VUODEKSI AUSTRALIAAN/AU PAIRIKSI SYDNEYYN

Aloittaja SallaMaria, lokakuu 20, 2010, 20:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

SallaMaria

Heippa!  :god:

Tässä vähän sekalaista kysyttävää Australiasta. Olen menossa alkuvuodesta sinne au pairiksi (tod. näk. Sydneyyn) vuodeksi. Sitä ennen tai sen aikana on tarkoitus
vähän matkustella myöskin. Au pair homma todennäköisesti vasta maaliskuussa, joten olisin kiinnostunut tietämään, mitä kautta voisin hakea näitä seasonal töitä 3kk/hevosfarmitöitä
ennen tätä au pair hommaa? viisumin aion hankkia netistä, mikä olisi paras osoite tähän? onko näin että meno-paluu liput pitää
olla näyttää maahan saavuttaessa? miten on varallisuuden todistamisen suhteen, pitääkö olla joku tiliote varuiksi mukana
maahan saavuttaessa vai koskeeko vain viisuminhakuprosessia? tästä olen kuullut ristiriitaisia tarinoita.

Olen kiinnostunut paitsi Sydneyn sykkeestä ja biitseistä, myös snorklaamisesta ja sademetsistä. Mitkä olisivat parhaimmat kohteet ja
miten niihin Sydneystä pääsee (Cairnsista olen kuullut hyvää)? virgin blue ilmeisesti paras hinta-laatusuhteeltaan maan sisäisiin lentoihin? mitä kautta kannattaa vuokrata
auto, onko helpointa suoraan lentokentältä (esim. Cairns, mikäli lentäisi sinne ensin ja sieltä vuokraisi auton), matkalla snorklaamaan?
Millaiset snorkaluskelit ovat lokakuussa? Perhe on tulossa silloin kyläilemään ja haluaisimme mennä sukeltelemaan.

Mitä kautta kannattaa katsoa majoitusvaihtoehtoja juuri sukellusreissuja ajatellen/Surfers paradiseen/Sydneyyn? Hostellitkin käyvät erinomaisesti,
lähinnä olen huolissani säilytyslokeroista, joita niissä on, että ovatko turvallisia. Joudun kuitenkin todennäköisesti reissaamaan välillä koko omaisuus mukanani,
joten tämän vuoksi olen vähän huolissani. Millainen on yleisturvallisuus Australiassa Suomeen verrattuna? Millainen adapteri pitää olla, jotta sähkölaitteeni toimivat? Onko hostelleissa yleensä langaton verkko?

ja ennen kaikkea, mitkä olis top3 käyntikohteet omasta mielestänne Australiassa? :)

Kiitos kovasti jo ennalta!!!
Salla Maria

Veli123

Heippa,

jos tykkäät sademetsistä ja snorklaamisesta, niin ehdottomasti ajatuksiesi kohde on Cairns/Koillis-Queensland. Sydneyhin verrattuna kaupunki on pienehkö, mutta idyllinen. Oma puoliskoni on sieltä kotoisin, joten yritän olla diplomaattinnen. ;) Crystal cascades, Daintree rainforest, Kuranda mono rail, Port Douglasin markkinat, jokipientareiden krokotiilit ja tietenkin valliriutta. Ilmastoltaan pysytään koko ajan kesässä. Cairnsissa on paaaaljon backpackers baareja, joissa meno kuulemma voi mennä villiksi. Pientä varovaisuutta siis illalla, koska osa paikallisista eivät ehkä ole kaikkein gentlemannia juovuksissa. >:(

Sydneyssä en ole käynyt, sillä asumme Brisbanessa. Ehkäpä itse jos tekisin suunnitelmani, niin asuisin Sydneyssä ja lähtisin muutaman viikon lomalle Cairnsiin. Upea matkailukohde, jossa auton vuokraus on ehdoton mukavuus.

Jet star on myös kätevä halpisyhtiö lennellä ympäriinsä.

Sydneyn yleisturvallisuudesta en tiedä, mutta Brisbanessa voi huoletta kävellä myöhäänkin suurempia katuja. Yöllä tiettyjen puistojen läheisyyttä kannattaa välttää, vaikka riski ei ole niin suuri. Myös silmäkontakti epäilyttävien tyyppien kanssa voi muuttua epämiellyttävän tuttavalliseksi. Siellä missä on ihmisiä, ei tarvitse pelätä, vaikka olisikin yksin. En tunne oloani turvattomaksi. Maalaisjärjellä säästää paljon.

Kaupasta saa sähkölaitteiden adaptereita. Big W:sta ostin 8 dollarilla (n.6,5e) töpselimuuntimen eurosta australialaiseen.

