Lauruski

Aloittaja Jaaks, syyskuu 20, 2003, 17:07

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Reija

Jaaks :cool:

Oikeessa olit oma osoite toimi vielä vanhassa työpaikassa, joten postit selattu ja löytyihän sieltä jo viestiä Aussilandiasta :D

Jaaks

Hyva R :D

Ja toivottavasti oli hurjasti tyopaikka tarjouksia :D :D :D

Reija

Lauruski :D

Joo tell me about it - aika noissa messangereissa unohtuu ihan totaalisesti, mutta voisin sanoa samaa myös puhelimen käytöstä.... huh, not for me.... too expensive..... have to start to control my expenses :D :D ( ... well someday anyway....)

Jaaks :D

Ei ihan vielä tarjouksia, mutta hyvältä näyttää.... ehkä jo ensi viikolla tulee uusia uutisia :D ( toivotaan :god: :god: :god: )

Lauruski

Reija :)

No taalla ei oo tullu paljon soiteltua.  On saanut kantapaan kautta huomata, etta se ei ole halpaa. :(  Ei ainakaan kannykoista.  Mutta sitten taas.  Kellekas ma taalla soittelisinkaan. :??

Reija

Lauruski....

Joo muistan kun sain ensimmäisen puhelin laskuni englantiin ( tää ikuinen englanti esimerkki...), vaikka en ollut itse soittanut kuin pari muutaman minuutin puhelua, sain mulle soitetuista puheluista 700,- laskun ( siis vanhaa mummon rahaa..) Siinä oltiin sitten vähän :o :o :o ja mietittiin että mitenkäs noi nyt maksetaan köyhän opiskelijan budjetilla :nuttu: :nuttu: :nuttu:

No mutta nyt yksi yleissivistävä kysymys... onko vuokra-asunnoissa siellä päin yleensä puhelin??? :?? :?? :?? ( siis....)
esim. englannissa monessa vuokra asunnossa oli puhelin, mutta linja toimi vain taloon päin, eli sieltä ei voinut itse soittaa mutta puheluja oli mahdollista ottaa vastaan....

Kysyy :o

Jaaks

Reija :D

Eipa yleensa ole puhelimia vuokra kampissa - ei edes noita mainitsemiasi "yksisuuntaisia".  Sisaantulevissa puheluissa kun voi olla myoskin noita "reverse charges" eli vastaanottaja maksaa :??

Ja vaikka sinulla olisi ns 0-bar puhelimessasi, mika estaa kauko- ja ulkomaanpuhelut, niin sekin on tietyissa tapauksissa kohtalaisen helppo "kiertaa" ja paasta lapi kuitenkin :D

Eika se kotipuhelinkaan taalla niin halpa ole.  Pelkkaa linja maksua maksat n $300/ vuosi ja siihen puhelut paalle; paikalliset yleensa n $0.25 /puhelu :D

Lauruski

No meilla on tuolla kampalla puhelin, jota saadaan periaatteessa kayttaa niin paljon kuin halutaan.  Siita ei kuitenkaan voi soittaa kannykoihin (kokeiltu on) ja eipa mulla taida olla tiedossa paljon yhtaan lankanumeroa (kaikilla kavereilla on tietty kanny), mihin voisin silla soitella.  Ehka ma rupeen kohta hairikoimaan Jaaksia tyopaikalle. :D *hih*  Paitsi, etta tietty siina puhelimessa on jotkut estot, ettei voi soitella toiseen osavaltioon. :??  Joten eipa siita puhelimesta paljon ole iloa. :nuttu:

Reija

Jo enemmänki varmaan kaipailee sitä netti yhteyttä että pääsee kavereiden kanssa yhteyksiin varsinkin suomeen, mutta toiset on sitte tietysti noi aikaerot :nuttu:

Jaaks

"Ehka ma rupeen kohta hairikoimaan Jaaksia tyopaikalle"

Anna palaa vaan, jos puhelimet toimii :D
Ei haitanne yhtaan ja muista, etta sitten kun siella etelassa tulee kylma, niin tule vaan takaisin :D

