaan ja töitä ei tehdä!! pelkästään vaan :XXXX :P

No sitten kun joudut ehkä joskus sorvin ääreen niin kerropa sitten niitä kuulumisia myös :eye:

Ja pidä tuo oma ISKATER keskustelusi myös käynnissä, sieltä saa "hyödyllistä" infoa matkasi varrelta!! ISO KIITOS SIITÄ!

P.S. paljonko on rahaa mennyt reilun kuukauden aikana??? :??

Jaaks

Jos seuraat Iskaterin omaa "palstaa" niin tiedat myos varmaan taman :

LainaaAlkuperäinen postittaja iskater
pitaa vahan korjata, tuli kuitteja laskeltua. 1900 on lahempana totuutta, vahan vajaa. piti lisata ne 10koppaa VB:ta mita loytyi kuiteista, kas kummaa kun en muuten muistanut :D

ja kun tuli sita ajateltua niin on se silti alle sen mita olin joskus suomessa laskeskellut, vaikken kovin tarkkaan suunnitellut, silti.
vaan silla 400/vko tulee hyvin toimeen, niin se on.  jossei ole naita pakollisia menoja :D

Minna

Mä aattelin ottaa rennosti Ausseihin tullessani.Työ ei tietenkään olisi pahitteeksi.Aattelin että voisin tehdä jotain helppoa kuten myydä appelsiineja.Working at outback kiinnostaa myös!!Onko immeisillä tietoja näiden työpaikkojen tuntipalkasta??Eikös farmilla työskennellessä saa yösijan ja ruoan palkaksi??:)
-When you wish upon a falling star, your dreams can come true.Unless it\'s really a meteorite hurtling to the earth which will destroy all life. Then you\'re pretty much hosed no matter what you wish for-

Lauruski

Minna :P

Mulla on vähän samat suunnitelmat. :)  En ole hirveästi jaksanut matkaani suunnitella.  Olen sitä mieltä, että kaikki selviää sitten siellä paikan päällä.  Hulluksihan sitä tulisi, jos yrittäisi jotain minuuttiaikataulua itselleen suunnitella.  Vähän on ihmiset kyllä varmaan ihmetelleet, kun en oikein osaa sanoa, että mitä sinne menen tekemään. :??

Noista töistäkään en ole hirveästi stressannut.  Töihin menen sitten kun on tarvetta.  Eiköhän niitäkin sitten löydy.

Rennosti vaan, niin kyllä se siitä :XXXX

-Laura kuittaa :D

johki72

Sama juttu täällä:)
Parempi olla liikaa suunnittelematta, kun ei kuitenkaan koskaan tiedä mitä voi matkanvarrella  tulla vastaan:D
Mun ensimmäinen suunnitelmani oli lähteä reissuun vasta ensi vuoden syksyllä, mutta alkoi tuntua siltä että sitähän joutuis aivan liian kauan odottamaan.Eli pistinpä sitten rullat pyörimään heti ja nyt olisi jo wh-viisumi hanskassa ja lähtö marraskuun lopussa :D Mitä sitä suotta jahkailemaan:)
Tarkoitus olisi pyrähtää ensimmäisenä Adelaideen ja siihen ne lukkoon lyödyt suunnitelmat sitten päätyykin.Jatko katsotaan paikan päällä

Toisaalta välillä hirvittää, koska majotus on tällä hetkellä järkättynä vaan jouluun asti ja sittenhän vasta varsinainen turistikausi alkaa ja majotuksissa voi olla ruuhkaa.Näin ainakin olen käsittänyt.
Silti en haluaisi vielä etukäteen varata mitään, koska eihän sitä tiedä mihin sitä Adelaidesta päätyy :D

Ja Laura, saman olen minäkin saanut kokea eli paljon ovat ihmiset ihmetelleet kun ilman sen kummempia suunnitelmia olen lähdössä.Ei paljon selittelyt auta :D:D

Raiwå

Johki, Lauruski, Minna :)

Olette oikealla mielellä pelissä mukana.

Jos olisitte tulossa tänne esim: 4vko matkalle, odottaisin asioista huolestuneita kommentteja.

Mutta W&H viisumilla liikkuvathan eivät ole aikataululla pelissä ???

Ja ne jotka osaavat vuodeksi suunnitella tekemisensä, voivat loppupäässä todeta katkerasti epäonnistuneensa asiassa.

Ja vielä yksi asia, Ihmiset rakkaat: jotka tänne W&H viisumilla meinaatte tulla?
Lopettakaa se turhanpäiväinen hermoilu päivittäistä asioista.
Täälläkin sataa vettä, sekä voi jopa tuullakkin.
Ja toisaalta, voi tulla ehkä lentokentällä henkilökunnan toimesta muutaman päivän lakko eteenkin ???

Mitäs jos ei työnantajalla löytynytkään sitä luvattua työpaikkaa ???
Entäs jos muutenvaan ottaa pattiin asioiden kulku? ei mene kotoSuomessa tehtyjen suunnitelmien mukaisesti ???

Ja ihmettelet, että kuinka täällä ei ole niinku Suomessa??

YMYMYMYMYMYMYMYMYM

Voisin kirjoittaa koko illan negatiivejä, mutta sensijaan annan vinkin :)

Ottakaa se kiireiden viitta pois Seutulasta lähtiessänne, ja menkää päivä kerrallaan.

Katsokaa vaikka Iskateerin matkaa, rentoa ja vilpitöntä iloitsemista elämän mutkissa.

