Kirjoittaja Aihe: Varoitus Nordean asiakkaille; pitäkää tilinne aktiivisena  (Luettu 9493 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sim

• Knihti
    • Blogi
Olen tässä viimeisen parin kuukauden aikana käynyt niin mielenkiintoisen keskustelun Nordean kanssa että pitää jakaa se muillekin. Kävi nimittäin niin että en ollut kuukausiin käyttänyt Nordean verkkopankkia koska päivittäiset pankkiasiat olivat luonnostaan siirtyneet tänne Australiaan. Sitten kun tuli tarvetta käyttää suomitiliä, havaitsin että olin hukannut muuton tms yhteydessä käyttäjätunnukseni - siis vain tunnuksen, salasanalista oli tallessa.

Ajattelin että helppo nakki, soitan Nordean asiakaspalveluun ja sieltähän se selviää. Vaan eipä selvinnyt. Asiakaspalvelu sanoi etteivät voi tunnusta antaa ja kehoittivat lähestymään kirjeitse konttoria, josta tunnus voitaisiin minulle postittaa. Tein näin. Seuraavaksi konttorista soitetaan ja todetaan etteivät valitettavasti voi toimittaa tunnusta muuten kuin henkilökohtaisesti konttorissa käymällä. Valtakirjallakaan ei onnistu, kiitos (muka, kuulemma) uusien EU-säädösten (joita, näin sivuhuomautuksena, Suomi aina etunenässä säälittävän kuuliaisesti noudattaa vaikka muut maat niistä viis veisaavat).

Eikä siinä vielä kaikki; samalla he totesivat etten ole tainnut vähään aikaan heidän verkkopankkiaan käyttää ja kas, koska ilmiselvästi päivittäinen asiointi on selvästi siirtynyt muualle, lopetamme koko verkkopankkitunnuksesi, todeten vain että "Pankki voi lopettaa palvelun, mikäli katsotaan ettei palvelu ole enää käytössä". Ikään kuin en olisi ollut tarpeeksi järkyttynyt siihen mennessä saamastani "palvelusta", kehtasivat todeta että "kun tililläsi ei ole juurikaan saldoakaan" niin eipä siitä minulle varmaan mitään haittaa ole. Tuhannet eurot eivät siis ole Nordealle "juurikaan" rahaa - en tiedä mikä olisi riittänyt, ehkä 20keur?!

Eli mitä tästä opimme? Jos on pakko olla Nordean asiakas, pitäkää ulkomailla oleskellessanne käyttäjätunnus tallessa sekä tilinne aktiivisena. Muuten voi pankki päättää ettei teillä ole oikeutta maksaa verkkopankkitunnuksista.

Uskomatonta.

nimim. entinen Nordean asiakas - koska, kas kummaa, vaikka asiakastunnusta ei saa pankista edes valtakirjalla, tilien sekä asiakkuuden lopettaminen ja rahojen nosto tililtä onnistuu kyllä valtakirjalla.

aussila

• Vieras
Vs: Varoitus Nordean asiakkaille; pitäkää tilinne aktiivisena
« Vastaus #1 : Kesäkuu 25, 2010, 18:49 »
Jep.Nordea on ehkä Suomen vaikein pankki asioida/hoitaa asioita.

Itselläni pienempi pankki,missä voi asioida luontevasti.Joskus vain soitto riittää "valtakirjana"ja asiat hoituu.