Kirjoittaja Aihe: KÄNNYKKÄ ASIAT.....  (Luettu 39746 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Silppu

  • Herootes
  • *****
  • Viestejä: 652
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #40 : Elokuu 06, 2004, 06:39 »
Mette :D

Suomessa kännykällä soitteleminen maksaa tällä hetkellä n. 12c/min, ilman muita kuluja. Sitten on kuukausimaksullisia liittymiä (n. 5?), joissa soittelu on ilmaista tai lähes ilmaista yleensä jonkun tietyn ajan saman operaattorin verkossa toimiville liittymille. Lisäksi muulloin kuin tarjousaikana hinta on esim. 4c/min. Muihin liittymiin soittaminen on sitten taas kalliimpaa, n. 15c/min.

Liittymätyyppejä on niin monta että niissä meinaa mennä pää sekaisin, mutta kun tarkkaan laskee, niin säästöä tulee paljonkin.

Jonkun tutkimuksen mukaan mukaan Suomen kännykkäpuhelut ovat halvimmasta päästä Euroopassa.

Silppu

Poissa riaapa

  • Herootes
  • *****
  • Viestejä: 900
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #41 : Elokuu 06, 2004, 06:55 »
"Jonkun tutkimuksen mukaan mukaan Suomen kännykkäpuhelut ovat halvimmasta päästä Euroopassa. "

Niinpä... minullakin on Suomessa ollut viimeksi kymmenen vuotta sitten lankaliittymä. Silloin laskeskelin, että minulle tulee yksinäisenä opiskelijana edullisemmaksi pitää ainoastaan kännykkäliittymä. Täällä Australiassa ollaan nyt sitten uudestaan totuteltu lankaliittymän käyttöön, ja siihen että kännykässä ei lörpötellä, se kun tuolla 48 sentin minuttitaksalla ei oikein kannata...

Haluaisin tietää perustelut täkäläisille kalliille matkapuheluhinnoille... verkko on ollut pystyssä jo vaikka kuinka kauan, eli sen rahoittamisesta ei voi olla kyse. Olettaisin myös blondi-logiikalla, että ylläpito- ja korjauskustannukset olisivat matkapuhelinverkossa pienemmät kuin lankapuhelinverkossa, kun ei esim. joka ikistä liittymää tarvitse tulla asentamaan ko. henkilön kotiin.

Onko kellään oikeaa fakta-tietoa tästä? Tai muuten vaan mutua? Vai onko se vain yksinkertaisesti kilpailun vähyys vai mikä?

:? :? :?

Riina.
Riina

Poissa Jaaks

  • Global Moderaattorit
  • Herootes
  • *****
  • Viestejä: 4386
  • Moderaattori
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #42 : Elokuu 06, 2004, 07:23 »
Riina :D


Lainaus

Vai onko se vain yksinkertaisesti kilpailun vähyys vai mikä?


Lahelle osuit :D

Taalla kun ei ole omaa verkkoa muilla kuin Telstralla ja Optuksella, niin nehan maaraavat ihan mitka hinnat haluavat.
Lisaksi viela kun suurin osa Telstrasta on valtion omistuksessa niin eipa tarvitse enaan enempaa ihmetella :o

Poissa riaapa

  • Herootes
  • *****
  • Viestejä: 900
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #43 : Elokuu 06, 2004, 07:36 »
grr... Telstra... :mad:
Riina

Poissa mette

  • Herootes
  • *****
  • Viestejä: 826
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #44 : Elokuu 06, 2004, 08:33 »
Oops! Jäi siis jotain olennaista  sanomatta aiemmassa viestissä...Noissa diileissä, jotka elivät vain pienen hetken   noin pari vuotta sitten  ja joissa siis oli kuukausittaiset luurimaksut, niin  myöskään ei puhelimet olleet ilmaisia, vaan  olivat maksullisia.

Kiitos noista  Suomen soittohinnoista!Kovin on halpaa kännykällä soitteleminen siellä.