:coolh
Ray Virta
Sydney

It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Jaaks

Hyva kommentti Raiwo :coolh

Kunkahan monta kertaa tuokin asia on tuotu esille taalla ja viela taytyy :??:??

Ehka se joskus menee perille - tai sitten ei :??:??:??

Anuli

LainaaAlkuperäinen postittaja Minna
Mä aattelin ottaa rennosti Ausseihin tullessani.Työ ei tietenkään olisi pahitteeksi.Aattelin että voisin tehdä jotain helppoa kuten myydä appelsiineja.Working at outback kiinnostaa myös!!Onko immeisillä tietoja näiden työpaikkojen tuntipalkasta??Eikös farmilla työskennellessä saa yösijan ja ruoan palkaksi??:)

Minna, mita duuneja sitten teit, kun olit Ausseissa? Myitko appelsiineja?

Anuli

susuli

Täytyypä iskeä meikäläisenkin lusikka soppaan jo tässä vaiheessa, kun lähtöön on aikaa vielä 3 kuukautta..
Hei oikeesti, miksi ihmeessä lähteä toiselle puolelle stressaamaan vatsansa katarrille, kun sen voi tehdä ihan täällä peräpohjolassakin??

Minusta on ihan selvä asia, että rahaa on oltava PALJON reissaillakseen vuoden w&h visalla. Ei ole järkevää eikä realistista odottaa että toisella puolella maailmaa paikassa, jossa yhteiskunnalliset ongelmat ovat aivan taatusti lähellä oman kotimaamme vastaavia, kukaan avosylin odottaisi että repputuristi tulee kuittaamaan ison tukun seteleitä käteensä ja sitten viettää elämänsä onnellisimman vuoden paratiisissa elellen mukavasti.

Lomallehan tässä pääsääntöisesti ollaan menossa ja niin kai on tarkoituskin. Itse kuulin monilta näistä flyerin jakamis hommista ja viikon tai kahden pituisista pesteistä jollain maatilalla ylläpitoa vastaan, ja se vastasi hyvin pitkälti sitä mitä olin ajatellutkin.

Jokaiselle mukaan avointa mieltä, paksu lompakko ja hyttysmyrkkyä, eiköhän tästä itsekullekin kehkeydy elämän reissu!!!:D:D:D
-LIFE IS LIKE A CIGARETTE, SMOKE IT TO THE BUTT-

Jaaks

Susuli :D

Lainaa...miksi ihmeessä lähteä toiselle puolelle stressaamaan vatsansa katarrille, kun sen voi tehdä ihan täällä peräpohjolassakin?? ...

...Lomallehan tässä pääsääntöisesti ollaan menossa...

Very Wise Words :peukkuy

Toivottavasti edes joku ottaa oppia asenteestasi Susuli   :XXXX.  

On hauska nahda kuinka suhtkoht uusi tulokas ymmartaa mista on kysymys ja joillekin sen selittaminen kestaa eika ne silti ymmarra.  Sitten tullaan Ausseihin "persaukisena" (kun oltu jo suomessa yli vuoden tyottomana) ja odotetaan ihmeita ja valitetaan kun ei joku tule tarjoamaan toita heti  :?

fogs

LainaaOriginally posted by Jaaks
Sitten tullaan Ausseihin "persaukisena" (kun oltu jo suomessa yli vuoden tyottomana) ja odotetaan ihmeita ja valitetaan kun ei joku tule tarjoamaan toita heti  :?

Wise words from u 2 Jaaks :D

Pistetääs asia hieman eri kantilta... Moni suomalainen nuori, minä myöskin joskus yli kymmenen vuotta sitten, menee Kreikan saarille, Italiaan jne töihin kesällä, varaten vaan hieman rahaa ja jos jokin menee vikaan niin onpahan lippu kotiin ja eikä niin pitkä matkakaan, plus suomalaisia aina löytyy joiden apuun voi luottaa. Right?
Nyt sitten laajemmalti sama homma. Olet toisella puolella maapalloa ja vaikka tästä foorumista saa joku suomalainen ehkä kuvan että meitä suomalaisia löytyy joka kulmasta niin asia ei kuitenkaan aivan niin helppo ole. Eli rahaa täytyy olla hätävaralta ja kunnolla, omillaan on pärjättävä usein myös tilanteissa mitä etukäteen ei voi kuvitella. Eli yhdyn Jaaksin sanomaan, oikea asenne on Susulilla!  Työ ei ole taattua, varsinkaan syrjäisemmillä alueilla plus ottakaa hyvät matkailijat huomioon että hedelmän poiminnat ym sekalaiset työt on monessa tämän maan kolkassa sesonkien mukaista. Eli jos satut oikeaan paikkaan väärään aikaan voi suunnitelmat muuttua helposti.
Esimerkkinä sanon meidän paikkakunnan, talvella asukkaita on 24 000, kesällä luku on yli 100 000. Siis kesällä töitä riittää jokaiselle kysyvälle niin paljon kuin haluaa mutta autas armias kun talvi tulee, ei edes paikalliset saa tunteja pärjätäkseen.

Jos joku kertoo hyvästä paikasta missä oli töissä, tarkista ensin milloin olivat siellä töissä, onko kenties väärä aika suunnata samaan osoitteeseen koska pettymys on suuri ja lisäkustannuksia tullut lisää jos työt siltä alueelta on loppu.

Matkailuaikoinani (ennen muinnoin) luotin tähän mottoon:
"Mitä enemmän suunnitellet, sitä enemmän petyt. Mitä vähemmän odotat, sitä enemmän nautit!"

Terhi