Tax file number declaration

Aloittaja Sarri, joulukuu 06, 2010, 11:05

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Sarri

Yritin kovasti katella, joskos loytaisin vastauksen vanhoista viestesta, enka sellaiseen tormanny.

Siis, tama kaavakehan pitaa tayttaa jokaiselle tyonantajalle
http://www.ato.gov.au/content/downloads/n3092form.pdf

Miten olette kaavaketta taytelleet? Vahan jokaiselta tulee eri vastausta, niimpa aluksi tayttelin miten milloinkin ja luulen, ettei se ollut kovin fiksua? :)

Aluksi minulle sanottiin, etta kaikkiin kohtiin (7 - 11) tulee vastata NO. Joten ensimmaiselle tyonantajalle lahti tallainen versio. Seuraavaksi joku sanoi, etta ehdottomasti YES kohtaan 7, mutta muihin NO.
Seuraava ohje tulikin, etta Yes kohtiin 7 ja 8 ja muihin No. Joten nain olen siis taytellyt ehka viisi viimeista paperia.
Mikahan kaaos tasta paperisotkusta seuraa? Liekko pystyn nyt enaa anomaan maksettuja veroja takaisin kun palaan Suomeen?

Kiitos paljon jos joku viitsii valaista asiaa. :)

-Sarri

Kottarainen

Tämä riippuu ihan omasta tilanteestasi. Jos olet oikeasti "resident for tax purposes", mikä ato:n sivujen mukaan tarkoittaa 6kk:n asumista samassa kaupungissa, niin ruksi YES. Ja jos olet vero-asukas, ja jos sulla on vain yksi työnantaja, niin ruksi myös tax thresholdiin YES. Saat kätevästi $6000 verottomana. Loppuihin sit NO.

Sarri

Olen maassa working holiday visalla ja tyonantajia ollut useita. Tahan asti muutaman paivan patkia erinaisilla farmeilla hedelmanpoimintaa yms. Seuraava tyo olisi ilmeisesti vahan pitempiaikainen (1-2kk) siivoushommia. Eras toinen backpackeri sanoi, etta koska olen maassa vuoden verran, voin laittaa kohtiin 7 ja 8 yes, joten nain laitoin ehka viidella viimeisella farmilla. Argh naitten paperisotkujen kanssa! Voinkohan siis hakea veroja takaisin kun palaan suomeen?