Syksyllä (-08) Austraaliaan?

Aloittaja jossuv, helmikuu 27, 2008, 22:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jossuv

Minä mietin tuota kauan, että miten ihmeessä muka lentää yhdellä välilaskulla. kuitenkin luki, että 1 välilasku frankfurtissa, eri lennoissa luki että 2 välilaskua ja ilmoitettu ne selvästi. ei varmaan mahdollista lentää yhdellä mutta miksi sitten niin tuohon kirjoitettu??  :o
-Jossu

lissu

Lainaus käyttäjältä: jossuv - huhtikuu 08, 2008, 20:14
Moikka lissu  :D hauskaa että joku seuraa minun nimimerkkiä, tuli ihan mieleen, että mitähän on tullut kirjoitettua..  :pepsodent

Perthiin olin alunperin menossa, ihan lämpimämpien ilmojen toivossa (liekkö lämpimämpiä kuin Sydneyssä tuohon aikaan..?) mutta sitten tuli Shokata, joka muutti mieleni  :) Pohdimme tässä keskustelussa, että välttääksemme kaiken ylimääräisen virastoissa pyörimisen kannattaa suunnata ensimmäisena Sydneyhin! Koska sieltä saa sen viisumitarran passiin, muissa kaupungeissa se pitää hakea jostain muualta. Ja sydniin myös sen takia, koska sinne en ehkä halua jäädä töihin mutta haluan kuitenkin nähdä sen. Olisi siis ehkä viisainta suorittaa se sydneyn näkeminen heti alkuunsa. :D

Mutta en ole vielä 100% varma minne lennän. Melkeinpä sama se on..

Mikäs sinua Perthissä houkuttelee? Jos saa udella.  :)

En oikeastaan osaa sanoa mikä Perthissä houkuttelee :) Se on kuitenkin kaupunki jonne haluan mennä käymään/töihin ja se on kuitenkin sen verran kaukana itärannikon hälinästä...eli ajattelin sen olevan hyvä paikka aloittaa, siitä sitten jotain kautta etelään-itään...

Itse en myöskään ajatellut jäädä Sydneyhin töihin, se on vaan semmoinen kaupunki jossa menen käymään ja katselen ne kivat nähtävyydet. Periaatteessa olen vähän kartoittanut (päässäni) mahdollista reittiä ja ajattelin tähdätä matkani niin, että olisin helmikuun alussa Sydneyssä, siellä on silloin kansainväliset huonakalumessut jonne haluan mennä käymään. Syyskuusta helmikuuhun on varmaan ihan tarpeeksi aikaa hinata itsensä Perthistä Sydneyhin :) Idässä on kuitenkin sitten enemmän meininkiä, että jos sinne ensin menisin, sieltä ei varmasti ihan tuosta vaan tulisi sinne Perthiin lähdettyä. Niin ja emminä nyt tiedä onko se virastoissa juokseminen niin hankalaa...tuskimpa sen viisumitarran hankkiminen Perthissä on sen kummempaa kuin muuallakaan, virasto vaan ei ole lentokentällä :) Joutuuhan sitä joka tapauksessa kiertelemään verovirastot ja pankitkin läpi että siihen samaan menoon mahtuu viisumivirastokin :D

Sitäpaitsi kaikki menee ensin Sydneyhin...tahtoo olla erilainen nuori :pepsodent

MH

Lainaus käyttäjältä: jossuv - huhtikuu 08, 2008, 21:14
Minä mietin tuota kauan, että miten ihmeessä muka lentää yhdellä välilaskulla. kuitenkin luki, että 1 välilasku frankfurtissa, eri lennoissa luki että 2 välilaskua ja ilmoitettu ne selvästi. ei varmaan mahdollista lentää yhdellä mutta miksi sitten niin tuohon kirjoitettu??  :o

