Maaliskuussa lähtijöitä?

Aloittaja Prefix, joulukuu 31, 2010, 05:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Prefix

Elikkä, olen 3-kybänen heebo, jolla ollut WH-viisumi jo tovin myönnettynä, keräillyt tässä vaan matkakassaa ja nyt viimein maaliskuun lopussa lähdössä kohti Australiaa ja olisinkin tiedustellut olisiko samoihin aikoihin ketään muuta lähdössä sinne..? Itse lennän Lontoon ja Abu Dhabin kautta Melbourneen, jossa eka tapahtuma onkin sitten F1-kisa.. Sen jälkeen kaikki onkin sitten auki, että lähteäkö hakeen niitä sadonkorjuuduuneja, jotta sais anottua toista viisumia vaiko vasta sitten hieman myöhemmin.. Vakaana ajatuksena on olla Australiassa vähintään ne 2 WH-vuotta, mutta mikäli tilanteet antaa periksi, mielessä on myös jääminen sinne pysyvästi.. Aika näyttää mitä tapahtuu..

Kuten mainitsinkin, alun parin viikon jälkeen kaikki on auki ja jos joku muu olisi samoihin aikoihin lähdössä reissuun ni miksei sitä vois suunnitella jonkinmoista road tripiä..

JessiK

Moi!
Ite lähen wh-viisumilla helmikuun puolivälissä ja ekana suuntaan Melbourneen. Oon 29v nainen.
Ajattelin olla Melbournessa ehkä 2 kk, jos löytäs jotain ok duunia. 

Prefix

Hey Jessi!

Juuh, näin jälkikäteen asioita tutkiskellessa taitaa jäädä multa saamatta se 2.WH-viisumi iän takia, joten suattaapi olla, että tulee jäätyä Melbourneen pidemmäkskin aikaa duunin pariin.. ..mutta kahtellaan mihin virta vie..

Mites, oletko itte ajatellut pysytellä tuolla miten kauan ja meinaatko lähteä kiertämään mannerta josain välis..? Valitettavasti tonne itärannikolle tuskin kannattaa suunnata noitten tulvien takia..

JessiK

Joo, kyllä ois tarkotus lähtee kiertämään maata, itärannikkoa pitkin (Sydney, Brisbane, Cairns...). Mitään tarkkaa aikataulua tai reittiä mulla ei oo eli fiiliksen mukaan. Aattelin alottaa Melbournesta kun mulla on siellä pari paikallista tuttua. Just ostin liput Aasian kautta eli Melbourneen laskeudun 18.2. :)

helie

Morjesta pöytään!

Itsellä on myöskin lähtö helmikuun puolivälissä ja suuntana Sydney. Vuoden WH-viisumi on plakkarissa, eikä sen kummempia suunnitelmia:) Tarkoitus olisi ainakin jonkin aikaa olla Sydneyssä ja siitä sitten minne nenä näyttää! Olisi kiva vaikka törmäillä jossain päin Australiaa!

Ja olen siis 24-vuotias nainen:)

Rege

Hei tyypit!

Lokakuun lopusta oon itse asustellut täällä Melbournessa ja duunissa nyt toimistotöissä. Uutena vuotena tuli 10 pv vietettyä Sydneyssä, melko siisti kaupunki voin kertoa, mutta Melbourne tuntuu kyllä kodilta :)

Road trip on myös suunnitelmissa, perus itärannikkomeininkiä, ehkä lentelisin täältä Melistä Cairnsiin ja sieltä vois lasketella rannikkoa alaspäin ja käydä kaikki perusnähtävyys ja -visiittikohteet läpi. Jos saisi jonkinlaisen porukan kokoon niin vois olla siistiä vaikka vuokrata joku vani. Oon 29 -vuotias tyttö siis ja maalis-huhtikuussa olis kiva lähteä seikkailemaan, kun on pikkasen vielä matkakassaa keräillyt lisää, ja sitten reissun jälk joko takaisin Meliin tai jonnekin muualle asustamaan hetkeksi esim. Brisbane vois tulla kyseeseen.

Ilmoitelkaahan kun saavutte tännepäin niin vois jonkinlaista miittiä kehitellä :)

Vuoden wh:lla liikenteessä tosiaan meikäläinen myös ja ainakin se vuosi kuvioissa täällä viettää.  :XXXX

Heidi

RUU

Lainaus käyttäjältä: Rege - tammikuu 10, 2011, 13:01
Road trip on myös suunnitelmissa, perus itärannikkomeininkiä, ehkä lentelisin täältä Melistä Cairnsiin ja sieltä vois lasketella rannikkoa alaspäin ... maalis-huhtikuussa olis kiva lähteä seikkailemaan
QLD:ssä voi vielä huhtikuussa varautua syklonien riskiin, etenkin tänä kesänä. Monet palveluista myös voivat olla vielä vähän vajavaisia tuohon aikaan jälleenrakennuksen vuoksi.
Jos haluatte tehdä leppoisamman ja turvallisemman reissun, kannattaa ehkä lähteä liikkeelle aikaisintaan huhtikuun lopussa - toukokuussa.
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

sim

LainaaJos haluatte tehdä leppoisamman ja turvallisemman reissun, kannattaa ehkä lähteä liikkeelle aikaisintaan huhtikuun lopussa - toukokuussa.