Onhan täälläkin niitä  ilmaisia soittoaikoja, me esimerkiksi  voimme tehdä ilmaisia soittoja  pitkin päivää  saman operaattorin verkossa toimiville  liittymiin max. 10min. ja kredittiä  tuli kaupassa sata dollaria.

Poissa eevis

  • Global Moderaattorit
  • Herootes
  • *****
  • Viestejä: 1457
  • välihin onku myrskymmerkki ja välihin 2 taivasta
    • Melbourne Demons
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #45 : Elokuu 06, 2004, 09:49 »
Hehheh, tajusin just Riinan puhelinnumerosta, että Melbournen suuntanumero on ilmeisesti 03... Siis mähän muutan Tampereelle!!! :o :o ....vanha turkulainen, on se kyl kauhiaa... :hahhaa :hahhaa :hahhaa

eevis
Dees - We will bloody bounce back!!!


Poissa Jaaks

  • Global Moderaattorit
  • Herootes
  • *****
  • Viestejä: 4386
  • Moderaattori
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #46 : Elokuu 06, 2004, 10:12 »
Eevis :D

Kaikella elamassa on tarkoituksensa :hahhaa

...toteaa entinen Tamperelainen... ja :D

Poissa Urul

  • Muriaanien kuninkas
  • ****
  • Viestejä: 332
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #47 : Elokuu 06, 2004, 12:16 »
Howardihan sitä on halunnut,että Telstra yksityistetään kokonaan,että pääsisi iso raha peseen.Yksityistämisen kautta se tietää yhtä kuin palvelujen hinnat nousee,koska ei ole kilpailua.Tässä yksityistämisessähän olisi vielä se  he,jotka asuu tuolla korvessa niille  puhelinpalvelut saattaisivat nousta kohtuuttomiksi.Nykyisellä systeemillä valtion ollessa välillinen valvoja hinnat saadaan pidettyä edes jonkilaisessa kurissa.Näin  minä asian näen.Jos olisi kilpailua,hinnat tulisi alas eli  jos täälläkin laitettaisiin samaan pylvääseen  kymmenen eri palvelimen antennit ...voitaisiin päästä lähelle Suomen hintoja.

Poissa Silppu

  • Herootes
  • *****
  • Viestejä: 652
Kilpailu alensi hintoja
« Vastaus #48 : Elokuu 06, 2004, 20:19 »
Suomen halpojen kännykkäpuhelujen taustalla mm. se, että numerojen siirrettävyys toiselle operaattorille ilman että numero vaihtuu astui voimaan vuosi sitten.

Toisen verkkoa on täällä pakko vuokrata kilpailijaoperaattorille kohtuuhintaan, ja se taas tarkoitti sitä, että vuosi sitten tänne alkoi tulla pari kolme merkittävää uutta operaattoria, jotka alkoivat markkinoida ilmaisten puheaikatarjousten sijaan mm. täysin ilmaisia puheluja kaikille saman operaattorin liittymän omaaville. Samalla tulivat myös täysin kuukausimaksuttomat liittymät. Nämä siis käyttävät Soneran tai Elisan verkkoa, ja hyödyntävät sitä markkinoinnissaankin.

Reilussa puolessa vuodessa 25% suomalaisista ehti vaihtaa operaattoria toiseen, ja kilpailu pysyy kireänä, ja hinnat matalina. Kiitos hintatietoisten ja aktiivisten kuluttajien. Tänään oli uutisissa, että Elisan kurssi romahti kännykkäpuhelujen katteiden pudotessa.

Mitä tulee antennimastoihin, niin Suomessa eri operaattorien on annettava myös kilpailijalle mahdollisuus käyttää samaa antennia. Siten enää ei päde  1990-luvun alkupuoliskon aikaan Telen antennimiesten laulama kansanlaulu: "....Joka niemeen notkohon saarelmaan oman maston mä tahtoisin pystyttää".

Siten arvelen että myös Australiassa nuo samat temput mitä Suomessa lisäisi hintakilpailua. Se että omistaako valtio yrityksen vai ei, on toisarvoista, jos se toimii markkinoiden ehdoilla.

