mikä viisumi minulle?

Aloittaja avalon, lokakuu 11, 2005, 22:25

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

avalon

Koti meni alta, yhyy,  ja nyt ei olisi mitään mikä pidättelisi Suomessa. Jee!  :pepsodent Niimpä ajattelin lähteä ensi kuussa Australiaan. Olisin siellä alle 3 kk, mutta koska rahaa ei ole juuri muuhun kuin lentolippuihin, minun pitäisi tehdä siellä töitä.
Mutta WH- viisumi kai myönnetään vain kerran elämässä? Joten en haluaisi sitä ottaa.  Ottaisin sen myöhemmin jos, tai kun menisin Ausseihin uudestaan ja olisin pidemmän ajan siellä.

Mutta turistiviisumilla ei kai voi tehdä töitä? Vai? Mitä minä tekisin oikein? Hmm..vaikiaa on tämä päättäminen. Ai niin onkohan nyt kovat kiireet viisuminmyöntämisjutskissa?? Eli jos lähtisin tasan kk päästä ja hakisin huomenna viisumia, ni saisinko sen viisumin ennen kuin olisi lähtö? Oletteko itse eka hakeneet viisumia, vai ensin varanneet lentoliput?
Tiedän, olen hieman ex-tempore ihminen.. :confuse
En ole ehka ruusu, mutta perunakin kukkii.

eevis

avalon :D

oikeastaan kaikissa viisumeissa paitsi tuossa WH:ssa menee yleensa reilusti yli kuukausi. niin ja tietysti turistissa ei mene niin kauan, mutta silla et todellakaan laillisesti voi tehda toita, ja jos olet laiton tyontekija, vakuutus- ym. tyoturvaa ei varmasti tule kuten taalla foorumissa ovat kokeneemmat usein todenneet. joten en yrittaisi missaan nimessa silla. jos jaat kiinni, on turha miettia myohemmin sita WH:ta tai mitaan muutakaan viisumia. ja nuo lentoliput...no jos olet valmis riskeeraamaan, ettet saakaan tyontekoon oikeuttavaa viisumia, ja joudut lahtemaan pelkalla turistiviisumilla, niin kai sitten ne voit ostaa, mutta hiuuukka ehka oottelisin niittenkin kanssa. :) joo tiedan etta matkakuume on kova, mutta ei tanne asti kannata lahtea jos ei ole mitaan tulonlahdetta tiedossa, ihan vaan etta voi sitten pitaa hauskaakin ja kiertaa nahtavyyksia tms. ehka voisit koittaa tsekata tata eri tyoviisumien listaa DIMIA:lta josko siella olisi joku sinulle sopiva viisumi (vaikka yleisesti on tosi vaikeaa saada noin lyhyeksi aikaa tyohon oikeuttavaa viisumia, koska se edellyttaa yleensa tyonantajan sitoutumista sponsorointiin, ja se taas tarkoittaa, etta sinun taytyisi loytaa se sponsoriksi haluava tyopaikka jo ennen tanne tuloa). tassa myos DIMIAn FAQ tyooikeuksista. onnea matkaan mutta koita pitaa jaita hatussa! :) :XXXX
Dees - We will bloody bounce back!!!

RUU

Avalon, oletkos tutkinut sitä vaihtoehtoa, jossa voi saada WH:n toistamiseenkin?

Tämä taitaa edellyttää sitä, että ensimmäisen WH:n aikana teet töitä maaseudulla ja tietynlaisia töitä. Työn pitäisi tosin kestää väh. 3 kk.
Jos nyt tekisit sellaisen reissun ja sitten myöhemmin uudelleen "täysimittaisen" WH:n (jos Australia silloin yhä tuntuu unelmien matkakohteelta :pepsodent)...

http://www.dimia.gov.au/faq/visiting/visiting03.htm, kohta 6.
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

eevis

Ruu :D

...mutta tuskin avalon haluaa koko vajaata 3kk (ja vajaahan olisi liian lyhyt seuraavan viisumin saantiin joka tapauksessa) olla pelkastaan siella farmilla toissa...tai no mistas sita tietty tietaa... :)

avalon

vaikiaa! En pystyisi olemaan ausseissa kuin alle 3 kk ja siksi tuo wh viisumi ei oikein sovi. Koulu alkaa helmikuussa. Himpura sentään. No yritän miettiä mitä teen.
En ole ehka ruusu, mutta perunakin kukkii.

RUU

Avalon, saanko ehdottaa: vietä tämä talvi lähempänä ja keräile rauhassa rahoja aussimatkan toteuttamiseen. Ei se maa tuolta mihinkään karkaa...
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

Raiwå

LainaaAlkuperäinen postittaja avalon
Koti meni alta, yhyy,  ja nyt ei olisi mitään mikä pidättelisi Suomessa. Jee!  :pepsodent Niimpä ajattelin lähteä ensi kuussa Australiaan. Olisin siellä alle 3 kk, mutta koska rahaa ei ole juuri muuhun kuin lentolippuihin, minun pitäisi tehdä siellä töitä.
Mutta WH- viisumi kai myönnetään vain kerran elämässä? Joten en haluaisi sitä ottaa.  Ottaisin sen myöhemmin jos, tai kun menisin Ausseihin uudestaan ja olisin pidemmän ajan siellä.

