ruokailu työmaalla

Aloittaja lissu, tammikuu 31, 2008, 23:38

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

lissu

Semmoista asiaa tässä pohdin ja yritin etsiäkkin...että miten Te muut WH matkailijat olette hoitaneet tämän ruokailupuolen siellä missä olette töissä? Nyt siis tarkoitan enemmänkin näitä hedelmänpoiminta paikkoja? Joihinkin paikkoihin vissiin kuuluu majoitus+ruoka työtä vastaan, mutta entäs muut paikat? Miten on tauot järjestetty, onko työ niin hektistä että uskaltaako sieltä edes vessaan livahtaa:)

Tämmöinen asia vaan tuli mieleen, kun täässä Suomen päässä työpaikalla juuri työpaikkaruokailusta keskusteltiin, että yleensä täällä on kaikilla omat eväät mukana...pitäisikö sinnekkin nyt sitten ottaa eväslaatikko mukaan? Vesipullo vissiin kannattaa ihan työn lomassa pitää mukana että nestetasapaino pysyy aisoissa..?

ja kiitokset vastauksista ja kokemuksista...täällä odotellaan vaan matkalle lähtöä ja ihmetellään (näköjään) pieniä pulmia :D

jossuv

minuakin kiinnostaisi tämä asia!! kertokaas et minkälaiset ruoka/tee/kahvi tauot siellä yleensä on? esim hedelmänpoiminnassa ja ravintolatyössä??
-Jossu

zetax

Hedelmänpoiminnassa saa pitää taukoa oman mielen mukaan, koska siitähän yleensä maksetaan mitä sä poimit. Mutta jos on tuntipalkallista poimimista niin eipä sitä montaa taukoa ole, ehkä kaksi, 8 tunnin päivän aikana. Omat eväät mukaan, yleensä vain leipää ja vastaavaa. Mitään kylmäsäilytystiloja ei ole, joten mitään helposti pilaantuvaa ei voi ottaa evääksi mukaan.
Tehdastyössä laattatehtaalla oli 3 taukoa, 15 min + 30min + 15 min. Sinnekin omat eväät mukaan. Vessassa sai käydä ainakin Innisfailin banskutehtaalla vain tauon aikana, sitä erityisesti painotettiin.
Ainoastaan maatilalla oli ruokailu talon puolesta, muualla omat eväät periaate.

Toisin kuin itse etukäteen oletin, oli hedelmien syöminen ankarasti kiellettyä noissa hedelmänpoimintapaikoissa. Tai niissä joissa itse olin, käytäntö vaihtelee. Vesipullo on tietysti se tärkein!