Neuvoja kaivataan; mitä vaatteita kannattaa ottaa mukaan Sydneyyn

Aloittaja rita02, helmikuu 19, 2010, 20:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

rita02

Olemme muuttamassa kesäkuussa Sydneyyn vuodeksi (2+2) ja tässä olen jo kovasti pähkäillyt, miten paksuja vaatteita Sydneyssa tarvitsee talvella? Eli mitä pakkaan mukaan ja mitä jätän Suomeen?  Minkälaisissa vaatteissa te kuljette talvella?

Vinkeistä kiitollisena

Rita

Aikis

Tytär kulki yhtenäkin vuonna koko talven varvastossuissa, tosin joskus toppatakki päällä...Itselläni oli kyllä ihan kylmimpinä päivinä paksu huivi kaulassa ja villakangastakki, ainakin jos aikoi lounastaa ulkona. Ja kerran muistan koulun iltatilaisuudessa olleeni tyytyväinen, että samainen ulsteri sattui olemaan mukana, niin kylmä oli koulun monitoimisali. Ja kerran mulla oli hameen kanssa sukkahousut!

Mutta ei tuollaisia päiviä monia ole. Pahinta on ehkä kylmä merituuli heinä - elokuussa.

Niin, huom. Sisätilat ovat sitten erikseen, riippuen talon lämmityksestä. Flanellipyjama ja villasukat ovat kutakuinkin välttämättömät ja fleecetakkiani en ole koskaan niin paljon käyttänyt kuin Australian vuosina.

drpain

Heh, miten kylma on kylma..

Minulle lammin takki on ihan ihan ehdoton, vaimo tarvitsee villasukat talven keskella kotona oleskeluun. Mutta kaytannossa tama on tilanne: reilun kahden vuoden talven kokemuksella minulle kylmin aamu on ollut 6 astetta (auton mittarin mukaan), normaali tavi aamu oin 8-10 astetta, paivalla nousee lampotila 1-4 astetta, eli lienee keskilampotila jossain reilun kympin paikkeilla.

Vaatetus sitten riippuu siita etta mennaanko toihin autolla vai ei, jne jne.

Kaikki pukeutuu oman tarpeen mukaan...