Jarjettoman kalliit lennot suomeen

Aloittaja stuartmurdoch, kesäkuu 02, 2007, 19:36

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

stuartmurdoch

Mista johtuu, etta nyt kun yrittaa heina-syyskuun valissa varata yksisuuntaista lentoa suomeen, niin tulee aivan jarjettoman kalliiksi? Itsellani oli aikanaan paluulento viime tammikuun alkuun Sydneysta, eli kiireisimman maastalentamissesongin aikaan (jengi tulee katsomaan ilotuliksia ja poistuu sitten tammikuun ekoilla viikoilla) ja hinta oli dollareissa 850 (British airways, Syd-Singapore-Lontoo-Hki), varattu n. 2 kuukautta ennen paluuajankohtaa. Taman sitten rahapulassani jouduin myymaan sen sijaan etta olisin siirtanyt sita  :nuttu:
Ja nyt, kun yritan ostaa paluulentoa suomeen jalleen n. 2 kuukauden paahan, niin hinnat ovat aivan pilvissa vaikka nyt ei ole mikaan sesonki paalla? HALVIN lento mita olen kahden tunnin etsinnalla loytanyt valilta 1.7.2007-30.9.2007 on yli 1700 dollaria!? Ja ei tosiaan ole kyse siita etta lennot olisivat loppuunmyytyja.

Mihin asti tassa nyt pitaisi odottaa, etta paasisi suomeen edes vahan jarkevaan hintaan, tyyliin 1250 dollarilla? Onko jossain joku messias-halpalentosivu mista en ole tietoinen? Kaikki Flight Centret sun muut nyt on tietysti koluttu, samoin lastminute.comin nopeat diilit. Bangkokista nayttaisi paasevan jopa Finnairilla suunnilleen 900 dollarilla, mutta lennapa taalta sitten Bangkokiin halvalla...

Olisin voinut siirtaa lentoni aikanaan 75 dollarin lisamaksusta, mutta ei taas jarki juossut yhtaan...
Ja viela korostaakseni turhautumistani:  :nuttu: :nuttu:
1=2 we hope that you choke

Aikis

Joskus olen ollut ymmärtävinäni, että yhdensuuntainen lento tulee jopa kalliimmaksi kuin meno-paluu. Jospa korkea hinta johtuisi tästä?? Oletko kokeillut varata return-lippua...?

Isa03k

Aasian pääsee Jetstarilla, Tigeraiwaysillä.. Laivalla.. :pepsodent Onhan noita. Mulla on meno-paluu Hki-Bkk ja aion hankkia menon Bangkokkiin Ausseista sitten kun paluu on lähempänä.

Nordman

Itse huomasin että meno-paluu on halvempi ja vielä halvemaksi tulisi maailman ympäri tiketti (pallon ympäri 9 stopoveria mm. 1 stopover Hki) :XXXX
Tämä on erittäin hyvä vaihtoehto jos toisen puolen palloa on jo kolunnut :peukkuy

PS: (Austrian airlanes lentää tod. halvalla Syd - Kl - Wien - Hki)
"Tyyli ennen tarkoitusta, asenne ennen kaikkea"

Paula_Liina

Lainaa

Paitsi että muistelisin Austrian Airlinesin lopettaneen tuon reitin vähän aikaa sitten.

Raiwå

Murde,

Katsoppas alla olevaa linkkiä ja soita sinne

http://www.hitcity.com.au/JamisonTravel.info
Pyydä puhelimeen Tuula Pesonen ja kerro terveisiä Dundernews.com sakilta.

Tiedä vaikka saisit alennusta.

Terveisin'

:coolh
Ray Virta
Sydney

It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Nordman

Lainaus käyttäjältä: Paula_Liina - kesäkuu 03, 2007, 10:02
Lainaa

Paitsi että muistelisin Austrian Airlinesin lopettaneen tuon reitin vähän aikaa sitten.