Franfurtin reitti menee Singaporen kautta jossa on "tekninen" välilasku. Sitä en osaa selittää mitä eroa sillä on normaaliin välilaskuun. Mikäli on aikaa Singaporen kentän kattotasanteella on uimaallas jossa on mukava pulahtaa ennen seuraavaa lentoa. Suosittelen jos jää aikaa, varusteet saa sieltä lainaksi. Itse menen HKI-FRA-"SRE"-SYD reittiä ensi maanantaina.

jossuv

uuuh toi uima-allas kuulostaa aika hyvältä.  : 8) Minä haluaisin välttää ylimmääräistä laukkujen vaihtoa koneesta toiseen, joten 1 välilasku kuulosti mahtavalta  :peukkuy no ei kai se tekninen välilasku paljoa paina, jos ei tarvitse laukkuja vaihdella koneesta toiseen.

Minuakin itseasissa Perthi houkuttelee, ehkä juuri sen takia, että on ehkä vähän rauhallallisempi kuin itärannikon kaupungit. Suunnitelmissa on siis matkustaa aika äkkiä pois sydneystä, ehkä Perthiin, ehkä pohjoseen.. en tiedä. Minulla ei ole minkäänlaista suunnitelmaa siis vielä  :) katselee nyt onhan tässä vielä 5kk:tta (  :nuttu: ) aikaa lähtöön. Ja ehkä kesäkuussa meinasin lentoja alkaa varailemaan.

Totta, kaikki menee sydniin ensimmäiseksi.  :o
-Jossu

MH

Eihän niitä laukkuja tarvi ottaa ulos kuin sydneyssa kun ne seutulassa kyytiin laittaa. Itseasiassa en menisi sydneyhin ollenkaan ellei olisi pakko vaan suoraan Brisbaneen.

jossuv

Mulla on vaihtoehdot sydney tai perth.  ;)

Ei tarvii toivottavasti.. paitsi mun pitää ehkä lentää yks suomen sisäinen lento, joten siinä tulee laukkujen raahausta mulle jo ihan tarpeeks  :D
-Jossu

jossuv

shokatalle (ja miks ei muillekkin) linkkejä jos et oo vielä kattonut.. tässä tämä ilta menee mukavasti   :pepsodent http://www.dundernews.com/viestitaulu/index.php?topic=1646.0#pid25930

Ja lueppas varsinkin http://reissaajan.vuodatus.net/ tämä. siellä mm. ihanaa juttua uudesta-seelannista (vaihdoin mieleni: Haluan uuteen-seelantiin VAELTAMAAN  8) ). Tuo kirjoittaja muuten painottaa ettei missään nimessä kannata aloittaa reissua sydenystä. Lännessä (perth) kuulemma työnhaku helpompaa ja vähemmän turisteja.

No joo.. mulla tosiaan vähä tylsää  :pepsodent
-Jossu

Leokatti

Lainaus käyttäjältä: jossuv - huhtikuu 09, 2008, 03:25
paitsi mun pitää ehkä lentää yks suomen sisäinen lento, joten siinä tulee laukkujen raahausta mulle jo ihan tarpeeks  :D

No ei tartte, jos lennät Finnairilla tai sen tytäryhtiöllä/yhteistyökumppanilla senkin kotimaanlennon. Kun Kuopiossa tsekkaat laukut, niin seuraavan kerran näet ne perillä.
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

jossuv

Aivan. ha ha. mitähän mä tässä sit hermoilen  :peukkuy
-Jossu

Murmeli

Voi! Minä olen kokonaan pudonnut kärryiltä kun en ole tarpeeksi usein älynnyt palstaa tarkistaa :D Noh, eli viime syksynä kirjoitin ylioppilaaksi (eli 3,5 vuoteen) ja nyt on hakuprosessi meneillää Helsingin ja Joensuun yliopistoihin. Aussit kuitenkin kiinnostaa sen verran, että lukumotivaatio on romahtanut. Samapa tuo on kuitenkin käydä ne pääsykokeet tarkistamassa.

