kaivos ja metallihommat

Aloittaja Catano, joulukuu 27, 2008, 00:31

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Catano

eli ens kesäkuussa ois tarkotus suunnata thaimaan kautta ausseihin ja tarvis jotain alustavaa tietoa mihin päin ausseja kannattaa noiden kaivos sekä metalli hommien perässä juossa.

olen tällähetkellä töissä yhdessä pohjoismaiden johtavimmista kuljetinvalmistajasta joten nuo kaivoksien kuljetinjutut on tuttuja ja tarkotus ois wh viisumilla suunnata juurikin joko kaivoshommiin tai perus metallitöihin.

ikää ei vielä ole kovinkaan hirveästi (25) mutta olen kerinny tähän mennessä koluamaan norjan sekä suomen telakat hitsarina ja viimeset pari vuotta tehny töitä kaivoshommien parissa, mm. asentanu ja kasannu suuria tehdashalleja kaivoksille sekä valmistanut erilaisia kuljettimia ruotsin ja norjan suurille kaivoksille.

vinkit on tervetulleita mihin kannattaa suunnata ja mistä firmoista kysellä töitä.

Traveller

No pari firmaa mitä mulla tulee heti mieleen on BHP Billiton ja Rio Tinto, mutta jälkimmäinen kertoi noin viikko sitten heittävänsä pihalle maailmanlaajuisesti 14 000 ihmistä. Mutta kattele ihmeessä niiden sivuilta, jos löytyisi lisätietoja. Myös seek.com.au:sta löytyy sarake "mining oil and gas". Tahtovat olla nuo työpäikat lähinnä tuolla Western Australiassa.

Catano

Loppuviikosta lähtee liput varaukseen, täytynee alkaa tosissaan katteleen noita työmahollisuuksia.

Catano

Osaako kukaan sanoa mitä Welder (First Class) meinaa ausseissa, ilmeisesti luokkahitsaajaa jolla on tietty(?) koulutus hommaan.
Noita duuneja tuntuu olevan paljon tarjolla kuten myös boiler welderin paikkoja joka kait käsittääkseni vaatii noiden perus juttujen lisäksi paineastia luokat.

Itsellä on ollut voimassa perus levyluokka täytelangalle ja tarkotus ois uusia se tässä kevään aikana.
Jokin hitsaushomma ois melkeempä hakusessa koska lähinnä hitsaajana olen tässä viimeset 3 vuotta ollu.
w&h viisumilla ollessani ois tarkotus katsastaa mahdollisesti pitemmäksikin aikaa töitä mikäli sattuu joku firma oleen halukas sponssaamaan viisumin.

Catano

Lentoliput on varattu joten aloin perehtymään noihin termeihin oikeen kunnolla.
Ilmeisesti toi boilerwelder on sama ku suomessa levyseppähitsaaja joten työpaikkoja kyllä löytyy meikäläiselle.
Kattelin tuota brisbanen työtarjontaa ja moniki firma ois halukas ottaa duunareita samalla tietotaidolla mitä multa löytyy joten työn löytäminen ei pitäs tuottaa tuskaa mikäli "lama" ei oo iskeny sinne.

seuraavaksi ois tarkotus käännättää  tärkeimmät tyodokkarit englanniksi virallisella kääntäjällä ja allekirjottaa omakäännetyt entisten firmojen pomoilla.

Jo pelkästään brisbanesta löysin kymmeniä työnantajia jotka aikakin atm tarvitsevat lisää porukkaa, tilanne voi toki olla eri elokuun tienoilla.

Ehkä tämä hieman erilainen reppureissaaja löytää kunnon duunin ausseista, yritys on ainaki kova.

Sara&Pete

Moi Catano,

laita hakusanaksi "Työn vaatimustasosta" saat esille erään hitsaajan viestiketjun.
Toivottavasti saat sieltä jotain apuja itsellesi miettiessäsi noita termejä jne.  ;)

Catano

olen lukenu noi läpi, kiitos kuiten vinkistä.
tietän sen että ekan luokan hitsari vaatii tietyn koulutuksen mutta sitä en tiennyt että boilerwelder tarkottaa nykyään perus levyseppä-hitsaajaa.
tuo boilerwelder juontaa juurensa aikoihin jolloin ne oli tosiaan lämpökattila hitsaajia mutta monessa paikassa käytetään vieläki ko. nimitystä.
Tuosta vielä sen verran että boilermaker voi olla siltatyöläisestä perus metallihommiin asti.