Jaa, voipi olla  :confuse Itse lensin tuolla Joulun alla ja oli tod.halpa
Mutta eipä ihme jos niillä hinnoilla ei kannattanut lentää :D
"Tyyli ennen tarkoitusta, asenne ennen kaikkea"

stuartmurdoch

No nyt loytyikin aika hauska vaihtoehto.
Mun kotiinpaluureitti:

Brisbane-Melbourne-Honolulu-Quebec-Lontoo-Helsinki, sisaltaen makoisan kahden viikon stopin Havaijilla seka viikon Kanadassa. Lennot yht. 1720 dollaria, ei mielestani hirvean paha verrattuna Brisbane-Sydney-Helsinki 1950 dollaria samana ajankohtana.

:XXXX

MH

Tossa kaiketi tulee matka huomattavasti kalliimmaksi kuin suoralla. Tai sitten mä en osaa laskea ollenkaan. :pepsodent

Leokatti

Lainaus käyttäjältä: MH - kesäkuu 12, 2007, 19:49
Tossa kaiketi tulee matka huomattavasti kalliimmaksi kuin suoralla. Tai sitten mä en osaa laskea ollenkaan. :pepsodent

Juu, varsinkin 2 vkoa Havaijilla saattaa nakertaa ison loven budjettiin... :confuse
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

Raiwå

Leokati :)

Mutta säästyihän satanen lipuissa :)

Ray Virta
Sydney

It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

stuartmurdoch

Plus havaiji lienee varsin jees kokemus sekin. Ja saapahan rusketuksen ennen suomeen menoa? 10 solariumkayntia = sata dollaria lisaa :D

jounij

Epäilemättä Havaiji on ihan hauska kokemus, mutta käsitykseni mukaan sinne vain ei meinaa olla varaa mennä monilla sellaisillakaan henkilöillä, joiden kukkaroa $1700 hintainen yhdensuuntainen suora lentolippu Australiasta Suomeen ei hetkauta mihinkään suuntaan. Ja peräti kaksi viikkoa siellä! Paljonkohan siellä maksanee halvin mahdollinen siedettävä ja laillinen majoitus verrattuna Ossilan vastaaviin? Saaneeko siellä sen parempaa rusketustakaan kuin Australiassa, jossa sentään on hyvän kokoinen lovi UV-säteilyltä suojaavassa otsonikerroksessa ;) ?

Kyseenalaistaa
Jouni
Canberra

MH

Äkkiä tuosta syntyy 5000$ mutka matkaan.

chilifinn

Stuartmurdoch on varmasti varmistanut edullisen majoituksen etukäteen ja varautunut kuluihin. Ei kai nyt kukaan täysin ummikkona matkustele...? 
Mites tuo matkavakuutus? Eikö sitä tarvita Hawaijillakaan? Toivottavasti on kotona säästöjä mallikkaasti varalla jos pääset USA:n sairaanhoitokuluja ja/tai mahdollisia kuljetuslentoja makselemaan...   

Hieno kohde tuo Hawaiji ja reittisi kuulostaa hyvältä kaikenkaikkiaan. Säästämisen kanssa tuolla reitillä ei toki ole mitään tekemistä ja matkavakuutuskommenttiisi ei voi sanoa muuta kuin että toivottavasti et joudu oppimaan kantapään kautta että tyhmyydestä sakotetaan.

stuartmurdoch

Kylla tuo hostelli oli aivan samanhintainen kuin ausseissakin nama ovat olleet, n. 22AUD/yo. http://www.hostelbookers.com/booking/index.cfm?hostel=15318&fuseaction=hosteldetails varattu pariksi viikoksi, sai viela 20 prossaa pois kun oli niin pitkaan.

En sinansa ole ottanut selvaa havaijin hintatasosta, mutta eikohan joka maailmankolkasta jotain nakki/kebabkioskeja loydy, joissa voi syoda edes hieman fiksuun hintaan. Oletan etukateen havaijin hintatason olevan verrannollinen esimerkiksi Nizzan vastaavaan.

