Muuttotavaran rahtaus Suomeen

Aloittaja joaniki, syyskuu 23, 2011, 12:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

joaniki

Suomeen muutto odottaa ensi vuonna, ja olen alustavasti kysynyt tarjouksia muuttotavaran rahtauskustannuksista Ausseista Suomeen. Tähän mennessä paras tarjous on ollut 2665 euroa (ilman vakuutusta), sis. neljä kuutiota tavaraa, ja muuttofirma huolehtisi tavaran pakkaamisesta, kuljetuksista ja purkamisesta. Jos jollakin on tuoretta kokemusta vastaavasta, vaikuttaako tarjous kohtuulliselta vai kannattaako jatkaa paremman tarjouksen metsästämistä? Suosituksia?

feril

Saman tyyppista hintaa about samasta tavaramaarasta juuri kilpailutan parilla kotimaisella firmalla. Nyt paras tarjous on n. 2700 e sisaltaen vakuutusta lukuunottamatta melkein kaiken. Ja kotoa kotiin.

suomiruokaa

Minäkin muutan ensi vuonna Suomeen. Olen miettinyt jotain U-Packin tyypppistä palvelua, jossa ostaa merikontin ja saa pakkailla sen itse rauhassa. Omia roinia ei ihan riitä täyttämään konttia. Jos olisi muita Suomeen menijöitä samoihin aikoihin, olisikohan mahdollista jakaa tila? Tietysti voisi olla monelaisia ongelmia: kuka vastaa, jos joku pakkaa jotain luvatonta, kuka vastaa, jos jonkun tavara aiheuttaa vahinkoa toisen kamoille, minne SUomessa kontti toimitetaan, milloin se lähetetään, missä se täytettäisiin, kuka vastaa, ettei kontista täytön aikan häviä mitään (ehkä kaikilla pitäisi olla munalukko, jotta vain kaikkien paikalla ollessa päästään kontille) ja muita juttuja, joita ei nyt edes tule mieleen. Toisaalta voisi säästää paljon. Minä voisin maksaa sen kontin hinnan, koska voisin myöhemmin käyttää sitä varastotilana Suomessa.

puolukka

Hei minakin olen lahettamassa tavaraa Suomeen, Brisbane-Helsinki. Oisko mahdollista saada muuttofirmojen nimia joihin voisin ottaa yhteytta.