terveysalan töistä

Aloittaja emm, elokuu 20, 2003, 03:04

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

emm

Hei, olen uusi täällä, mutta seuraillut keskustelua varmaan yli vuodenpäivät saaden paljon hyödyllisiä vinkkejä.. kiitoksia :)

Olen täydellisen ihastunut Pohjois-Australiaan ja erityisesti Darwiniin, nyt olisi suunnitelmissa lähteä ensi vuoden syksyllä WH viisumilla vuodeksi tutustumaan vähän muihinkin osiin Australiassa.

Kysymykseni koskee viisumiasioita ja olenkin hyvillä mielin lukenut, että WH viisumin saa hankittua hyvinkin nopeasti ja vaivattomasti netin kautta. Olen kuitenkin pian valmis sairaanhoitaja ja haluaisin tehdä mahdollisesti myös alani töitä. Tietääkseni tämä edellyttää jonkinlaista vakuutusta terveydentilastani ja rokotuksista yms. Onko siis niin että minun kohdallani WH viisumin hakeminen noin vain netin kautta ei onnistu? Onko kenelläkään kokemuksia alani töistä WH viisumin kanssa?

terveisin jo malttamattomana reissuaan odotteleva: emm :)

timnis

Toivottavasti seuraavasta on vähän apua.

Sisko haki toissa päivänä netin kautta viisumia ja koska se on ollut Zambiassa yli kolme kuukatta niin se joutuu toimittamaan Berliiniin sen "chest x-ray" kuvan. Tuon röntgen kuvan toimittaminen Berliinen oli ainakin ohjeiden mukaan helppo homma. Tulosti netistä lomakkeen ja sen kanssa röntgen kuvaan, röntgen henkilökunnan pitäisi toimittaa sen kuva ja lomake Berliiniin ja homma pitäis olla bueno.

Jos aikoo hakea töitä joko sairaalasta tai olla tekemisissä alle kouluikäisten kanssa, niin joutuu toimittamaan jonkinlaisen lääkärin todistuksen. Lääkäri pitää hyväksytty "Panel Doctor" ja lista Suomessa olevista löytyypi osoitteesta http://www.australian-embassy.de/visa/visas/doctors.html#finland. Mun mielestä sinä voit hakea hakea WH-viisumin netin kautta.

Timnis

emm

kiitoksia vinkeistä...

Jaaks

Emm :D

Oletkos lukenut nama uudet sairaanhoitoalan ammattilaisten  viisumihelpotuksista :??:??:??

http://www.immi.gov.au/migration/nurses.htm

emm

Joo kiitos vaan.. olenhan mä jotain tollasta lueskellutkin..

Voipi olla että tällä vuoden reissulla en sitten sh-töitä tekiskään.. ei ole niin paljon työkokemusta.. mutta odottakaas vaan kun tulen sen jälkeen takaisin :)

emm

Jaaks

Emm :D

Vaika sinulla ei kokemusta paljoa olisikaan, niin eikos se olisi hyva sitten takaisin Suomeen mennessa kun voisi nayttaa vahan kansainvalista kokemusta:??:??

emm

Hei jaaks,

Ongelma tulee siitä, että suoritan ns. kaksoistutkintoa suomessa joka on pituudelta 180 ov. 140 ov kohdalla eli joulun tienoilla minusta tulee sairaanhoitaja, mutta saan ammattini rekisteröityä suomessakin vasta sen 180 ov jälkeen.. mikä on sen jälkeen kun palaan Australiasta.. käytännössä suomessa kuitenkin jo teen sh- töitä.

Todellakin haluaisin työkokemusta Austraaliasta alaltani, koska olen erittäin vakavissani kiinnostunut palaamaan ja palaamaan sinne ja ehkä joskus jäämään.. mutta ei varmaan ole vaihtoehtoja nyt.

emm

:)

Raiwå

Emm :)

Oletkos sitten väliinputoajana täällä ? :)

Voipi olla vaikeata asiasi suhteen saada harjoituspaikkoja.
mutta luulen Canberrasta käsin löytyvän apua asiallesi.