Ajattelin kylla nyt napata matkatavaravakuutuksen, sen verran monta lentoa tassa tulossa etta ihme on jos laukut tulevat edes puolivaliin asti kunnialla. Itsepainen kun olen, niin en kylla edelleenkaan ala mistaan laakarikuluja kattavista vakuutuksista maksamaan. Varmaan typeraa tosiaan joidenkin mielesta, mutta itse ainakin olen kiertanyt nyt kaikki maanosat ja ollut yli 50 maassa lukuisilla eri reissuilla, paria reissua lukuunottamatta taysin ilman matkavakuutusta ja voin laskea saastaneeni aika pitkan pennin naissa. Niilla rahoilla onkin sitten tehty uusia matkoja  :pepsodent

Leokatti

Jonkunlaisen idean saadaksesi, Hawaijilla asumisen sanotaan olevan 30-40% kalliimpaa kuin useimmissa US cityissä mantereella, mutta halvempaa kuin esim. Tokiossa tai Vancouverissa...
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

chilifinn

Stuartmurdoch
Lainaus käyttäjältä: stuartmurdoch - kesäkuu 13, 2007, 16:43
Ajattelin kylla nyt napata matkatavaravakuutuksen, sen verran monta lentoa tassa tulossa etta ihme on jos laukut tulevat edes puolivaliin asti kunnialla. Itsepainen kun olen, niin en kylla edelleenkaan ala mistaan laakarikuluja kattavista vakuutuksista maksamaan. Varmaan typeraa tosiaan joidenkin mielesta, mutta itse ainakin olen kiertanyt nyt kaikki maanosat ja ollut yli 50 maassa lukuisilla eri reissuilla, paria reissua lukuunottamatta taysin ilman matkavakuutusta ja voin laskea saastaneeni aika pitkan pennin naissa. Niilla rahoilla onkin sitten tehty uusia matkoja  :pepsodent

Vai että niillä rahoilla mitä vakuutuksissa säästät niin matkustat. Matkavakuutukset eivät ole edes kalliita, mutta ilmeisesti en käsitä taloudellisen tilanteesi tiukkuutta. Sairaskuluista sinulla ei näytä olevan minkäänlaista käsitystä. Matkatavarat ovat peanuts, ja kulut ovat kymmenissä tuhansissa jos USA:ssa joku rattijuoppo vaikkapa ajaa päällesi ja päädyt teholle.
Täytyy sanoa että nämä viimeaikaiset postauksesi ovat typerintä mitä olen lukenut pitkiin aikoihin.
Onnea vain matkaan.

stuartmurdoch

Ymmarran sen, etta varmasti tulee maksamaan aika suolaisesti jos sattuu vaikka teholla makaamaan. Mutta edelleen, mika on todennakoisyys etta sinne paatyy? Olen tassa reissuillani tormannyt tasan yhteen ihmiseen joka on joutunut sairaalahoitoon ylipaataan, han putosi hotellin parvekkeelta ja joutui koomaan, taysin kannipaissaan tietenkin. Itse en alkoholia oikeastaan kayta, ja tama varmasti laskee tapaturmariskeja aika mukavasti. Jos vahan pitaa silmiaan auki kavellessaan kadulla ym, niin mielestani teholle joutumisen mahdollisuus on marginaalinen niin kauan kun pitaa myos rokotukset kondiksessa eika saa malarioita sun muita.

Kasittaakseni matkavakuutukset maksavat kuitenkin tyyliin sata dollaria kuussa, ja olen ollut viime vuosina varmasti 40-50 kuukautta reissun paalla vakuutuksetta. Eli tahan mennessa on saastynyt aivan varmasti nelinumeroinen luku. Mutta tosiaan en kylla ala kehottamaan ketaan matkustamaan ilman vakuutuksia, meita kun on moneen junaan ja varmasti suurin osa haluaa nauttia matkavakuutuksen tuomasta turvallisuudentunteesta. Henkilokohtaisesti satun vain olemaan sita mielta, etta kun olet esimerkiksi lentokoneessa putoamassa syoksykierteella kohti maankamaraa moottorien ollessa tulessa tai koomassa teho-osastolla ampumavalikohtauksen jalkeen, niin siina vaiheessa ei hirveasti kiinnosta kattaako vakuutus 90% hautauskuluista.

chilifinn

LainaaKasittaakseni matkavakuutukset maksavat kuitenkin tyyliin sata dollaria kuussa
Ilmeisimmin et ole siis edes asiaa selvittänyt.

Lainaasiina vaiheessa ei hirveasti kiinnosta kattaako vakuutus 90% hautauskuluista
Omaisia saattaa kiinnostaa kovastikin.