Lounas on aina valmiina ja ne aikaisemmin puhutut purjehduksetkin viela tekematta :D :D :D

Lauruski

Jaaks :)

Jos aikataulu ja rahat vain antaa periksi, niin sinne olisi tarkoitus viela eksya.  Tykastyin Brisiin nimittain niin taysin! :D  Ja jos on viela lounaspoytakin odottamassa, niin mahan ole siella viivana. :D

Jaaks

Laura :D

Lounaspoyta on aina valmiina, kun tulet :D :D :D

:XXXX:XXXX:XXXX

Lauruski

Kyllapas on taas vierahtanyt aikaa siita, kun tanne on ehtinyt mitaan rustailla.  Olin tossa torstain ja perjantain toissa, niin ei oikein ehtinyt koneelle. :(

Sain juuri tietaa, etta perheeni on tulossa tanne huhtikuun alussa!!! :)  Olen asiasta tietysti aivan innoissani.  Pitaa kaikki reissailut sitten vain hoitaa niin, etta olen takaisin taalla Sydneyssa huhtikuun alussa.  Oletan ainakin, etta he ovat Sydhneyhin tulossa.  Itse suosittelisin kylla tuohon vuoden aikaan esim. Brisbanea, mutta kaipa tanne Sydneyhin on kaikkein helpointa saada lentoliput.  Nain ainakin voisin kuvitella.  Sitten lahden heidan kanssaan samaan aikaan takaisin Suomeen.  On oikeastaan ihan kivaa, etta sen pari viikkoa saa sitten viettaa perheen kanssa, niin paasee jo valmiiksi vahan Suomifiiliksiin! :D

Sain tuossa keskiviikkona myos ISON paketin kotoa.  Nyt on sitten laatikot taynna salmiakkia, suklaata ja punssinappeja (mun oma intohimoni, jota eivat kaikki ihan tahdo ymmartaa :D ). Sain myos pari uutta CD:ta, joten nyt voi taas popittaa suomalaista musiikkia suurella tunteella. :god:  Kaikinpuolin nyt on oikein hyva olo.  Ilmakin on oikein ihana.  Eilen satoi taas koko paivan, mutta silla nyt ei sinansa ollut kauheasti merkitysta, kun olin koko paivan toissa.  Onneksi tanaan nayttaa olevan kuuma ja helteinen paiva! :cool:

Aurinkoiset terkut kaikille Dunderilaisille lahettaa

-Laura :)

Jaaks

No nuohan ovat mukavia uutisia, jos perhe tulee kaymaan.  Nakevat sitten vahan missa olet aikasi viettanyt :D Tai ainakin osittain :D

Queensland voisi tosiaan olla parempi tuohon aikaan vuodesta ja saahan noita lentoja ihan mihinka vaan Ausseissa.  Vaikka lentolipu olisikin Sydneyyn, niin yleensa lentofirmat antaa ilmaisen lennon johonkin muuhun Australian kaupunkiin :D

Ala nyt tee liikaa toita vaan muista myoskin nauttia elamasta - ja sen varmaan teetkin :D

Cheers
Jaaks :XXXX

Anski

Lauruski:D

Sullahan olikin kivoja uutisia.
Ei varmaan monenkaan reissaajan perheellä ole mahdollisuutta tuohon.
Muistan, kun itse olin viime talven töissä Gran Canarialla ja näin perheeni monen kuukauden tauon jälkeen.
Minun piti lentää Malagaan tapaamaan heitä, mutta onnistuin jotenkin myöhästymään koneesta ihan omaa tyhmyyttäni:(
No, onneksi sain kuitenki uuden lipun, tuli vaan reissu kalliimmaksi, kuin perheelläni, vaikka he lensivät suomesta ja minä taas kanarialta :D
Olipa se silti niin mukava nähdä heitä muutama päivä, ennen kuin piti palata takaisin töihin.
Nythän noita samoja naamoja on taas saanut katella senkin edestä
:D:D
No, kohta taas maailmalle:cool:

Reija

Eikö hienoa..... perhe näkee itse miltä se elämä maistuu siellä pallonpuoliskolla. Eikä sitten tarvi niin kovasti yrittää selittää miten siistiä itellä oli :D :D