matkaan olen lähdössä luultavasti yksin, yritän kaveria houkutella mukaan, mutta hänellä ei suurempia intressejä Australiaa kohti ole. Minä ajattelin aloittaa matkani Sydneysta käväisemällä siellä ystäväni luona. Sitten voisi ottaa lentolipun Cairnsiin ja matkustaa äärimmäisen halvalla koko itärannikon kattavalla bussikortilla takaisin Sydneyta kohti. Kovasti houkuttaisi myös käydä Uudessa-Seelannissa, koska lennot sinne Ausseista on äärimmäisen halpoja. Sitten voisi oikeastaan vaikka Fidzin ja Meksikon kautta kiertää maapallon :P Suuruudenhullua? Eli rahoissa olisi keräämistä.. Mutta Uusi-Seelanti on pakko nähdä.

Töitä meinasin hakea kaikilta aloilta, paitsi teurastamoilta ja lastenhoitoalalta. Ei tosissaan sovi minullekaan ne hommat. Että tämmöistä.. jos törmäiltäis down under?

jossuv

Toivottavasti törmäillään!!  :peukkuy

Ei yhtään suurunhullua minun mielestä  8) minuakin vähän himottas ottaa sellanen maapallonkierto lentolippu, mutta saa nähä mihin rahat riittää  ???

-Jossu

RUU

Lainaus käyttäjältä: jossuv - huhtikuu 10, 2008, 02:59
minuakin vähän himottas ottaa sellanen maapallonkierto lentolippu, mutta saa nähä mihin rahat riittää
Minä ostin täältä käsin sellaisen ja lisähintaa tuli pyörryttävät 300 e lisää suoraan menopaluuseen verrattuna. Aika halpa hinta USAn ja Japanin matkoille...  :XXXX
Tosin minulla on ennalta määrätty itinerary. Niissä aidoissa maailmankiertolipuissahan etapit voi päättää itse, kunhan pysyttelee lentomäärien sekä etappeja ja mantereita koskevien rajoitusten puitteissa. Mutta eivät nekään pahan hintaisia ole, esim kolmen mantereen lippu oneWorldille Suomesta ostettuna 1750 e + lentokenttäverot&yms.
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

jossuv

kiitti RUU:lle. pitää tsekkailla.  :D
-Jossu

Henkkis

Mulla olis kaverin kanssa tarkotus lähteä brisbaneen syyskuun lopussa. Tarkotus olis olla siellä vuosi, toisin jos siellä viihdytään niin toinenkin. Tänne suomen kamaralle ei ole mikään hinku päästä takaisin. Mahtaako sieltä löytää datanomin koulutuksella olevalle rekkakuskille olla töitä? Kai sieltä jotain löytää, henkinsäpitimiksi. Mataako yöelämä olla hyvä siellä? Ollaan kuitenkin aika juhlivaa sorttia, joten mitä olen kuullut suomen ja australian juomakulttuuri on samansuuntainen. :XXXX Kuitenkin kummallakin on peruskoulupohjainen englanti, joten se mikään hirveän hyvä ole.
Ihmeit? teemme hetkess?, mahdottomat asiat viev?t v?h?n enemm?n aikaa.

Merja

Lainaus käyttäjältä: Henkkis - huhtikuu 13, 2008, 02:52
Mulla olis kaverin kanssa tarkotus lähteä brisbaneen syyskuun lopussa. Tarkotus olis olla siellä vuosi, toisin jos siellä viihdytään niin toinenkin. Tänne suomen kamaralle ei ole mikään hinku päästä takaisin. Mahtaako sieltä löytää datanomin koulutuksella olevalle rekkakuskille olla töitä? Kai sieltä jotain löytää, henkinsäpitimiksi. Mataako yöelämä olla hyvä siellä? Ollaan kuitenkin aika juhlivaa sorttia, joten mitä olen kuullut suomen ja australian juomakulttuuri on samansuuntainen. :XXXX Kuitenkin kummallakin on peruskoulupohjainen englanti, joten se mikään hirveän hyvä ole.

