Kohta on lähtö Ausseihin!

Aloittaja _Minni_, elokuu 11, 2007, 07:15

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

_Minni_

Hei!!
Nyt sitä sitte lähtö häämöttää! Syyskuun alussa lähden ja nyt mennään kovaa vauhtia jo elokuuta.
Ollaan lähdössä porukalla Oulusta eka Sydniin ja sieltä sitte mistä töitä saa. Ei ole pahitteeksi jos joku Ausseihin lähtijä kirjoittelee ja ilmoittelee itsestään! 25-vuotias olen ja vielä on tilaisuus matkaan lähteä, ennen kuin tuntee itsensä ihan ikälopuksi  :D.

tinakenkatytto

Moikka!
Minkälainen porukka teitä on lähdössä? Oletteko järjestön kautta vai ilman?

_Minni_

Hei!
Meidän porukka on lähdössä järjestön kautta -vaikkakin ilman olisi pärjätty vallan mainiosti. Osa halusi järjestön kautta ehdottomasti niin en halunnut sitten yksinäni matkustaa, joten taivuin tähän ratkaisuun.

hillis

Heips Minni!

Musta sais ainakin matkaseuraa , jos oot sita vailla. Toiden saaminen taalla ei oo vaikeeta, joten eka kantsii vaan ite valita paikka minne haluaa menna. Ma olen nyt au pairina, mut en oo varmaan kauaa, kun taa perhe ei vastaa oikeen odotuksia.

jiuppi

moikka...

itse kanssa lähdössä syyskuun alussa. Yksin olen matkaan lähdössä eli matka seura kyllä kiinnostaa! :) 21 vuotias poika olen ja itse olen ajatellut että sydneystä lähtisi ylös päin kohti brisbanea ja sieltä sitten töit.

annakaisa

Moips!

Ootteko te minä päivänä lähdössä, kun mie oon kanssa lähdössä syyskuun alussa!!! Ja minne päin teillä olisi tarkoitus suunnistaa?  ;)
Oletteko te kuinka paljon suunnitellut matkaa etukäteen?

antsa

23v poika olen. Minä tulen vähän perässä eli lähtö 16.10, lento on Sydney ja siellä sekä Melbournessa ajattelin aluksi liikkua, sieltä sitten ties minne. Olisi mukava tavata siellä muita suomalaisia kiitäjiä  :pepsodent Pistäkää minulle sähköpostia tai yksityisviestiä jos kiinnostaa törmäillä aussilassa ja kenties matkustaa porukalla jossain vaiheessa!

Samuli=D

Sama vika kun syksy suomessa tekee tuloaan.Tämä poika (25) suunnistaa W&H turvin lämmittelemään. Aluksi lento Syyskuun alussa Sydneyhin ja siitä sitten miten nokka näyttää. Ajatuksena kiertää vuoden aikana itärannikkoa ilman mitää suurempia suunnitelmia.  ;)   

tinakenkatytto

Minullekin saa viestiä laittaa, millä tavalla tahansa, jos kiinnostaa suomalainen seura jossain vaiheessa tuolla kaukomailla  :)
20 vuotias tyttö olen ja lähtö on syyskuun lopussa tai lokakuun alussa.

Hannayy

Jippei!

Ompa paljon porukkaa lähössä nyt syyskuussa. Itse lähen yhden kaverin kanssa 3.10 Sydneyyn, jossa sitten yritetään töitä ettiä ja sitten myöhemmin varojen puitteessa vähän reissatakkin, ei vielä tietoa minne päin. Mutta jos joku muukin Sydiin jäämässä ja haluu suomalaisten tyttöjen naamoja katella niin mailia Mirjam.y@jippii.fi  :) :XXXX 20 vee siis olen.

eluna

Lähtö kutkuttelee itselläkin jo mielessä.
Liput on ostettuna, ja neljä viikkoa vielä - lähtö 23.9.
Oulusta ollaan mekin lähdössä, tyttölaps ja poikamainen versio.
Tarkotuksena olis itärannikkoa ylöspäin matkustella, sen kummempia suunnitelmia ei vielä ole olemassa. :)
Mailia saa laittaa osotteeseen eluna@suomi24.fi, jos reissukokemusten ja -suunnitelmien vaihto kiinnostaa.
Toki reissutreffejäkin olisi mukava sopia. :)

-Elli

jaakko_v

3. lokakuuta muutto Sydney'n, wohoo  :pepsodent Syksy, sade, pimeys, talvi ja kylmä jää taakse. Australian kevät, kesä, aurinko ja lämpö häämöttää. Voisko enää parempaa aikaa olla lähtö, ku nyt? Vastaus on ei.. Koko kesän, ilman lomaa on jaksanu duunia painaa sen takia, että pääsee reissuun. Ensimmäinen kuukaus menee lomaillessa ja sit alkaa työnhaku. Toivottavasti duunia löytyy  :peukkuy

RiinaK

Heippa!