Uskon että omat vanhempani haluis tulla ihan vaan varmistamaan että mulla on kaikki hyvin.... raasut ovat niin huolissaan. Isä on jo kerinnyt kaivamaan oman pikku kyläni jokaisen kolkan ja kyselemään tunteeko kukaan ketään Australiasta ja tällä hetklellä saldo on jo kaksi perhettä toinen jonkun sukulaisen sukulaisen sukulainen jotka asuvat Sydneyssä ja sitten toinen mokoma jota ei ole vielä paikallistettu. :D :D :D

Onhan se ihanaa että on läheisiä jotka välittävät noin kovasti ja yrittävät parhaansa mukaan tehdä lähdöstäni mukavaa, mutta taitavat vaan itselleen hakea tuota tiedon tuomaa tukea ja turvaa :D :D

Kommentoi hän :XXXX

Anski

Reija:D

Oma isäni oli viikkoa ennen lähtöäni Kanarialle lomalla ko. paikassa ja oli ehtinyt viikon aikana hommata minulle puolisen kymmentä asuntoa, muutaman työpaikan ja tusinan verran kontakteja ihmisiin, joista olisi voinut olla apua kaikissa käytännön asioissa.
Ja tämä kaikki, vaikka minulla oli jo työpaikka ja asunto valmiina:D
Taisi olla isällä hätä, että tytöllä menee kaikki varmasti hyvin ja oman mielenrauhan vuoksi piti vielä "hössöttää"
Niinkuin sanoitkin, on se mukava tietää, että lähimmäiset välittää ja ovat huolissaan omasta "selviämisestä":)
Saa nähdä mitä ne nyt keksii, kun tällä kertaa ollaan sentään menossa toiselle puolelle maapalloa.
Odotan innolla:D

Lauruski

Jaaks :)

Ei pelkoa, etta tekisin liikaa toita.  Niita kun ei ole niin paljon tarjolla, etta niita voisi luokitella sanalla liikaa. :??  Ehkapa pitaa ehdottaa vanhemmille ja muille lentoa Brisiin. :D Ovat kuitenkin kaksi ja puoli viikkoa taalla, niin aikaa ainakin olisi.  Mutta saapi nyt nahda.  Olen vain niin innoissani asiasta, vaikka siihenkin on monta kuukautta aikaa.  Still can't stop smiling. :D

Reija

Anski :D

Kait noi isät on vähän tommosia hömppiä varsinkin kun oma tyttö lähtee maailmalle... eihän niistä pojista niin huolissaan yleensä olla :D  Ensin ollaan huolissaan ja hössötetään ja sitten jälkeen päin kehuskellaan prameena että meidän tyttö on maailmalla ja ihan Australiassa asti :D :D

Anski

Aivan..Sellasia hössöttäjiä ne on.
Kun meidän tyttö on lähdössä Australiaan ja aivan yksin:D:D
Äiti on kyllä jo varotellut, että siinä sulla onkin tekemistä kun yrität saada nuo sata paria kenkiä mahtuun rinkkaan ja vielä kantaa sitä mukana..:nuttu:
Ikävä palautus todellisuuteen, mä kun ihan kuvittelin, että oisin voinu ottaa kengille oman matkalaukun...:D
Ja vielä saada jonkun kantamaan sitä:D:D

Lauruski

Anski :)

Know the feeling. :D  Kaverit multa kyselikin, etta miten oon aikonut saada kaikki kengat mahtumaan.  Karkeasti piti vain karsia niita kenkia (voi kun sattui sydameen :D ), mutta silla ei sinansa ole ollut paljon vaikutusta, koska olen taalta ostanut sitten taas uusia.  Ei pitaisi, mutta en vain ole mahtanut itselleni mitaan. :D  Osa lahtee kylla rahtina takaisin Suomeen tuossa tammikuussa.  Ja samoin pitaisi vaatteista saada ainakin yksi kolmasosa karsittua ja lahetettya Suomeen.  Jos puoleen saisin niin se olisi jo saavutus, mutta tuohon en kylla usko. :??  Taa reissailu olisi varmaan asteen helpompaa, jos olisi poika. :D