Rekkakuskeille riittää töitä. Ja saat nähdä - ja liiskata - kenguruita ihan riittävästi.

Yöelämää Brissyssä? Hmm.... Täällä varmaan on sitä, ihan keskustassa, mutta yleisellä tasolla aussit menevät nukkumaan klo 7pm ja heräävät 5am.  ;) Oman kokemukseni mukaan juomakulttuuri on paljon siistimpää, josta olen HYVIN iloinen, en todellakaan kaipaa suomalaisten "juhlinta"tapoja pätkääkään.

Mutta sellaista menoa löytyy varmasti reppureissaajien keskuudesta, ei epäilystäkään.

hardflip

Eikos Perthissa ollut paljon paikkoja noille rekkakuskeille? Siis tama nain huonosta muistista yhdesta kahvipoytakeskustelusta toissa, olisiko ollut jotain kaivoksiin liittyen...

Taallahan rekkakuskeista on ollut paljon juttua kun kayttavat erilaisia piristeita vuosivuodelta enemman ja enemman, ajomatkat ovat todella pitkia.

Eikohan jokaisessa suurkaupungissa ole tuota yoelamaa, tosin baarit eivat ole auki yhta kauan kuin esim. Suomessa. Ainakin Melbournen keskustassa nayttaa olevan useampia baareja joissa porukkaa riittaa. Pubeissa meno alkaa jo suht aikaisin ja nain akkiseltaan katsottuna backbacker paikkojen lahella riittaa porukkaa ja alamoloa =) Sitten tietysti riippuen mieltymyksista, myos herrasmies klubeja loytyy ja naita ihan normi yokerhoja. Veikkaan, etta etsimalla loydatte varmaan sen sopivan paikan sitten.

Kylla taallakin noita perusdensoja loytyy mutta muuten ihmiset ottavat tuota viinaa vahan eritavalla kuin suomessa, ainakin mita nyt paikallisten tyokavereitten/asiakkaan projektihenkiloiden juttuja maanantaina ja tiistaina kuuntelee.

Aika paljon taalla nakee kyltteja joissa julkisesta ryypiskelysta napsahtaa sakot, kertaakaan en tosin ole nahnyt etta joku olisi sen 600 dollarin pikavoiton saanut mutta kaippa niitakin napsahtelee jos kohdalle sattuu sinivuokot.
Hit the body...head will follow
-Trevor Gillies

Leokatti

Lainaus käyttäjältä: hardflip - huhtikuu 13, 2008, 09:20
tosin baarit eivat ole auki yhta kauan kuin esim. Suomessa.

Täh?! Ainakin villissä lännessä monet paikat on auki to: late eli niin kauan kun asiakkaita riittää... eli varsinaista sulkemisaikaa ei ole ollenkaan. En ole toistaiseksi törmännyt yhteenkään sellaiseen Suomessa.  :confuse
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

jounij

Joo, sama idässäkin. Yhteen aikaan (ainakin 1990-luvulla) oli aika paljon paikkoja, jotka eivät koskaan menneet kiinni, mutta sittemmin ainakin täällä ACT:ssä rajoitettiin aukioloa - tai ainakin alkoholin tarjoilua - myöhäisestä aamuyöstä häiriöiden vähentämiseksi.

Leokattia myötäillen
Jouni
Canberra

hardflip

mun mielesta noi keskustan baarit oli johonkin 2am asti auki? Voin olla kylla vaarassakin. Mihinkas asti tuota alkoholia sai tarjoillla?
-Trevor Gillies

jounij

Kyllä ACT:ssa saa alkoholijuomia ainakin aamu-4:ään saakka. Saattaapa saada 5:eenkin saakka. En tiedä tarkasti, kun ei ole koskaan täällä asuessani ollut siihen aikaan jano. Sydneyssä tuli kerran vuonna -92 juhlittua yön yli: vielä aamuseitsemältä vaihdettiin kapakkaa. Näytti riittävän asiakkaita vielä siihenkin aikaan lauantaiaamusta, vaikkei kyseinen baari ihan tupaten täynnä ollutkaan. Victorian anniskelulaeista minulla tosin ei ole aavistustakaan.