Myöskin Turun suunnalta on lähdössä kaksi 24-vuotiasta tyttöä syyskuun lopussa kohti lämpimämpiä rantoja  8)...tarkka lähtöpäivä on 27.9. ja lähtö on Helsingistä. Tarkoitus on myös aluksi etsiä töitä Sydneystä, mutta jos ei siellä töiden suhteen tärppää, niin lähdetään kohti itärannikkoa. Sydneyssä aateltiin aluksi asustella hostellissa (ehkä Jolly Swagman Backpackersissa), mut jos töitä löytyy, ni jonkinlainen kämppä ois kyllä aika kiva..eli jos joku etsii kämppäkavereita tai muuten vaan haluaa vaihdella kokemuksia/suunnitelmia taikka kenties kaipailee matkaseuraa, niin laittakaa yksityisviestiä tai sähköpostia osoitteeseen rmkoiv@utu.fi. Ois tosi kiva tutustua muihinkin suomalaisiin, jotka Ausseihin päin on nyt lähdössä  :)

hmclehto

Sorry mutta mitahan ita rannikkoa kohden te lahdette jos ei duunia loydy??? Sydneyhan on ita rannikolla  ;)

RiinaK

öhöm...ollaanpas sitä nyt tarkkoja...eli siis tietysti itärannikkoa ylöspäin olisi tarkoitus reissata  :pepsodent

kosketi

Moikka!

Täällä myös lisää porukkaa menossa Ausseihin nyt syyskuun alussa (lento lontoon kautta 2.9.), eli 26 ja 23 v poijjaat... Tarkoitus lentää(tai muuten) Sydneystä vielä Brisbaneen, joten jos sinnepäin tai muuten yhtenevät suunnitelmat niin spostia tulemaan vaan...  Ollaan ehkä vuokraamassa (mikäli saadaan) kämppää joksikin aikaa ja kimppakämppä vissiin irtoaa ainakin halvemmalla, jos ei helpommallakin. Pois joutunee lähtemään 9.11...
viestiä vaan tulemaan! : kosketi81@gmail.com

antsa

Aika monella näytti olevan tuo sähköposti piilotettuna asetuksissa ja jostain syystä yksityisviestien lähettäminen ei nyt onnistunut (ainakin lähetetyt kansio on edelleen tyhjä vaikka pari laittoi)  :confuse  Nooh, tällee tää toimii kätevästi-> turtiainen69@hotmail.com saa meikäläiseen yhteyttä...

MH

Jos haluat viestin lähetettyjen kansioon se pitää erikseen valita sinne.

Ennen meni automaattisesti?   Joukoo???  saiskos sen takaisin?

katmar

Naikkonen lähdössä lontoon kauttaa sydneyyn 10.9, onko muita samana päivänä lähtijöitä?? :)

kuningasmikko

Lainaus käyttäjältä: katmar - syyskuu 06, 2007, 02:22
Naikkonen lähdössä lontoon kauttaa sydneyyn 10.9, onko muita samana päivänä lähtijöitä?? :)
Samana päivänä ois lähtö kello 18.15 BA:lla. Pistä viestiä jos seura kiinnostaa..  ;)
Life is the art of drawing without an eraser.

_Minni_

MoroMoro!
Tannehan on tullut muutama kommentti! Hyva vaan! Me ollaan tosiaan oltu nyt kolme paivaa Sydneyssa Yha hostellissa tassa China Townin vieressa. Taalla on aika kylma ollut ja sempa takia suunnistamme parin paivan kuluttua Byron Bayhin. Siella on kuulemma lampimampaa talla hetkella! Mutta hieno ja viihtyisa kaupunkin tama on kylla ollut! Ihan olen positiivisesti yllattynyt. Ja on ollut mukava tormata muihinkin suomalaisiin, silla hostelli on melkein taynna saksalaisia nuoria (ja he itseasiassa puhuvat paljon saksaa  ???).
Minni

tinakenkatytto

minni!
Voi että olen kateellinen kun olet jo siellä, no kohta tulen perästä kovalla vauhdilla. 25.9 on lähtö suomesta :)

_Minni_

Hei te siella Suomessa!
Eli tanaan paistoi Sydneyssa ekaa kertaa aurinko enemman kuin 15min ja heti punoittaa nenanpaa! Suomessa en pala ikina, eli kerrointa pitaa olla taalla yli 30 naamassa ja muualla. Surffiopekin (aussilainen) oli palanut kun ole sateella surffaillut... Huomenna kuulemma lampenee ja sita taalla sortsit jalassa jo odotellaan  :D. Tosin kohta sinne Byron Bayhin  :pepsodent.

