Työpaikat Cairnssissa?

Aloittaja damage.inc, maaliskuu 20, 2008, 03:39

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

damage.inc

Heip!

Elikkäs elämä pukkaa meikäläiset tuonne Cairnssiin päin kun lento tuossa 11.4 lähtee. Olenki tässä aikalailla lueskellu jo aikapäivät näitä keskusteluja ja kaikki alkaaki olla hyvin reilassa mutta tuon lämpimän kaupungin työmahdollisuuksista on ollu aika vähän puhetta. Tosiaan W&H viisumilla lähden reissuun ja jonkinlaista työtä ois tarkotus saada aika lailla heti sen jälkeen kunhan on kulttuurishokista selvinny. Tässä mitä on lonelyplanettia lukenu niin tuo Cairns tuntuu aika hyvältä paikalta työnsaantia aatellen. Nythän luulis sikäläisen talven tullessa löytyvän turismiin liittyvää jopia ainakin.

Mutta kyselisinki teiltä reissaajat että minkälaiset työnsaantimahdollisuudet tuolla Cairnssin ihmeellisessä kaupungissa on käytännössä? Onko viisaampi suunnata esim. Tullyyn josta noiden työhakusivujen kautta ainakin tuntus harvest töitä löytyvän?

Kaikki muutkin vinkit tuohon kaupunkiin ja siellä reppureissaajana elämiseen otetaan vastaan!  :)

zetax

Moi,

Niinpä niin Cairns, itse olin wh-reissulla 2004 vuonna ja Cairnsin alueella joskus touko-heinäkuussa. Olin siinä Tullyssa ja Innisfailissa banaanihommissa. Monella petti kantti niissä hommissa jo 10 minuutin jälkeen, vielä useampi lopetti viikon jälkeen. Banaanihommat ovat erittäin rankkoa, joten moni lähtee työn perään juuri sen vuoksi Cairnsiin. Tämä tietysti heikentää työnsanti mahdollisuuksia kun liian moni on menossa "helpompien" töiden perässä Cairnsiin. Onhan nuo Tully, ja Innisfail muutenkin sellaisia pikkukyliä ettei niissä pitkään viihdy.

Cairns on itsessään oikein mukava kaupunki, oli yksi mun suosikkipaikoista Australiassa  :peukkuy Mutta jotta löytää sen  duunipaikan niin saa tehdä todella kovasti töitä sen eteen. Muistan ollessani hostellissa, niin juttelin monien tuskastuneiden kanssa kun he eivät löytäneet töitä millään vaikka etsivät töitä hyvin aktiivisesti. Ravintoloissa on eniten varmaan töitä tarjolla siellä.. Mitään parempaa vinkkiä en osaa sanoa. Mutta tsemiä kuitenkin reissuun! Mun sivuilta löytyy kivaa juttua mm. Tulvista Tullyssa ollessani siellä banaanihommissa ja se sivu löytynee mun profiilista..

damage.inc

Yep, lukasin tuolta sun kotisivuilta sen jutun Ausseista ja tuli ehkä vähän yllätyksenä tuo että töitä ei niin helpolla irtoakkaan. Oon kyllä valmistautunu tekeen jos minkälaisia hommia ja vähän on pakkoki ku ei tuota rahaa oo liiemmin mukana. Mut kiitoksia vinkeistä!  :) Eikai se auta kun aktiivisesti vaan koittaa kysellä joka paikasta niin jospa se tärppäis sitte. Mites siellä muuten parhaiten tutustuu noihin muihin reissaajiin?

Jaaks

Lainaus käyttäjältä: damage.incMites siellä muuten parhaiten tutustuu noihin muihin reissaajiin?
Esimerkiksi juttelemalla heille on jo aika hyvä aloitus   :pepsodent

damage.inc

Lainaus käyttäjältä: Jaaks - maaliskuu 20, 2008, 20:41
Lainaus käyttäjältä: damage.incMites siellä muuten parhaiten tutustuu noihin muihin reissaajiin?
Esimerkiksi juttelemalla heille on jo aika hyvä aloitus   :pepsodent

Oikeesti? Way to go dunders.

Jaaks

Lainaus käyttäjältä: damage.incOikeesti?

Ihan totta, vaikka se ei aina niin helppoa suomalaiselle olekaan  :pepsodent

eevis

Hostelleissa asuessa tutustuu yleisissä tiloissa, esim. keittiössä ja olkkareissa oleskellessa ihan varmasti (melkein väkisinkin) muihin reissaajiin, sen kun menee vaan nököttämään näkyvälle paikalle ja oottelee tai alkaa itse vääntää vaikka tikusta asiaa. :XXXX
Dees - We will bloody bounce back!!!

Kapteeni

Tosiaan, itse kanssa olen talla hetkella Cairnsissa ja tyoskentely taalla kiinnostaisi. Mutta vaikuttaa aika vaikealta. Jos jollain sattuisi olemaan kokemuksia taalla tyoskentelysta niin otan ilomielin vastaan!

-Nino