.. tai reissunsa voisi tietysti myös suunnata etelä- tai länsirannikoille. Tuntuu että matkailijat monesti unohtavat 85% maasta ja keskittävät reissunsa itärannikolle :)

Prefix

Tuosta mahdollisesta road tripistä tuli mieleen, että mikäli porukkaa sais kasaan niin melkeen kannattais suunnata kohti länttä, juurikin noiden Queenslandin tulvien jälkituhojen takia sekä myös se, että itärannikolla on se suurin ryysis.. ..itteä kiinnostais lähteä nimenomaan kohti Perthiä luonnollisestikin unohtamatta Ulurua, 'pieni' detour sitä kautta..

helie

Ei ollenkaan huono idea! Uluru olis kyllä ihan must see! Ja olis mielenkiintosta lähteä katsomaan sitä länsirannikkoakin:)

Rege

Kiitos vinkistä RUU, sitä miettiikin, että tilanteen ollessa näin surullinen, mitenköhän kauan kestää jälleenrakennuksissa jne ja voisikohan sinne mennä vaikka auttelemaan töihin tai jotenkin... Ellei sitten tosiaan tekisi tuota länsipuolen kiertelyä ensin kun tässä on tätä aikaa käytettävissä ja sitten taas töitä hetken ja sitten ajoittaisi sen itärannikon myöhemmäksi.

Jos saadaan jonkinlaista porukkaa kehiin voisi alkaa kehittelemään ajatuksia?

8)

JessiK

Moi Heidi!

Sanoit tossa aiemmin että oot toimistohommissa Melbournessa.. Oliko helppo löytää tollasia hommia? Muakin nimittäin kiinnostais eniten toimistohommat, tosin mun enkun taito ei oo mikään perfect.

Onks sulla kämppää siellä vai asutko hostellissa? Mulla ois tarkotus vuokrata joku kimppakämppä muutamaks kuukaudeks Melistä. Ois rauhallisempaa ku hostellis ja tulis halvemmakski. Tosin hostellissa tutustuu helpommin tyyppeihin. Ainakin mulle on tullu jo vaikka mitä viestejä vapaista kämpistä et näköjään niitä on aika hyvin tarjolla.

t. Kaisa

Prefix

Hmm.. ..voiskohan tästä alkaa kertyyn poppoota jonkinmoiselle road tripille.. Ittellä ois yks paikallinen heebo Melbournessa joka kuulemma ois jokseenkin kiinnostunut ottaan ees pienen irtioton 'arjen raadannasta'

Rege

Heippa Kaisa ja Prefix!

Molemmat duunit missä oon ollu ja kaikki haastikset on tullu Gumtreen kautta omalla työnhakuilmotuksella. Eka olin vanhainkodissa pari viikkoa, mut se ei sitte ollu mun paikka ollenkaan (liian kiireistä ja apuja ei saanu riittävästi ja olin melkosen hukassa siellä joten sai jäädä...) Sitten semmosesta firmasta ku GAPbuster otettiin yhteyttä et ettivät suomalaista asiakaspalvelijaa ja menin haastikseen ja sieltä duuni irtos. Soitetaan öisin Suomeen shoppereille et menisivätkö mäkkäriin tai shellille tekemään tehtäviä ja sit raportoivat meille ja me maksetaan niille ilmasista hamppareista :D Ihan lepposaa työtä, mutta tosiaan työajat 10pm-6.10am aikaeron takia.

Eli suosittelen ihmeessä laittamaan omaa ilmotusta esim. Gumtreehen, ite etin sitä kautta vain oman alan (vanhus/vammaistyö) töitä ja niitä ainakin riittää hyvin.

Sitte tosta irtiotosta, oon mukana! Mutta ajankohtasta itellä varmaan tossa huhti-toukokuussa vasta, tai jos länteen lähtis niin sinne kyllä aikasemminkin varmaan. Kehitetään vaan jotain miittiä ketä vaan kiinnostais jonkinlainen roadtrip!