Vastaa
Jouni
Canberra

jossuv

Huh. Baariyöläisille rankkaa hommaa  :D
-Jossu

Milka

Minun paani on taynna ns. hyodytonta informaatiota, kuten esimerkiksi osia Victorian liquor licencing laws and regulations.  :nuttu:  :nuttu:  :nuttu:  :nuttu: Eli paasaantona sanoisin etta yokerhojen ja klubien on mahdollista pitaa ovat auki 24 tuntia vuorokaudessa Victoriassa, jos heille on myonnetty asiaan kuuluva lisenssi.

hardflip

Samperi, minulla on "pieni" aukko sivistyksessa ja olen tormannyt sitten useampaan otteeseen "vaariin" anniskelupaikkoihin jotka sulkevat aikaisin...  :nuttu:

Pamppaajan paratiisi sitten? =)

Mitenkahan tuo julkinen juopuneisuus sitten, ainakaan taalla ei nyt ole tullut vastaan montakaan (Mita nyt lauantain St Kilda vs. Geelong pelin jalkeen) joka olisi ollut kovin juopunut ja iltaisin ei kauheasti tarvitse varoa pitkaa limaa yskivia kaduilla.
-Trevor Gillies

MH

Sydneyssä on myös useimmilla baareilla 24h lisenssi. Asiakkaat ratkaisevat kuinka pitkään pitävä ovet auki. Olen myös ollut baarissa joka sulkee joka ilta klo 12. Tämä tarkoittaa sitä että uusia asiakkaita sisään ei pääse tuon jälkeen. Sisällä olevia palvellaan niin pitkään ku paikka katsoo kannattavaksi, ts. kassakone laulaa.

Henkkis

Hyvä kuulla että ainakin rekkapuolella on hommia, vaikka se nyt täällä suomessakaan ei oikein enää nappaa, mut pakko sitä jotain on tehdä, jos haluaa jotenkin elää. Mitä olen ymmärtänyt suomen isomman auton ajokorttiluokat ei vastaa mitään australialaista ajokorttia. Elikkä suomessa mulla on BE CE elikkä saan ajaa täysperävaunua ja puoliperävaunua. Australiassa ilmeisesti pitää suorittaa jokin tutkinto, että saa ajaa C autoa (kuorma-auto, ilman kärryä). Sitten jokin viellä ihmeellisempi kortti, jos haluaa ajaa road trainiä. Sellasta olisi aika mahtava päästä edes kokeilemaan. Siinä alkaa olemaan mutkissakin vähän enempi peränylitystä kun suomen täysperävaunuissa. Joo mitä olen ymmärtänyt, nehän vetää sen paikast A paikkaan B ei tarvii ilmeisesti hirveästi kääntyillä. Peruuttaminen tollasella laitteella taitaa olla aivan mahdoton tehtävä. Ainakin mun järjen mukaan, yhdellä kärryllä se viellä menee, tälläisen neljän vaunun peruuttaminen, näyttää ainakin aivan mahdottomalta, joka onkin kai mahdotonta. Mitä olen kattonu TOMTOM tarjoaa karttaohjelmaa australiaankin (autonavigaattori), onko siellä sille minkään näköistä käyttöä, vaikka edes kaupungissa? Suomessa pärjää aika hyvin kaupungissa navigaattorin kanssa, toisin henkilöautolle kun se on suunniteltu, isolla autolla on välillä vähän ahtaita paikkoja.

