Töihin karjatilalle

Aloittaja meiram, heinäkuu 13, 2005, 23:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

meiram

Yritin etsiä vanhoista, mutta ei onnistanut, joten kysytään suoraan täältä ;) Haaveilin lähdöstä Australiaan ensi keväänä/kesänä, ja karjatilalle haluaisin töihin 3 kuukaudeksi. Täältä luetun perusteella lähtisin omin nokkineni ilman järjestöä, mutta mites tuon työpaikan kanssa?

Muutamia Jackaroo/Jillaroo -kouluja löysin nettiä kaivamalla, mahtaakohan kenelläkään olla vastaavista kokemuksia? Antavat viikon koulutuksen ja sen jälkeen olisi mahdollista saada heidän kauttaan töitä joltain tilalta. Luottaako tuohon vai ei?

Tai olisiko jollakulla (toivorikas olen ;) ) suositella jotain hyvää karjatilaa, joka ottaa töihin ja kouluttaa työn ohessa?

zetax

Oikea suunta sulla, jos tavoitteena on saada töitä mistä saattaisi saada säästöönkin jotain. Luepas tämä jos et löytänyt:
http://www.dundernews.com/viestitaulu/viewthread.php?tid=1621#pid19382

Mä olin länsiaustraliassa Perthistä parin tunnin päässä Moorassa töissä yhdellä farmilla. Oli se silleen ihan jees vaikka työt olikin aika raskaita ja päivässä joutui tekemään yleensä 10 tuntia hommia. Mä löysin homman täältä http://www.workstay.com.au/
Nyt siellä foorumissa näkyy olevan nopealla silmäyksellä lähinnä "country pub" hommia. Niistäkin saa säästöön sellaset 500 dollaria viikossa. Mutta parhaat hommat saa vaan kun käy paikan päällä jäsenmaksu oli kanssa aika halpa 50aud.

Oli paras työnvälityspaikka missä mä olin, ystävällinen kanadalainen henkilökunta (ainakin silloin megan)

Ei muuta kuin reipputta reppuun ja onnea matkaan!!!

Niin ei kannata mitään kursseja käydä, kyllä noita hommia osaa tehdä kuka vaan,(ellei sitten ole aivan päästä laho)
 rahastusta vaan sellaiset koulutukset

susuli

Hyvää matkaa ja lämpöisiä kelejä reissuillasi, muta..
jäitä hattuun, Kings Crossin metroasemalla oli kesällä "kiva" propaganda mainos W&H- työskentelystä farmeilla; kuva nuoresta miehestä jolla ei ole käsiä ja teksti "I really thought I knew how to use a tracktor"..
Karmivaa. Joten, suosittelen sellaista kunnon kurssia, muistaakseni ne ei edes maksa hillittömästi, mutta ovat sitäkin tarpeellisempia. Ilmankin otetaan töihin (ainakin meidät olisi otettu) mutta melko hullu täytyy olla mennäkseen jos ei ole maatilan poikia/ tyttöjä..

Anteeksi kauhutarina, oli vaan pakko kertoa:sorry
-LIFE IS LIKE A CIGARETTE, SMOKE IT TO THE BUTT-

unni

Jillarookurssin kayneena sanoisin, etta  se on hauska ja halpa tapa tutustua paikalliseen maalaiselamaan, eika tarvinnut alkaa niin tosissaan toita tekemaan. Esim. karstsojen kuohimisen otin "Nice to know-juttuna".   Toita olisi loytynyt kurssin jalkeen samaisella maatilalla esim. kokkina+siivoojana. Maatilalla oli ehka 20 kurssilaista silloin (...v.1998), paikka oli  hmmm... Northern NSW, en muista paikan nimea, mutta loytyi backpackereiden suosimalta TNT-lehden sivuilta. Joku aika sitten selasin lehtea ja nain jonkun samantyylisen ilmoituksen.
Terveisin Maatalon tytar

porppa

On ollut suunnitelmissa lähteä Australiaan kokemaan oikean karjatilan elämää, mutta on vähän epävarma olo lähteä toiselle mantereelle ilman mitää tietoa kuinka karjatilat sitten jaksaa opettaa. En oikeen haluaisi millekään tollaselle kurssille. Hevostallilla työskentelystä, siis tallihommista mulla on kokemusta ja jotain vastaavaa fyysistä hommaa haluisin sitten perillä, mutta vaan aussityyliin.

Nyt vaan pitäis saada sen verran pokkaa et laittais ton visa-hakemuksen ja lentoliput.