Andreasyan antaa varmaan `halvalla´apua asiassa :)

Otappas häneen yhteyttä U2U lla :)



:coolh
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

jounij

Anne (Andreasyan) ei ole vieläkään saanut järkättyä kotiinsa internet-yhteyttä, joten hänen vastaustaan u2u-viestiin voi joutua odottamaan kauan. Jos toimitat minulle sähköpostiosoitteesi, niin välitän sen Annelle, ja toivottavasti hän pääsee jossain välissä vastaamaan. Anne on kylläkin päässyt jo ihan vakituiseen - noh, vuoden määräaikaiseen sijaisuuteen kumminkin - työhön, mutta hän myöskin on valmistunut (mieli)sairaanhoitaja ja on myös saanut läpi rekisteröintinsä paikallisten vaatimusten mukaan.

Sairaanhoitoalaan jonkin verran liittyvää harjoituspaikkaa voi kysellä myös australiansuomalaisten ainoasta omasta eläkeläiskylästä Finlandia Villagesta. Yhteystiedot Finlandia Villageen saat täältä

http://www.finlandiavillage.com/


Tiedottaa
Jouni
Canberra

Jaaks

Jouni :D

kukas noita sivustoja hoitaa :??

On ehka hieman jaljessa :??

"Updated: October 24, 2002

Greetings to all our visitors. Well its that time of year again, spring is in the air and the weather is gradually getting warmer day by day and its only 12 weeks to Christmas!"

Ja heti alussa kysytaan kohteliaasti haluamaasi kielta
:??

 "PLEASE CHOOSE YOUR LANGUAGE. OLE HYVÄ JA VALITSE KIELIVERSIO"

ja sitten:
"FINLANDIA VILLAGEN SUOMEN KIELINEN
VERSIO VALMISTUU PIAN!"

Tarkoittaks se ennen Joulua vai :?? joka on jo 12 viikon paassa :??

:D:D:D:D:D:D

Jouko

Jaaks,

Välikommentti, muistaisin että sivujen rakentaja olisi ollut suomalais-kaveri nimeltä Olin, mutta en ole varma onko sivujen päivitys myös hänen harteilla vai hoitaako Allanin (johtajan) pojat sivujen päivityksiä, pitänee tiedustella asiaa.


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

Jaaks

Jouko :D

No problem, ajattelin vaan etta on melko paljon jaljessa (melkein vuosi viimeisesta up-datista) :??:??:??

Mieluimmin sitten vaikka sulkee koko sivut kun antaa vanhaa tietoa yleisolle :??

Jaaks

Raiwo :coolh

No voihan se ollakin uutta jollekin, mutta kuitenkin :D:D

Brisissa sataa tanaan, mutta kuitenkin mukavat + 24 :D:D:D

emm

Hei,
joo olen jo aikaisemmin tutustunut noihin finlandiavillagen sivuihin, mutta tosiaan.. aika vanhat lienevät. Se voisi kyllä olla hyvä vaihtoehto myös näin aluksi.. täytyy ottaa selvää.

Jounij, jos lähetän u2u:na sulle viestinä @ osoitteeni, voivatko muut nähdä sen..?

Jaaks

Emm:D

Jounin puolesta, koska han ei nakojaan ole foorumissa;

Kukaan muu ei nae U2U, paitsi sina ja vastaanottaja :D:D:D

Eli taysin turvallista :D:D

emm

hyvä.. kiitos.. piti vain varmistaa.. :)
emm

Jaaks

Good on You:D:D:D

"It's always better to be safe than sorry"


:D:D:D

jounij

Emm!

Saan sen luultavasti jo lähettämäsi u2u:n vasta seuraavan kerran, kun loggaudun sisään kotoa (tänään tai huomenna illalla). Kuittaan sen heti luettuani.