:pepsodent Heidi

juho22

moro heidi.!!

ite oon kokkina ollu taalla nyt melkeen 7 kk, ja haluisin mun loppuajan teha jotain muuta ja tallanen tyo mika sulla on niin kiinnostais muokin, oisko sulla yhteystietoja tohon firmaan tai johonkin sen kaltaseen..!!mun sahköposti on juho_hh@suomi24.fi.jos viittisit ottaa yhteytta..erittain sosiaalinen ja tykkaisin tallasesta tyosta..jos muitakin joilla on tallaisista duuneista tietoo tai itde hakee suomalaista kaikenlaisiin toihin..voi ottaa yhteytta. puhelin numero:0431623259.

juho

aussie2o11

Heips!

Oon lähössä maalis-huhtikuussa ja lennän eka sydneyhin moikkaan tuttuja ja siitä sit matka saapi jatkua mihin vaan. Ei siis vielä mtn suunnitelmia. Toi teiän reissu kuulostaa hyvältä ja jos ette oo kerenny lähtemään ennen ku tuun, ni voisin olla kiinnostunu liittyyn seuraan.  :XXXX
Oon tosiaan 23v likka ja lähtö on täysin valmistumisesta kiinni, eli lippuja ei vielä lyöty lukkoon. Oon suunnitellu lähteväni work and travel companyn tai alliansin kautta.. onko teillä mtn kokemusta niistä.. kandeisko ennemmin lähtee ihan vaa ominnokin? :P
-Jenni

makar

Hei Jenni,

Olisitko lentamassa huhtikuun lopulla? Aitini on tulossa Sydneyyn Helsingista yksin ja olisi kinnostunut matkakumppanista lennolle koska ei puhu englantia niin vaihto jannittaa? Me ei olla lyoty paivia lukkoon- mutta suurinpiirtein ollaan katseltu 22.4 maissa... Aitini on 60v ja kiva tyyppi etta lentaminen hanen kanssaan olisi ihan kivaa matkaseuraa..
ota yhteytta minuun jos sinua kiinnostais lentaa jonkun seurassa tanne... marikaronen(at)hotmail.com
Mari

Inkaa

Lainaus käyttäjältä: aussie2o11 - tammikuu 20, 2011, 17:12
Oon suunnitellu lähteväni work and travel companyn tai alliansin kautta.. onko teillä mtn kokemusta niistä.. kandeisko ennemmin lähtee ihan vaa ominnokin? :P
-Jenni

Eherottomasti ominpäin! :D
Takaisin Aussilaan toivottavasti pysyv?sti!

Prefix

Lainaus käyttäjältä: aussie2o11 - tammikuu 20, 2011, 17:12
kandeisko ennemmin lähtee ihan vaa ominnokin? :P
-Jenni

Kyl ma oon ainakin aina ollu sita mielta, et turha luottaa mihinkaan tommosiin agencyihin, menee vaan ittekseen ja ihmettelee mita eteen tulee. Ja ny ku alkais viel nayttaan silta, et tuol ois meikalaisia about samas tilantees samoihin aikoihin ni siina varmaan kannattanee kysella toisilta neuvoja jos niita tarttee.

Siita road tripista.. ..elikka, kuin moni taal (siel) ois valmiina lahteen johonkin suuntaan..? Count me in! Varmaan kannattaa sit vast miettii suuntaa ja ajankohtaa ku nakee kuin moni ois lahossa reissuun ja tietty, et millasella kulkineella sita lahtis, ittea ainakin kiinnostais lahtee jonkinmoisella pakulla mis pystyis tarpeen mukaan koisaan ja muutenkin suosisin varmaan aika pal telttamajoitusta, mut tilanteen mukaan.

aussie2o11

Kiitti vinkeistä/rohkasuista.. enköhän mä sit unohda noi järjestöt ja lähe ominnokin! :) Ilmottelen ku saan jtn varmempaa tietoa lähdöstäni, ni jos lähtisin kans sinne roadtripille... :)

Mari: En oo itekkään vielä lyönyt lähtöaikaa lukkoon, ku on muutama asia, jotka hidastaa lähtöä. En siis usko, että voin lähteä äitisi kanssa samaa matkaa. pahoittelen.

Rege

Hei taas!

Joo suosittelen itsekin ominnokin lähtemistä, apuja saa kyllä täältä aina, sen verran suomalaisia kuitenkin tänne Melbourneen nyt pesiytynyt ;)

Roadtripistä, itsellä olisi ajankohtaista varmaankin huhtikuun aikana lähteä liikenteeseen, pari kuukautta voisin ainakin olla tien päällä. Vanilla liikkuminen kiinnostaa, välillä voisi asua hostellissa tavaten muita reissaajia, mutta myös vanissa voisi joo nukkua jos niikseen on. Mitä ajankohtaa muut on miettineet ja mitä suuntaa? Mua yhä kiinnostaa tuo itärannikko kovasti, koska en oo sitä vielä yhtään nähnyt. Sydneyssä olin 10 päivää uuden vuoden aikaan joten se on periaatteessa nähty, mutta kaikki muu perusturrekohteet on näkemättä ja kamala kutina tien päälle. Mutta hetkinen vielä täällä Melissä nautitaan kesästä :)

Mihin aikaan olette täällä kulmilla jos järjestetään jotain miittiä johonkin kohtaan?