Miten on, voiko Australiassa vaihtaa liittymää niin että numero ei vaihdu? Pitääkö verkon omistajan vuokrata verkkoa myös kilpailijoille kohtuuhintaan?

Valitettavasti kilpailu ei toimi täällä laajakaistayhteyksissä ja paikallispuheluissa, sillä paikalliset puhelinoperaattorit eivät vastoin kilpailuviraston ohjeita vuokraa verkkoansa kohtuuhintaan. Siten teleoperaattorit voivat rahastaa korkeita katteita laajakaistayhteyksistä ja paikallispuheluista eikä tervettä kilpailua pääse syntymään.

Se tarkoittaa valitettavasti myös sitä että Suomi on jo jäänyt tietoyhteiskuntakehityksessä kauas kärkisijoilta tässäkin mielessä.

Silppu

Poissa Jaaks

  • Global Moderaattorit
  • Herootes
  • *****
  • Viestejä: 4386
  • Moderaattori
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #49 : Elokuu 06, 2004, 22:05 »
Lainaus

Miten on, voiko Australiassa vaihtaa liittymää niin että numero ei vaihdu? Pitääkö verkon omistajan vuokrata verkkoa myös kilpailijoille kohtuuhintaan?


Saman numeron voit pitaa jos haluat verkosta riippumatta.

Kukaan ei saatele verkon vuokra hintaa eika mitaan pakkoa halpoihin hintoihin ole.
Joskus ACCC (kuluttajansuoja valvoja) puuttuu kyllakin peliin kuten esim muutama kuukausi sitten Telstra alkoi myymaan laajakaista yhteyksia halvemmalla yleisolle kuin se myi verkkoaikaa kilpailijoilleen.  Tama aiheutti sen, etta pienemmat firmat joutuivat myymaan yhteyksia tappiolla pysyakseen edes kilpailussa mukana.

ACCC pakotti Telstran laskemaan tukkuhintojaan ja muistaakseni viela lavaytti Telstralle mojovan sakon :D

Se, etta aiheuttaisiko Telstran myynti yksityisille valttamatta hinnan nousua on vaikea sanoa.  Jos koko telecommunication vaputettaisiin vapaaseen kilpailuun ilman valtion valvontaa tulisi tanne varmasti useita kansainvalisia yrittajia lisaa.  Esim Optus (Singaporelainen) vahventaisi asemaansa huomattavasti ja pystyisi kilpailemaan paremmin :??

Poissa Jaaks

  • Global Moderaattorit
  • Herootes
  • *****
  • Viestejä: 4386
  • Moderaattori
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #50 : Elokuu 06, 2004, 22:53 »
Paivan Courier Mailista:

Telstra's service delivery damned
Stefanie Balogh
06aug04

TELSTRA'S services are still not up to scratch, according to a new report which found mobile users in the bush had patchy network coverage, and many Australians were locked out of high-speed Internet access.

The scathing Senate committee report into the state of Australia's telecommunications network has also called for an upgrade of the outdated copper fixed lines for home phones.
The Labor-controlled committee report further dampens the Federal Government's hopes of selling its remaining stake in the telecommunications giant.

Opposition communications spokesman Lindsay Tanner said privatising Telstra would not solve the network problems and would make them worse.

But the Government labelled the report a sham, and accused the ALP and Democrats of using it to support their arguments against a Telstra sell-off.

Telstra also angrily rejected the findings, saying the report was fundamentally flawed, inaccurate and out of date.

The 206-page report found that while most Australians received adequate communications services, significant weaknesses in the system still existed, especially for phone and Internet users in remote and regional areas.

The report makes 19 recommendations. It calls for the communications regulator, the Australian Communications Authority, to be given more power to force Telstra to improve its network. It also wants all carriers to provide a minimum speed for dial-up Internet services.

Australian Democrats communications spokesman John Cherry, who chaired the committee, said the report was evidence "the Government's assurances that Telstra's services were up to scratch were ringing hollow across Australia".