En tiedä minäkään (vaikka johtokunnan jäsenenä pitäisi), kuka Finlandia Villagen sivuja ylläpitää. Luultavasti ei kukaan sen jälkeen, kun Olinin Krisse teki sivujen ensimmäisen version. Kylän johtaja vaihtui alkuvuodesta, ja tämä veppiprojekti ei ole ollut tärkeysjärjestyksessä ensimmäinen huolenaihe uutta johtajaa sisäänajettaessa. Vaikka sivut ovatkin osin vanhentuneet, on sieltä saatavat yhteystiedot ainakin oikein, joten ehkä niiden vepissä pitäminen on kuitenkin perusteltua hakukoneita ajatellen.


Miettii
Jouni
Canberra

emm

jouni,

Ei hätiä mitiä.. kuittaat sitten kun kerkeät :D täällähän minä kuitenkin palloilen suomessa vielä vuodenpäivät ;)

emm

Andreasyan

Se on moro...pitkasta aikaa!
Mika mielisairaanhoitaja??? Enhan ole, olen  psykiatrinen sairaanhoitaja...tama pieni ero voi olla kovinkin iso juttu:o

olen muuten parhaillaan "Casa Jounilla", han mainitsikin etta mina en ole viela virtualisoinut itseani, vaan edelleen loisin toistten neteissa...syysta etta Anne -parka ja puoliso majailevat valiaikais kampassa ja siita johtuen viivyttelemme internet yhteyden hankkimisessa.

Hallelujah:god: mina olen nykyaan paavin leivissa, eli Calvaryn(katolinen sairaala) psyykella sairaanhoitajana.Vuoden sijaisuutta tomittelen, ja harkitsen alakohtaisia jatko-opintoja...dollarin kuvat silmissa kiiluen...tyonantaja auliisti makssa lisakoulutukset ,joten  tack saaa mycket!!!
Emm, vastaan sulle ihan lahipaivina, varudu lukemaan sekalainen mutta perusteellinen selvitys rekisterointi prosessista, ja varaudu jo etukateen maksamaan muutamia satoja euroja mahd.dokumenttien kaannoksista mikali koulutuksesi ei ole ns. international nursing program...tai silleen. Ihan oikeasti, paperisota on liioiteltu ilmaisu(ainakin nain jalkeenpain)ja rekisterointi irtoaa melko helposti, joten tule vaan tanne kokemusta kerryttamaan, mina ainakin viihdyn!

Mita Jaaks? On jo ikava! Entapa Mr. Rage=Raivo?Ollaan muuten ens pyhana suunnistamassa Sydney:n, joten jos silma bongaa pari eksyneen nakoista forrest dwelleria, niin ne ollaan me vaan, Canberrast naas:)):)):))

Toivotan teille kaikille erittain hyvaa perjantai iltaa...meen jatkaan viinin maistelemista.
-KoalAnne-
Ps. Tapio, pistan sulle viestia pikapuoliin, kai olet viela tulossa tannepain?

Jaaks

Anne :D:D:D

Ikava vai :??:??:??  Niin onkin - ei ole sitten kuulunut pitkaan aikaan.  Kuulin jotain uutisia kun Jouni oli taalla, mutta siitakin on jo "donkey's years"

Onko Sydneyn jalkeen ehka Brisbane vierailu vuorossa :??  Toivottavasti.

Olette aina tervetulleita :D:D:D

Cheers
Jaaks :XXXX:XXXX:XXXX

datapair

Anne!

Olen toki tulossa. Eilen varasin liput ja lähtö Arlandasta 1. marraskuuta.

Sidneystä Canberraan aluksi, bussilla tai junalla kun ne MyPlanet toimistosta niin kehoittivat.

terv. Tapio

emm

Hei Anne,
kiitos ja odottelen vastaustasi kärsivällisenä :)

emm