Perthin suomalaiset - Asukkaat ja lomailijat

Aloittaja Krissey, joulukuu 06, 2003, 19:57

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Krissey

Loytyyko meita muita suomen-austraalialaisia Western Australiasta?

Onko meille jo olemassa oma jarjestomme?

Jaaks

Krissey :D

Tervetuloa Dunderiin :D  

"suomen-austraalialaisia" vai "australian- suomalaisia" :??

Olet ilmeisesti seuraillut naita keskusteluja jonkin aikaa ?

Olen itse taalla itarannikolla Brisbanessa (niinkuin varmaan tiedatkin), joten en voi suoranaisesti auttaa WA tilanteessa suomalaisten "jarjestoissa", sorry :D

Kerropa kuitenkin, vaikka ihan muillekin tiedoksi, minkalaista "jarjestoa" olet hakemassa ?  Vai oletko vain hakemassa kontaktia muihin suomalaisiin alueella ?

Cheers for the Independence :XXXX

Krissey

Jaaks,

Olen seurannut Dunderin juttuja pari viikkoa kun taydella tuurilla sivut loysin..(lucky me!!!):)

Olen asunut Perthissa on/off viitisen vuotta, ja nyt kun tanne ollaan pysyvasti jaamassa kiinnostaakin etta missa on WAn oma Finnish Society???

Ja jos sellaista ei loydy niin sellainen sitten pitaisi saada pystyyn!

Keeping up with the :XXXX and the east coast!

Jouko

Krissey tervetuloa Dunderin pariin:XXXX

Perhtissä ei ole Suomiseuraa, ainoa toiminta mitä osoitekalenterista löytyy on kaksi seurakuntaa, Luterilainen ja Helluntaiseurakunta.

Perthissä on yllättävän paljon suomalaisia joten puitteet suomiseuran perustamiseen ovat olemassa, kunhan yhteydet muihin samanhenkisiin vaan löytyvät. :XXXX

Muiden Australian Suomiseurojen osoitteita löytyy täältä.

http://www.dundernews.com/aus/wmview.php?ArtID=59

- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

Krissey

Jatkan researchia ja palailen nailla sivuilla PERTHIN FINNISH SOCIETYn merkeissa!

Meanwhile...

Suomalaiset WAn asukkaat ottakaa yhteytta Dunderin kautta!

jounij

Krissey,

Ennen uuden seuran perustamista tsekkaapa tämä toukokuussa tänne kirjoittamani viesti:

http://www.dundernews.com/viestitaulu/viewthread.php?tid=378

Jouko, ehkä olisi hyvä laittaa nämä Perthin Suomalaisen Golf-seuran tiedot osoitekalenteriinkin?

Huomauttaa
Jouni
Canberra

Jouko

Jouni,

Osoite olikin kalenterissa joka löytyy täältä, http://www.dundernews.com/firmat/

Pitänee koettaa jotenkin selkeyttää tuota osoitepuolta nyt niitä on parissa eri paikassa.

Terveisin
Jouko

Krissey

No kyllahan meita joitain suomalaisia lansi-rannikolta sitten loytyykin!

Alkaa pelastyko tuosta Perthin Finnish Societysta, ei tama viela niin virallista ole kuin milta kuulostaa. Yritan nain ensin saada porukkaa pystyy!

Kaikki Perthin suomalaiset voisivat tavata vaikka tammikuun lopulla.

Ennemminkin olisi kiva tavata, mutta olen lentanyt Suomeen katsomaan onko taalla nain joulun alla lunta! ( ei ole ), and I want my share of :XXXX

airbornebadass

Kylla loytyy.