Inkaa

SallaMaria,

olematta ilkeä haluaisin pyytää sua jatkossa kirjoittamaan oletusvärillä, sillä toi vaaleenpunainen teksti on vaikealukuista ja sattuu ainakin allekirjoittanutta silmään   :peukkua

Viisumi haetaan täältä: http://www.immi.gov.au/ ja sieltä voit etsiä sen sopivan viisumivaihtoehdon.
En tiedä tarkemmin miltä sivustolta noita seasonal töitä löytyy, mutta mielenkiintoinen vaihtoehto voi olla http://www.wwoof.org/ tai sitten http://www.helpx.net/ .
:XXXX
Takaisin Aussilaan toivottavasti pysyv?sti!

Achtu

Lainaus käyttäjältä: Veli123 - lokakuu 21, 2010, 00:25
Kaupasta saa sähkölaitteiden adaptereita. Big W:sta ostin 8 dollarilla (n.6,5e) töpselimuuntimen eurosta australialaiseen.

Kannattaa myös harkita haaroituspistotulpan tai ihan rehellisen jatkojohdon hankkimista Suomesta. Tällä tavoin saat usean suomiaparaatin lataukseen ym yhtä muunninta kohti. Itse kokenut useita tuskan hetkiä erityisesti reissatessa kun jokaisesta laitteesta virta loppu ja aikaa niitä ladata vain rajatusti ja muuntimet hukattu yhtä lukuunottamatta. Noihan toimii sit täydellisesti myös himassa, ei tarvii uhrata telkkaria jotta saa puhelimeen ja tietokoneeseen virtaa.. Ei vie edes hirveesti tilaa rinkasta eikä paina juuri mitään.

http://www.biltema.fi/osteri/data/webpics_all/Web%20images%20Sorted/44/huge/44-503_h.jpg

Veli123

Lainaus käyttäjältä: Achtu - lokakuu 21, 2010, 10:03
Kannattaa myös harkita haaroituspistotulpan tai ihan rehellisen jatkojohdon hankkimista Suomesta. Tällä tavoin saat usean suomiaparaatin lataukseen ym yhtä muunninta kohti.

Amen.  :peukkuy

Veli123

Jos olet SallaMaria 18-30v, suosittelen "working holiday" viisumia. Inkaan postaamasta linkistä löytyy hakuohjeet. Ehkäpä joku voi kertoa tipsejä jo hakeneena.

Australian viranomaiset pyytävät varautumaan todistamaan varallisuuden. Tämä tarkoittaa, että ehkä he pyytävät, ehkä eivät. En löytänyt sitä keskustelua jossa tätä puitiin. Itselleni 12kk turistiviisumissa ei pyydetty, mutta se on hyvin tapauskohtausta. Varallisuuden todistuksen henki on se, että voit saada tietyn summan käsiisi kun tarvitset. Jos joku muistaa summat, niin jelpatkoon. :coolh Paluulippu tietenkin auttaa uskomaan, ettet jää maahan, mutta se ei ole pakollinen.

Jos viisumihakemuksessasi pyydetään lääkärintarkistusta, niin sen voi suorittaa vain nämä Australian sertifioimat lekurit:
http://www.dundernews.com/tietoa_viisumeista/siirtolaisia_tarkistavat_laakarit.html

Inkaa

12kk turistiviisumin varoista kertoi ystäväni näin:

Olen 12kk turistiviisumilla; haku kesti n 3-4 viikkoa en muista tarkasti.. Ja mulla siis oli semmoinen tilanne kun mulla on poikaystävä täällä niin laitoin viisumihakemukseen että "He will provide me accomodation" ja sitten mulla oli näyttää pankista kirje missä oli mun luottokortin raja ja sitten mun tilitiedot, mutta noin yleensä ne vaatii yli $6000 jos haet vuoden viisumia.. mulla oli näyttää yhteensä 6800 euroa. ja ne lähettää sulle sitten erikseen mailia mitä dokumentteja ne haluaa. Melkein sen saaminen on siitä rahasta kiinni, eli siis jos on näyttää että on tarpeeksi varoja olla vuosi turistina niin ei pitäis olla ongelmia.. mulla ei ainekaa kyselty muuta eikä customs ollut kiinnostunut yhtään.. lensin siis silloin Perthiin...

Immin sivuilla lukee varallisuudesta seuraavasti: http://www.immi.gov.au/visitors/tourist/676

Financial requirements

You must have access to sufficient funds to cover all costs for the duration of your stay in Australia, including health insurance if required. You may be asked to provide evidence of your funds.
Examples: personal bank statements, pay slips, audited accounts, taxation records, credit card limit.

Working Holidayssahan se menee näin: (http://www.immi.gov.au/visitors/working-holiday/417/

Financial requirements

You must have access to sufficient funds to support yourself for the initial stage of your holiday. Generally, AUD5000 may be regarded as sufficient, but the amount may vary depending on your length of stay and the extent of your travel. You should also have a return or onward ticket or the funds for a fare to depart Australia.

You may be asked to provide evidence. Evidence may include a certified copy of a bank statement and an air ticket out of Australia.