The committee spent two years examining telecommunications services across Australia, and heard 150 submissions.

"What came through was that Telstra's failure to invest and maintain its network is resulting in unsatisfactory service levels in many parts of Australia," Senator Cherry said.

The committee found that Telstra's spending on capital investment had fallen from $4 billion in 2001 to $2.9 billion this year. The carrier's staff had halved since 1996.

Liberal senator John Tierney slammed the report, saying the committee had spent two years collecting information. Things it had learned in the early stages were now out of date because Telstra had upgraded its network and introduced new technologies, he said.

Telstra spokesman Bill Scales said the report was "politically motivated" and ignored the substantial improvements already made,

especially for those living in rural, regional and remote areas.

Poissa datapair

  • Knihti
  • ***
  • Viestejä: 173
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #51 : Elokuu 07, 2004, 08:15 »
Tervehdys!

Kun olin siellä Australiassa viime marraskuussa, niin elin sellaisessa väärinkäsityksessä, että menee omat ja varastetut jos käytän kännykkää siellä.

Minulla on Telia Soneran  liittymä ja se toimi ihan kiitettävästi siellä Australiassa ja samoin Singaboressa.

Laitettuani kännykän päälle niin tuossa tuokiossa toivotti jokin operaattori tervetulleeksi.

Kännykkää saatoin käyttää aivan normaalisti soitellessani sikäläisiin numeroihin.  Taitaa olla kuitenkin niin, että jos Australian liittymästä olisi soitettu numerooni, niin se tapahtuisi Ruotsin kautta?

Muutamia pitkiäkin puheluita kertyi kontolle. Esim. kun eräs kavereistani soitti Suomesta ehkä pikkasen jurrissa, niin ei hän tainnut tajuta, että soitto meni minun piikkiini. Toisen kerran soitteli tyttäreni kun olivat äitinsä kanssa riidelleet niin rauhoittamiseen kului aikaa.

Muutoin pyrin lyhyisiin asiallisiin puheluihin.

Neljän viikon aikana tulivat puhelut yhteensä maksamaan pyöreästi noin 110 sikäläistä dollaria.

Jouko. Muutoin silloin kun yritin soittaa automaatista  sieltä Annie´s inn paikasta,
 niin se ei onnistunut sen takia, että se automaatti oli niin täynnä kolikoita jotta uusia ei mahtunut, joten siksi oli turvauduttava kännykkään.

Helteisestä Ruotsista terveisin Tapio

Poissa Jouko

  • Ylläpitäjä
  • Yks styränki
  • Herootes
  • *****
  • Viestejä: 1455
  • Jouko Laakso
    • Dundernews
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #52 : Elokuu 07, 2004, 09:54 »
Tapsa oikeassa olet, ne puhelut taitaa mennä ruottalaisen operaatorin kautta. Ookko muuten varma etteivät ne olleet XXXX pullon korkkeja siinä automaatissa, meinaan kun kerran aussiesta on kyse...:D

Marika, oletko muuten varma että ne käyttöajan tarkastus puhelut ovat ilmaisia. Ainakin tyttäremme mielestä se maksaa joka kerran kun soittaa siihen numeroon.


- Salibandyä Brisbanessa www.qldfloorball.org

Poissa eevis

  • Global Moderaattorit
  • Herootes
  • *****
  • Viestejä: 1457
  • välihin onku myrskymmerkki ja välihin 2 taivasta
    • Melbourne Demons
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #53 : Elokuu 07, 2004, 10:30 »
Lainaus
Alkuperäinen postittaja Jaaks
Eevis :D

Kaikella elamassa on tarkoituksensa :hahhaa

...toteaa entinen Tamperelainen... ja :D


Jaaks :D
Ah ja voih, täytyy yrittää tästäkin sitten löytää se tarkoitus...mut mitä jos musta tuleekin sitten tamperelainen??? Apuva! :D :hahhaa :hahhaa

Jouko :D
Että vielä rahastavat siitä, että kyselee krediittitilannettaan??? Ärrin-murrin... :mad: :mad: Mikähän operaattori niin tekee? Täytyy kiertää se sitten kaukaa...

eevis
Dees - We will bloody bounce back!!!