Reija

Anski ja Lauruski :(

Ihan samat sanat.... matkalaukun täyttö on ollut mulle ikuinen ongelma ja takas tullessa on aina ollut puolet enemmän vaatteita/kengiä + muuta sälää :nuttu: :nuttu: :nuttu:

You never learn :nuttu: :nuttu:

mutta nyt yritän olla viisaampi ( taitaa olla vain helppo sanoa :o )

Jukka

Hei tytöt,

miks murehditte kengistä? Olen itse ollut reissussa jo jonkin aikaa ja mulla on kahdet kengät, urheilutossut (ehkä kerran jalassa) ja sandaalit.

No drama.
Jukka

Reija

Heh :D

Tunnen että tästä aiheesta saataisiin aika makoisat keskustelut pystyyn ;)

pojat vastaan tytöt :D

Jaaks

OK Reija :D

None of this Girls vs Boys stuff - OK :D :D :D

Luulin, etta ollaan kaikki tasavertaisia - vaikka nyt sitten jollakin onkin vahan enemman kenkia kuin toisella :D

Anski

Lauruski&Reija:D

Luulen kans, että mulla lähtee rahtina tavaraa suomeen, kunhan nyt ensin pääsen sinne tuhlaan matkakassaa..:D
Yllätykset lentokentällä on aika ikäviä, viimeks mulla oli vain 30kg ylimäärästä, hups.. :D
Siinä sitten yritin hymyillä kauniisti ja räpsytellä ripsiä ja lopulta joutuin maksaan vaan viidestä kilosta ylipainoa, mikä sekin kyllä teki liikaa:nuttu:
Toikin on kai kiinni lentoyhtiöstä, omasta naamasta ja virkailijasta, mitä ne velottaa ylimääräsestä vai veloittaako mitään

Reija

Anski :D

Itsellä on ollut enemmänkin sitä enten tenten toimintaa ennen takaisin lähtöä ja kaikki mitä on jättänyt on yleensä jo ollut siinä kunnossa ettei tarvi enää ottaa takas mukaan.... mutta nyt voi olla vähä eri juttu jos joutuu jäämään vähän pidemmäksi aikaa.... Itse tunnustan olevani jonkin asteinen mega keräilijä melkein kaiken suhteen.... varsinkin kengät/ laukut ja ihan uus villitys parilta viime vuodelta pikinit :D :D

Pari vuotta sitten olin Mallorcalla ja mulle jouduttiin ihan jo sanomaan että eikö noi käsilaukut jo riittäisi tältä lomalta (5 laukkua 2 viikon lomalta), mutta jostain kumman syystä niistä pikineiden ostoista ei koskaan älähdetty ;)

shoppailun ihmeellinen maailma :D

Anski

Tunnustaudun myös keräilijäksi.
Jätin viimeksi tavaraa pari muovikassia ja lähetin vielä suomeen kymmenen kiloa ja silti jäi 30kg liikaa painoo laukkuun..
Ja meikäläisellä ei sitten oo minkäänlaista itsehillintää, kun shoppailun makuun pääsee. Aivan sama, vaikka menis viimeset rahat, syödään sitten makaronia seuraava viikko :D
Mutta kun se shoppailu on niin kivaa..:D:D

riaapa

Anski, Reija, Lauruski...

On ehkä paras ettemme KOSKAAN, siis IKINÄ osu yhteiselle shoppausreissulle. Pahoin pelkään että joukossamme shoppaus-obsession vielä tiivistyisi ja ostostelisimme itsemme lisäksi myös enot, tädit ja serkut perikatoon...