Jurttamuori

:nuttu: Voi Tuska  :nuttu:

Ei sitä koomassa paljon aattele eikä ehken itketäkään, mutta useimmilla on sukulaisia, ystäviä, äitejä tai tyttäriä jotka sitten vakuutuksen puuttuessa makselevat niitä suolaisia hintoja kotiinkuljetuksesta, joko sinkkiarkussa taikka toivottavasti ilman. Muutamaan kertaan olen työni puolesta järjestänyt potilaille maitten välisiä kuljetuksia eikä se ole vakuutuksenkaan kanssa helppoa! Ja malariankin voi saada vaikka kuinka napsisi nappeja (nimim. horkassa muutamaan kertaan Afrikassa maanneena) ja pitäisi silmät selvinpäin auki. Ja onhan se epätodennäköistä että mitään vakavaa oikeasti sattuu, mutta kun sattuu niin se on aika kokonaisvaltaista sille reppanalle yksilölle siellä punkan pohjalla.

Puhisee
Jurttis

On vaikeaa olla puhdas ja aatteellinen, kun maailma on ahdas ja puutteellinen.

RUU

Jos lasketaan ääritapausten varaan, vakuutuksilla ei tietenkään ole henkilölle itselleen mitään arvoa. Omaisia tietty saattaa innostaa mahdollisuus saada sinut kotimaan kamaralle joko hoitoon (juuh, kyllä ainakin minä arvostin tätä suuresti oman sukulaisen kohdalla - vähän kalseaa olisi ollut kuulla suru-uutisia jostain maan ääristä) tai saateltua lepoon (ellei sinulla nyt tietenkin ole niin äveriäät vanhemmat että kivutta kustantavat kuljetukset), kuten Jurttis tuossa jo viisaasti huomautti.

Noiden ääritapausten väliin mahtuu melkoinen määrä tapahtumia, koko elämänkirjo, josta voi toipua, kunhan hoito on saatavilla. Ja se ainakin minua kiinnostaa: maailma on auki ja elämä edessä (vaikka sitä jo jonkin verran on takanakin), joten minua kiinnostaa se takaisin tolpille tai edes hereille pääseminen. Ihan vaatimattomasti kyrsisi, jos jotain hyvää hoitoa, kuntoutusta, apuvälinettä, tms jäisi saamatta sen vuoksi ettei sitä kukaan rahoita.   :nuttu:

Voin säestää Jurttista siinäkin, että voi noita tauteja tarttua vaikka olisi jo tottunutkin paikalliseen bakteeri- ja tautikantaan ja täysin estolääkitty. Joitain kavereita on asustellut myös mm. Kamerunissa ja vähän ankeaa luettavaa ovat heidän kirjeensä joskus olleet kun välillä perhe on lojunut sängyssä tai sairaalassa malarian, sitkeiden ripulien, ja milloin minkäkin kourissa. Eikä siinä ole auttaneet länsimaiset suojaukset vaan peli on ollut hetken poikki ja lääkäri- & lääkelaskua kertynyt.

Mutta toivotan toki onnea matkoillesi! Sitä sinulla on tainnut jo rutkasti ollakin ja vielä tulet sitä käyttämäänkin.  :pepsodent

Ps. Normaali täysiaikainen jatkuva matkavakuutus suomalaisesta yhtiöstä kotivakuutuksen yhteydessä n 40 e/v. Ei pitäisi kovin suurta lovea matkakassoihin tehdä... Etenkään, kun teet matkasi Havaijille hyvällä alennuksella. Ja vakuutushan on osa matkabudjettia, siinä missä bussiliput ja pääsymaksut.
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

stuartmurdoch

Kylla minun sukulaiset ainakin ovat sellaisia, etta eivat hirveasti raha-asioita ajattelisi jos sattuisin makaamaan jossain aivan kuoleman kielissa vaan kylla siina olisi hieman muut asiat mielessa. Ja hei, lupaan tulla raportoimaan jos sattuu jotain jonka yhteydessa olisin kaivannut vakuutusta, niin voitte sitten ilkkua etta kylla olisi kannattanut vakuutus ottaa.

