Kirjoittaja Aihe: VEROMATKYT+VIISUMINPIDENNYS  (Luettu 1810 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miina

• Piltti
  • *
VEROMATKYT+VIISUMINPIDENNYS
« : Joulukuu 17, 2006, 01:34 »
olen talla hetkella work and holiday viisumilla ausseissa ja ajattelin hakea viisumin pidennysta tekemalla 3kk farmityota. ekalla farmilla omistaja pisti veroprosentin 13% eli tein siis veropetosta 1 kk.farmityota 2kk jaljella joten kannattaako mun vaihtaa veroprosentti 29% vai onko silla enaa mitaan merkitysta kun olen jo "rikkonut lakia" ? mietin vaan etta tietaako joku kuinka hyvin tasta jaa kiinni wh visa hakemisen yhteydessa?kuulin etta jos saa matkyt toisen vuoden viisumi hakemus hylataan ehdottomasti!kuinka suuri todennakoisyys siis on etta jaan kiinni enka saakkaan wh viisumia :?

Poissa RUU

• Global Moderaattorit
  • Herootes
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #1 : Joulukuu 17, 2006, 05:14 »
Miina, minä ottaisin kuitit mukaan ja menisin lähimpään ATOn toimistoon selvittämään asian. Eiköhän se siellä saada sillä tavalla kunnialliseen kuntoon, ettei sen puolesta jää esteitä toiselle viisumille. Tämä näin niinkuin varmanpäälle pelaamisena eli selustan turvaamisena.
Samalla saat selvitettyä, voisitko saada verotukseesi 'resident' statuksen, jolloin ennakonpidätys voipi olla mukavasti pienempi.
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

Poissa eevis

• Global Moderaattorit
  • Herootes
  • välihin onku myrskymmerkki ja välihin 2 taivasta
    • Melbourne Demons
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #2 : Joulukuu 17, 2006, 08:40 »
jep, samaa mieltä Ruun kanssa. jos kerran et ole itse tarkoituksella tuota 13% halunnut, onhan se argumentti puolestasi, ja olisit sitten itse korjaamassa asiaa heti virheen huomattuasi. Tein itse pienen virheen lähettäessäni e-taxilla viime vuoden veroilmoitusta, ja laitoin vain sitten perään korjauskirjeen, kuten heidän sivuillaan ohjeistettiin. tämä ohje nyt on veroilmoituksen tekemisen jälkeen huomattuja virheitä varten, mutta kaipa siitä voi jotain päätelmiä vetää, että ymmärtävät ATO:ssakin että virheitä voi sattua. :) eikä vielä ole liian myöhäistä korjata virheitä (tai jos saisitkin tuon resident statukseen kuten Ruu vinkkasi), verovuottahan riittää.:taala good luck! :XXXX
Dees - We will bloody bounce back!!!