Muutokontti Suomesta Melbourneen?

Aloittaja MiiaKoo, huhtikuu 19, 2009, 21:52

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

MiiaKoo

Olisiko siellä koto-Suomessa ketään kuka olisi muuttamassa Melbournen suuntaan ja kontissanne olisi tilaa muutamalle kalusteelle ja laatikolle?

Olen asunut Melbournessa kohta vuoden ja tarkoitus olisi jäädä tänne pidemmäksi aikaa. Kokonaisen kontin vuokraaminen tuntuu turhalta, koska kodissamme on jo tarvittavat kalusteet. Minulla on kuitenkin pieni ikävä joitakin omia tavaroitani...

Eli laittele viestiä, jos haluat "myydä" pari neliötä kontistasi.

Tsau :)

MiiaKoo

Vielä lisäisin edelliseen...

Onko kellään vinkata edullista firmaa, jonka kautta tavaraa kannattaisi lähettää Suomesta? Mitä hintoja olette maksaneet? Itse voisin kontin sijasta harkita ihan tavallista pakettirahtia tms.

Kiitos!

Silppu

Ainakaan lentorahtina ei kannata erikseen lähettää pelkkää matkalaukkua tms. pientä sillä päälle tulevat vielä tullausmaksut ja karanteenimaksut, jotka voivat olla enemmän kuin itse lentorahti.  Jos jotain pientä on haluaa, niin mieluummin postin kautta alle 10kg paketeissa.

Hakunappulalla löydät muuttoon liittyviä vinkkejä, eli 1m3 laatikko minimissään laivarahtina.

Silppu

Heidi

Konttia ei mulla ole valitettavasti tarjota, mutta taalla jo muutaman vuoden asunut ystavani olisi mahdollisesti myos halukas jakamaan sellaisen, jos jollakin on tilaa. Hanella on myos joitakin laatikoita jo valmiiksi pakattuina Savon suunnalla odottamassa sopivaa hetkea. Mitaan kiiretta ei ole, joten ilmoitelkaa jos joskus tulevaisuudessa jonkun konttiin mahtuisi muutama ylimaarainen laatikko!  :)

ElinaW

Hei,
Olemme muuttamassa Suomesta Melbourneen syyskuussa ja olemme aloittamassa muutto- ja rahtifirmojen kilpailuttamista. Jos päädymme konttiin ja sinne jää tilaa, ilmoittelen siitä täällä niin voinemme yhdistää kamppeitamme.
Olisiko kenelläkään hyviä suosituksia tehokkaista, edullisista muutto- tai rahtifirmoista? Haun avulla en löytänyt tuoreita vinkkejä ihan itse firmoista, varsinkaan rahdin osalta. Kiitos vinkeistä jo etukäteen!

MH

http://www.dundernews.com/viestitaulu/index.php?topic=151.msg46056#msg46056

Tossa linkissä on hintatietoa, Melbourneen hinta ei paljon poikkea tuosta.

Siinä menee, tänään lähti ja arvio 15.6 Brisbanessa.

ElinaW

Kiitos MH,

Saisinko kysyä, minkä firman kautta ko. tarjous on? Pakkasitteko itse? Vakuutitteko tavarat erikseen, mitä maksoi?

Kiitos vielä lisätiedoista!

RUU

Minä voin sanoa tuohon vakuuttamiseen, että meidän pikkulaatikoissa (1-2 m3) vakuutusmaksu on ollut 1-3% lastin arvosta (taitaa mennä koon & painon mukaan noin pienissä luokissa kun lastin arvo on vähäinen). V 2006 taisi olla 50+ e ja viime vuonna 70+ e. Nuo yhtiöistä, jossa meillä Suomessa on ollut koti- ja muitakin vakuutuksia, heidän yritysvakuutuspuoleltaan.

Ole tarkkana vakuutusten kanssa, sillä ne kattavat vain tarkkaan rajatun osan koko kuljetusketjusta. Katso, että vakuutusyhtiö, huolitsija, kuljetusyhtiö tai joku muu vakuuttaa lastin matkan eri vaiheissa.
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

MH

Kannattaa tarkistaa että vakuutus sisältää haverivakuutuksen ettei käy niin että joudut korvaamaan yhteisvastuullisesti haveri vahinkoa joka on vanhoja lakiin kirjattuja juttuja. Kauhuskenaario on se että alus menee pohjaan niin jokainen jonka tavaraa laivassa on on yhteisvastuullisesti korvausvelvollinen koko vahinkoon. Tavalliset kotivakuutuksia tekevät ihmiset eivät näistä ymmärrä mitään.

Esimerkki. laivalle sattuu haveri ja lastin ja laivan arvo esim 200milj. Tuo on se summa joka jaetaan osallistujien kesken ja jos rahdinkuljettajia on esim 100 voi laskea paljonko on vaadittava korvaus/osallistuja.

Tällä hetkellä kun Somalian rannikolla tilanne on mitä on niin kannattaa miettiä oikeasti tuotakin vaihtoehtoa.

Tuossa lisää aiheesta:

http://ifnews.if.fi/fi/tiedote/meri/yhteinen-haveri-----vahinkomeno-ilman-vahinkoa.html

Meillä vakuutus oli luokkaa 0,8-10% vakuutusarvosta ja se sisältää kaikki nuo ja on 2000e
omavastuulla.

Editoitu virheelliset tiedot pois.

MH

Tänään tuli tavarat kotiovelle ja muuttomiehet kantoi sisään. Yhtään laatikkoa tai pakettia ei ollut tullissa avattu, liekkö syynä kunnolliset pakkauslistat ja se että tullauksen hoiti siihen erikoistunut firma. Kontti oli kyllä purettu ja pakattu uudelleen koska kontti oli eri kun mihin suomessa tavarat laitettiin tai sitten se oli matkalla maalattu :)

Todennäköisesti tavarat oli purettu läpivalaisuun ja kun minkään paketin sisältö ei poikennut ilmoitetusta niin niitä ei ollut tarvinnut avata.