(Riippuen tietysti matkakohteesta) mulla on tapana ottaa ihan suosiolla vain muutama pari kenkiä sekä ainoastaan minimi-vaatevarasto mukaan, jotta voin sitten hyvällä omallatunnolla ostostella... Come on, kenkiä ja käsilaukkuja (Reija :P ) tulee kuitenkin ostettua, turha uskotella itselleen lähtiessä mitään muuta. Sitä paitsi, jos ostaa uudet kengät, tarvii matchaavan käsilaukun, ja sitten tarttee muut asusteet, ja kun nyt vauhdissa ollaan, niin nää farkuthan ei käykään tän käsilaukun kanssa, ja sitten taas nää uudet housut tarttee parikseen jonkun neuleen, mutta hei nää housut tartteekin ihan erilaiset kengät, ja toisaalta näiden kenkien kanssa kävisi hame... jne, jne, jne.... oravanpyöränsä kullakin? :??

Tulee aika, jolloin rahalle on niin monta muutakin menoreikää, miksemme nyt saisi hemmotella ihan vaan itseämme?

Lauruski, sähän saat jaettua tavaramäärääsi myös perheesi matkalaukkuihin. Sano vaan, että ottavat mahd. isot laukut, ja pelkkiä kesävaatteita mukaan. ;)

Kyllähän se tarvittava kenkäparien määrä riippuu tosi asiassa reissun luonteesta. Kun lähden mökille, mulle riittää yksi pari, koska perillä kuljen paljain jaloin. Patikkareissulla yhdet hyvät patikkajalkineet ja yhdet joita voi pitää leirissä tahi vaelluskenkiä kuivattaessa. Kaupunkilomalla ei ylärajaa tunneta; ainoastaan matkalaukkujen tilavuus asettaa jonkinlaiset realiteetit.

Riina.
Riina

Lauruski

Tosiaan on ihan matkan luonteesta kiinni, etta kuinka monet kengat mukaan tulee otettua.  Taalla sita kuitenkin tarvitsee "patikointikengat", rantakengat (flipflopit siis), bilekengat (ja naissa asioissa pitaa tietenkin ottaa huomioon Riinan mainitsema laukun ja kenkien sopivuus yhteen yms. :D )  Ja tietenkin samat saannot patevat vaatteisiin ylipaataan.  Joten Jukka my dear...it's not always that simple. :D  

Riina :)

Olen kylla suunnitellut kayttavani vanhempiani haikailematta hyvakseni.  Mutta silti mun pitaa pistaa rahdissa jo tammikuussa kotiin kamaa, koska silloin lahden taas kiertelemaan ja tota tavaramaaraa en millaan saa kannettua mukanani. :P  Voin sitten taas ostella vahan lisaa tavaraa ja tokkaa ne sitten vanhemmille. :D  That's my evil plan. ;)

Reija

Riina :D

Vois olla joo aika taloudellisesti tuhoisa shoppailu keikka :P Mutta kun se shoppailu on niiiiiiiin mukavaa.... vaikka kyllä itse olen enemmän tälläinen kulkiessa-otan-mukaan-vaatteen-joka-pistää-silmään tyyppi enkä välttämättä samassa kaupassa viihdy kovin kauaa, mutta jos kauppoja on paljon kuten Lontoossa Oxford Streetillä, niin kyllä sinne saa uppoamaan niin omat kuin myös lainatutkin rahat..... Mitenkäs Laura, voiko Sydneyn lukean shoppailijan mekaksi? ?

( taidan aloittaa sen makaroni kuurin jo nytte :eye: )

riaapa

Reija,

Lontoon Oxford street... joo, mutta ei missään nimessä lauantaisin. Muutenkin tuppaa olemaan niin ärsyttävän täynnä aina turisteja että tehokkaasta ostostelusta pitävänä mulla meinaa hermot mennä. Yhteen kauppaan ei pidä tuhlata liikaa aikaa, yleensä näkee jo ensi silmäyksellä onko paikalla potentiaalia vai ei. Paras kun menee tuttuihin hyväksitodettuihin paikkoihin, niin tietää ettei tuhlaa aikaansa. Ja jos lähdetään ostostelemaan, niin tyhijin käsin ei kotiin palata! Jotain aina löytyy, tai muuten menee maine. :D

Kenkäheikkona aloitan Lontoossa Covent Gardenista edeten kohti Oxford Streetiä, sillä välillä on paljon kenkiä, lempparipaikkani on Aldo's (Covent Gardenin asemalta vähän Neal streetille päin). Myös fcuk:lta siinä samassa korttelissa tarttuu vähintään t-paita mukaan...

