Suomalaista lääkäriä Melbournessa?

Aloittaja tljoki, helmikuu 27, 2008, 23:31

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tljoki

Kyselisin semmoista että eihän kukaan sattuisi tietämään yhtään suomalaista lääkäriä Melbournessa?

tarjapa

Hei! Olen kuullut tulkin toissani suomalaisuudestani puheenollen, etta South Melbournen kaupunginosassa on ainakin muutama vuosi sitten toiminut laakari (GP) nimelta Janine Mannerheim. En tieda, toimiiko enaa ja puhuuko suomea (tuskinpa). Valtion tulkkipalvelut ovat ilmaisia kayttajille. Ehka etsit suomalaista laakaria patevyyden takia. En ole kuullut muista suomalaisista laakareista, vaikka tyokseni kierran sairaaloita ja terveyskeskuksia. Tarja

Aikis

Suomi Newspaperissahan on näitä suomalaisia palveluja tarjoavia yrittäjiä, mutta enpä muista oliko siellä lääkäriä ainakaan Melbournessa.

Hyvä huomio tuo, että jos todellakin tuntee tarvitsevansa tulkkia, sellainen on saatavissa. Vaikka kyllä lekureiden kanssa pärjää, kun vaan pyytää selittämään jos ei jotain ymmärrä. Ihan kuten äidinkielisenkin lääkärin kanssa....

Jos taas pätevyydestä on kyse, niin melkoisella kokemuksella (sairastelin nimittäin käsittämättömän paljon) voin sanoa että ainakin Sydneyssä lääkärit ovat ihan samaa tyyliä kuin Suomessakin. Joukossa on tosi hyviä ja tosi surkeita. No ehkä sellainen erityispiirre että spesialistit ovat kumman kapea-alaisia, eivät osaa mitään muuta kuin oman alueensa, vaikka sen sitten hyvin. Tämä siis oma havaintoni, ei mikään tutkimustulos.

tljoki

Syy miksi sita kyselin, on koska olen muuttamassa Melbourneen ja tarkoitus olisi nyt asettua pysyvasti sinne asumaan ja suvussani/ perheessani on periytyvaa harvinaista verenvuoto sairautta ja halusin sen tutkituttaa itseltani kun sita ei koskaan ehdi suomessa loman aikana tehda. Se on melko harvinainen tapaus ja olen sita jo koittanu taalla selittaa kerran ja se tuntu menevan niin monimutkaiseksi etta helpompi olisi naiden suomalaisten papereiden kanssa asioida suomal. laakarin kanssa mutta uskon kylla etta onnistuu lopulta muutenkin. Kiitos jokatapauksessa vastauksista :)