Working holiday Uudessa-Seelannissa

Aloittaja headwind, toukokuu 31, 2004, 07:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Surffari

Hmmm... No jos se tulee voimaan elokuussa, se antaa sitten viel? muutaman kuukauden mahikset hakea viisumia. PIt?isk?h?n "varmuuden vuoksi" anoa se jos vaikka tykk?is sitten my?hemmin l?hte?...

:peukkuy:roue

Jouko

Jep siin? on tosiaan mahikset ty?skennell? ensin jommassa kummassa maassa ja sitten siirty? sielt? toiseen, jatkamaan Working Holidayta sill? viisumihan tulee s?hk?postin v?lityksell

- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

Surffari

Niin ja mullahan oli t?ss? taka-ajatuksena ja n?in jonkinasteisena ik?presidenttin? se kolmenkympin rajapyykkikin joka sitten tulee vastaan ensi tammikuussa... :( :)

Jari_2

kolmenkympin rajapyykki lähenee täälläkin...
olikos ne pykälät niin että ennen kolmenkympin täyttymistä piti hakea ja sit oli se vuosi aikaa lähteä vai pitikö tulla maahan jo ennen synttäreitä?

Jaaks

Jari :D

Riittaa kun olet 30 viisumin hakuhetkella :D

fintravel

Asiasta ei ole paljon tietoa missaan, ei edes viela Uuden-Seelannin internetsivuilla... Mutta viisumihaku nayttaa olevan perinteista paperityota, eli kuinkakohan onnistuu hakeminen kun oleskelee maailmalla ja tahtoisi siirtya suoraan jatkamaan Uuteen-Seelantiin... Pahkinaa purtavaksi! :sorry

:D

Jaaks

Fintravel :D

Loytyyhan sielta nyt jotakin tietoa, mutta eipa tosiaankaan hakeminen nayta olevan on-line.

http://www.immigration.govt.nz/migrant/stream/work/WorkingHoliday/

FinnKiwi

fintravel,
voit hakea sita lupaa esim. Sydneyn toimistosta, kts sivu

http://www.immigration.govt.nz/migrant/stream/work/workingholiday/HowDoIApply/TheSteps/default.htm

(Suomea ei nay viela listalla mutta eikohan ne ota hakemuksia jo vastaan!)

fintravel

Kiitos suuri tiedoistanne!!! :god:
Taitaa tulla lappusten tayttaminen eteen ja jos vaikka jatkaisi tata "tyolomamatkaajan" arkea vuodella lisaa mikali kaikki menee putkeen...

fintravel

Kellaan enempaa tietoa/kuulopuheita, itse kun ei loyda vaikka kuinka etsisi...

Sydneyn toimistossa ei osattu auttaa muuten kuin etta "odottele miloin tietoa tulee nettiin ja hae sitten..." Eli heilla ei ollut mitaan tietoa working holiday-viisumista Uuteen-Seelantiin Suomen kanssa... Hmmmm... Kertoivat etta saavat tiedot n kuukausi ennen mutta eivatpa osanneet tuon enempaa auttaa... :??

Jaaks

Fintarvel :D

Onhan siella netissa vaikka kuinka paljon tietoa.
Esimerkiksi nain:

LainaaWe?ll grant up to 200 young citizens of Finland Work Visas for a working holiday annually

You must:

be a citizen of Finland who ordinarily lives in Finland at the time of applying

apply to The New Zealand Immigration Service in The Hague http://www.immigration.govt.nz/Branch/TheHagueBranchHome/

hold medical and comprehensive hospitalisation insurance for the length of your stay

etc, etc...

http://www.immigration.govt.nz/migrant/stream/work/workingholiday/caniworkinnz/whatisrequired/schemerequirements/finlandwhs.htm

Cheers

fintravel

joo, sita kun on niin nopeasti tietoa vaatimassa etteivat itse asianomaiset ehdi paivitella tietoja, kuten kavi nytkin!! Itsekin huomasin illalla etta tiedot olivat tulleet sivuille paivan aikana...
Mutta se tosiaan ihmetytti ettei toimistossakaan tienneet yhtaan asiasta maanantai aamuna, vaan laiskasti naputtelivat hiirella samoja internetsivuja joita mekin naputtelemme kirjaistoissa, kotona tai tietokoneilla yleensa... Ja ainoa tieto jonka sain silloin nyhdetya oli etta "katsele sivuja, tieto tulee sinne, enpa osaa auttaa kun ei sivuilla ole mitaan..." Hmmmm...