TeppoL

Toivottavasti ilmat lämpenee, saavun Sydney 29.9 aamuyöstä. Bondi Beachin vierestä olen majoitusta katsonut ja varmasti mieli tekee heti päästä mereen uimaan  ;)

Minkäs lämpöistä vesi siellä oikein on? +20c?

Teppo
Teppo Lallukka
aus gsm 0420512594

Leokatti

Voi olla, että uintihalut karisee, kun Sydneyyn asti ehdit... Meriveden lämpötila syys/lokakuussa Bondilla on keskimäärin 16 astetta  :o. Hrrr...!! Vasta kesällä (mikä alkaa joulukuussa) päästään 20 asteeseen.
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

TeppoL

Ok, onneks tulee kuivapuku mukaan sukeltamista varten niin ei tule vilu. Surffaamiseen joutunee sitten vuokraa märkkärin.

Ja kun pääsen Sydneyhyn niin alkaa armoton työnhaku, hallinto/kirjanpito puolelta esim. Eli jos on hommia tarjolla laita yv.

Terv. Teppo
Teppo Lallukka
aus gsm 0420512594

murumuru

Tosi mukavaa,kun tulee lisaa suomalaista porukkaa!
itse lensin kolme paivaa sitten suoraan Brisbaneen ja paikka tuntuu tosi kivalta.
Ens viikolla heti tyonhakuun ja siina onkin kaikki mita oikeestaan oon suunnitellu..
Jossain vaiheessa ois makee lahtee kiertaa ja kattoo ainakin itarannikkoo enemmankin, kattoo sitten kun paasee tanne ensin asettuu..
Tulin yksin, joten olis tosi mukava jos joku sattuu poikkee Brisbaneen, niin ottaa rohkeesti yhteytta..Ois nasta nahda suomalaisia ja suunnitella vaikka yhdessa reissuja tai vaan ihmetella Brisbanen elamaa.. Ainii oon kohta 22v. ja Helsingista..
Laittakaa mailia tulee...

haisulinmamu@suomi24.fi

lerssi

ihan sairasta. täältä tulee kaks kappaletta 25v bensalenkkareita suomen maaseudun tunnelmista joulukuun alussa sydneen... tuntuu siltä että itä-rannikko rupee olemaan aika sinivalkonen. siistiä
...hmm...

SeppoG

Lainaus käyttäjältä: murumuru - syyskuu 12, 2007, 21:14
Tosi mukavaa,kun tulee lisaa suomalaista porukkaa!

Mitä mukavaa siinä on??? Itse lähden ainakin Australiaan suomalaisia pakoon, toivottavasti en törmää yhteenkään!  >:D
Kyll? Australiassakin vituttaa, mutta ei l?hesk??n yht? paljon kuin Suomessa...

Aikis

Vaihteeksi kiva näkökulma! Onnea matkaan.

SeppoG

Ei mutta oikeesti... mitä järkeä on mennä toiselle puolelle maapalloa hengailemaan suomalaisten kanssa? Eihän ole muita lähdössä helmikuussa, eihän?
Kyll? Australiassakin vituttaa, mutta ei l?hesk??n yht? paljon kuin Suomessa...

Leokatti

On varmasti tulossa porukkaa helmikuussakin, mutta maa on iso ja tännehän mahtuu. Jos suomalaisia ei etsimällä lähde etsimään, niin tuskin niihin törmää. Itse onnistuin "välttelemään" seitsemän-kahdeksan vuotta. Tosin en ole koskaan backpackereissa ollut yötä, että niissähän varmaan törmää helpommin.

Mutta onko joku lähdössä 10.11. Frankfurtin ja Singaporen kautta tulemaan? Äitini on tulossa silloin kylään ja taitaa englanninkielen melko heikosti eikä ole turhan monta kertaa lentänytkään aiemmin. Eli moraalinen tuki olisi varmasti mieleen ja juttuseurakin olisi varmasti tervetullutta. ;)
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

tinakenkatytto

jipii ens keskiviikkona ois lähtö :) jei! :D miksei mua jännitä yhtään vielä?ihan tyhmää.. sehän kuuluis vähänniinku asiaan..

jounij

Lainaus käyttäjältä: Leokatti - syyskuu 14, 2007, 17:44
Jos suomalaisia ei etsimällä lähde etsimään, niin tuskin niihin törmää.