Poissa Marika

  • Mänkki
  • **
  • Viestejä: 92
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #54 : Elokuu 07, 2004, 10:43 »
Jouko, Optuksen prepaidissa saldon kuunteleminen on ainakin maksutonta, on nimittain tullut tehtya sita sen verran monta kertaa nolla saldolla :D
Muista operaattoreista en tieda.

Ajattelin kylla siirtya Vodafonen prepaidiin, kun siella takyna on ilmaisia tekstiviesteja..

Poissa Krisse A

  • Piltti
  • *
  • Viestejä: 4
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #55 : Elokuu 07, 2004, 16:26 »
Tässä kun on ollut tuota hinta keskustelua, niin kuinkas paljon noin suurinpiirtein maksaa lähettää Ausseista prepaid-liittymällä kuvaviestejä Suomeen?
Ja jos Suomesta soitetaan Australiaan kännykkänumeroon,niin joudunko maksamaan puhelusta jotakin?Näinhän tapahtuisi jos käyttaisin suomalaista liittymää ulkomailla,mutta miten on paikallisen liittymän kanssa? Toivottavasti joku ymmärsi tän viimeisen kysymyksen :D
Suomen kieli on välillä ihan liian vaikeeta... :D

Krisse

Poissa riaapa

  • Herootes
  • *****
  • Viestejä: 900
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #56 : Elokuu 07, 2004, 23:45 »
Krisse,

jos sinun aussilaiseen liittymään soitetaan Suomesta, niin se ei maksa sinulle mitään. Logiikka pelaa suurinpiirtein niin, että jos kännynumerosi alkaa +358..., niin soittaja voi olettaa sinun olevan Suomessa, mutta jos oletkin ulkomailla, niin sinä maksat erotuksen, koska soittaja ei sitä voinut tietää, mutta itse tiesit, eikä sinun ollut pakko vastata. Jos taas numerosi alkaa +61... niin soittaja voi olettaa sinun olevan Australiassa. Jos soittaja soittaa Suomesta, niin hän maksaa kalliin hinnan, sillä hän oli tietoinen soittavansa Australiaan.

Tulikohan selitettyä niin että muutkin tajusivat... :?? Tämä asia ei ihan oikeasti ole yhtään monimutkainen.
Riina

Poissa zetax

  • Muriaanien kuninkas
  • ****
  • Viestejä: 386
    • Laitapuolenkulkija
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #57 : Elokuu 08, 2004, 00:56 »
Tiedoksi vaan, etta Sonerasta Vodafoneen puhelut maksaa 84 senttia minuutti (eurosenteissa)

Poissa Marika

  • Mänkki
  • **
  • Viestejä: 92
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #58 : Elokuu 08, 2004, 01:25 »
Krisse A, jos tarkoitat kuvaviesteilla MMS-/Picture viesteja, niin enpa ole viela onnistunut niita lahettamaan Suomeen muuta kuin sahkopostiosoitteisiin. Sama juttu, kun joku on yrittanyt lahettaa minulle MMS:aa aussiliittymaani, niin ei ole tullut perille.

Luulen, etta Optuksen prepaidista ei voi lahettaa naita international MMS:a suoraan suomalaisiin liittymiin. Olen pika puoliin vaihtamassa Vodafoneen, katsotaan onnaako sita kautta.

Optuksen ja Vodafonen international MMS-viestit maksaa 75 centtia. Kummatkin operaattorin markkinoivat talla hetkella, etta MMS-viestien lahettaminen aussiliittymiin ilmaista!