Mutta turistiviisumilla ei kai voi tehdä töitä? Vai? Mitä minä tekisin oikein? Tiedän, olen hieman ex-tempore ihminen.. :confuse

Avalon :kysymys

Miten niin ei mikään pidättele Suomessa?
Kyllä rahan puute voidaan laskea esteeksi?

Kaikki mitä laettelit tuossa ekassa viestissäsi on vastaan koko hankettasi:confuse

Edellisistä vastauksista sait diplomaattisesti kehoituksen laittaa jäitä hattuun, nyt annan sen suosituksen ihan virallisesti :P

Nauti elämästäsi, tee kivoja juttuja, älä riskeeraa turhaan hyvää mahdollisuuta kokea ainutlaatuinen hetki elämäsi tiellä ottamalla turhaa riskiä.
Ei ole kivaa kantaa nimensä alla loppuikäänsä jotain matkustus, tai viisumi rajoitetta, ja vain hetken mielijohteen takia.
Nykymaailmassa on nämä rekisterit ja niiden voimassaolot muuttuneet vastaamaan nykyisen turvauhka ym vaaraa vastaavaksi.

Jostain ihan mitättömästä asiasta voi saada sellaisen merkinnän joka rajoittaa loppuelämän  menoja maihin, jotka ovat esim; terroristi ym yhteistyössä keskenään.

Tässä sinulle mietittävää syksyn kylmään & märkään.

:coolh
Ray Virta
Sydney

It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

susuli

Hieno kommentti Raivo. Kyllä v******isi jos oman wh:n olisin hassannut lyhyen asunnottomuuden paikkaamiseen. Kun wh: lle lähtee, pitää lähteä sillä periaatteella että niin kauan ollaan kuin visa sallii.

Ja oikeasti, seuraamukset väärällä visalla työskentelystä voivat olla ikävät. Australian maahanmuutto viranomaiset eivät tunnetusti ole sieltä kaikkein lepsuimmasta päästä väärinkäyttäjän löytäessään..
-LIFE IS LIKE A CIGARETTE, SMOKE IT TO THE BUTT-

systa

Hej!
Kysyn mielenkiinnosa, että mitä jos menee esim. kaverin luokse Ausseihin sanotaan vaikka hmm... reilu puoleksi vuodeksi. Minkälainen viisumi tällöin hankitaan?? En löytäny mistään.... tai sitten olen sokea :pepsodent

Sitten Wh myönnetään vain kerran??? Jos siis sillä lähtee, niin ei toista kertaa myönnetä. Ymmärsikö blondi oikein??? Pitäisi jatkaa Ausseista Kanadaan töihin.... hmm....vaikeetaa...tai sitten olen vain .... :nuttu:

Kiitos jos joku valaisee asiaa, tai laittaa linkkiä tai muuta semmosta....

Jaaks

marX

Tavallisella turistiviisumillakin voi ihan hyvin puoli vuotta, kunhan siinä välissä käväisee vaikka Uudessa Seelannissa tai Fidzillä :D Tai vaikka koko vuoden.. 3kk:n välein pitää muistaa käydä Australian ulkopuolella.
\"Turku on Suomen Teisko\"

Aikis

Ja saahan sita turistiviisumin pidemmaksikin aikaa kun on vain hyvat perusteet...

Peppermint

Entäs minkälaisen viisumin minun tulisi hankkia, jos aion mennä Australiaan 3-5 kuukaudeksi töihin, mutta suomalaisella työsopimuksella? Eli ainoastaan sijaintini tulee olemaan Sydneyn office muutaman kuukauden ajan, palkanmaksu ja kaikki tapahtuu silti Suomeen. Olen siis tavallaan "työmatkalla".

Kelpaako turistiviisumi tällöin?
The world is your Oysteralia

eevis

peppermint :D

Ei kelpaa, koska työksi katsotaan myös homma, josta et saa palkkaa (vaikka saathan sä Suomesta), mutta josta normaalisti maksettaisiin palkkaa. Hienot sanakäänteet, löytyy täältä.

"Helpoin" viisumivaihtoehto olisi ehkä Business Short-stay (456), jossa saa max 3kk kerrallaan olla maassa. Ei vaadi sponsorointia kuten Business Long-stay (457), joka vaatii enemmän paperisotaa ja Aussityönantajan sponssauksen. 456:sta voit lukea lisää vaikka sen paperihakemuksesta, hakemuksen saa kyllä tehdä e-versiona. Tempin viisumivaihtoehdot löytyy taas täältä (kun et spesifioinut mitä ammattikuntaa edustat, jos vaikka joku spesiaalityyppi sopis juuri sulle) ja erityisesti business-viisumit täältä.

Peppermint

The world is your Oysteralia