Näin ehkä lännessä, mutta voisin kyllä veikata, että idän isoissa kaupungeissa törmää suomalaisiin vähintään ensimmäisen kahden viikon sisällä, jos yleensä missään liikuskelee. Ja esimerkiksi Sydneyn turistikohteissa kuljeskellessa luultavasti 1 - 3 päivää riittää, niin löytää suomea puhuvan porukan - Taronga Zoossa kokemuksieni mukaan useammankin.

Väittää
Jouni
Canberra

RUU

Lainaus käyttäjältä: jounij - syyskuu 15, 2007, 11:31
LainaaJos suomalaisia ei etsimällä lähde etsimään, niin tuskin niihin törmää.
Näin ehkä lännessä, mutta voisin kyllä veikata, että idän isoissa kaupungeissa törmää suomalaisiin vähintään ensimmäisen kahden viikon sisällä

Sydneyssä tuli heti vastaan keskustassa, missäpä muuallakaan kuin ruoka- ja viinakaupoissa. Nuoret tyttöparivaljakot liikkeellä, ja viinakaupassakin oli kova päänvaiva siitä, minkälaista limuvodkaa pitää ottaa. Tunsin kulttuurikuilun etsiessäni jotain tanniinisempaa.  ???
Melbournessa voi tietty olla varmaan yhtä vilkasta.

Brisbanessa puolestaan saa olla aika rauhassa, ei tarvitse liiemmin väistellä maanmiehiään. Jos oikein muistan, en vuoden aikana ole törmännyt kadulla ja kaupoissa muihin suomea puhuviin, paitsi Ikeassa (jossa tapaa aina jonkun uuden tuttavuuden). Mutta Ikeahan toisaalta ei liene reppumatkailijoiden ykköskohteita, ehkä kenties.
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

Leokatti

Reilun viikon Sydneyn vierailullanikaan en kyllä törmännyt yhteenkään suomalaiseen, vaikka ne pakolliset turistikohteetkin tuli kahlattua läpi  :confuse Ja Victoriassakin sain olla ihan rauhassa pari viikkoa. Kaipa meikäläisellä on sitten jotain sanottavaa tuolla ympäristön havainnoinnin alueella... Eikähän se, että jonkun kuulee suomea puhuvan nyt ahdista, eihän sitä ole pakko tunnustaa olevansa suomalainen sellaisessakaan tilanteessa.
Kati

nallepuh

23.09 on lähtö sydneyhyn, ja siitä sitten reissaamaan ympäri ausseja neljäksi kuukaudeksi. Olisko kellään mitään viimehetken neuvoja että missä kannattaisi käydä ja mihin aikaan? kannattaako tehdä tarkkaa matkasuunnitelmaa, vai lähteä vain sinne minne milloinkin huvittaa? Tarkotus oisi kuitenkin tehdä töitä reissaamisen lomassa.. Ja sitten että kuinka siellä sydneyssä nyt tarkeneekaan?

:) elena

Milka

Kylla saa Melbournessakin olla ihan rauhassa suomalaisilta. Mina asustelin taalla ensimmaiset puolitoista vuotta tormaamatta suomalaisiin tai kuulematta sanakaan suomea. Sitten Heidi saapui talle palstalle ja paasin ihan livenakin hopisemaan rakasta aidinkielta.  :XXXX

tinakenkatytto

Olin ensin samanlaisella asenteella kuin sinä SeppoG, että en varmasti halua nähdä yhtäkään suomalaista ja mieluiten vaan ausseja, eikä eurooppalaisia niinkään.. tällaisella matkalla se vaan olisi vähän hankalaa, jos paikallisiin haluaisi tutustua, olisi varmaan pysyttävä paikallaan ja opiskeltava jotain/tehtävä töitä.. nyt oon pikkasen eri mieltä, kun lähtö lähenee. Kaikki ystävyyssuhteet mitä on mahdollista reissulla luoda ovat tervetulleita, eikä se minua tapa jos muutamia suomalaisia treffaa :) nyt siis lähdössä täysin avoimin mielin joka suhteessa.  :XXXX

Jouko

Ei meitä täällä asuvia suomalaisia kannata pelätä, ei me sen kummempia olla kuin noi tänne muista maista muuttaneen kansalisuudetkaan. Tiedoittaa 14 vuotta aussi-mantuja avoimin mielin tallanut Joukohainen.

- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org