Poissa Krisse A

  • Piltti
  • *
  • Viestejä: 4
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #59 : Elokuu 08, 2004, 11:24 »
Kiitoksia taas vastauksista :)

Riina:
Oletin myös että asia on näin,oli vaan pakko tarkistaa. Firma, jossa kaverini isä on töissä, maksaa heidän puhelinlaskunsa joten kaverini voi siis huoletta soittaa Ausseihin,täytyy vaan muistaa aikaero :D Kun olin Jenkeissä oli kiva soittaa illalla Suomeen ennen nukkumaan menoa ja herättää aamulla töihin menevät ja toivottaa niille hyvää yötä,kun oltiin 8 tuntia jäljessä suomen ajasta :D

Marika:
Ei siis mitään hirveän kallista,mutta olisihan se hyvä että niitä kuvaviestejä (juuri niitä MMS :) ) saisi lähetettyä puhelimiin,meidän äiti kun ei ole mikään tekniikan ihmelapsi... Saas nähdä onnistunko opettamaan sähköpostin käytön ennen kuin lähden reissuun... :D
Olisi kiva jos infoaisit Vodafonen toiminnasta kuvaviestien suhteen,tietäisi ainakin minkä liittymän valitsen sitten paikan päällä :)

Poissa Ramstad

  • Piltti
  • *
  • Viestejä: 7
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #60 : Lokakuu 23, 2004, 12:24 »
Hei,

ajattelin ottaa 6 viikon aussireissulleni erillisen liittymän sitä varten, kun työpuhelintani en voi lomamatkalla pitää.

Onkohan Soneran liittymä edelleen hyvä valinta, vai olisiko joku toinen liittymä kuuluvuuden kannalta parempi?

Poissa RUU

  • Global Moderaattorit
  • Herootes
  • *****
  • Viestejä: 1300
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #61 : Lokakuu 23, 2004, 12:32 »
Kuuluvuuden kannaltahan olennaista on se, minkä australialaisen operaattorin verkossa roaming tapahtuu. Suomalaisen operaattorin vaikutus näkyy laskun suuruudessa :roue

Kysele / surffaa potentiaaliset suomalaiset operaattorit läpi ja kysy, mitä roaming partnereita heillä on Australiassa. Sonera & Tele Finland ainakin tarjoavat jo valmiiksi myös hintatiedotkin (mitä puhelut maksavat kullakin aussi-operaattorilla), mutta jos et hintatietoja saa Suomesta, surffaus niiden partnereiden sivuilla tuonee vastauksen... :confuse
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

Poissa Jaaks

  • Global Moderaattorit
  • Herootes
  • *****
  • Viestejä: 4386
  • Moderaattori
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #62 : Lokakuu 23, 2004, 12:49 »
Ramstad :D

Ota takalainen "prepaid" liittyma, niin ei ole ongelmia.
Ne on halpoja ja voimassa niin kauan kuin haluat.

Jos tulet tanne suomen liittymalla, niin kukaan ei taalla halua soittaa sinulle, koska joutuu soittamaan suomen kautta ja laskut on sita luokkaa ja sitapaitsi "kaiku" ja "viive" noissa suomen kautta menevissa puheluissa on aivan sietamatonta luokkaa.


Lainaus

Kuuluvuuden kannaltahan olennaista on se, minkä australialaisen operaattorin verkossa roaming tapahtuu.


ja sitahan et voi itse valita, vaan riippuu kenen  alueella olet ja mika niista "ottaa" puhelimesi kiinni.

Olen varma, etta esimerkiksi MH, joka on taalla juuri nyt suomalaisen puhelimensa kanssa voi vakuuttaa asian.

Poissa RUU

  • Global Moderaattorit
  • Herootes
  • *****
  • Viestejä: 1300
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #63 : Lokakuu 23, 2004, 13:12 »
Lainaus
Alkuperäinen postittaja Jaaks
Lainaus

Kuuluvuuden kannaltahan olennaista on se, minkä australialaisen operaattorin verkossa roaming tapahtuu.


ja sitahan et voi itse valita, vaan riippuu kenen  alueella olet ja mika niista "ottaa" puhelimesi kiinni.