:)

(Pakko oli jostain alottaa)
Excelsior!

fogs

:hahhaa:hahhaa:hahhaa  Siis siksi en ole suomalaisia täältä vuosiin löytänyt!
En pelaa golfia ja metsästystaidotkin on ruosteessa :hahhaa, ilmankos ei ole vastaan tullut (sanoo Terhi ja kuvittelee itsensä haulikko kädessä keskellä metikköä ja vihdoin löytää suomalaisen....:D)
Pitäisiköhän alkaa miettimään uusia harrastuksia? Ok, asiaan... Löysin tämän vanhan aiheen ja mietiskelin että tapahtuiko tämän Finnish Society in WA suhteen mitään vai vieläkö on harkintavaiheessa?
Terhi

Racu

Olen miettimassa Perthiin muuttoa ja kiinnostunut kuulemaan millaista asuminen ja tyoskentely Perthissa on? (vertailukohteena Melbourne, jossa oleilin/tyoskentelin muutaman kuukauden aiemmin) Onko Perthissa omaa suomi -seuraa/-yhditysta viela? Huomasin,etta siita on ollut puhetta vuosi/pari sitten. Matkustan Perthiin syyskuussa lomailu/tyonhaku merkeissa ja olisi kiva tavata alueen suomalaisia.

Jouko

Elaine

:D Jihaa! nyt taalla sitten ollaan! Ja sateesta huolimatta on todella :cool: fiilis!!!

Tassa varmasti menee itsellani muutama viikko ennen kuin tyonhakuun lahdetaan, etta siita voin Perthin osalta raportoida sitten. Asunnonvalittaja oli kylla sanonut etta ai, wh-viisumilla, no se on hyva, kylla taalla toita riittaa, joten toiveikkaita ollaan!

Toisaalta, ei ollut Perthin lentokentta-viranomainen koskaan wh-viisumista kuullutkaan ja kyseli tiukasti etta saako talla toita tehda, ja koska olen viimeksi ollut maassa. Etta jos netin kautta wh-viisuminne haette niin voi todellakin olla hyva idea ottaa siita sahkoposti-ilmoituksesta printti jota voi virkailijalle nayttaa.

Muuten yleisesta suomi-tilanteesta voin kai cosmon puolesta sanoa, etta kolmen viimeisen vuoden aikana on enemman ja enemman suomalaisia loytanyt tanne, jopa niin etta junassa voi tormata toisiin jotka kielta puhuu!

Etta jos loytyy muita nuorekkaita Perthin suomalaisia niin ei kai tassa Sydneylle tai Melbournelle voida havita? Kaljaillat pystyyn vaan ja uusia tuttuja tapaamaan! :XXXX

Itsellani on se tilanne ettei ole internetin ihmemaa viela uuteen kotiin loytanyt, joten en paase ihan heti keskusteluja seuraamaan, mutta pienella viiveella sitten ainakin. Ja jos joku tahtoo surffikaveria niin cosmoa saa hakea ulos leikkimaan, minua kun nuo hait vielakin pelottaa :roue

Aya

Elaine,

Tervetuloa Perthiin!

Kyllahan taalta "nuorekkaita" suomalaisia loytyy, ja yhdelle (tai kahdelle tai kolmelle...) ehtii aina! :XXXX

Ilmineeraillaan vaikka U2U:n valityksella lisaa...

See ya,
Aya

hattuhirmu

Mina ilmoittaudun perthinsuomalaiseksi!

hattuhirmu

Riksu

Niin kuinka paljon Suomalaisia siellä Perthin suunalla oikein asustaa? Olisi kiva tutustua etukäteen vaikka sähköpostitse. Seuraavalla WA-matkallani sitten olisi useampi kyläilypaikka . Kaikki jotka kaipaavat suomalaisia kyläilijöitä ottakaa yhteyttä:XXXX
Riikka

Carssu

vastasiko sulle kukaan? Oletko milloin Perthissä seuraavan kerran? Mä taidan olla marraskuun alkupuolella..