Ps. Ei ole kotivakuutusta tai ylipaataan yhtaan mitaan paitsi liikennevakuutus auton kanssa, niin etta ei tuo nyt aivan halvaksi tulisi pelkkaa matkavakuutusta ottaa. Mutta tosiaan, jokainen saastetty penni on kotiinpain ja ainakin tahan asti on parjannyt aivan mainiosti ilmankin. Eksoottisin paikka ilman edes matkatavaravakuutusta ollut Iran :D Kukin tavallaan, tama on minun tyyli.

Wilmina

Pakko pistää lusikka soppaan :pepsodent: mullakaan ei oo kotivakuutusta Suomessa - tai mitään muutakaan vakuutusta - mutta vuodeksi otin vakuutuksen, joka kattaa juuri sairausten/tapaturmien ym varalla Suomesta ja maksoin reilu 300€. Laskenko ihan päin mäntyä jos se on n 25€/kk? Tai ehkä se "reilu" osa vie sen 30€/kk??

Musta pieni hinta siitä, että kannan vastuuni itsestäni ja elämäntyylistäni enkä ikävän yllättäessä laita sukulaisia maksamaan itsestäni. Kieltämättä siinä oli vähän Stuartin kanssa samoilla linjoilla, että kuoleman tapauksen sattuessa eivät sukulaiset rikastu vaan korvaus on sellainen, jolla kulut saa juuri peitettyä.

Tiettykään tää ei korvaa mitään extremelajeja tms mut vie kyllä kotiin myös visiitille jos perheenjäsen Suomessa sairastuu. Ihan kiva päästä kattomaan sen sijaan, että köhisee puhelimeen ettei nyt just oo sitä 2000(?) lentoihin...

Vielä yksi näkökanta siis tässä.

W

Leokatti

No kunhan eivät käännytä sairaalanovelta jenkeissä, kun ei ole sitä vakuutusta...  :o

Pitäis varmaan luovuttaa tuo alla oleva lausahdus jonkun toisen käyttöön  :nuttu:
Kati

chilifinn

Tarkennan sen verran etten ole missään vaiheessa puhunut rikastumisesta. Lähiomaiseni menehtyi sairaskohtaukseen lomamatkalla ensihoidosta huolimatta ja tuotiin kotiin arkussa. Siinä surussa äitini olisi ollut kohtuutonta järjestellä ja maksaa vielä ties mitä kuluja.

Kuten Ruu ja Jurttis sanoivat, matkalla voi sattua pienempääkin ikävää. Voin kertoa että on arkipäivää että nuoria ja aikuisia päätyy sairaalahoitoon flunssan komplikaatioiden tai tulehtuneiden ihorikkojen yms vuoksi. Näistäkin voi helposti seurata viikon parin osastohoito.

Vahingoniloa eivät keskusteluun osallistuneet ole hakemassa. Omalta osaltani olen yrittänyt selittää miksi se matkavakuutus on tärkeä ja pysyn kannassani.
Sturatmurdochille ja muille vastaaville toivotan onnea matkaan jatkossakin.

RUU

Lainaus käyttäjältä: Leokatti - kesäkuu 14, 2007, 14:04
Pitäis varmaan luovuttaa tuo alla oleva lausahdus jonkun toisen käyttöön

Tästä tuli päivän naurut!  :D Thanks!
Tosin pidä vaan se itselläsi ja meille muistutuksena. Mehän emme muiden liikkeistä tiedä, päätyvät vielä jonnekin Afganistaniin ja sieltä luoja ties mihin... Sinne menisi hyvä lohkaisu.  :o
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

Leokatti

Lainaus käyttäjältä: stuartmurdoch - kesäkuu 13, 2007, 22:27
Ja hei, lupaan tulla raportoimaan jos sattuu jotain jonka yhteydessa olisin kaivannut vakuutusta, niin voitte sitten ilkkua etta kylla olisi kannattanut vakuutus ottaa.