Aurinkoisia paivia kaikille!!!

fintravel

Heipa hei taas kaikille...

Laitan tassa nyt tietoa aina kun saan kyseisesta aiheesta, eli koitan tassa jarjestaa workin holiday viisumia Uuteen-Seelantiin Australiasta kasin. Sydneyn toimisto, siis NZ immigration office, ei osannut auttaa asiassa lainkaan vaan tukeutuivat pelkastaan internetsivustoon joka on kaikille avoin. Ainoana ohjeena oli etta Haag hoitaa Suomen viisumiasiat... Great! Mutta jatkotiedustelut aiheesta ovat kaynnissa ja ilmoittelen kuinka asia etenee... Odottelun aikana lienee hyva ottaa
 :XXXX

Aurinkoiset talviterveiset siis Sydneysta

kristiina84

Miten muuten on, ku menee wh-viisumilla Ausseihin ni tartteeko jonkun viisumin jos vain käy Uudessa-Seelannissa? Entäs saakohan sinne helposti 3 kk:den turistiviisumin(jolla vois myös työskennellä siellä?) ja maksaakohan se jotain? On jääny vähän epäselväksi tää juttu.. NZ nimittäin vaikuttaa kans mielenkiintoiselta paikalta ja ties vaikka jos haluis viettää siellä vähän pidempään reissun aikana... ;)

wendolene

Kristiina :D

Menin turistiviisumilla Australiaan ja sieltä Kiwiin, missä mulle lentokentällä tullivirkailija löi passiin Kiwin turistiviisumin leiman. Sen kummempia järjestelyjä en tarvinnut. Kiwiin pätee sama homma kuin Australiaankin eli sinun täytyy ostaa meno-paluu, pelkällä menolennolla et tietääkseni maahan pääse.

riaapa

Kristiina,

turistiviisumi on nimensä mukaan vain matkailemiseen tarkoitettu, eikä varmasti missään maailman maassa anna lupaa työskennellä. Jos mielit tehdä Uudessa-Seelannissa töitä, niin sinun täytyy hakea sinne(kin) tuota WH-viisumia.

Riina.
Riina

silva

LainaaAlkuperäinen postittaja wendolene
Kristiina :D

Menin turistiviisumilla Australiaan ja sieltä Kiwiin, missä mulle lentokentällä tullivirkailija löi passiin Kiwin turistiviisumin leiman. Sen kummempia järjestelyjä en tarvinnut. Kiwiin pätee sama homma kuin Australiaankin eli sinun täytyy ostaa meno-paluu, pelkällä menolennolla et tietääkseni maahan pääse.

Eipa tuota paluulippua kukaan kysellyt kun siella kavin, mulla oli menolento ihan erillinen paluusta (varasin eri aikaan, eri lentoyhtiolta). Hankin paluulipun kun ajattelin etta kysyvat kuitenkin, mutta ei tosiaan kysytty.

Surffari

Minun lentolippua ei koskaan kysytty Australiassa mutta Uudessa Seelannissa kysyttiin. NZ lienee hieman tarkempi tuossa paluulipussa.

Toisaalta en tieda mika on aussi kaytanto mutta moni on tullut tanne pelkalla menolla. Mina mukaanluettuna nyt viimeisimmalla lennollani.

Jouko

Australiaan ei tietääkseni tarvitse ostaa menopaluu lippua jos on WH viisumilla. Luulen että se koskee vain turistiviisumilla matkustavia.

- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

fintravel

WH viisumilla tulin eika kyselty onko paluulippua tai muutakaan, ilmeisesti se riittaa, kuten Uuden-Seelanninkin tapauksessa, etta varat loytyvat paluulentoon...

Kyllapa tama on monimutkaista, nyt sitten pitanee hakea Haagin kautta viisumia kun Sydney toimisto ei auta, tukeutuvat vain nettiin ja itse kun loytaa uutta tietoa virallisilta sivuilta niin kylla nama toimiston neitoset osaavat senkin kumota omilla sanoillaan... Mutta vastaus toimistosta on suoraan suomeksi sanottuna "Apua et saa taalta ainakaan, hoida itse asiasi..." todella tylysti!!