T. C

Jaaks

Carssu,

Ehkä kysymyksen asettelu ei ollut paras mahdollinen :confuse

Lainaaoriginally posted by Riksu
Kaikki jotka kaipaavat suomalaisia kyläilijöitä ottakaa yhteyttä

Ehkä kukaan ei todellakaan kaipaa tuntemattomia suomalaisia kyläilijöitä tai jos heitä haluavat, niin sitten itse mieluimmin kutsuvat :D

Riksu

LainaaAlkuperäinen postittaja Jaaks

Ehkä kukaan ei todellakaan kaipaa tuntemattomia suomalaisia kyläilijöitä tai jos heitä haluavat, niin sitten itse mieluimmin kutsuvat :D

Joo, niin taitaa olla ;) Ehkä ilmaisin itseni hiukan epäselvästi. Lähinnä tuopillisen merkeissä olis tarkoitus rupatella, ei tuppautua kenenkään kotiin asumaan ilmaiseksi. Niinkö ymmärsit :hahhaa
Riikka

c-h-e

vuoden perthissä oleskeun jälkeen bongatu kaksi suomalaista:
 yksi suomalaistyttö keräsi laseja ( siis baarissa tietenkin)northbridgessä vielä viime talvella (tunnistin muumipäähuivista) ja toinen suomalaispoika käyttää kahvikonetta king's parkissa. missä kaikki muut nuoret suomalaiset? aikaa jäljellä enää 2 kk maassa. käykö kukaan kenties ecu:ssa?:eye:

reeda

Heissan!!
Perthissa kuukauden oon oleskellu, enka viela ole suomalaisiin onnistunu tormaamaan.. missa kaikki piileskelette? ite oon au pairina nedlandsissa ja jos vaan jossain valissa aikaa sattuu loytymaan, niin kiva ois tapailla..

TomiP

Moi Perthin suomalaiset!

Olen tulossa Perthiin jossain vaiheessa alkuvuodesta. Yöpymispaikka minulla on jo sovittuna jossain keskustan tuntumassa, mutta eipä olis pahitteeksi nähdä suomalaisia sielläkin päin maata. Viestitellään...

katya

Haudi!
Vajaan kuukauden päästä (24.1.) oisin suuntaamassa Perthiin päin ja alkaa jo vähän jänskättää.. Kämppä on tiedossa varmasti vasta 6.2. lähtien, joten hyviä vinkkejä halvoista, mutta sidettävistä hostelleista otetaan vastaan.. Aattelin, et voisin tehdä siinä ennen opiskelujen alkua (13.2.) jonkin sortin lyhyitä reissuja, mut en viel oo oikein ehtiny kohdetta miettiä. Lähialueillehan ne toki suuntautuisivat..

Oisin siis myöskin iloinen törmäämään alueella majaileviin suomalaisiin kysyäkseni josko jollakulla ois vinkkejä keltanokalle. En toki usko, et paikallisten apuun ei olisi luottamista, mutta kuiteski.. :pepsodent

-Katya
ps. oon muuten sahannu näitä sivuja jo jonkin aikaa ja oikein kivasti ootte onnistunu matkakuumeen nostattamaan.. :) Sellaista vielä, et jos joku myöntää tutustuneensa paikallisiin ulkokiipeilymahollisuuksiin tai maastofillarireitteihin ni kertokaa toki itsestänne; mul ois muutamia "pikkupikku"kysymyksiä.. :roue

reeda

Moi Tomi ja Katya ja tervetuloa Perthiin!!
kiva et tanne tulee lisaa suomalaista vakea.. kun edelleenkaan en ole onnistunut suomalaisia taalta loytamaan. Liikkunenko vaarissa piireissa ja paikoissa, vai missa lie vika.. :confuse Niin etta kunhan tanne eksytte, niin enpa panis pahakseni, jos vaikka nakyiltas..

Katyalle sen verran, etta ainakin Margaret River on kuulemma mukavaa ja nakemisen arvoista aluetta. Itse en silla viela kaynyt, mutta monet ovat sita suositelleet.. varsinkin, jos surffaamisesta on kiinnostunut, niin sinne kannattaa kuulemma suunnata..