Veli123

SallaMaria

Kiitos kaikille avusta :) nyt on viisumi hankittu netin kautta ja au pair perhekin Sydneyssä varmistunut :)
tiedustelisin, että mitä kautta kannattaa ottaa lentoja suomesta, jos haluaa menolipulla pysähtyä Singaporessa
muutaman päivän verran? onko matkakokemuksia muuten ko paikasta? ehkei kuulu ihan tämän topicin alle, mutta
jos joku on ollut, olisi kiva kuulla kokemuksia :)  8)
Salla Maria

Inkaa

Kilroy ainakin tarjoaa lentoja niin, että stopit sisältyy hintaan, oli se sitten tunnin tai kaks päivää (:

Nonsku

Lentoja kannattaa katella ainakin myös ebookersilta, sieltä varasin omani sydneyyn :) ootko millon tulossa? 

Kottarainen

Voit myös varata erikseen lennot HEL-SIN-HEL ja sit vaikka edukkaalla Jetstarilla SIN-*australialainen kaupunki*-SIN. Saat ainakin just sen pituiset pysähdykset kuin haluat, ja rahaakin säästyy.

Singapore on ihana, turvallinen kohde, jossa on ainakin maailman paras eläintarha. Lisäksi ystäväni suosittelee varaamaan Singaporen Ritzistä all-you-can-eat brunssin, jonka hinta on hulppeat $80, mutta siihen sisältyy ihan mitä tahansa haluat. Oikeasti, mitä tahansa. Kuulemma joivat muutaman satasen edestä ihan vaan huippu-sampanjaa ja söivät hummeria ja kaviaaria ja mansikoita ja mitälie.

SallaMaria

moikka! kiitos avusta jalleen! olen muuttamassa sydneyyn maaliskuun puolenvalin jalkeen tai maaliskuun viimeisella viikolla. onko joku muu kenties myos muuttamassa sinne, olis kiva tutustua tyyppeihin jotka menossa samaan aikaan  :pepsodent
ebookersia vois ainakin kokeilla! eli miten siis, ottaisin menolennon helsinki singapore ja sielta sitten eri yhtiolla sydneyyn ???
Salla Maria

Nonsku

niin, kannattaa katella eri vaihtoehtoja ja miettiä, miten pääsis mahdollisimman halvalla :) esimerkiksi just laittaa ebookersiin haku helsinki-singapore ja katsoa, mitä se tarjoaa ja sitten erikseen varata vaikkapa halpalentoyhtiön lento välillä singapore-sydney, tai jotain! mä oon sydneyssä vielä maaliskuussa, joten ilmottele vaikka sitten, kun oot siellä - suomalainen seura olis kiva!

mikkis2

Lainaus käyttäjältä: SallaMaria - marraskuu 05, 2010, 06:54
moikka! kiitos avusta jalleen! olen muuttamassa sydneyyn maaliskuun puolenvalin jalkeen tai maaliskuun viimeisella viikolla. onko joku muu kenties myos muuttamassa sinne, olis kiva tutustua tyyppeihin jotka menossa samaan aikaan  :pepsodent
ebookersia vois ainakin kokeilla! eli miten siis, ottaisin menolennon helsinki singapore ja sielta sitten eri yhtiolla sydneyyn ???

Moi! Onko sulla tarkoitus reissata yksin? Oon lähdössä 29.11 Ausseihin,lennän Perthiin ja sit ois tarkotus lentää takasin Helmikuun lopussa Auclandista. Tolle välille mahtuu paljon nähtävää ja ois tietenkin mahtavaa reissata jonkun suomalaisen kanssa. Mikä sulla on suunnitelma?

Mikko

SallaMaria

Heippa,

olisin vielä tiedustellut seuraavaa: hain tosiaan jo viisumia ja sainkin sen, mutten ymmärtänyt laittaa kroonisesta sairaudestani
mitään mainintaa hakemuksen kohtaan "muut" kun terveydentilaa selvitettiin. voikohan tästä tulla jatkossa ongelmia?
lääkkeitähän minun on pakko viedä maahan itseäni varten, mutta tähän minulla on lääkärini kirjoittama todistus lääkkeistä ja
niiden käyttötarkoituksesta. mihin tahoon voisin olla yhteydessä tästä asiasta, mikäli se on tarpeellista? periaatteessa
muutoinhan en voi jäädä tästä "kiinni" kuin niin että maahan tultaessa tavarani tarkistetaan. Onko Teillä tietoa, läpivalaistaanko
tavarat maahan tultaessakin ja miten tarkkoja working holiday viisumien kanssa työskentelevien suhteen ollaan, että syynätäänkö
tavarat läpi? missä vaiheessa varallisuuttaan voi joutua todistamaan, vasta kun on hakenut matkatavaransa ja marssii ulos
terminaalista vai miten...? sorry tyhmät kysymykseni, mutta ovat tärkeitä allekirjoittaneelle :)
Salla Maria

A

Hei laitan tähän ketjuun,mutta onko kellään tietoa,voiko tota 12kk turistivisaa hakea,jos on jo täällä ausseissa??