Dunderista tulee pelkästään teetä ja sympatiaa siinä vaiheessa. Ei ole ollut tapana iloita toisten vastoinkäymisistä.
Kati

Jurttamuori

StuartMurdoch,
ei varmaan kukaan ilku eikä tässä manattu onnettomuuksia sattumaan- mutta tätä palstaa lukee moni sinua kokemattomampi, sinisilmäinen pikku-budjetin reppumatkaaja... joilla vakuutus saattaa tapaturman sattuessa pelastaa loppureissun.

Mutta täydestä sydämestäni toivotan ONNEA MATKAASI  :)

Jurttis
On vaikeaa olla puhdas ja aatteellinen, kun maailma on ahdas ja puutteellinen.

Raiwå

Murde,

Nyt olen muutaman kerran lukenut ja kommentoinut kirjoituksia, joissa olet ollut mukana ja saan sellaisen käsityksen että olet matkassa Uuno Turhapuro mentaliteetillä.
Toivoisin kuitenkin että pidättyisit kommentoimasta asioita joita muut lukevat ja käyttävät ehkä faktatietona hakiessaan vastauksia ongelmiinsa.
Syyksi sanon jo Ruu, Kati & Jurttixen toistamia sanoja.
Jos joku lukee täällä foorumissa hakiessaan esim 'vakuutusasioihin' vastauksia sinun jutuistasi, ja sen perusteella tekee päätökset ajatellessaan asian olevan vain pieni sivuseikka.
Seuraavaksi saamme lukea täällä kiukkuisten omaisten haukkuja siitä kuinka vastuuton Dundernews.com on antaessaan tuollaisen skeidan kellua pinnalla harhauttamassa tietämättömiä.

Se että olet ehkä matkannut vaarallisissa paikoissa ilman vakuutusta ei ole edes kertomisen arvoinen asia, ja toiseksi se vain osoittaa asenteesi yhteiskuntaa kohtaan.
Eli jos nyt satun kellahtaan, niin eihän sillä kukaan rikastu, tai enpä ole ruinaamassa korvauksia.
Itse kukin taaplaa tavallaan, ja aiheuttaa vanhemmilleen ja muille sukulaisilleen & ystävilleen tuskaa väheksymällä velvoitteitaan jotka pitää pystyssä yhteiskunnan ja sen luoman rakenteen.
Tähän sisältyy jo toisessa ketjussa kirjoittamasi väheksyntä esim verottajaa kohtaan, ja ne yhteenlaskettuna jo kertoo sinun motiivistasi perusasioita ja velvollisuuksia kohtaan.

Jos sinulle ei ole annettavana DunderFoorumiin muuta kuin se mitä olet tähän mennessä kirjoittanut, niin anna olla koko foorumin rauhassa, ja niiden tietämättömien joita johdat väärälle polulle noilla ylimielisillä jä väheksyvillä kommenteillasi.

Hauskaa ja turvallista loppumatkaa sinulle ja melkein loppuunkulutetulle suojelusenkelillesi.
Hän jos kukaan tarvitsee lomaa kun lopulta purat matkalaukkusi kotona, ehkä huolta kantavien vanhempiesi tai muiden sukulaisten & ystävien luona.

Tuumaa

Ray Virta
Sydney

stuartmurdoch

Wow, tastahan tuli kirkkaasti suosituin topic mita olen todennakoisesti koskaan aloittanut millaan keskustelupalstalla  :o

Raivo, en ala sotajalalle moderaattoreiden tai ylipaataan kenenkaan kanssa, mutta saanen kuitenkin osaltani kommentoida tuoreinta viestiasi. Jos tama on mielestasi jollain tapaa dundernewsin (joka on erittain, erittain erinomainen ja hyodyllinen sivu ja jolle toivon mita parhainta tulevaisuutta jatkossakin) niin poista toki koko ketju. Anyway, anteeksi nyt mutta milla tapaa "vaheksyn yhteiskunnan velvoitteita" jos en kayta matkavakuutusta? Kasittaakseni se ei ole pakollista yhtaan kenellekaan. Vakuutusyhtiot sita paitsi lienevat bisnesyrityksia siina missa McDonald'skin, en oikein ymmarra miksi niiden kayttamisesta pitaisi myontaa joku marttyyri-status.

