Kirjoittaja Aihe: Lapsiperheitä Victoriassa?  (Luettu 2377 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kurpitsa

• Piltti
  • *
Lapsiperheitä Victoriassa?
« : Elokuu 31, 2009, 12:47 »
Terve!
Minä asun North East Victoriassa ja haluaisin tavata toisia suomalaisia perheitä! Minä olen Australialainen, mutta mieheni on suomalainen ja meidän lapsemme puhuvat suomea ja englantia. Minusta olisi mukava, jos meidän lapsemme tapaisivat toisia suomalaisia lapsia. Meillä on kolme lasta ja he ovat kolme vuotta (poika), kaksi vuotta (tyttö) ja kymmenen kuukautta (tyttö). He puhuvat hyvin suomea (koko ajan!). Meillä on paljon suomalaisia lasten kirjoja.

Tuota tuota, jos halua tavata meidät, lähetä viesti. Minä olen kotiäiti ja voin tavata milloin vain. Minäkin puhun englantia (paljon) paremmin kuin suomea!

Kiitos!

Poissa Heidi

• Muriaanien kuninkas
Vs: Lapsiperheitä Victoriassa?
« Vastaus #1 : Syyskuu 01, 2009, 10:13 »
Saanko olla utelias ja kysya, missa pain tarkalleen asutte? Me asuimme aikaisemmin siella suunnalla, nykyaan asuinpaikkana tosin on south west... Taalla kyselee toinen kolmen lapsen kotiaiti, harmillisesti vain osavaltion toiselta laidalta!  ;)

Poissa Kurpitsa

• Piltti
  • *
« Vastaus #2 : Syyskuu 01, 2009, 11:07 »
Saat! :) Asumme Benallassa.

Kuinka vanhoija sinun lapsesi ovat? Kuinka kauan sina olet asunut Australiassa?

Poissa Heidi

• Muriaanien kuninkas
« Vastaus #3 : Syyskuu 01, 2009, 23:44 »
Benalla on kylla tuttu paikka, asuimme ennen Sheppartonin toisella puolella, Taturassa.

Meilla on kolme tyttoa: vanhin on viisi, keskimmainen 3 1/2 ja nuorin 16 kk. Olen asunut Australiassa jo yli 12 vuotta.

Mitenkas te sinne Benallaan olette eksyneet? Harmi vaan kun ei enaa asuta siella suunnalla, minakin olen aina etsiskellyt lapsille (ja itselleni) suomenkielista seuraa vahan lahempaa kuin Melbournesta.

Upeasti kirjoitat kylla suomea, oletko asunut Suomessa miehesi kanssa vai miten olet niin hyvin oppinut?

Poissa Kurpitsa

• Piltti
  • *
« Vastaus #4 : Syyskuu 02, 2009, 00:49 »
Minun suomea ei ole niin hyviä, minä en puhu suomea!!! Janne auttoi minulle, mutta hän on töissä nyt.  :)

Minä olen syntynyt Benallassa.

Oliko Tutura hyvä kaupunki? Janne haluaa rakenttaa talon siellä, mutta minä ajattelen että se on liian pieni kaupunki.

Me asuimme suomessa 2½ vuotta, Oulussa. Olemme ollut Australiassa yhden vuoden nyt, tänään!

Poissa Heidi

• Muriaanien kuninkas
« Vastaus #5 : Syyskuu 03, 2009, 00:44 »
Ma laitan sahkopostiosoitteeni yksityisviestilla, jos haluat jutella tai kysya jotain tms.

Tiesitko muuten Melbournen Mukulat kerhosta? Se on kerran kuussa Melbournessa kokoontuva alle kouluikaisten suomalaislasten kerho, jos joskus paasette vaikka sinne lasten kanssa tapaamaan muita lapsiperheita. Veikkaisin nimittain, ettei siella teilla pain taida montaa muuta suomalaista olla...  :)