MaaritR

Heipa hei Perthin suomalaiset,

Olen ollut taalla Perthissa lokakuusta lahtien enka ole viela tormannyt muihin suomalaisiin. Olen taalla ainakin toukokuun loppuun saakka ja olisi mukavaa tutustua uusiin ihmisiin. Asun Leedervillessa ja olen toissa keskustan lahella.
Niin etta viestitelkaa ihmeessa ja jarjestetaan jonkunlainen tapaaminen esim. pubi-ilta?? :pepsodent
Laittakaa myoskin u2u viesteja niin nahdaan kahvilla tms.

TomiP

16.2 alkaen majailen viikon Perthissä. Nyt jotain suomimiittiä sinnekin, eikös joo?

reeda

kuulostaa hyvalta! :peukkuy tapaaminen vaan pystyyn, i'm in!!

Leokatti

Täälläkin yksi tunnustaa kansallisuutensa! Vähempi tulee tosin enää liikuttua tuolla iltaelämässä tai cityssä yleensäkään joten meikäläistä on siksi varmaan hankala bongata.
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

maailmalla79

vinkkinä vaan: Rosie O'Gradys myy tuoppeja viiteen dollariin backpacker's nightin aikana (su ja ti)

katya

Nonni, mäkin oon päässy nyt tänne lämpöön ja asettunu aloilleni. :)

Elikkäs mikäli jonkun sortin miittinkiä halutaan järkätä ni mä oon ihan messissä. Ehdotuksia kehiin ajankohdasta ja paikasta! Mä en oikein vielä tunne mestoja täällä, mut yllähän on jo yks hyvä paikkavaihtoehto annettu..

TomiP

Perthissä tuli sitten vietettyä viikko ja todella hauskaa oli. :XXXX Reetalle ja Katjalle kiitoksia seurasta. Mutta kiitoksia varsinkin Katille ja Robertille vieraanvaraisuudesta. Kaksinkertainen kenguruneitsyyteni on nyt mennyttä. Ensin näin kengurun ja sitten söin sitä. Molemmat kokemukset olivat vaikuttavia. Varsinkin syöminen. Nam... :)

Leokatti

Eipä kestä kiitellä Tomi :). Kiitoksia itsellesi elävästä musiikista ja hyvästä seurasta. Kenguruja riittää, joten tervetuloa takaisin milloin vain.

Ystäväpiirille on jaettu linkkiä videosi katseluun ja tuon tuosta töitten lomassa Rob sen soittaa ja ihmettelee sormien näppäryyttä. Impressive :god:.

Älä eksy siellä isossa cityssä ja pidetään yhteyttä!!
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

hmclehto

pitaa nostella tata foorumia.
Eli tammikuussa olisi muutto sinne pain muolimoo...

Katjaa

heippa,

Perthissä ollaan, onko täällä muita?:)
Reeda laitoin sulle U2U

ninnuli

heipähei kaikki siellä,

jos kaikki menee suunnitelmien mukaan, niin tämäkin neitokainen ehtisi perthin kesään. marraskuun puolella olisi tarkoitus sinne päästä, ja tottakai kaikki suomikontaktit tervetulleita on!:cool:

-n

VJ

what she said ^^ :cool:

hmclehto

kolme paivaa pertissa oltu talla eraa ja kova kampan, auton ja jobin etsinta kaynnissa  8)

Isa03k

Jjjeee täältä tullaan  :pepsodent Nappasin tossa periaatteella "kerran täällä vaan eletään" liput ja Perthiin laskeudutaan 29.6. Jahkailtu onkin jo vuosi; viisumin maahantulopäivämäärä menee umpeen 4 päivää siitä että toivottavasti ei mitään kummempia satu matkaan...   :pepsodent Thaimaahan ekaks ja Singaporesta itse lento. Wish me luck. :coolh  ;) Ois tarkotus hinautua siitä ylemmäs Carnarvoniin sateita pakoon jahka jaksaa istua sen 10h bussissa..

amese

Perthissa asustelen viela seuraavat 2kk, yhteenkaan suomipoikaan/tyttoon en viela ole tormanny, mutta eipa haittais vaikka tormais.. Siis suapi pistaa postia jos sattuis vaikka joskus seuraa tarviin oluelle tai parille;)
Mervi