Hiihtokelit Sydneyssä

Aloittaja Silppu, heinäkuu 28, 2008, 08:00

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Silppu

MTV3 ehti kertoa, että Sydneyssä satoi lunta.

Siinähän olisi ollut mahdollisuus suomalaisille näyttää hiihtotaitoja kaivamalla komerosta sivakot esiin ja lähteä hiihtoretkelle lähimpään puistoon :D

Tuon tuostakin ihmetyttää kuinka paljon Aussiuutisia Suomessa uutisoidaan.

Silppu

MH

Eikös tossa uutisessa ole virhe. Eihän tästä montaa vuotta ole uutisesta jossa Bondi beachilla oli lunta.

Jouko

Ja tassa Headwindin kuvalliset todisteet 4.7.2004 Sydneyhin tipahtaneesta lumisateesta/raesteesta.

http://www.dundernews.com/kuvat/main.php?g2_itemId=1787


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

Haagalainen

Lainaus käyttäjältä: Silppu - heinäkuu 28, 2008, 08:00
Tuon tuostakin ihmetyttää kuinka paljon Aussiuutisia Suomessa uutisoidaan.

Australia mielletään Suomessa lämpimäksi maaksi, jonne lumi ei kuulu.
Tieto että Australian alpeilla sataa lunta joka talvi, ei ole monelle % suomalaisia
tuttu asia.
Siis kun Sydneyssä satoi "lunta" - oikeammin kaiketi lumirakeita - niin se on Suomessa
jonkinlainen uutinen.
Lumihiutaleen ja jäärakeen kyllä erottaa, lumihiutaleen ja lumirakeen raja
on epämääräisempi. Ja mitä väliä - paitsi ehkä meteorologille - kumpaa sataa.
MTV3 uutisissa mainittu Sydney'n edellisen kerran lumisade v. 1836, tarkoittaa
australialaisen sääfoorumin mukaan vain Sydney CBD aluetta, jossa ei siis olisi ehtaa hiutalelunta v. 1836 kahden lumisateen jälkeen satanut. Saman foorumin mukaan hiutalelumi ei korkeammalla sijaitsevilla Sydneyn esikaupunkialueilla ole mitenkään harvinainen juttu.

Siis mikä lumirae?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Lumirae