8)

Prefix

Lainaus käyttäjältä: Rege - tammikuu 24, 2011, 16:06
Mihin aikaan olette täällä kulmilla jos järjestetään jotain miittiä johonkin kohtaan?

8)

Itse saavun 24.3. illalla ja eka vloppu meneekin vormuloitten parissa.. ..ei sinne varmaan ketaan muuta ois lahdos..?

katr-

Hei!

Lueskelin viestejä ja huomasin, että aika monella olisi kiinnostusta lähteä road tripille maalis-huhtikuussa. Itselläni olisi suunnitelmissa matkata Ausseihin huhtikuun alussa ja matkustella kuukauden ajan, ennen kuin asetun työharjoitteluun Canberraan. Matkustuskokemusta löytyy jonkin verran mutta nyt olisin ensimmäistä kertaa yksin uudella mantereella, joten matkaseura olisi erittäin toivottua! Mitään suunnitelmia ei vielä ole ja ne vähäisetkin voivat muuttua, jos sopivaa seuraa löytyy. Kaikkea ei about neljässä viikossa ehdi nähdä, mutta kiinnostusta herättävät erityisesti itärannikko ja Uusi Seelanti. Mahdollista olisi myös pysähdellä matkalla esim. Bangkokissa tai Singaporessa ennen Ausseja. Jos olet samoihin aikoihin liikkeellä ja seura kelpaa, niin vastaile ketjuun tai yksityisesti. Viestejänne odottelee pian 22-vuotias naisenalku. :)

helie

Moi! Toi Road Trip kuulostaa kyllä hyvältä, jos ajankohta vaan sopii ja muutenkin niin lähden kyllä ehdottomasti mukaan! Joku paku olis loistava, juurikin tuon yöpymisen suhteen ettei aina tarvitsisi mennä hostelliin. Olen saapumassa maahan 16.2. (Eli ihan pian, WHII!) ja pari ekaa viikkoa olisi tarkoitus viettää Sydneyssä. Riippuu tosin ihan täysin siitä mitä siellä tulee eteen ja voi olla, että olen vähän kauemmankin, jos esim. löydän töitä. Ehkä toi huhtikuu vois olla ihan jees ajankohta. Varsinkin, jos lähtö tapahtuu Melbournesta, niin sillon voisin olla siellä suunnilla:)

Mietin muuten itsekin noita vormuloita, mutta en oo vielä mitään päättäny. Nyt ollaan niin takki auki ja puhtaasti fiilispohjalta, että paha sanoa:) Kun nyt vaan pääsis reissuun!

Rege

Heippa kaikki!

Hei, mietittäiskö sitten maaliskuun loppuun jotain miittiä tänne Melbourneen? Olis hyvä ajankohta ainakin mulle, huhtikuun alusta olis siistiä päästä matkaan niin vois tässä pari kk vielä tehdä töitä ja kerätä rahaa jee. Kaikille ihanaa reissunodotusta! Itsellä täs just uuden kämpän metsästys päällä siihen asti, arska porottaa ja sunnuntaiksi luvattu +40 astetta kääk  8)

Cheers, Heidi

Prefix

Tosta mahdollisesta road tripista tuli myos se mieleen, et kai ainakin josain mieles ma voisin olla hyva 'rekrykohde', sillon ainakin ois kuski tiedos. nimim. ammattikuljettajan kokemusta 10v ajalta..  ;)

Prefix

Nostetaas tata ketjua taas hieman ylospain tiedustellen oiskos taal enemmankin halukkaita tosiaan sille road tripille..? Nailla nakymin meita ois kaks tyyppia lahdossa ja mielellaan lisaseuraa kaipais parin tyypin verran mukaan.. Vastailla vois tahan ketjuun taikka vaikka yv:lla ni lahetaan siita etiapain.

Tess11

Hyvältä kuulostaa nämä teidän suunnitelmat! Itsellä tarkoitus saapua Australiaan huhtikuussa, ja ensimmäinen etappi tulee todennäköisimmin olemaan Melbourne. En vielä tiedä tarkemmin saapumisajankohtaa kun nykyiset työkuviot on vielä vähän sekaisin, mutta jos aikataulut täsmää niin olen kyllä messissä!