Visiting Academic (Subclass 419)

Aloittaja mikkosamuli, maaliskuu 30, 2010, 03:47

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mikkosamuli

Löysin vuodelta 2004 lyhyttä keskustelua siitä millaista viisumia pitäisi hakea (ja onko se helppoa vai vaikeaa), jos perhe on lähdössä Australiaan puolison post doc vuodeksi. Onko niin, että luokka 419 olisi edelleen tarkoituksenmukaisin?

Onko palstan lukijoina ketään, joka on menestyksellä tämän viisumin kanssa operoinut?

Vanhassa vuoden 2004 keskustelussa mainittiin, että post doc -tukijan puoliso saa automaattisesti viisumin, jolla saa tehdä työtä, mutta vaikka kuinka surffasin Australian valtion VISA-sivuja, niin en tästä mainintoja löytänyt. Onko tästä kokemuksia?

Avusta kiitollisena!
Samuli

Merja

Minä tulin tänne tuolla viisumilla. Helppo hakea, saaminen vei pari viikkoa (ja muutaman paperin) ja puoliso saa täyden työoikeuden. Ehdottomasti kannatettava, mutta pitää huomioida ettei saa saada vastaanottavalta taholta palkkaa, muuten pitää muuttaa 457:ksi.

mikkosamuli

Hei Merja ja kiitos vastauksesta!

Asioiden edistämiseksi tuota samaa jo varmistelin ja soittelin suurlähetystöstä, kun oli hieman vaikeaselkoisesti papereissa. Myös ylipoisto päätyi tähän viisumiin ja heidän alkuosuus viisumin hakemisessa on jo prosessissa.

Kun viisumihakemusta käy läpi niin siellä on kyllä vaatimuksia, jotka eivät välttämättä ole helppoja, jos kirjaimellisesti vastaa:

"Financial support:
- Where required, evidence of financial capacity to support your stay in Australia, such as bank statements or a letter from your financial institution stating your financial position
- Allowances, accommodation and other assistance can also be considered when looking at your ability to support yourself and any secondary applicants"

Mielenkiintoista on se, että missään ei kerrota milloin tuo "Where required"-vaatimus laukeaa tai milloin on syytä selitellä noita jälkimmäisiä asioita. Kuinka suhtauduit omassa hakemuksessasi noihin? Onko muilla aiheesta kokemuksia?

Merja

Minun piti laittaa viisumihakemukseen kaikki saadut apurahapäätökset liitteenä ja laitoin myös muistaakseni pankin tilitiedot (olimme juuri myyneet asuntomme...) hakemukseen eikä mitään sen koommin kyselty ikinä. Kerran taisivat soittaa Berliinistä jossa hakemus käsiteltiin, mutta en enää muista mitä ne kysyivät, jotain siihen finanssipuoleen liittyvää kuitenkin.
Lähinnä haluavat vain tietää että kykenetkö elättämään perheesi viisumin voimassaolon ajan.   

tknopp

Hei!
Voi kuinka ilahduin löytäessäni viestinne, etenkin kohdasta jossa sanottiin, että aikaa menee vain pari viikkoa viisumin saamiseen! Itse olen myös hakemassa tätä viisumia kunhan vastaanottava yliopisto (university of Canberra) saavat omat lupansa. He laittoivat hakemuksen sisään vasta huhtikuussa ja minun pitäisi olla Ausseissa jo elokuussa. Luin että viisumin saamiseen menee 3 kuukautta ja aloin laskea etten enää millään kerkeä saamaan viisumia ajoissa. Ollaan koko perhe tulossa, auto jo myyty ja talo menossa vuokralle elokuussa...Joten jos tosiaan on niin että Berliinissä asia hoituu noin nopeasti meillä on vielä toivoa ehtiä edes syyskuuksi sinne!?