Nyt onkin ehkä viellä kolmas tai jopa neljäs kaveri lähdössä, sitten herääkin jo kysymys, asunnon vuokrauksen järkevyydestä, miten helposti siellä saa esim. omakotitalon vuokrattua vaikka 6kk kerrallaan. Onko aivan mahdotonta ja millaiseen hintaan? Esim vaikka 5h+kk+wc, voisi olla aika passeli. Toki pienempäänkin sit ahtadutaan jos tilanne niin vaatii.
Ihmeit? teemme hetkess?, mahdottomat asiat viev?t v?h?n enemm?n aikaa.

MH

Mulla on autossa Tom Tom one ja prätkässä rider. Loistavasti toimii. Ihan cityssä missä korkeita rakennuksia ei välttämättä löydä kenttää jatkuvasti muuten pärjää joka paikassa. Ite ainakin eksyisin ilman noita miltei välittömästi. :) :)

Leokatti

Lainaus käyttäjältä: Henkkis - huhtikuu 14, 2008, 04:19
Siinä alkaa olemaan mutkissakin vähän enempi peränylitystä kun suomen täysperävaunuissa. Joo mitä olen ymmärtänyt, nehän vetää sen paikast A paikkaan B ei tarvii ilmeisesti hirveästi kääntyillä.

Niin missä mutkissa?  :pepsodent

Vakavasti: eivät saa tulla kaupunkiin asti kaikkien peräkärryjensä kanssa ja melko tylsää, suoraa ja mäetöntä on kulku heti kun kukkuloitten yli lännessä mennään. Pilbaran punaista näyttäisi hiekka linkin kuvassa olevan  ;)
Kati

jounij

Oma Tom Tomini löytää ja ehdottelee joskus maaseudulla varsin ihmeellisiä ja jopa paikkansa pitämättömiä reittejä (esim neuvottu tie puuttuu kokonaan, tai kone kehottaa ajamaan biitsiä pitkin sellaisessakin paikassa, jossa ranta ei ole autoilijoiden käytössä), mutta silti hieman maalaisjärkeä käyttämällä saatujen ohjeiden suhteen olen joka kerta löytänyt sinne, minne ikinä olenkin ollut menossa. Laitettani olen käyttänyt jokseenkin koko itärannikon läheisellä alueella + Tasmaniassa ja Adelaidessa.

Asunnon hankinnasta löytyy täältä haku-toiminnolla paljon aiempaakin, yhä pätevää keskustelua.

Kommentoi
Jouni
Canberra

Milka

Mina olisin aivan hukassa ilman Tomtomia.  :nuttu: Tosin paikallisella 'raamatulla' eli Melways karttakirjalla parjaa kylla erittain hyvin kaupungissa ja aivan Melbournen lahialueilla.  :pepsodent

Leokatti

Minun Tomtomini (ruuna nimeltä Tommi) täytyy puolestaan ohjastaa sinne, minne matka on  :pepsodent

Kuinkakohan paljon aivokapasiteettia tuonkin vekottimen vuoksi jää käyttämättä? Toistaiseksi olen pärjännyt karttakirjalla ja toivottavasti hyvin pitkälle tulevaisuuteenkin vielä pärjään.

Aivokapasiteetista puheen ollen. Tieteen Kuvalehden avustuksella voitte testata omanne:Testaa ÄO:si

Tällä kertaa Mensa olisi minutkin huolinut... woohoo! Aussitestissä jäin viiden pinnan päähän. :nuttu:
Kati

MH

Kati,

Aivokapasiteetti vapautuu parempaan käyttöön kun käyttää navigaattoria. :pepsodent :pepsodent

Allekirjoitan täysin tuon Jounin sanoman, eli myös navigaattorin antamaa tietoa pitää osata "lukea". Laittamalla hakuun nopeimman reitin, välttyy useimmiten vieraassa paikassa ihan pienimmistä kärrypoluista.

