parturi-kampaaja Sydneyssa

Aloittaja lissu, tammikuu 25, 2009, 10:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

lissu

Nyt kaivataan suosituksia!

Olen matkaamassa taalta lansirannikolta (maalta) Sydneyhin reilun viikon paasta ja hiuspehko kaipaa kovasti uudistusta. Perthissa viimeksi kaydessani loysin mukavan nakoisen salongin ja leikkautin tukkani siella...taytyy sanoa etten kylla tiennyt sen jalkeen olisiko sita itkenyt vaiko nauranut, kun tukka naytti kirveella leikatulta :) ensivaikutelma paikasta oli hyva, mutta taisi kohdalleni vain sattua 'kampaaja' joka ei tiennyt mitenpain niita saksia kadessaan oikein pitaisi. Taman saman tarinan olen kuullut monen muunkin suusta, etta ei ne aussikampaajat oikein osaa hiuksia kunnolla leikata ???

Niiiiiiiin...kaipailen vinkkeja ja neuvoja mihinpain sita Sydneyssa hiusteni kanssa suuntaisin??? Olisi meinaan ihan mukavaa jos sita tukkaa viela olisi paassa sen kampaajakaynnin jalkeen ja rahoilleen saisi jotain vastinetta :D Niin ja sekin viela etta olen tassa suunnitellut palaavani tummatukkaisesta vaaleaksi (hei sa oot suomalainen, miks et oo blondi)  8) Ajatusmaailmani on punk...Suomessa ottamani violetit hiuslisakkeet jouduttiin kamppiksen avustuksella repimaan pois paastani, taalla kun kampaajat oli ihan ihmeissaan etta mita mita mita sulla on paassas..? Ja nyt mina tahdon uudet variraidat paahani...Eli jos jollain on kokemuksia hyvasta kampaajasta Sydneyssa, joka tietaa jotain lisakkeista ja hiustenvaalennuksesta, niin kertokaa miulle :pepsodent

pinkus

Voi tasta aiheesta mulla olisi sanottavana juttu jos toinenkin. Taidan kuitenkin vain mainita etta hyvat kampaajat tuntuvat olevan taalla (Melbournessa ainakin) harvassa, kaksi hyvaa olen loytanyt (molemmat ulkomaalaisia). Toinen lahti takaisin kotimaahansa :nuttu:  joten viime kerralla kun hyvan kampaajan loysin, tenttasin heti alkuun etta ethan oo mihinkaan vahaan aikaan lahdossa?!  :pepsodent

Eli kysymykseesi Sydneyn kampaajista en osaa vastata, mutta jos Melbournessa tarvitset vinkkia niin multa loytyy  8)

RUU

Nyokkailen taalla paatani Pinkuksen tahdissa. Pari parturia on minunkin tukastani saaneet kelvollisen, toinen on Pietarista ja toinen Sisiliasta.
Aussiparturit onnistuvat yleensa edes kohtalaisesti, jos niiden antaa vetaa kaiken pois blade 3:lla. :o

Piilomainonta Brisbanen parhaista saa suorittaa, luen mielellani...
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

MH

Ei kait tällaiseen ole mitään oikeaa vastausta yks tykkää toisesta ja toinen toisesta. Makuasioita enemminkin.

Wilmina

No jos punk on tyyli niin mä suuntaisin Newtowniin. George Streetiltä löytyy varmasti vähä joka tyyliin erikoistunutta kampaajaa!

Helik

Lainaus käyttäjältä: pinkus - tammikuu 27, 2009, 12:55
Voi tasta aiheesta mulla olisi sanottavana juttu jos toinenkin. Taidan kuitenkin vain mainita etta hyvat kampaajat tuntuvat olevan taalla (Melbournessa ainakin) harvassa, kaksi hyvaa olen loytanyt (molemmat ulkomaalaisia). Toinen lahti takaisin kotimaahansa :nuttu:  joten viime kerralla kun hyvan kampaajan loysin, tenttasin heti alkuun etta ethan oo mihinkaan vahaan aikaan lahdossa?!  :pepsodent

Eli kysymykseesi Sydneyn kampaajista en osaa vastata, mutta jos Melbournessa tarvitset vinkkia niin multa loytyy  8)

Ma haluaisin loytaa Melbournesta hyvan kampaajan, jos tiedat jonkun keskustan lahistolta.

Aikis

Tosiaan aika mahoton tehtävä, sillä salonkeja on tosi paljon ja niissä sitten vielä iso liuta eri stylistejä...Punkista en tiedä mitään, mutta yksi salonki Manlysta tulee mieleen... siellä oli kovin trendikkäitä kampaajia ja hiffasivat helposti mitä haluttiin ja tekivät huolellisesti isonkin työn (tytölle ei minulle, mulla ei ole paljon laittamista näissä hapsissa  >:D). Nimeä en tietenkään tähän hätään muista (voin tsekata jos tytär muistaisi), mutta se oli keskipaikkeilla rantakatua ja sen tunnusmerkki - tosin pari vuotta sitten - oli iso marimekkokangas seinällä...

Kampaaja on vieraalla paikkakunnalla aina vähän arpakauppaa. Ei se yleensä auta muu kuin ottaa pieniä riskejä.