Onko tosiaan näin?
Täällä pohjoisemmalla mantereellahan tuo riippuu siitä, miten luuri on säädetty: mikäli verkko haetaan automaattisesti, puhelin keskustelee joko operaattorin ensisijaisen partnerin kanssa tai parhaan signaalin tarjoavan kanssa.
Mutta manuaalisella haulla voit ottaa käyttöön jonkin muun operaattorin niiden joukosta, joilla on roaming-sopimus kotioperaattorin kanssa.

Sonera esim hakeutuu jostain kumman syystä pohjoismaissa aina Telian verkkoihin mutta esim Tanskassa valinnanvaraa olisi parin muunkin verkon verran (tosin hinnat ovat samat tai korkeammat kuin Telialla). Samoin Elisa (ent. Radiolinja) taitaa tykätä Vodafonesta.
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

Poissa Jaaks

  • Global Moderaattorit
  • Herootes
  • *****
  • Viestejä: 4386
  • Moderaattori
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #64 : Lokakuu 23, 2004, 13:20 »
RUU :D

Voit varmaan taallakin valita manuaalisesti kenen verkkoa kaytat, mutta jos yhteys loppuu, niin sitten se loppuu.

Enpa usko, etta kenellakaan suomalaisella operaattorilla on mitaan sopimuksia takalaisten kanssa :? Voin kylla olla vaarassakin :?

Eri asia on tietysti jos olet jo siella kansainvalisen operaattorin asiakas, niin varmaan sama yhteys toimii taallakin.

Poissa jounij

  • Herootes
  • *****
  • Viestejä: 2454
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #65 : Lokakuu 24, 2004, 07:40 »
On ainakin keskinäinen laskutussopimus, tai muuten ei toimisi puhelimet... Muistan joskus ensimmäisen kännykän ostettuani ja sen Optuksen verkkoon liitettyäni, että sillä ei voinut lähettää tekstareita Suomeen mihinkään verkkoon. Sittemmin Optus teki laskutussopimuksen Soneran kanssa ja Soneran kännykkälinjan käyttäjille pystyi lähettelemään tekstareita. Myöhemmin myös Radiolinjan, mutta en ole arma pystyykö vieläkään lähettämään viestejä DNA:n verkkoon.


Kansainvälisen bisneksen kiemuroita ihmetellen
Jouni
Canberra

Poissa paulis

  • Piltti
  • *
  • Viestejä: 27
Kännykkä-asiaa
« Vastaus #66 : Joulukuu 25, 2004, 16:34 »
Hei, osaisikos joku kertoa että mahtaako Nokialainen 8310 toimia Australian maaperällä? Nokian sivuilla sanotaan kyseisestä mallista seuraavaa:

"Kaksitaajuusominaisuus,
toimii GSM 900/1800 ja *EGSM 900 kaksitaajuusverkoissa Euroopassa, Afrikassa sekä Aasian ja Tyynenmeren alueella. Automaattinen taajuusalueiden vaihto. "

Mitäköhän tuohon Tyynenmeren alueelle lasketaan? Tämä kysymys lähtee myös Nokialle asiakaspalveluun, mutta ajattelin myös koittaa onnea täältä... Hakusanapalvelunne ei osannut auttaa - koitin mielestäni aika monta vaihtoehtoa :?
Kiitän jos joku tietää kertoa jotain.:god:

Rauhallista Joulua kaikille

Poissa MH

  • Herootes
  • *****
  • Viestejä: 1302
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #67 : Joulukuu 25, 2004, 17:42 »

Poissa jounij

  • Herootes
  • *****
  • Viestejä: 2454
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #68 : Joulukuu 26, 2004, 01:22 »
Toimii (siellä missä GSM-verkko on rakennettu eli kaikissa isoissa kaupungeissa ja monessa pienemmässäkin sekä pääteiden varsilla).


Vastaa
Jouni
Canberra

Poissa paulis

  • Piltti
  • *
  • Viestejä: 27
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #69 : Joulukuu 26, 2004, 10:20 »
Thanks.
Eipä tarvi siis vaihtaa kännyä ainakaan ennen lähtöä.. hjuva juttu. :)

Paula

Poissa Jouko

  • Ylläpitäjä
  • Yks styränki
  • Herootes
  • *****
  • Viestejä: 1455
  • Jouko Laakso
    • Dundernews
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #70 : Joulukuu 26, 2004, 10:37 »
Elikä pistetään näin päin, en ole nähnyt yhtään suomessa myytävää mallia jotka  eivät toimisi täällä. Kaikista joita eteen on tullut löytyy GSM900/GSM1800 taajuudet.