Shokata

Dodiin, nyt olen taas kotiin ehtiny ja univelkojakin hieman saanu kuitattua, taas aikaa paneutua tähän reissuunlähdön suunnitteluun :D Varsinaiseen asiaan liittyen eipä juuri mitään uutta, kunhan ilmottelen olevani yhä hengissä ja reissuun lähdössä ;P

jossuv

Hieno homma!  8)

Mua on muuten ruvennu himottamaan sellaset maailmanympäri liput. Ja haaveena ois mennä reitti: Suomi - (Joku välilasku/koneenvaihto Euroopassa) - Intia tai/ja Thaimaa - Australia- Uusi-Seelanti - Samoa - Newark (Usa:ssa, koska sukulaisia asuu siellä). Mutta, mutta.. saa nähä mihin rahat riittää. Toisaalta haluaisin lentää heti suoraan sinne Ausseihin koska sinne kaikkein eniten haluan. Jos tulis sitten takasin Aasian tai Usa:n kautta... no pitää tätä miettiä..  :D
-Jossu

Shokata

Mäkin yhessä vaiheessa mietin että josko olis menny vaikka Thaikkuihin pyörimään joksku aikaa ennen Ausseihin suuntaamista, mutta sitten jotenkin päädyin siihen tulokseen että haluaisin ehkä mieluummin suoraan Ausseihin ja sieltä vaikka sitten palatessa jäädä jokskin aikaa just Intiaan/Thaimaahan.
Tuosta sun reittisuunnitelmasta ihan pakko kysyä, mistä tuo Samoa? :D

jossuv

No en tiiä  :pepsodent onhan siellä muitakin kivoja saaria. Mutta Samoa on kuulemma halvempi kuin esim Tonga. Ja Tongalta pitää matkustaa jonnekki pienemmille saarille että pääsee oikeesti hienoihin paikkoihin, Samoalla taas ois kuulemieni mukaan itsessään nähtävää. No oishan tietty Fiji ja vaikka mitä, mutta Samoa on jotenki kuulostanu parhaimmalta  :D
-Jossu

jossuv

Eilen kävin rinkkoja kattelemassa.. huomenna sitten käyn sen ostamassa kun oli mukavia alennuksia. Mutta pikku ongelmaa meinaa olla että minkä kokonen olis hyvä. Oiskohan 55l liian pieni? En kauheesti eri vaatteita kuljeta mukaani mutta kuitenkin mietityttää etttä mitä sinne mahtuu.. reppu lähtee myös mukaan. Se 10l isompi näytti sit jo ihan hurjan isolta.  :o Lentolippuja tässä kattelen myös ja taidan ruveta niitä varailemaankin jos nyt hyvä löytyy. Niin ja se viisumi.  :)
-Jossu

jossuv

No kävinkin ostaa sen rinkan jo tänään  :D 55l lähti mukaan. 65l harkitsin pitkään mutta sitä ei saanu säädettyä sopivan kokoseks (=tarpeeks pieneks) tän kokoselle ihmiselle  :o Nyt bongasin kivan hintaset liputkin. Pitää ootella että äiti tulee auttamaan mua niitten ostamisessa että ei tuu virheitä  :D
-Jossu

muotimo

Ketjun alussa mainittiin Ulurun kiipeaminen - en sita suosittele, seka kulttuuri- etta turvallisuussyista: http://en.wikipedia.org/wiki/Uluru#Climbing
Valokuvaamisen kanssa kannattaa myos pitaa jarki kadessa eika sita joka suuntaan osoitella ensin miettimatta. Esim. rannalla kannattaa katsoa mita tulee kuvaan mukaan.

Mutta, tervetuloa!

jossuv

Jep. Minä olen hylännyt jo ajatuksen tosta Ulurulle kiipeämisestä enemmän aiheeseen tutustuttuani. Kiitos ei kiitos  :)
-Jossu

jossuv

Liput maksettu.  :peukkuy viisumi ja passin uusinta enää puuttuu ja matkavakuutus. Rinkkakin siis on. Lähtö 30 syyskuuta ja Perthiin ensimmäiseksi käy tie! huh.. seuraavaa tilipäivää odotellessa...  :D
-Jossu