Hyvä parturi Sydneystä, löytyy Mosman Junctionin Arcadia (tai sinne päin) käytävältä...italialaissyntyinen JOseph...todella hyvää, yksilöllistä, nopeaa, edullista ja huolellista työtä.

pinkus

No ei ihan keskustasta mutta hyvien yhteyksien paasta Northcotesta loytyy hyva kampaaja nimeltaan Liam Diva Hairdressers -nimisesta paikasta (taa nyt ei taida enaa olla kovin piilomainontaa mutta menkoon :pepsodent )
Han ei saastellyt aikaa hyvan lopputuloksen saamiseksi kuten monet muut taalla kokeilemani kampaajat vaan varmisti etta viimeinenkin hius oli taydellisen mittainen. Han myos antoi hyvia vinkkeja ja todella varmisti etta ymmarramme toisiamme ettei ikavia yllatyksia paase sattumaan (kuten monta kertaa aiemmin... >:( )
Katselin siina tuolissa istuessani ymparille ja muutkin kampaajat nayttivat tekevan melko huolellista tyota eli uskaltaisin kyseisessa paikassa kokeilla muitakin kampaajia.

No joo, kuten MH sanoikin, makuasioita kaikki, mulle taa oli hyva loyto, joku muu ei ehka tykkais :)

Milka

Melbournesta viela,

Mina olen loytanyt melko helposti hyvia kampaajia Melbournesta. Mutta, mutta, me olemme ystavien kanssa tulleet siihen tulokseen etta hiusten laatu vaikuttaa siihen kuka on hyva ja kuka ei. Eli jotkut kampaajat osaavat hyvin laittaa aasialaisia hiuksia, jotkut taas etela-Eurooppalaisia ja jotkut taas erikoistuvat anglo-saksisiin hiuksiin. Minun hiuslaatuni eroaa tyypillisesta suomalaisesta jonkin verran, ja kuulemma muistuttaa (kampaajien mukaan) enemman etela-eurooppalaista, vaikka onkin vaalea. Joten mina kayn kampaajalla, joka on erikoistunut etela-eurooppalaisiin hiuksiin, mutta en voi ehka suositella muille, jotka eivat edusta samaa hiustyyppia.

solan

Hyviä vinkkejä kampaajista Sydneyssä akselilla CBD, North Sydney, Eastern suburbs otetaan vastaan! Onko kukaan käynyt esim. QVB:n OZ Hairissa? Vaalea juurikasvu alkaa erottua vähän turhan hyvin tummaksi värjätyistä hiuksistani, joten pikapuoliin olisi löydettävä osaava kampaaja. Muuten ei edes paljon tarttis leikata joten luulisi täkäläisiltä onnistuvan. Mummokampaamoja en suosi vaan mieluummin vähän rockimpaa otetta, kunhan eivät turhan hanakasti ole leikkaamassa mun pääasiassa (no pun intended) polkkamittaista kuontaloani lyhyeksi. Niin, ja olisi plussaa jos ymmärtäisivät jotain suomalaisen hennon hiuksen päälle. Viimeksi kun etsin shampoota hennoille hiuksille multa kysyttiin että ihanko vaan hennoille hiuksille vai myös harveneville...  :D En onneksi sentään oo kaljuuntumassa eikä mieskään oo kaljuuntuvaa sorttia.  :D

MH

Vaimo käyttänyt Sydneyssa tuota http://www.toniandguy.com/  ei halpa mutta osaa hommansa. Ihan keskustassa on yksi ja lähialueilla useampia. Meidän kokemukset siitä keskustasta.

Aikis

Tämmönen ei ollu hassumpi:

Rachel Jones Hairdresser
309 Military Rd
CREMORNE NSW ,2090

Siellä ainakin "ymmärsivät suomalaisen hennon hiuksen päälle"...Tosin voisi noita rokkisalonkeja luetella muitakin - minä en törmännyt kuin yhteen "mummokampaamoon" ja sekin Sutherlandissa. Onnea matkaan, kampaajan löytäminen on aina uudella paikkakunnalla hienoinen haaste.

makar

Mina myos etsin kampaajaa  ( Eastern Suburbs) Sydneyssa. Olen kokeillut montaa paikkaa taalla ja en ole ollut tyyytyvainen missaan. Muutin tanne Melbournesta ja kayn edelleen Melbournessa usein ja kayn edelleen kampaajallani siella. Lampimasti suosittelen tata paikkaa: Helmut hair Salon, Victoria Avenue, Albert Park. Kampaajani nimi on Chad joka myos omistaa taman salongin ja han ymmartaa suomalaisia hiuksia ja osaa leikata ja varjata ne todella hyvin. Salongin toinen omistaja Charmaine on erittain hyva kampauksien kanssa taas. Hintaluokka on noin $190 vari ja leikkaus.

Osaisiko kukaan suositella kampaajaa Sydneyssa?

wendolene

En suosittele QVB:n OZ Hair kampaamoa (kokeiltu on), mutta olen vakiasiakas Rachel Jonesilla Cremornessa.
Chatswoodissa sijaitseva LucEspace on myos hyva. Tony and Guy kampaamoja on joka puolella.