Kenkien suhteen myös Melbourne on vaikuttanut erittäin lupaavalta. Kummaltakin reissulta on useampi pari lähtenyt mukaan...

Mitä mieltä olette shoppailukavereista? Yleensähän kai oma sisko on aika hyvä? Mulla on siskon lisäksi muutama kaveri joiden kanssa on kiva lähteä ostostelemaan, koska shoppailufilosofia on sama: tehokkuus, ja se ettei shoppailu ole mikään leikin asia. Kun shopataan niin shopataan. Mutta joidenkin hyvienkin ystävien kanssa ei välttämättä shoppailu onnistu, ja silloin lähden mieluummin vaikka yksin.

Riina.

p.s. nyt meni ihan tyttöjen jutuksi, mutta tätähän se Jaakkokin toivoi kun tätä Lauruskin viestiketjua aloiteltiin...?
Riina

Lauruski

Mulla on pari sellaista kaveria, joiden kanssa on ihanteellista lahtea shoppailemaan.  Kaikki kierretaan kauppaa omaan tahtiimme, eika tarvitse koko ajan olla toisissa kiinni.  Seuraavaan kauppaan kuitenkin lahdetaan yhdessa.  Mielestani tama toimii hyvin.  Olet tavallaan liikenteessa yksin, mutta kuitenkin on mukana ihmisia, joilta voi kysya mielipidetta jne... :D  Kaytannollista.

Mua oikein havettaa, kun en osaa sanoa Sydneysta shoppailupaikkana oikein mitaan.  Ma kun olen yrittanyt pitaa sen pienen (no oikeestaan aika isonkin :D ) shoppailijan sisassani kurissa.  Se shoppailu kun ei ole se syy miksi ma taalla olen.  Yritankin tehokkaasti kiertaa noita kauppoja, koska tunnen itseni niin hyvin.  Jos jotain ihanaa loytyy, niin mun sydamenihan sarkyy, jos en saa sita juttua ostaa.  En siis ole halunnut kiduttaa itseani.  Olen kuitenkin vahan kuullut sellaista juttua, etta tuo Riinan mainitsema Melbourne olisi taalla Ausseissa se shoppailijan Mekka.  Paha kuitenkin menna omaa kommenttia laittamaan, kun en Melliksessa ole viela kaynyt.

Riina :)

Tyttojen juttuja tosiaan. :D

Reija

Shoppailu kavereista puhuttaessa, melkein kaikki menee paitsi miehet ja mun äiti.... miehet väsyy nopeesti ( en yleistä, enhän :??) ja äiti ei väsy koskaan :nuttu:

Siis juuri tuollainen sopiva silmillä poiminta tyyli eikä jäädä koittelemaan 5000 rättiä yhteen 5050 rätin kaupaan :D :D :D poikkeus kauppoja kylläkin löytyy, joissain kaupoissa vaan on mielettömän paljon hyvän näköisiä vaatteita :god: :god:

Riina

Toi sun mainitsema Fcuk oli tosi jees kauppa ja englannista kaipaamaan jäikin juuri noita vaate kauppojen runsautta... kengäkaupat on mulle silkkaa itsemurhaa :nuttu: :nuttu: :nuttu: Pitkänä ja "isojalkaisena" tyttönä on melkein Mission Impossible löytää hyviä kenkiä jostain ees suomesta puhumattakaan ulkomailta missä tytöt on muutenkin ns. pienempiä :nuttu: :nuttu: :nuttu:

Ja joitain erikoisliikkeitä olen kalunnut läpi mutta jos halvimman kenkäparin lähtöhinta on jotain 100 euroa niin No Thanks!! Kesällä on tietenkin eri juttu kun voi käytellä kaiken maan lipsuja ja muita vastaavia mutta bilehile kengät on joskus kiven alla :( Täytyy vain toivoa että maailmaan tulee lisää pitkiä ja isojalkaisia tyttöjä niin ehkä niitä isompia kenkäkokojakin aletaan valmistamaan enemmän....

