Työharjoittelu Queenslandissä

Aloittaja IinaL, joulukuu 05, 2012, 07:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

IinaL

Hei!

Opiskelen ammattikorkeakoulussa Kansainvälistä kauppaa englannin kielellä. Osana opintojani on vähintään viiden kuukauden pituinen työharjoittelu ulkomailla ja haluaisin tehdä sen Queenslandissa, mieluiten Cairnsin alueella.
Työharjoittelun pitäisi olla opintoihini liittyyvää eli esimerkiksi asiakaspalvelua, markkinointia, toimistotyötä tai myyntityötä. Itse olisin kiinnostunut kansainvälisestä liiketoiminnasta sekä työskentelystä ympäristöystävällisyyten liittyvien asioiden ja kestävän kehityksen parissa.
Aiempaa työkokemusta minulla on kahvila-ravintola työstä sekä ruokakaupasta. Olen ahkera ja tulen hyvin toimeen muiden ihmisten kanssa. Opiskelujen ansiosta ymmärrän hyvin englantia ja pystyn myös puhumaan ja kirjoittamaan sujuvasti englanniksi.
Olen opiskellut myös ruotsia, saksaa, espanjaa ja venäjää.

Jos tiedätte yrityksiä, mistä harjoittelupaikan voisi saada niin ilmoittakaa. Olisin todella kiitollinen!  :)

Tarkoitus olisi suorittaa työharjoittelu keväällä/kesällä 2013 ja olisin valmis aloittamaan työt tammikuun lopussa.

Silppu

Wh-viisumilla pääsee aika helpolla tekemään myyntityötä provikkapalkalla. Tällaisia voisi olla esim. sähkösopimuksien myynti ovelta ovelle (myös ns. "green energy"). Ehkä myös Solar panel juttuja voisi päästä myymään. Kovaa työtä, ja jää helpolla "luu käteen" ellei  osaa hommaa. Mutta jos olet myyntihenkinen ihminen josta löytyy sopivasti ihmistuntemusta ja kovuutta sekä rahankiiltoa silmissä, niin siinä voi päästä hyviinkin tienesteihin.

Muutoin WH-viisumilla palkallisen harjoittelupaikan saaminen Suomesta käsin voi olla hankalaa, ellei sitten pääse jonkun tutun tai sukulaisen firmaan, tai maksa jollekin välittäjälle tms. Aika moni nuori tekee hommia täällä ilmaiseksi esim. hyväntekeväisyysjärjestölle, jotta saisi alan toimistotyökokemusta. Siitä sitten päästään uran alkuun, ja ihan palkalliseen hommaan. Parhaiten varmaan homma onnistuisi niin, että tekisit ensin töitä normaaliin tapaan jossain WH-viisumilla, ja jos tykkäävät sinusta, niin voisit jatkaa samassa paikassa.

Aussit hallitsee hyvin tuon asiakaspalvelun, ja toimistohommiin on kovaa tunkua paikallisten toimesta. Siksi pitää uskaltaa tehdä hommia mitä paikalliset eivät halua tehdä. Tai muuttaa myyntisesonkien perässä paikasta toiseen.