Ja ymmarran kylla allakirjoittaneiden kommentit omaisten huolesta ym. Se, etta otan riskin ja mahdollisesti aiheutan omaisilleni tuskaa olemalla ilman matkavakuutusta on kuitenkin varmasti aivan oma valintani, enka ymmarra miksi muiden tarvitsee sita tulla moralisoimaan. Omaiseni ovat kylla tietoisia matkustusmetodeistani, ja jos tama on heidan puolestaan ok, niin miksi siita alkaa sitten avautumaan taallakaan? Etenkin, kun olen koko ajan sanonut etta en suosittele kenellekaan matkustamista ilman vakuutusta.

Ja loppukevennyksena, olen itse ainakin sita mielta, etta melkeinpa turvattominta kaikista lansimaista on aivan tuolla koti-suomessa. Ausseissa sun muualla on tullut rammittya ties missa pusikoissa kaarmeiden ja hamahakkien keskella ilman mitaan ongelmia, mutta anna olla kun suomessa kavelet yksin rautatieasemalla illan hamarryttya. Toiseksi viimeisena iltana Helsingissa kuultua: "Mä anta sulle 2 vaihtoehto! sä anta mulle kannyka tai sulle kau nain!" Siina paljon vakuutukset taaskaan iloa anna kun on veitsi kurkulla :D

PS. Raivo, vastaan lahiminuutteina erikseen tuonne vero-topiciin, olettaen etta tama on varmasti suhteessa asiattomampi aihe kuin tama vakuutuskeskustelu.

Raiwå

Murde,

Tähän vastaukseeni päättyy tämän aiheen keskustelu.

'Yhteiskunnan väheksyntä ja sen pohja jota yritin ilman rautalankaa valaista'

Jos sinulle tapahtuu jotain tuolla maailmalla, ja joudut esim sairaalahoitoon ilman varoja tai vakuutusta.
Silloin astuu voimaan kaksi mahdollisuutta.
Jos Suomella ja kyseisellä valtiolla on Kelasopimus, saat ehkä sen kautta jonkinasteisen hoidon kunnes ole siirrettävässä kunnossa, ja lasku seuraa perässä valtion kassan kautta kaikilta ylimeneviltä osilta.
Toinen on se että ei ole sopimusta, ja joku kilttisieluinen ottaa yheyttä Suomen lähetystöön jonka kautta pistetään alulle potilaan välitön siirto Suomeen, jos mahdollista, tai sitten ei.
Kaikessa tässä piilee se asian ydin mitä yritin selvittää ilman rautalankaa, joka on nimeltään yhteiskunta ja sen ylläpitämä järjestelmä.
Kaikki tämä maksaa rahaa ja sen maksaja on lopulta veronmaksaja, jos sinulla ei ole vakuutusta ja huonossa tilanteessa omainen joka on kuolemantapauksissa pesää jakamassa joko varoista tai veloista.

Miksi sitten aloit avautumaan täällä asioista joita nyt yritätä niin varjella yksityisenä asiana???
Tämä foorumi ja siinä kirjoitetut viestit on julkista omaisuutta, ja sitä valvovat vapaaaikana ihmiset jotka eivät saa asiasta mitään muuta korvausta kuin kiitokset ja tiedon siitä, että on auttanut toista.

Ei minua kiinnosta sinun yhteenvedot liikeyritysten toimintatavoista ja sinun suhtautumisesta heidän pyytämiin hintoihin palveluksistaan, vaan se että et kirjoita tänne sellasta tavaraa jota joutuu poistamaan, koska se tehdään yleensä vain pakon sanelemana.
Jos sinä et halua maksaa esim Willimiinan viestissä olevaa €25kk niin se ei kerro mitään mikä tukisi asiaasi, paitsi penninpyöristämistä väärässä paikassa.

Jos sinua kiinnostaa tämän foorumin auttaminen, niin tee se rakentavasti ja faktoihin perustuvalla tekstillä, tai etsi itsellesi toinen varoventtiili paineiden purkaamiseen.

Ja lopuksi vielä, että en minä sinua ottanut hampaisiini huvin vuoksi. Se että monta ihmistä ottaa samalla tavalla kantaa asiaasi pitäisi jo kertoa asian kertojalle jotain mahdollisen kritiikin paikkansapitävyydestä.

Ray Virta
Sydney