Hmmmm, katsotaan mita tapahtuu, ja yksi ongelma lisaa, ja etsitty on ja kahlattu sivuja lavitse kerran jos kolmannenkin (todella hyvin on kylla osattu tietoja ripotella joka puolelle...) etta mikas se on tuon working holiday viisumin hinta???? :?:?

Jos joku on tarkkasilmaisempi, olisin kiitollinen tiedosta, mutta Haagistakaan ei noita vastauksia saa kovin jouhevasti jonka olen huomannut... Voi sita on-linen helppoutta!!! ...Ja lisaksi mainitaan tassa, etta Suomen paa ei voi eika osaa auttaa kun kaikki viisumiasiat ovat Uuden-Seelannin asioita!!!

Vakinaisesti suupielet korvia kohti vetaen

FinnKiwi

LainaaAlkuperäinen postittaja fintravel
... Mutta vastaus toimistosta on suoraan suomeksi sanottuna "Apua et saa taalta ainakaan, hoida itse asiasi..." todella tylysti!!
No tamapas oli tylsa kuulla. Itse aikoinaan hain Lontoon immigrationista luvat ja se sujui ihan ok.

LainaaAlkuperäinen postittaja fintravel

Hmmmm, katsotaan mita tapahtuu, ja yksi ongelma lisaa, ja etsitty on ja kahlattu sivuja lavitse kerran jos kolmannenkin (todella hyvin on kylla osattu tietoja ripotella joka puolelle...) etta mikas se on tuon working holiday viisumin hinta???? :?:?

No hyvia uutisia tahan valiin :)
Suomalaisten ei tartte maksaa NZ:n immigrationille yhtaan mitaan
:XXXX

The New Zealand government has bilateral fee waiver
agreements with certain countries. Citizens of those countries
do not have to pay fees for certain visas and permits.
These countries and the types of visas or permits that you
do not have to pay fees for are:
Finland Any type of visa or permit

koko lapyskan voi lukea taalla:

http://www.immigration.govt.nz/NR/rdonlyres/00B58004-04AB-46C6-B32B-5CE91FBA979A/0/1028.pdf

Saija

Niinhän se on, että suomalaisten ei tarvi maksaa viisumeista mitään, mutta osaako joku kertoa paljonko maksaa tuo "Expression of Interest", joka pitää lähettää, jotta saa luvan anoa viisumia?

:??

Tuo sivuilla oleva hieno laskuri ei osannut laskea hintaa, vaikka tuon viisumin hinnan (ilmaisuuden) antoi ihan oikein. Että onko kellään kokemusta?

Kyseleepi Saija

eevis

FinnKiwi :D

Wau...siis kiitti tiedosta, enpä ollut tuota fee waiveria koskaan nähnytkään! Hieno juttu! Katselin puolitosissani joskus pari vuotta sitten NZ:n immigrationin sivuja (ja ostin maorin sanakirjan... :P ), ja aattelin vaan että hiukka kalliiksi tulee viisumin hakeminen, mutta eipä siis tulisikaan itsessään viisumi kalliiksi! :peukkuy Hmmm...täytyypä alkaa miettiä uudestaan... :D

Joka tapauksessa, kiitti! :XXXX

Saija :D
Ei ole omaa kokemusta, mutta jos visat ja permitit on ilmaisia, enpä tiedä kuuluuko expression of interest niihin. Ainakin hintataulukossa se on omanlaisellaan otsikolla, kun visat ja permitit on in capital letters...  :?? :?

eevis
Dees - We will bloody bounce back!!!

Jaaks

Tarkoitatko "Expression of Interest"
Skilled Migrant ??

Jos nain on , niin se maksaa paperikopiona laitettuna NZ$465 ja on line NZ$315.

Jos sitten haluat anoa Permanent Residence, niin se maksaa NZ$ 1360.

Nama hinnat on siis NZ ulkopuolelta anottuna paitsi viimeinen, joka on sama missa tahansa.

