Huoh, missä NZ WHD online haku?

Aloittaja ensiferum, joulukuu 27, 2007, 02:34

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ensiferum

Anteeksi tymä kysymys mutta sattuuko joku tietämään voiko uuteen seelantiin vielä hakea WHD viisumia netissä?

Minä en löydä kuin tämän sivun http://www.immigration.govt.nz/migrant/stream/work/workingholiday/ josta pääsee login sivuille josta pääsee loginin jälkeen takaisin tuolle edellä mainitulle sivulle, mutta itse online hakemusta ei löydy kirveelläkään.

??? ???

kosje

Kyllä NZ:n viranomaiset ovat sen verran valveutuneita, että hakemuksen voi tehdä sähköisesti. Minä klikkasin antamaasi linkkiä, sieltä Finland WH Schemes, scrollasin alas, omalla sisälukutaidollani huomasin virkkeen "How do I apply?" ja siitä pari riviä alemmas hyperlinkki "Take me to Working Holiday Schemes Online". Tässä kohdassa selkeästi sanotaan, että sinun pitää kirjautua (niin kuin vastaavassa aussihaussakin) palveluun ja kerrotaan miten se tehdään, esim. FAQ-osiossa. Kun klikkaat tuota yllä olevaa hyperlinkkiä pääset alkusivulle, jossa hoidat kirjautumisen. Eiköhän se homma siitä aukene, jos ei, niin kannattaa tosiaan lukea kysymyksiä ja vastauksia -osio hyvin läpi  ;).

ensiferum

Lainaus käyttäjältä: kosje - joulukuu 27, 2007, 04:01
Kyllä NZ:n viranomaiset ovat sen verran valveutuneita, että hakemuksen voi tehdä sähköisesti. Minä klikkasin antamaasi linkkiä, sieltä Finland WH Schemes, scrollasin alas, omalla sisälukutaidollani huomasin virkkeen "How do I apply?" ja siitä pari riviä alemmas hyperlinkki "Take me to Working Holiday Schemes Online". Tässä kohdassa selkeästi sanotaan, että sinun pitää kirjautua (niin kuin vastaavassa aussihaussakin) palveluun ja kerrotaan miten se tehdään, esim. FAQ-osiossa. Kun klikkaat tuota yllä olevaa hyperlinkkiä pääset alkusivulle, jossa hoidat kirjautumisen. Eiköhän se homma siitä aukene, jos ei, niin kannattaa tosiaan lukea kysymyksiä ja vastauksia -osio hyvin läpi  ;).

"josta pääsee login sivuille josta pääsee loginin jälkeen takaisin tuolle edellä mainitulle sivulle, mutta itse online hakemusta ei löydy kirveelläkään."

kosje

Minäpä kokeilin. Siellä Login-sivuilla lukee "Register here". Rekisteröin tietoni ja järjestelmä sanoi, että sähköpostiini oli lähetetty vahvistus. Vahvistus tarkoittaa ilmeisesti vain sitä, että tietoni olivat oikein menneet perille ja minulla oli sen jälkeen pääsy online-palveluun. Menin takaisin "Login"-sivulle ja syötin rekisteröitymisen aikana antamani käyttiksen ja salasanan ja voilà! pääsin perille eli sivulle "Welcome to your Online Services Homepage". Siellä lukee selkeästi, että oikealla marginaalissa on hyperlinkki, josta pääsee online-hakemusta täyttämään. Klikkasin sitä ja navigoin itseni perille. Helppoa kuin mikä  :pepsodent! Voi olla, että oma rekisteröitymisesi ei ollut onnistunut ja et päässyt kirjautumaan palveluun sisään. Joten kokeile uudestaan. Jos ei vieläkään tärppää, niin siinä Login-sivulla lukee "Still need help logging in?". Klikkaa sitä ja selvitä sen kautta ongelmatilanteesi.

ensiferum

Kah, siinähän se on joo. En huomannut ensinkään, että siinä oli linkki, näytti vaan tekstiltä, ja yläpuolella on alasvetovalikko jota tietenki käytin.

Kiitoksia.  :god: