Minne muuttaa Queenslandissa ja hieman muutakin...

Aloittaja HeyD, heinäkuu 10, 2006, 17:08

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

HeyD

G´day!

Paljon on tullut luettua foorumia viime aikoina ja paljon hyödyllistä informaatiotakin olemme saaneet. Kuitenkin mieltä askarruttaa muutama asia, joihin toivonkin saavani vinkkejä.

Tarkoituksena on hakea skilled worker viisumia ensi keväänä ja itse tulisin siinä siivellä. "Siippani" on ammatiltaan sähkömies ja pian myös laatoittaja, joten hänen työllistymismahdollisuudet näyttävät valoisilta.

Itse olen koulutukseltani tradenomi, opiskellut ulkomailla lyhyen ajan ja myös työskennellyt esimiestehtävissä työharjoittelun ajan Suomen ulkopuolella. Kuitenkaan itselleni en löydä ammattinimikettä SOL:in listalta - tällä hetkellä teen myyntiassistentin hommia Suomessa. Koitin jo hakua, että miten muut Ausseihin lähteneet tradenomit olisivat löytäneet töitä oman alan hommista, mutten löytänyt kokemuksia.

En ole nirso työn suhteen, mutta ensisijaisesti tahtoisin löytää toimistotyötä, josta on jo useamman vuoden kokemus eri saroilta. Toisaalta kiinnostaisi myös aloittaa oppisopimuskoulutus ja hankkia aivan uusi ammatti, kuten esim. maalari :D
Onko kukaan teistä opiskellut ammattiin siellä päin oppisopimuskoulutuksessa ja kokemuksia niistä??

Eli näiden työmeriittien perustella pitäisi sitten miettiä sitä asumispaikkaa... Brisbanen keskusta ei niinkään kiinnosta, vaan ajatuksena on muuttaa sen ulkopuolelle, mutta inhimillisen matkan päähän ihan sillä oletuksella, että töitä löytyisi vaikka Brisbanesta. Eli missä olisi biitsiä lähellä ja hyvät julkiset yhteydet keskustaan?
Ja mukanamme muuttaa myös 2 koiraa, joten omakotitaloon muutto on must. Onneksi niitäkin ilmoituksia tuntuu löytyvän, joissa lemmikit sallitaan.

Toivottavasti joku ymmärsi ytimen, koska on niin monta asiaa mielessä, että hankalaa tiivistää niitä lyhyesti. Mutta jos vaikka näistä aloittaisin :)

Kiitos etukäteen!

Jaaks

HeyD,

Miksi edes vaivautuisit itse hakemaan kun siipallasi on kaksikin MODL listalla olevaa ammattia :confuse

Tule siinä siivellä vaan ja sitten katsot täällä mitä teet.

Jos et löydä "ammattiasi" siitä SOL listalta, niin täytyy vain hieman soveltaa.  Täytyisi kuitenkin tietää minkä alan "tradenomi" koulutusta vastaavaa työkokemusta sinulla on.

Minähän tietysti mainostan tätä "Bayside"

:pepsodent

HeyD

Heips Jaaks,

Ja kiitti nopeasta vastauksesta. Ei ole tosiaan tarkoitus hakea enää itselleni sitä skilled visaa, vaan tulla siivellä - mutta etsiä jotain "alan" hommia. Taikka sitten ruveta tosiaan tekemään jotain aivan muuta, jos mahdollisuuksia on.

Olen kansainvälisen puolen tradenomi, mutta kuten jokainen koulutuksen käynyt tietää, ei niistä perusvalmiuksista ole juuri mihinkään, jollei ole tehnyt juuri vastaavia hommia. Itse en ole tehnyt niinkään kv-hommia pelkästään, vaan normaali konttorirutiinien ohessa (laskutus, tilausten syöttö, logistiikka, asiakaspalvelu) teen satunnaisia vientikeikkoja.

Pitää tutustua Baysideen hieman tarkemmin :)