Kaikki tuo tieto loytyy kylla siita "Finn Kiwin" ystavallisesti laittamasta linkista, eli ens kerralla lue koko juttu ennenkuin kysyt lisaa, Please :D

Jaaks

Eevis :D

On tietysti anominen ja viisumien saaminen halpaa, mutta jos ajattelet esim WH viisumia, niin kuinka paljon maksaa taydellinen sairausvakuutus Uudessa Seelannissa, joka on pakollinen :??  Varmaan paljon enemman kuin vastaavan Aussi viisumin anominen.

"Just have to compare apples to apples and not apples to oranges" :D

eevis

Jaaks :D

Joo en oo ollenkaan selvittänyt noita muita kuluja, katselinpa vaan silloin joskus huvikseni NZ immin sivuja... No silloin tuntuivat viisumikulutkin isoilta, kun oli vastavalmistunut... :?? Mutta JOS (iso jos ainakin vielä) joskus Uuteen-Seelantiin töihin päätyisin, varmaan sitten muulla kuin WH:lla. Eli täytyisi löytää se kiinnostunut työnantaja, joka haluaisi just mut sinne töihin...heh joo ihan piece of cake... :D No, tää on nyt vaan tämmöistä ajatusleikkiä vielä.

:XXXX eevis

Saija

Niin just, "ilmaista karkkia" (vaan paperit maksaa)...

Jaaks:D
Mun linkistä tuo tieto oli varmaan tahallaan pudotettu pois, onneksi sulla oli se tallella:)

Jaaks

Keep on dreaming... they come true one day :D

En halunnut ollenkaan laittaa sinua alas.  Kaikki on mahdollista, jos vain haluaa tehda sen:
Lainaa...we are looking for Opportunities not Boundaries...
...like someone wise said before :D

eevis

Tää ei nyt liity tähän oikein mitenkään, mutta olipa muuten hauska havaita, että ainakin mainitsemani maorin sanakirja/oppikirjan mukaan ääntämys oli melkein kuin suomeksi olisi niitä sanoja lukenut! Eli kun vaan sitä sanastoa oppisi, ääntäminen olis no problem suomalaiselle! :peukkuy :P

Ja Jaaks, honey, et sä mitään/ketään alas paina, kunhan ihan oikein aina välillä muistutat todellisuudesta ja sen realiteeteista! :D :peukkuy :XXXX

Jaaks

"Ilmaista karkkia" ei ole olemassakaan enka tarkoittanut mitenkaan loukkaavasti edellista viestia, mutta naita houkuttelevia ja ei valttamatta vaaria, mutta ei koko totuutta kertovia jopa eri valtioiden virallisia Web sivuja kylla loytyy :D

Jaaks

Maori aantaminen on hyvin paljon niinkuin suomenkin, mutta oletkos koskaan opiskellut japanin kielta :o  

Tuli sita itse tehtya muutama vuosi tyon puolesta ja takalaiset opettajat eivat voineet uskoa kuinka helppoa sen aantaminen meikalaiselle oli.
Japanin kielessa on ihan samat vokaalit, jopa ne tuplat kuin suomessakin seka aantaminen on kuten kirjoitettukin ja niitahan ei nama englanninkieliset tajua :D

eevis

Jaaks :D

Hmmm, japanin ääntämys siis olisi helppoa suomalaiselle...mutta entä ne kirjainmerkit? Niiden opettelussa voisi luulla tovin vierähtävän...varsinkin jos itse yrittäisi jotain kirjoittaa. Tai no kalligrafiat sun muut on tietty eri asia, mutta jotenkin tuntuu että itse perfektionistina täytyisi yrittää vääntää niitä kauniiksi niitä kirjaimia, joten kirjoittamiseen menisi sitten ehkä hiukkasen aikaa. Mutta haasteet on kyllä ihan positiivista, että mistäs sitä tietää, vaikka joskus japaniakin yrittäisi opiskella. Varsinkin kun sinne Ausseihin tulee, siellä luulisi japaninkin kursseja olevan tarjolla. Maorikurssia oon jo ajatellutkin, saas nähdä onko sellaista Monashissa tarjolla...

Lisäys: höh, ei näyttäisi olevan. :( Mut japanin kursseja kylläkin, pitäisköhän sitten sitä miettiä.

:XXXX eevis