Kommentoi kenkäkauppojen kummajainen :D

Lauruski :(

Itse myönnän myös kayttävänä tätä itsensä säästämis tekniikkaa, silloin kun ei ole rahaa niin silloin en myös mene kauppoihin kiertelemään koska siitä ei tule kuin :mad:

R :D

Anski

Itse taas tykkään shopata yksin, saan ihan rauhassa mennä omaa tahtia, ei ole kukaan hoputtamassa..
Kyllä muutaman kaverin kanssakin vierähtäisi vaikka koko päivä, siis jos vaan rahaa riittäisi.
Mutta jossain se raja aina tulee vastaan, ikävä kyllä..
:(
Olen itsekkin nyt yrittänyt pysytellä kaupoista pois kokonaan, muuten taitais jäädä Australian reissu haaveeksi, kun rahat hupenis vaatteisiin ja kenkiin ja laukkuihin ja kaikkeen muuhun sälään, mitä nyt sattuis ikinä löytään.
Joten parempi, niinkuin Laurakin sanoi, ei lähde ollenkaan, ei tarvi sitten kiduttaa itseään, kun ei voi mitään ostaa.
Mutta voi voi, kun sinne asti pääsen... :D
Käy jo selkäraukkaa sääliksi valmiiksi, se joutuu kovalle koetukselle, kun pääsen shoppailun makuun ja rinkka täyttyy :D:D

sanna77

Reija, Riina, Anski ja Laura :D
Minunkin oli pakko ottaa osaa tähän shoppailu keskusteluun. Olen itse nyt vakuuttunut, että Melbourne on shoppailijan mekka:D Valikoimaa riittää, varsinkin niissä kengissä, ja hinnat ovat kohtuulliset. Toki kallistakin löytyy, mutta se ostaa kellä on varaa...Täällä myös on ilmastointi joka kaupassa, toisin kuin esimerkiksi Lontoossa. Muistan monta hikistä shoppailu kertaa oxford streetillä, vaatteita ei tehnyt edes mieli koittaa päälle kun hiki pisarat olivat otsalla jo kauppaan astuessa, puhumattakaan sovituskopista :o
Anski, minä menen myös mielelläni shoppailemaan yksin, kaverin kanssa tulee vain höpötettyä eikä ns shoppailtua. Olen töissä Melbournen cityssä ja joka lounastouko tulee shoppailtua... Nyt pitäis sitten olla menemättä kauppoihin, se on ainut tapa olla ostamatta mitään. No ainakin siihen asti ennen kuin nuo tammikuun alet alkavat ;)

Milka

Muistakaa tytot etta Melbourneen kannattaa tulla ihan vaan shoppailun takia. :god::god::god::god:

Taalla on useita tehtaan myymaloista muodostuneita ostoskeskuksia, joista saa merkkitavaraa ja varsinkin kenkia ja vaatteita todella edullisesti. :eye::eye::eye:

headwind

Jaaks

Paras puolustus on hyökkäys sanotaan, joten eiköhän laiteta autot & kalastus & purjehdus-keskustelu pystyyn

Cheers HW
Riku Aho

Jaaks

HW :D

Always ready for little debate :D:D

Reija

Hyvät herrat HW ja Jaaks :D

Eikös pojat sille autoilulle/kalastukselle ymn. ollut tuolla ihan omakin alaotsikko että sinne vaan :D :D :D

( vaikkakin mies näkökanta asioista on aina tervetullutta ja kaikki kommentit sallittuja ;))

Eli kokemuksia vaan shoppailusta.... ehkä ostoskohteet vaan saattaa olla erilaisia :?? :?? :D :D :D Tyyliin oltiin muuten purjevene kaupoilla :D

Heh... kommentoi :cool:

Reija

Tuossahan olikin hyvä idea!!! Yhdistetty shoppailu/viihdematka Melbourneen....

Kädet ylös kuka lähtee mukaan :D :D

( puhuu hän joka on kuluttanut lupauksillaan etukäteen jo kaikki rahansa :o )

Reija :XXXX