Mutta kannattaako suomalaista korttia käyttää täällä on sitten eri juttu. Yleensä  porukat ostaa esimaksetun kortin joita saa kolmella kympillä.


- Salibandyä Brisbanessa www.qldfloorball.org

Poissa paulis

  • Piltti
  • *
  • Viestejä: 27
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #71 : Joulukuu 26, 2004, 10:58 »
Jouko

Jep suunnitelma on ostaa pre-paidliittymä paikalliseen käyttöön. Aion myös pitää "varalla" Elisan nykyisen liittymäni, jonka vastaajaan maininta uudesta aussinumerosta.

Tarkentaa Paula

Poissa Tiikeli

  • Knihti
  • ***
  • Viestejä: 147
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #72 : Joulukuu 27, 2004, 04:37 »
Jos jollakin kiinnostaa niin 4.1.05 vapautuisi kannykka aussilaturilla. LG halppismalli mutta on toiminut siella missa Vodafonekin... Hinta on paatahuimaavat $10.

Poissa tiiao

  • Piltti
  • *
  • Viestejä: 38
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #73 : Tammikuu 12, 2005, 15:17 »
Tiikeli :)

Vieläkö sinulla on se LG:n puhelin, vai saitko sen jo myytyä jollekin?

Poissa zetax

  • Muriaanien kuninkas
  • ****
  • Viestejä: 386
    • Laitapuolenkulkija
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #74 : Tammikuu 13, 2005, 10:04 »
Varmaan tiikeli vienyt kotiin Suomeen puhelimen... Ehka? tai myynyt...

Poissa tiiao

  • Piltti
  • *
  • Viestejä: 38
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #75 : Tammikuu 13, 2005, 10:35 »
No samassa kaupungissahan tässä ollaan Tiikelin kanssa :)

Poissa jellona

  • Piltti
  • *
  • Viestejä: 3
TEXTARI ASIAA...
« Vastaus #76 : Tammikuu 27, 2005, 14:54 »
Nyt tarttis pikasesti apua... tulin muutama viikko sitten Melbournesta ja sinne jäi ihan uskomattoman ihania ystäviä... sähköpostiosotteet jäi vaan vaihtamatta:itke
Nyt kun yritän lähettää teksti viestiä australialaiseen liittymään, ei se mene perille... osaatteko sanoa, miksei. Kuulin jostain, että pelkkä suuntanumero ei riitä, vaan tarvitsee jotain muitakin numeroita...? AUTTAKAA te viisaat immeiset...!!!

Poissa tiiao

  • Piltti
  • *
  • Viestejä: 38
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #77 : Tammikuu 27, 2005, 17:45 »
Jellona:)

Onko sulla suomalainen liittymä? Laita numero muotoon +61 ja eka nolla pois esim +61408.. pitäisi mennä perille, ainakin mulla menee poikaystävälleni vähän turhankin usein viestiä.. :D

Poissa zetax

  • Muriaanien kuninkas
  • ****
  • Viestejä: 386
    • Laitapuolenkulkija
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #78 : Tammikuu 28, 2005, 02:35 »
minka takia Sonera ei pelita USAssa? Eiko ne ole tehnyt sopimuksia paikallisten operaattoreiden kanssa vai mista se johtuu?

Poissa Jaaks

  • Global Moderaattorit
  • Herootes
  • *****
  • Viestejä: 4386
  • Moderaattori
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #79 : Tammikuu 28, 2005, 02:42 »
Zetax,

Ei ole kattavuutta kaikkialla, mutta joissain osissa Sonerakin toimii

http://www.sonera.net/haunter/roaming/details.jsp?area=yhdysvallat&x=7&y=7